نوشته شده توسط : Dr. Dalake

۵ افسانه در مورد اختلال شخصیت اجتنابی

افسانه های زیادی در مورد اختلال شخصیت اجتنابی و افراد مبتلا به آن وجود دارد. یادگیری حقایق می تواند به این افراد در یافتن درمان مناسب کمک کند.

بسیاری از تصورات نادرست در مورد افراد مبتلا به اختلال شخصیت اجتنابی (AVPD) وجود دارد. در حالی که افراد مبتلا به اختلال شخصیت اجتنابی ممکن است خجالتی یا ضداجتماعی دیده شوند، اما در واقع دارای یک اختلال روانی هستند که مانع از توانایی آن ها از معاشرت با دیگران می شود.

پس از تشخیص، مبتلایان به اختلال شخصیت اجتنابی می توانند با موفقیت درمان شود. درک اختلال شخصیت اجتنابی برای یافتن کمک مناسب یا کمک به مبتلایان به این بیماری برای دریافت درمان مورد نیاز کلیدی می باشد.

۵ افسانه در مورد اختلال شخصیت اجتنابی
افسانه اول: افراد مبتلا به اختلال شخصیت اجتنابی خجالتی هستند.
واقعیت: افراد مبتلا به اختلال شخحصیت اجتنابی یک وضعیت روانی دارند که فراتر از احساس خجالتی بودن است.

بسیاری از افراد خجالتی، عصبی بوده و صحبت کردن با افراد جدید باعث ترس خفیف یا خجالت آن ها در یک موقعیت اجتماعی می شود. افراد خجالتی با این احساسات به شیوه ای سالم برخورد می کنند و همچنان زندگی اجتماعی رضایت بخشی دارند.

با این حال، اختلال شخصیت اجتنابی باعث می شود این احساسات طاقت‌فرسا شده و از رفتن افراد به مکان‌هایی که امکان تعامل اجتماعی وجود دارد، جلوگیری کرده و تأثیر منفی شدیدی بر زندگی روزمره و شخصی آن ها می گذارد.

افسانه دوم: اختلال شخصیت اجتنابی همان درونگرایی است.
واقعیت: اختلال شخصیت اجتنابی و درونگرایی کاملاً متفاوت هستند.

برعکس این که بسیاری از افراد درون گرایی را مانند اختلال شخصیت اجتنابی می دانند. درونگرایی به هیچ وجه یک اختلال روانی نیست، بلکه یک ویژگی شخصیتی طبیعی و سالم می باشد. بسیاری از افراد درونگرا در واقع از معاشرت لذت می برند، دوستان زیادی دارند و دوست دارند با افراد جدید ملاقات کنند.

آن ها صرفاً به مقدار مشخصی زمان یا خلوت نیاز دارند تا احساس آرامش، استراحت یا شارژ داشته باشند. این افراد ممکن است در هر نقطه ای از طیف برون گرایی-درون گرایی قرار بگیرند و برخی از آن ها کم و بیش احساس درون گرایی دارند.

از سوی دیگر، افراد مبتلا به اختلال شخصیت اجتنابی ممکن است شرکت در موقعیت های اجتماعی را تقریبا غیرممکن بدانند. این اجتناب ناشی از تمایل به گذراندن زمان به صورت تنهایی نیست، بلکه به دلیل نگرانی بیش از حد در مورد انتقاد یا احساس خجالت است.


5 افسانه در مورد اختلال شخصیت اجتنابی
افسانه سوم: افراد مبتلا به اختلال شخصیت اجتنابی دیگران را دوست ندارند.
واقعیت: افراد مبتلا به اختلال شخصیت اجتنابی اغلب تمایل به صمیمیت و روابط نزدیک دارند.

اجتناب افراد مبتلا به اختلال شخصیت اجتنابی از موقعیت های اجتماعی به این دلیل نیست که از افراد دیگر خوششان نمی آید. بسیاری از افراد مبتلا به این اختلال شخصیت اجتنابی تمایل شدیدی به دوستی یا ارتباط صمیمانه با دیگران دارند.

با این حال، آن ها اغلب از ایجاد این پیوندهای نزدیک به دلیل ترس شدیدشان از مورد منفور شدن، تمسخر یا قضاوت خشن باز می مانند. اغلب اوقات آن ها نقص‌های درک شده خود را دلیلی برای ناتوانی در برقراری روابط سالم می‌دانند و تنها زمانی وارد تعاملات اجتماعی می‌شوند که مطمئن باشند پذیرفته می‌شوند و مورد انتقاد قرار نمی‌گیرند

منبع:کانون مشاوران ایران-۵ افسانه در مورد اختلال شخصیت اجتنابی



:: برچسب‌ها: اختلال شخصیت اجتنابی , درونگرایی , اختلال شخصیت ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

بر روی زمین چه چیزی مهم تر از توصیف یک پدیده بیولوژیکی به نام عشق اول در فیزیک و شیمی می باشد؟

“آلبرت انیشتن”

حق با انیشتن بود، علم هرگز نمی تواند شگفتی عشق را سترون کند (عشق اول یا دیگر عشق ها). مهم نیست که ما در مورد عشق چه می آموزیم، عشق هم چنان یکی از با معناترین و قوی ترین نیروهای روی کره خاکی است، هم چنان که باید باشد.

با این وجود، اجازه دهید به بررسی انچه تاکنون از عشق اموخته ایم بپردازیم:

عشق اعتیادآور است

فکر کردن در مورد انکه دوستش می دارید، مخصوصا در یک رابطه جدید، منطقه تگمنتوم شکمی (VTA) را در مغز فعال می کند، قسمتی که جریانی از نوروترنسمیتر دوپامین (هورمون لذت نیز نامیده می شود) را به سمت مراکز پاداش یا لذت مغز ازاد می کند، یعنی هسته دمدار و هسته اکامبنس. این مسئله یک تاثیر بالای شبه مخدر در عاشق می گذارد، که می‌تواند اعتیادآور باشد.

 

در همین حین، مغز درگیر عشق، یک افزایش در هورمون استرس نوراپی نفرین را تجربه می کند، هورمونی که ضربان قلب و فشارخون را افزایش می‌دهد، و تاثیر ان شبیه هنگامی است که افراد مواد محرک اعتیاداور مانند متاآمفتامین ها رو مصرف می کنند.

برای مطالعه بیشتر:

راز شادی در ارتباط زوجین

عشق با افکار وسواسی همراه است.

مغز درگیر عشق یک افت در انتقال دهنده سروتونین را تجربه می کند. سروتونین یک احساس تحت کنترل بودن را به فرد می دهد. هم چنین این هورمون فرد را در مقابل احساس تردید و ناپایداری محافظت می کند. هنگام افت این انتقال دهنده، احساس کنترل ما کاهش یافته و ما به طرز وسواس گونه ای بر روی آنچه احساس کنترل مارا خدشه دار می کند گیر می کنیم، و از انجایی که عشق به طور کلی غیر قابل پیش بینی است هدف اولیه ای برای وسواس شدن و حساسیت روی ان می شود. اصطلاح “دیوانگی در عشق” در واقع اصطلاح خلاف واقع هم نیست.

عشق مستعد رفتارهای بی پرواست

قشر پیش پیشانی، مرکز کنترل، فرمان دهی و استدلال، هنگامیکه عاشق هستیم کمتر کار می کند. در عین حال، آمیگدال، عنصر کلیدی سیستم تهدید-پاسخ مغز، فعالیتش تغییر می کند. ترکیب این تاثیرات تمایل بیشتر به خطر کردن است، و ممکن است فرد بی پرواتر به نظر برسد.

عشق و شهوت می توانند همزمان با هم در مغز وجود داشته باشند، نه الزاما برای همان فرد.

به نظر عشق و شهوت موضوعاتی جداگانه می آیند، اما در واقع مکانیزم های پاسخدهی عصبی انها در مغز بسیار با یکدیگر هم پوشی دارند. انها هر دو یک احساس عالی بودن را ایجاد می کنند، هر دو اعتیاداور هستند، و هر دو مناطق مشابهی را از مغز تحت تاثیر قرار می دهند. اما انها به اندازه کافی جدا هم هستند به طوریکه شما می توانید کسی را دوست بدارید و همزمان نسبت به فرد دیگری احساس شهوت داشته باشید.

در طول زمان، این تمایز معنی دار تر شده است. برای مثال، مغز افرادی که در یک ارتباط عاشقانه طولانی مدت هستند افزایش فعالیت در پالیدوم شکمی را نشان داده اند، منطقه ای غنی از اکسی توسین و وازوپرسین که پیوند و دلبستگی طولانی مدت را تسهیل می کند.

مردان عاشق به شدت موجودات دیداری هستند

مغر مردان عاشق نسبت به زنان در همین وضعیت فعالیت بیشتری را در کرتکش دیداری نشان داده است، و این نشان دهنده همین حقیقت است که بصورت کلی مردان بیشتر از زنان در شرایط رمانتیک از لحاظ دیداری تحریک می شوند.

زنان عاشق جزئیات را به یادمی آورند.

مغز زنان عاشق فعالیت بیشتری را در هیپوکامپ نشان داده است، منطقه ای که با حافظه در ارتباط است، بنابراین زنان در این وضعیت جزئیات بیشتری را از ارتباط به خاطر می سپرند. هم چنین باید خاطر نشان کرد که هیپوکامپ در مغز زنان درصد بیشتری از مغز را فرا می گیرد.

تماس چشمی جادوی عشاق است.

نوزادان و عاشقان یک چیز مشترک دارند: تماس چشمی بیش از هر عامل دیگر، مجرای ارتباط هیجانی می باشد.

زمانی که عشاق از “نگاه مجذوب” عشق خود می گویند، این تنها یک اصطلاح عاشقانه و شاعرانه نیست یک حقیقت بیولوژیکی است. تماس چشمی بهمراه لبخند یک ترکیب خاص نیرومند را می سازد.

در این راستا، تعامل صدا نیز با تماس چشمی تاثیر خود را می گذارد. صدا بیش از انچه ما فکر می کنیم اطلاعات را انتقال می دهد، و هم چنین می توان به تسهیل یک ارتباط هیجانی کمک کند، ولی هم چنان نسبت به ارتباط چشمی در وهله دوم قرار دارد.

بی بند و باری و یا تک همسری بودن تحت تاثیر شیمی مغز قرار می گیرند.

دانشمندانی که به مطالعه تک همسری و بی بند وباری می پردازند خدمت بزرگی به مخلوقات می کنند زیرا انها اینه شگرفی را به سوی ارتباطات انسانی فراهم می اورند. یکی از انواع موش های صحرایی تک همسری هست و در طول زندگی تنها با یک جفت پیوند برقرار می کند. نوع دیگر موش صحرایی (موش صحرایی مونتان) چند همسری و بی بند و بار است. تفاوت کلیدی بین دو نوع موش صحرایی به نظر ژنتیکی می اید، البته اگر بخواهیم در نظر بگیریم که موش های صحرایی از لحاظ ژنتیکی نود و نه درصد همتا هستند.

منبع:کانون مشاوران ایران-فرآیند عشق در مغز



:: برچسب‌ها: عشق و مغز , عشق , روانشناسی عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

۷ فواید غیرمنتظره پیاده روی برای سلامتی

۳۰ دقیقه پیاده روی هر روز می تواند سلامت را بیشتر از حد انتظار شما بهبود بخشد. می تواند به طور قابل توجهی سلامت روانی و عاطفی شما را بهبود بخشد و به شما خواب کمک کند.

اما چالش اصلی این است که پیاده روی (یا به طور کلی حرکت مداوم) را به بخشی منظم از برنامه روزانه خود تبدیل کنید. برای اینکه یاد بگیرید چگونه هر روز ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید این مقاله را از دست ندهید.

فواید پیاده روی روزانه
۱٫پیاده روی سلامت قلب را بهبود می بخشد.
دلایلی وجود دارد که از پیاده روی به عنوان یکی از بهترین ورزش ها برای سلامت قلب یاد می شود. بنیاد ملی قلب استرالیا تخمین می زند که ۳۰ دقیقه یا بیشتر پیاده روی در روز می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد و خطر سکته را تا ۳۵ درصد کاهش دهد.

به علاوه، پیاده روی روزانه می تواند به شما در حفظ وزن، متابولیسم، فشار خون و کلسترول خون سالم کمک کند، که همگی به حفظ سلامت قلب کمک می کنند. حتی اگر نتوانید ۳۰ دقیقه در روز را به پیاده روی اختصاص دهید، شواهد نشان می‌دهد که حتی کمی پیاده‌روی بهتر از هیچی است.

پیاده روی استرس را کاهش می دهد و خلق و خو را بهبود می بخشد.
بر کسی پوشیده نیست که ورزش راهی عالی برای کاهش استرس است. پیاده روی باعث ترشح اندورفین می شود که حالتی از لذت مانند خنده و عشق را تقویت می کند. اندورفین‌ها با گیرنده‌های مغز تعامل می‌کنند و باعث ایجاد احساس خوب، افزایش عزت نفس، افزایش تحمل درد و حتی احساس سرخوشی می‌شوند.

پیاده روی واقعا احساس خوبی به شما می دهد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد که حتی پیاده‌روی‌های مختصر ۱۰ دقیقه‌ای نیز وضعیت خلق و خوی افراد را بهبود می‌بخشد.

۳٫پیاده روی افسردگی را کاهش می دهد.
تحقیقات نشان می دهد که فعالیت بدنی از جمله پیاده روی می تواند افسردگی را کاهش دهد. برای مثال، مطالعه‌ای روی ۱۲۱ زن یائسه نشان داد که افرادی که سه بار در هفته به مدت ۴۰ دقیقه پیاده روی می‌کردند، کم تر درگیر افسردگی می شدند.

مطالعه دوم نشان داد که پیاده‌روی با سرعت تند تنها به مدت ۲٫۵ ساعت در هفته در مقایسه با بزرگسالانی که ورزش نمی‌کنند به میزان قابل‌توجهی خطر ابتلا به افسردگی را کاهش می‌دهد. افسردگی میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد و یکی از علل اصلی ناتوانی در سراسر جهان است، بنابراین حتما پیاده روی را به منظور کاهش افسردگی در برنامه خود قرار دهید.

پیاده روی مفاصل شما را تقویت می کند.
پیاده روی می تواند نقش بزرگی در درمان درد آرتروز داشته باشد. یک مطالعه اخیر نشان می‌دهد که پیاده‌روی ممکن است درد را بهبود بخشد و پیشرفت بیماری را کند کند.

ورزش [مثل پیاده روی] فواید سلامتی بی شماری دارد و همیشه باید اولین رویکرد پیشگیری و درمان بیماری مفصلی باشد، بنابراین در مورد پیاده روی حتما با پزشک خود مشورت کنید.


فواید پیاده روی
پیاده روی قند خون شما را کنترل می کند.
کسانی که به طور منظم پیاده روی می کردند ۳۰ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار می گیرند. این به این دلیل است که پیاده روی می تواند به کنترل یا کاهش قند خون کمک کند،

پیاده روی با سرعت تند (سریعتر از ۲۰ دقیقه در هر مایل) با ۴۱ درصد کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط می باشد و از سوی دیگر، مطالعه ای بر روی ۲۰۱ فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان داد که هر ۲۶۰۰ قدم بیشتر پیاده روی در روز با کاهش ۰٫۲ درصدی سطح قند خون مرتبط است.

منبع:کانون مشاوران ایران-۷ فواید غیرمنتظره پیاده روی برای سلامتی



:: برچسب‌ها: پیاده روی روزانه , سلامتی , پیاده روی ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ازدواج دوم موفق برای کسی که ازدواج اول وحشتناکی داشته است می تواند بسیار دلهره آور باشد.ممکن است از خود بپرسید: “چگونه ازدواج دوم موفقی داشته باشم در حالی که ازدواج اول چنین فاجعه ای بود؟” اما نمونه های زیادی وجود دارد که مردان و زنان بار دوم یا حتی سوم خوش شانس هستند و روابط پایداری را تجربه می کنند. بنابراین اجازه ندهید یک شکست یا تجربه بد مانع از تجربه چیزی به زیبایی یک ازدواج متعهدانه شود.

ازدواج به هر دلیلی ممکن است شکست بخورد و این همان چیزی است که نگرش آن ها را نسبت به ازدواج دوم نیز تعیین می کند.

با این حال، نباید نسبت به ازدواج مجدد بدبین باشید. این مقاله به شما کمک می کند تا ازدواج مجدد موفقی را داشته باشید و خوشبختی را تجربه کنید.

آمار طلاق در ازدواج دوم موفق
طلاق می تواند به شدت آسیب زا باشد، به همین دلیل است که بیشتر مردم از تعهد دوباره تردید می کنند. بنابراین، اصلی این است که “آیا ازدواج دوم موفقیت آمیز است؟” متأسفانه، علم در مورد میزان موفقیت افرادی که دوباره ازدواج می کنند، نتایج متفاوتی به دست می دهد، که تقریباً توضیح می دهد که چرا افراد از ازدواج مجدد می ترسند و برای آن تردید دارند.

یک گزارش در سال 2013 توسط مرکز ملی تحقیقات خانواده و ازدواج در دانشگاه ایالتی بولینگ گرین نشان داد که در حالی که میانگین نرخ طلاق برای ازدواج های آمریکایی 50 درصد است، در مورد ازدواج دوم، این میزان به 60 درصد می رسد و برای ازدواج سوم و چهارم 65 درصد می باشد.

دلایل متعددی برای شکست ازدواج دوم وجود دارد. گاهی اوقات، افراد با سرعت وارد رابطه جدیدی می شوند، یک خانواده جدید و ادغام دو خانواده نیز می تواند چالش های خود را نیز ایجاد کند.


ازدواج دوم موفق
11 نکته برای ازدواج دوم موفق
آیا می خواهید بدانید چگونه ازدواج دوم موفقی داشته باشید؟ مطمئناً، جدایی نه تنها برای زوج درگیر بلکه برای خانواده آن ها یک اتفاق غم انگیز است، بنابراین فشار برای شکست نخوردن ممکن است شدید تر از بار اول باشد.

با این حال به خاطر داشته باشید که ازدواج یک مسابقه یا یک پروژه نیست. شما فقط می توانید با ذهنی باز و امیدوار به بهترین ها وارد آن شوید. با این حال، کارهایی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از مشکل در ازدواج دوم انجام دهید و در عوض، یک رابطه قوی تر ایجاد کنید. در اینجا چند توصیه برای موفقیت ازدواج دوم آورده شده است تا ازدواج مجدد را رضایت بخش و با ارزش تر کند:

خودآگاه باشید
هر تجربه‌ای که در ازدواج اول داشتید را بخاطر داشته باشید این کار یکی از کلیدهای ازدواج دوم موفق است. متأسفانه بیشتر افراد متوجه تأثیر روابط خود گذاشته‌اند نمی‌شوند و در عوض علیرغم آگاهی از دلایل و تاثیرات طلاق، شکست را به گردن همسر خود می‌اندازند.

شما ممکن است با یک مرد یا زن جدید ازدواج کنید، اما همان فرد قبلی هستید و احتمالاً همان ویژگی ها یا تمایلات ازدواج اول را در ازدواج دوم خواهید داشت. بنابراین مهم است که شخصیت خود را بررسی کنید تا ازدواج دوم را با موفقیت پشت سر بگذارید و اجازه ندهید که این مشکلات بر رابطه شما با همسر جدیدتان تأثیر بگذارد.

بررسی کنید که چه چیزی را از گذشته وارد رابطه می کنید. الگو اشتباهات خود را به دست آورید و در ازدواج جدید خود از تکرار آن خودداری کنید.

با شریک زندگی خود صادق باشید
شکست در ازدواج دوم ممکن است به دلیل زخم های عاطفی زیاد از ازدواج اول باشد. برای اجتناب از تکرار مشکلات گذشته صادق بوده و تمام مشکلات را مطرح کنید.

مواردی که باید قبل از ازدواج دوم بررسی کنید شامل موارد زیر می باشد:

مسائل مربوط به والدین (اگر از ازدواج قبلی خود فرزندی دارید)
مشکلات مالی
دلایل جدایی

منبع:کانون مشاوران ایران-ازدواج دوم موفق



:: برچسب‌ها: ازدواج , ازدواج دوم , ازدواج دوم موفق ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

در دوران آشنایی, دختر و پسر با یکدیگر رفت‌ و آمد می‌کنند تا با اخلاق یکدیگر بیشتر آشنا بشوند. طبیعی است که در این دوران تا حدود زیادی با یکدیگر تفاهم نداشته باشند و یا حتی شروع به بحث و دعوا کنند و اختلاف خانواده‌ در عقد ایجاد شود.

این دوران از هر لحاظ اهمیت زیادی دارد چرا که اگر به‌ درستی فرد مقابل را نشناسید سرنوشت خود را به بازی گرفته‌ اید. از جهت دیگر هر چقدر هم تلاش کنید تا یکدیگر را بشناسید باز هم نقاط ناپیدایی از شخصیت افراد وجود دارد.

دلیل اختلاف خانواده‌ در عقد
دوره نامزدی حد فاصل دوران آشنایی اولیه و ازدواج است که دختر و پسر در این بازه زمانی فرصت می‌یابند که بیشتر با یکدیگر رفت‌ و آمد کنند تا همدیگر را بهتر بشناسند.

درحقیقت می‌توان گفت تا زمانی‌ که دختر و پسر زیر یک سقف زندگی نکنند نمی‌توانند خصوصیات اخلاقی یکدیگر را بشناسند حتی شاید در دوران نامزدی تلاش کنند تا قدری بهتر از آن‌چیزی که هستند به‌نظر بیایند.

ممکن است در حد فاصل دوران نامزدی دختر و پسر متوجه شوند که نمی‌توانند با یکدیگر زندگی کنند و هر دو به عبارت دیگر آدم زندگی یکدیگر نیستند.

در این صورت ممکن است دختر یا خانواده‌اش ناراحت شوند که این ازدواج صورت نگرفت اما حقیقت امر این است که بهم خوردن دوران نامزدی خیلی بهتر از بهم خوردن در دوران عقد و عروسی است چراکه در چنین مواقعی در ازدواج شکست‌ خورده یک کودک نیز قربانی خواهد شد.

اما در این‌ بین موضوعی که به وجود می‌آید این است که مهم‌ ترین دلیل مشاجرات در دوران نامزدی کدام‌اند؟

۱٫خانواده
مسائل مربوط به خانواده‌ها سهم بزرگی در اختلافات دوره نامزدی دارد. ممکن است خانواده‌ها به دلایل مختلفی مثل ترس از تنها شدن و یا توهم توطئه شروع به دخالت در زندگی دختر و پسر کنند؛ زوج های جوان نیز احتمالاً ممکن است از این دخالت‌ها به سطوح بیایند و اوضاع بدتر شود.

زوج درمانگران که با چنین رفتارهایی کاملاً آشنا هستند علت رفتارهای نامناسب خانواده را ریشه‌ یابی می‌کنند و از دختر و پسر می‌خواهند تا شرایط را مدیریت کنند.

مسائل اقتصادی
مسائل اقتصادی نیز از مهم‌ترین اختلافات دوران آشنایی می‌باشد. زوجین جوانی که قصد آشنایی با یکدیگر را دارند آرام‌آرام از شرایط مالی یکدیگر آگاه می‌شوند. بالا رفتن سطح توقع زوجین باعث می‌شود تا مشکلی به مشکلات مسیر ازدواج اضافه شود و رابطه آن‌ها را تحت‌ الشعاع قرار دهد.

برقراری رابطه جنسی
مسئله رابطه جنسی در بازه زمانی نامزدی از آن دست مسائلی است که اختلاف زیادی در رابطه زوجین ایجاد می کند. علت عمده مشکلات این است که زوجین درباره دغدغه‌ های جنسی خود گفت‌ و گو نکرده‌اند و این قبیل صحبت‌ها را تابو می‌دانستند؛ درصورتی‌که به‌ محض ازدواج‌ کردن و برقراری رابطه جنسی، متوجه می‌شوند که فرد مقابل از نظر جنسی پارتنر مناسبی برای آنان نمی‌ باشد.

روابط اجتماعی
بسیاری از زوجین در دوران نامزدی از روابط اجتماعی و نحوه معاشرت همسر خود گله می‌کنند. حقیقتی که وجود دارد این است که زوجین در دوره متأهلی نمی‌توانند رابطه خود را به‌ نحوی‌ که در دوره مجردی بوده با اطرافیان خود حفظ کنند.

در رابطه با خانواده نیز بعضی افراد رفت‌ و آمد زیاد را نمی‌پسندند درصورتی‌که شریک عاطفی آنان کاملاً برعکس است و زمان زیادی را به رفت‌ و آمد خانوادگی می‌گذراند و به‌ همین دلیل هر دوی آنان در عذاب خواهند بود.

برای پیشگیری از چنین مشکلاتی باید توجه کنید که پیش‌ از ازدواج درباره این مسائل توافق کنید و ایده‌آل‌های خود را بپرسید.

چگونه می‌توانیم مشاجرات دوره نامزدی را حل‌ و فصل کنیم.
وقتی علل به وجود آمدن مشکلات دوره نامزدی نقد شد، حالا وقت آن است که تلاش کنیم تا این مشکلات را حل کنیم؛ اما چگونه؟

دو روش کاملاً کاربردی به شما پیشنهاد می‌کنیم

مشورت با خانواده‌ها
خانواده‌ها در بروز اختلافات دوره نامزدی معمولاً تجربیات خوبی دارند و می‌توانند کمک زیادی در این زمینه داشته باشند، اما فراموش نکنید که برای کمک خواستن از آنان لازم است تعادل را حفظ کنید.

اگر ریز به ریز جزئیات و اختلافات خود را با خانواده در میان بگذارید این تصور اشتباه ایجاد می‌شود که اجازه دارند راجع به هر چیزی که بخواهند اظهار نظر کنند و در زندگی شما دخالت کنند که باعث اختلاف خانواده‌ در عقد می شود. اگر بلد نباشید تا حد مجاز از این مشورت استفاده کنید، خود نیز به‌تنهایی موجب بروز مشکل دیگر خواهید شد.

منبع:کانون مشاوران ایران-اختلاف خانواده‌ در عقد



:: برچسب‌ها: کدورت در دوره عقد , عقد , اختلاف خانواده در عقد ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اعتیاد به مواد افیونی چیست؟

مواد افیونی یا اُپیوئید داروهایی هستند که توسط متخصصان پزشکی برای تسکین یا مدیریت درد به افراد تجویز می شوند. با این حال، این مسکن‌های با قدرت بالا بسیار اعتیادآور هستند و بیماران می‌توانند به احساس سرخوشی که ایجاد می‌کند وابسته شوند.

اپیوئیدها معمولاً در صورت مصرف کوتاه مدت و پیروی از توصیه های پزشکی بی خطر هستند. با این حال، بیماران می توانند به دارو وابستگی پیدا کنند که می تواند منجر به استفاده نادرست و از دست دادن کنترل بر مصرف شود.

علل اعتیاد به مواد افیونی چیست؟
اعتیاد به مواد افیونی زمانی اتفاق می‌افتد که فرد درگیر «احساس خوب» ناشی از این دارو شود. هنگامی که فرد مصرف دارو را متوقف می کند یا به پایان نسخه خود می رسد، ممکن است این حس را از دست بدهد یا احساس کند که نمی تواند بدون آن زندگی کند.

کسانی که در خطر اعتیاد به مواد افیونی دارند به دنبال دریافت مواد افیونی بیشتری خواهند بود. کسانی که هنوز دوره مصرف مواد افیونی را می گذرانند ممکن است بخواهند دوز مصرفی خود را افزایش دهند یا بیشتر مصرف کنند. این به این دلیل اتفاق می‌افتد که آن ها برای رسیدن به همان مقدار باید دوز بالاتری مصرف کنند.

تعدادی از عوامل شناخته شده برای افزایش خطر اعتیاد به مواد افیونی وجود دارد. آن ها عبارتند از:

فقر
سابقه شخصی یا خانوادگی سوء مصرف مواد
فشار
اضطراب
افسردگی
بیکاری

اعتیاد به مواد افیونی
رایج ترین انواع مواد مخدر چیست؟
مواد افیونی با تعامل با گیرنده های اپیوئیدی در سیستم عصبی مرکزی بدن، حواس را آرام کرده و درد را تسکین می دهند. مواد افیونی، نوعی داروی افیونی بوده که از گیاه خشخاش به دست می آید. انواع مواد افیونی شامل کدئین، مورفین و تریاک می باشد.

انواع دیگر مواد افیونی عبارتند از:

مواد افیونی طبیعی
مواد نیمه مصنوعی مانند هروئین، اکسی کدون، هیدروکودون و هیدرومورفون
مواد مصنوعی، مانند فنتانیل و متادون
چگونه تشخیص می دهید که فردی اعتیاد به مواد افیونی دارد؟
اگر فردی اعتیاد به مواد افیونی داشته باشد، ممکن است علائم و رفتارهای زیر را نشان دهد:

مصرف دارو بیشتر از مقدار تجویز شده
اتمام زودهنگام نسخه
درخواست دوز بالاتر
مصرف دارو برای مدت طولانی تر از حد نیاز
مراجعه به چندین پزشک
اختلال در الگوی غذا خوردن و خوابیدن
نوسانات خلقی
منزوی شدن از نظر اجتماعی

منبع:کانون مشاوران ایران-اعتیاد به مواد افیونی



:: برچسب‌ها: اعتیاد به مواد افیونی , اعتیاد , مواد افیونی ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

تجاوز و سوء استفاده عاطفی چیست؟

خشونت خانگی که به آن خشونت زناشویی نیز می گویند، به هر رفتاری گفته می شود که منجر به بدرفتاری یکی از زوجین نسبت به دیگری شود. خشونت خانگی می تواند در هر نوع رابطه و در بین افراد مختلف رخ دهد. هر نوع خشونت خانگی جدی می باشد بنابراین اگر با بدرفتاری به هر شکلی مواجه هستید، مهم است که کمک بگیرید.

تعریف بدرفتاری فیزیکی
هرگونه حمله یا تعرض به شخص که موجب آسیب جسمی یا جراحت یا خطر آسیب یا جراحت شود، خشونت فیزیکی محسوب می شود. ضربه، سیلی، لگد، پرتاب ، یا گرفتن یک فرد بدون اجازه او نمونه هایی از آزار فیزیکی هستند و می توانند باعث آسیب فیزیکی یا روانی به فرد شوند.

سوء استفاده جنسی
رفتاری که هرگونه عمل اجباری جنسی به همراه داشته باشد، سوء استفاده جنسی است. نوازش بدون اجازه، آزار جنسی، اجبار در رابطه یا سایر اعمال جنسی در این دسته قرار می گیرند. ازدواج یک رابطه متعهدانه می باشد و هیچ کدام از زوجین نباید برای رابطه جنسی به اجبار دست بزنند.

مالی
سوء استفاده مالی ممکن است شامل دریغ کردن پول یا امتناع شریک از به اشتراک گذاشتن درآمد کار و کسب باشد. محروم کردن فرد از حمایت مالی یا چیزهایی که به حمایت مالی وابسته هستند (لباس، غذا، سرپناه) سوء استفاده مالی است و می تواند نوعی آزار روانی تلقی شود.

سوء استفاده مالی ابزار رایجی است که برخی از زوجین برای حفظ و به دست آوردن کنترل شریک زندگی خود از آن استفاده می کنند. متاسفانه عدم حمایت مالی باعث می شود که زوجین نتوانند کنترل خود را به دست بگیرند و به مرور توسط فرد دیگری کنترل شوند.

سوء استفاده روانی
هر رفتاری که باعث ایجاد اختلال در احساس شما نسبت به خودتان شود سوء استفاده روانی می باشد. ممکن است این اختلال شامل زیر پا گذاشتن قوانینی در مورد حق شما برای عمل به اعتقادات مذهبی یا اعمال ارزش ها و اخلاقیات فرهنگی باشد.

همچنین ممکن است شریک زندگی شما در تلاش باشد تا عقاید خود را به شما تحمیل کند یا از عقاید خود به عنوان بهانه ای برای رفتار بد با شما استفاده کند.

کنترلگری
اگر همسرتان دائماً با شما تماس تلفنی می‌گیرد، پیام‌های متنی می‌فرستد، گذرواژه‌های ایمیل و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی شما را تغییر می‌دهد، درخواست می‌کند که فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی خود را محدود کنید یا از ردیابی GPS برای پیگیری فعالیت‌های شما استفاده می‌کند، این یک سوءاستفاده است.

ساختن پروفایل‌های جعلی در رسانه‌های اجتماعی برای فریب دادن یا کنترل شما می تواند شکل دیگری از این امر باشد.

سوء استفاده کلامی
پرخاشگری کلامی زمانی است که شخصی از کلمات خود برای آزار دادن شخص دیگری استفاده می کند. توهین کلامی شامل نام بردن، انتقاد مداوم، سرزنش، متهم کردن و صحبت با دیگران به شیوه ای تحقیرآمیز است.

کسی که به صورت کلامی یا عاطفی توهین می کند ممکن است از رفتار تهدیدآمیز استفاده کند اما در واقع کاری با او انجام ندهد. با این وجود، تهدیدهای کلامی و ترس از آسیب دیدن می تواند اثراتی به همان اندازه مضر داشته باشد.

سوء استفاده عاطفی چیست؟
سوء استفاده عاطفی به عنوان هر عملی تعریف می‌شود که فرد را در معرض رفتاری قرار می‌دهد که می‌تواند منجر به آسیب روانی، اضطراب، افسردگی، اختلال استرس پس از سانحه شود یا باعث شود در زندگی احساس ترس زندگی کند.

افراد آزاردهنده ممکن است از تکنیک های توهین، تحقیر یا ترس برای کنترل دیگران استفاده کنند. اگرچه تجاوز و سوء استفاده عاطفی ممکن است در غیاب انواع دیگر سوء استفاده رخ دهد، اما اگر انواع دیگری از سوء استفاده ها رخ دهد، سوء استفاده عاطفی نیز احتمالاً اتفاق می افتد.

نشانه های تجاوز و سوء استفاده عاطفی
بازماندگان سوء استفاده روانی یا عاطفی تمایل دارند منزوی باشند. در حالی که سوء استفاده ممکن است اشکال مختلفی داشته باشد، برخی از رایج ترین نشانه های سوء استفاده عاطفی عبارتند از:

ترور شخصیت:
این رفتار معمولاً به این معنی است که شما در حد او نیستید. سوء استفاده کننده ممکن است جملاتی را بیان کند که به شما القا کند قادر به انجام هر کاری مانند دیگران نیستید و شما را متهم کند که نمی دانید چگونه کارهای ساده را انجام دهید.

خجالت:
افرادی که مرتکب سوء استفاده عاطفی می شوند، اغلب شما را در معرض دید عموم قرار می دهند و ممکن است شما را به خاطر آنچه که فکر می کنند نقص شما می باشد در مقابل دیگران مسخره کنند.

به افکار یا احساسات شما توجه نمی کند : شخصی که از شما سوء استفاده می کند ممکن است بیان کند که فیلم هایی که دوست دارید یا سرگرمی هایی که از آن لذت می برید احمقانه یا اتلاف وقت هستند. آن ها ممکن است شما را متهم کنند که سلیقه خوبی ندارید و به مرزهای شخصی شما احترام نگذارند.

منبع:کانون مشاوران ایران-تجاوز و سوء استفاده عاطفی چیست؟



:: برچسب‌ها: سوء استفاده عاطفی , خشونت زناشویی , تجاوز عاطفی ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اعتیاد به قمار

قمار نه تنها به بودجه شما آسیب می رساند، بلکه می تواند به سلامت روحی و جسمانی شما نیز آسیب برساند.

قمار اغلب به عنوان یک سرگرمی بی ضرر شروع می شود. با این حال، با گذشت زمان می تواند به صورت جدی زندگی شما را به روش هایی که هرگز فکرش را نمی کردید تحت تاثیر قرار دهد.

اعتیاد به قمار چگونه شکل می گیرد؟
مغز انسان مملو از مواد شیمیایی است که در پاسخ به محرک های خاصی آزاد می شود و دوپامین یکی از آن هاست. دوپامین در پاسخ به موقعیت‌های لذت‌بخش یا پاداش‌دهنده، مانند غذا خوردن، رابطه جنسی یا در حین تعاملات اجتماعی منتشر می‌شود. همین امر هنگام برنده شدن در قمار نیز اتفاق می افتد .

این همان چیزی است که باعث می شود حتی زمانی که دیگر سرگرم کننده به نظر نمی رسد و به آن احتیاجی ندارید به آن ادامه دهید.

تحقیقات نشان می دهد که برخی افراد از نظر ژنتیکی بیشتر مستعد اعتیاد به قمار هستند. به همین ترتیب، کسانی که یکی از اعضای خانواده آن ها معتاد به قمار بوده یا کسانی که با فردی که اعتیاد دارد زندگی می‌کنند، ممکن است بیشتر به مشکل قمار مبتلا شوند.

علائم
اگر فکر می کنید که قمار برای شما یا کسی که می شناسید در حال تبدیل شدن به یک مشکل است، به ویژگی های زیر توجه کنید:

بی قراری یا تحریک پذیری هنگام تلاش برای توقف قمار
افزایش قمار
صرف زمان زیاد برای قمار
خرج کردن پول زیاد در قمار
قمار حتی زمانی که پولی برای آن ندارید
از دست دادن کنترل بر میزان قمار پ
قمار حتی پس از از دست دادن پول بارها و بارها.
اگر بیش از یکی از موارد بالا را تجربه کرده اید، به احتمال زیاد به قمار اعتیاد پیدا کرده اید.


اعتیاد به قمار
آیا اعتیاد به قمار خطرناک است؟
مانند هر شکل دیگری از اعتیاد، اعتیاد به قمار می‌تواند اثرات منفی متفاوتی بر روی فرد و افراد نزدیک به او داشته باشد.

در کوتاه مدت، اعتیاد می تواند اثرات کوتاه مدتی بر بدن داشته باشد، مانند:

افزایش ضربان قلب
افزایش فشار خون
مشکل در خوابیدن
فکر به قمار
از دست دادن اشتها، منجر به کاهش وزن می شود.
اگر اعتیاد در طولانی مدت درمان نشود، اثرات کوتاه مدت می تواند منجر به موارد زیر می شود:

بیماری قلبی
سکته
افزایش خطر خودکشی
مشکلات رابطه
مشکلات شدید مالی
درمان اعتیاد به قمار
اگر فکر می کنید که به قمار اعتیاد دارید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که به دنبال کمک حرفه ای باشید .

رایج ترین نوع درمان، درمان شناختی رفتاری (CBT) می باشد زیرا می تواند به شما یاد دهد که چگونه افکار منفی خود را شناسایی کرده و با آن کنار بیایید و چگونه آن ها را با افکار مثبت جایگزین کنید.

منبع:کانون مشاوران ایران-اعتیاد به قمار



:: برچسب‌ها: اعتیاد به قمار , اعتیاد , قمار ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

سوالات خواستگاری مذهبی. سوالات خواستگاری پناهیان. اعتقادات در خواستگاری. آیا می خواهید ایمان همسر آینده خود را بسنجید؟ مقاله زیر را از دست ندهید.
بسیاری از ازدواج‌ها و روابط مختلف وجود دارند که علیرغم داشتن باورهای متفاوت، می‌توانند پیشرفت کنند اما برای مدیریت این روابط نیاز به کمک مشاور است و زوجین در زندگی به خصوص در تربیت فرزند حتما مشکلاتی را تجربه خواهند کرد.

در ادامه سوالات مذهبی ذکر شده است که نشان می دهد هرکدام از شما چه میزان علاقه مند به مسائل دینی و مذهبی می باشید:

خواستگاری مذهبی نی نی سایت
تا چه میزان حضور خدا را در زندگی خود احساس می کنید؟
نظر شما در مورد عبادت روزانه چیست؟
امور مذهبی مانند نماز، روزه چه اهمیتی برای شما دارند؟
آیا در جشن های مذهبی شرکت می کنید؟
آخرین بار کی به مسجد رفته اید؟
ایمان شما چقدر در زندگی شما مهم است؟
از وظایف دینی کدام را جدی تر می دانید؟
آیا قران را مطالعه کرده اید؟
آیا خانواده و دوستان از ایمان شما حمایت می کنند؟
نظر شما در مورد الکل، رابطه جنسی و مواد مخدر چیست؟
آیا برای شما مهم است که در شبکه های اجتماعی از رابطه خود استوری و پست بگذاریم؟
درک شما از نقش زن در ازدواج چیست؟
خدا چقدر در زندگی شما مهم است؟
برخی از عادت های بدی که روی آن ها کار می کنید چیست؟
در مورد رابطه پیش از ازدواج چه نظری دارید؟ به نظر شما آشنایی پیش از ازدواج باید چگونه باشد؟
خلوص در رابطه برای شما چه معنایی دارد؟
ایمان چگونه بر نحوه زندگی شما تأثیر گذاشته است؟
دیدگاه معنوی شما در مورد امور مالی چیست؟
در زندگی بیشتر به چه چیزی علاقه دارید؟
به نظر شما دوستی با جنسیت های مختلف سالم است؟ چرا و چرا نه؟
نظر شما در مورد دوستان جنس مخالف چیست؟
نماز چقدر در زندگی شما نقش دارد؟
چقدر در مورد ایمانی که دارید تحقیق کرده اید؟
کدام ویژگی در افراد دیگر شما را بیشتر آزار می دهد؟
نظر شما در مورد شیوه تربیت فرزند چیست؟ چه روشی را ترجیح می دهید؟


دوستان صمیمی شما چقدر روی رفتارتان تاثیر می گذارند؟
تا چه میزان از زمان روزانه خود را صرف امور مذهبی می کنید؟
نظر شما در مورد خودارضایی چیست؟
آیا دوستانی دارید که در راهی که هستید همراهیتان کنند؟
چه پوششی را برای همسر خود مناسب می دانید؟
از کدام بخش از برنامه روزانه خود بیشتر متنفر هستید؟
کدام زوج اطراف خودتان را تحسین می کنید؟
آیا چیزی در مورد من وجود دارد که بخواهید آن را تغییر دهید؟
در مورد محل کار همسر خود نظر یا عقیده خاصی دارید؟
سرگرمی های شما چیست؟ (فیلم، موسیقی، امور مذهبی، کتاب و غیره)
در مورد روابط با جنس مخالف چه دیدگاهی دارید؟
پوشش مناسب همسرتان از نظر شما چه می تواند باشد؟
اعتقادات در خواستگاری
برخی دیگر از سوالات بهتراست به صورت کلی پرسیده شود تا فرد متوجه منظور شما نشود و جواب دقیق تری دریافت کنید، به نمونه سوالاتی که در ادامه آمده است دقت کنید:

38. یک روز ایده آل خود را توصیف کنید.
با این سوال متوجه می شوید که تا چه اندازه به امور دنیوی و الهی می پردازد، اگر احساس می کنید البته سوالات دیگری هم وجود دارد که در ادامه ذکر می شود، بنابراین تنها با این سوال نتیجه گیری اساسی نکنید.

منبع:کانون مشاوران ایران-سوالات خواستگاری مذهبی که باید از همسر آینده خود بپرسید



:: برچسب‌ها: سوالات خواستگاری , خواستگاری , خواستگاری مذهبی ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

علت درد هنگام نزديكي، درد هنگام نزديكي نشانه چيست؟، درد دخول تا کی ادامه دارد؟ در این مقاله راه های اساسی برای کاهش درد رابطه جنسی و تشخیص دلیل آن آورده شده است.

رابطه جنسی با همسر یکی از بزرگترین لذت های زندگی است، با این حال گاهی این لحظات شاد می تواند به یک کابوس تبدیل شود، بعضی از زنان در حین مقاربت احساس درد می کنید. از نظر پزشکی این بیماری به عنوان دیسپارونی شناخته می شود و درمان های پزشکی خاصی دارد اما درمان های خانگی زیادی نیز برای کاهش درد در حین مقاربت وجود دارد.

برای یافتن راه حل برای این مشکل چند قدم ساده وجود دارد که می توانید در خانه انجام دهید تا رابطه جنسی لذت بخش تر شود.

علت درد هنگام نزديكي
قبل از پرداختن به این مشکل، ابتدا باید بفهمیم که چه دلایلی در پشت رابطه جنسی دردناک وجود دارد. اول از همه، به یاد داشته باشید که نباید از مشکل خود خجالت بکشید.

چیزی که بسیار مهم است این است که اگر همسرتان در حین مقاربت دچار درد شد، نباید قضاوت کنید یا او را شرمنده کنید. گاهی اوقات زوج‌ها موضوع را بسیار شخصی می‌کنند که منجر به مشکلاتی در رابطه می‌شود.

زنان معمولاً نسبت به تمایلات جنسی خود کمی خجالتی تر هستند و این باعث می شود که در سکوت رنج ببرند.

بنابراین اگر در حین مقاربت از درد رنج می برید، خجالت نکشید، به متخصص زنان مراجعه کنید و در ادامه مقاله دلایل این مشکل را پیدا کنید:

1. عدم تمایل| درد هنگام نزديكي نشانه چيست؟
این یکی از شایع ترین علل دیسپارونی است. در میان زنانی که از دوران یائسگی خود گذشته‌اند، عدم تمایل جنسی می‌تواند یکی از دلایلی باشد که واژن به اندازه کافی خیس و مرطوب نشده و منجر به درد در حین مقاربت می‌شود.

دلیل دیگر کاهش سطح استروژن پس از یائسگی یا زایمان و در دوران شیردهی است.

2. واژینیسموس
انقباض غیرارادی عضلات اطراف دهانه واژن که باز شدن واژن را در حین مقاربت دشوار می کند که واژینیسموس نیز نامیده می شود، یکی از دلایل اصلی درد در حین مقاربت است.

وجود درد به معنای فقدان خیسی واژن است. وقتی به دلیل عدم عشق بازی، برانگیختگی کافی وجود نداشته باشد مقاربت دردناک می شود.


درمان خانگی تضمینی برای کاهش درد در رابطه جنسی
3. داروهای قوی
داروهای قوی می توانند واژن را خشک کنند، علاوه بر این برخی از داروها می توانند بر تمایلات جنسی شما تأثیر بگذارند. آن ها حتی ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در برانگیختگی شوند که می تواند منجر به کاهش رطوبت و در نتیجه رابطه جنسی دردناک شود.

برخی از این داروها داروهایی هستند که برای فشار خون بالا، افسردگی یا جلوگیری از بارداری توصیه می شوند. بنابراین قبل از مصرف هر قرصی، از پزشک خود در مورد عوارض جانبی آن سوال کنید.

4. بیماری های شدید
گاهی اوقات یک مشکل می تواند به مشکل دیگر منجر شود. اگر از مشکلاتی مانند آندومتریوز، رحم رتروگرا، فیبروم، سندرم روده تحریک پذیر، کیست تخمدان و غیره رنج می برید، باید آگاه باشید که می تواند روی زندگی جنسی شما نیز تاثیر بگذارد.

در این شرایط دخول می تواند مشکل ساز باشد زیرا در حین مقاربت دچار درد می شوید. در نتیجه زنان در این شرایط از رابطه دوری می کنند.

5. جراحی های پزشکی
اگر تحت عمل جراحی یا درمان های پزشکی جدی مانند پرتودرمانی و شیمی درمانی برای سرطان باشید، مقاربت ممکن است برای شما بسیار دردناک باشد.

علاوه بر این، جراحی های پزشکی ممکن است باعث ایجاد ناراحتی روانی شود که منجر به کاهش علاقه به رابطه جنسی شود.

6. دلایل عاطفی
دلایل عاطفی اهمیت زیادی دارند. اضطراب، افسردگی، ترس از صمیمیت و عدم اعتماد به نفس در مورد اندام هرکدام مسائل جداگانه ای هستند که شایسته قدردانی می باشند.

این دلایل هرچقدر هم سطحی به نظر بیاییند می توانند بر عملکرد جنسی شما و همچنین توانایی لذت بردن از رابطه جنسی با شریک زندگی تان تأثیر بگذارد.

7. تجربیات بد گذشته
تجربیات گذشته می تواند بر زندگی جنسی تأثیر بگذارند. تروماهای گذشته قطعا می تواند بر عملکرد جنسی شما تأثیر بگذارد.

در صورت وجود خاطره بد در حین دخول، بدن با ترس واکنش نشان می دهد و زمانی که می خواهد دوباره رابطه جنسی داشته باشد واژن به معنای واقعی کلمه بسته می شود. این ممکن است منجر به مقاربت دردناک شود.

درمان های خانگی برای کاهش درد در حین مقاربت
همانطور که در بالا ذکر کردیم، شناسایی دلایلی که باعث می‌شود در حین مقاربت دچار درد شوید، بسیار مفید است سپس می توانید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید به پزشکی مراجعه کنید یا نه. با این حال، چند ترفند و درمان وجود دارد که می توانید در خانه نیز آن را انجام دهید.

این درمان‌های خانگی برای کاهش مقاربت دردناک ممکن است کمک زیادی به تبدیل رابطه جنسی به تجربه‌ای لذت‌بخش شود.

1. از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید
نه، ما از شما نمی خواهیم که لباس های تنگ خود را دور بیندازید، اما عفونت مخمری (عفونت واژن) می تواند باعث خشکی واژن شود، برای کاهش این خطر، اغلب لباس های تنگ نپوشید.

در عوض، لباس زیر نخی را به خصوص در فصل تابستان انتخاب کنید. بهداشت را رعایت کنید، هر روز دوش بگیرید و بعد از یک ورزشگاه یا شنا، لباس خشک تازه بپوشید.

منبع:کانون مشاوران ایران-درمان خانگی تضمینی برای کاهش درد رابطه جنسی



:: برچسب‌ها: رابطه جنسی , رابطه جنسی دردناک , درد رابطه جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

دلایل مشاوره خانوادگی

مشاوره خانواده فرآیندی است که در طی آن, ابعاد مختلفی از شخصیت افراد هویدا شده و به همین دلیل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

این فرآیند خصوصا برای افرادی کارآمدتر خواهد بود که حین تصمیم گیری برای ازدواج, قوه منطق خود را به کلی کار می گذارند و صرفا با احساسات خود انتخاب می کنند. این افراد معمولا در برابر بزرگ ترین مشکلات هم سکوت می کنند یا آن را نادیده می گیرند.

انواع مراحل و اهداف مشاوره خانواده و ازدواج
مشاوره ازدواج دو نوع دارد : مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره پس از ازدواج

در مشاوره پیش از ازدواج, میزان آمادگی طرفین جهت بررسی همخوانی شخصیت و خانواده ها, میزان شناخت یکدیگر از زندگی مشترک و نحوه برخورد با چالش های پیش رو زناشویی سنجیده می شود.

مشاوره پس از ازدواج نیز در مواقعی کاربرد دارد که زوجین پس از تشکیل زندگی مشترک به مانعی برخورد کرده اند و قصد دارند نظر تراپیست را نیز در این باره جویا شوند.

مشاور خانواده در چنین موقعیت هایی به دور از هر گونه پیش داوری و سو گیری نسبت به طرفین قضاوت می کند و به زوجین کمک می کند تا درست ترین راه را به نفع خود, انتخاب کنند.

علت اهمیت زیاد مشاوره ازدواج
متاسفانه این روزها شاهد آمار بسیار بالایی از طلاق زوجین جوان هستیم و علت عمده آن نیز, عدم شناخت کافی زوجین نسبت به اخلاق و شخصیت یکدیگر است. علل دیگر اهمیت مشاوره ازدواج نیز به شرح زیر می باشد:

۱) باعث شناخت کافی زوجین نسبت به یکدیگر می شود.

۲) باعث شناخت نقاط ضعف و قوت یکدیگر خواهد شد.

۳) میزان آگاهی زوجین نسبت به چالش ها و مسائل مختلف را بالا می برد.

۴) موجب پیشگیری از بسیاری از چالش های پیش رو می شود.

خوب است که زوجین حتی کوچک ترین مسائل خود را برای افراد غیر متخصص بازگو نکنند چرا که این کار علاوه بر حل نشدن مشکلات, موجب سخت تر شدن آن و اجازه دخالت اطرافیان در این مسئله خواهدشد.

مشاوران ازدواج نسبت به اطلاعات مراجعین خود متعهد هستند تا اسرار آنان را به کسی بازگو نکنند اما با بازگوکردن اسرار خود برای فامیل و آشنایان خود را سوژه قضاوت و پیش داوری های غیر منطقی اقوام خواهید کرد.

به طور کلی ازدواجی از هر نظر موفق و مثمر ثمر خواهد بود که زوجین در طی آن از لحاظ مختلفی مثل اخلاق جایگاه اجتماعی اقتصادی و غیره هم سطح و هم سو باشند. اگر در این زمینه ها شباهتی وجود نداشته باشد طبیعتا اختلاف پیش می آید و ازدواج نا موفق خواهد شد.


مشاوره خانوادگی
در جلسات مشاوره ازدواج چه می گذرد؟
مشاور در وهله اول اطلاعات مهم شما را می پرسد و شما با پر کردن یک فرم جامع و کامل, به او کمک می کنید تا درباره شناخت شما و ارائه راه حل مناسب راهی ارائه کند.

یک مشاور خوب و با تجربه تلاش می کند تا موارد زیر را مهیا کند:

۱) ایجاد فضای امن و مناسب که هر دو طرف بتوانند نظر خود را بدون ترس از هیچ گونه قضاوتی بیان کنند.

۲) ایجاد فرصت برای گفت و گوی آزاد .

۳) رو به رو شدن با نقص های فردی و آشنا شدن با آن ها .

۴) تلاش برای به توافق رسیدن با یکدیگر .

چرا می گوییم مشاوره ی ازدواج واجب و حیاتی است؟

آگاهی کامل لازمه داشتن یک زندگی سالم و بدون ریسک خطرناک می باشد.

شما نمی توانید با دانستن خصوصیات اخلاقی و شخصیتی فرد مقابل با او تشکیل خانواده بدهید. البته لازم به ذکر است که مشاوره ازدواج افراد را به طور کامل معرفی نمی کند اما تا حدود زیادی لایه های زیرین شخصیت او را هویدا می کند.

نحوه مشاوره تلفنی
خانواده نوعی اجتماع کوچک می باشد که هر یک از اعضای آن عضوی مهم از جامعه هستند.

اولین لایه های شخصیتی هر فرد در این اجتماع کوچک شکل می گیرد و فرد را می سازد. با توجه به این که در اغلب خانواده ها درگیری ها و تنش های بسیاری وجود دارد، بهتر است تا در این مسیر سخت از یک مشاور خبره کمک بخواهیم.

علت اهمیت مشاوره خانواده
خانواده ها همیشه برای دلایل متفاوتی احتیاج به مشاوره حضوری یا تلفنی پیدا خواهند کرد. انجام مشاوره و در میان گذاشتن مشکلات با مشاور به شما کمک می کند تا اعضای خانواده و تعارضات آنان را بیشتر بشناسید و با آنان کنار بیایید.

این جلسات مشاوره به افراد کمک می کنند تا کاملا قوی تر بشوید و از نظر اختلالات روانی مختلف, به طور کامل بررسی شوید.

متاسفانه این روزها مشکلات اقتصادی تنش ها و دغدغه های والدین برای تربیت فرزندان و همچنین نحوه ارتباط خانواده با دیگر افراد, بر سلامت روان خانواده تاثیر می گذارد و لزوم مشاوره خانواده را تایید می کند.

اگر در خانه که محیط امن اعضای آن است تنش و استرس وجود داشته باشد اعضای آن از نظر روانی به هم ریخته و بیرون از خانه نیز به تعارضات زیادی برخورد می کنند.

تا زمانی که مشکلات در خانه حل نشوند شما نمی توانید در محیط بیرون از خانه نیز ارتباط سازنده ای داشته باشید.

منبع:کانون مشاوران ایران-دلایل مشاوره خانوادگی



:: برچسب‌ها: مشاوره خانواده , مشاوره , مشاوره خانوادگی ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

شوهر دروغگو و پنهان کار، درمان دروغگویی شوهر. در این مقاله راه های تشخیص دروغگویی همسر و درمان آن ذکر شده است.

دروغ شنیدن از سوی کسی که در زندگی تان برای او ارزش قائل هستید، مثلاً همسرتان، می تواند دلخراش باشد. این به این دلیل است که به آن ها اعتماد داشته و این دروغگویی باعث می شود که ناگهان تمام اعتماد خود را از دست بدهید. با این حال، اگر مشکوک هستید که همسرتان به شما دروغ می گوید می توانید موارد زیر را بررسی کنید:
با این حال، فراموش نکنید که دلیل دروغ نیز مهم است. اگر همسرتان برای نجات شما از یک موقعیت خاص به شما دروغ می گوید نباید بیش از اندازه ناراحت شوید زیرا همسرتان به دلیل اهمیتی که به شما می دهد دروغ گفته است.
اما اگر فکر می‌کنید همسرتان همیشه دروغ می‌گوید باید برای تغییر شرایط فکری کنید زیرا زندگی مشترک بدون اعتماد نمی تواند ادامه پیدا کند.

چرا همسرم دروغ می گوید؟
وقتی متوجه می شوید که همسرتان با شما ناصادق بوده است، ممکن است تعجب کنید که چرا با شما صادق نیست. در ادامه دلایلی آمده است که می تواند باعث دروغگویی همسرتان شده باشد:

همسرتان ممکن است به شما دروغ بگوید زیرا قول داده کاری انجام دهد اما به آن قول عمل نکرده است.
او ممکن است قصد داشته باشد که برخی از عادات خود را تغییر دهد اما موفق به انجام این کار نشده است.
همسرتان ممکن است زودتر شما را ناامید کرده باشد و از اینکه اگر دوباره کاری اشتباه انجام دهد، از واکنش شما می ترسد.
آن ها ممکن است برای جلوگیری از درگیری به شما دروغ بگویند.
همسر شما ممکن است دروغ بگوید زیرا می ترسد شما را از دست بدهد یا از طرف شما طرد شود.
آن ها برای کنترل یک موقعیت خاص و تبدیل آن به نفع خود دروغ می گویند.
همسر شما برای پنهان کردن خیانت خود دروغ می گوید ( دروغ گفتن می تواند نشانه خیانت باشد)
آن ها دروغ می گویند تا خود را فردی با استعداد، خاص یا موفق نشان دهد.


12 نشانه شوهر دروغگو و پنهان کار
دروغ از بین برنده اعتماد است. دروغ گفتن در رابطه می تواند مسائل را پیچیده کرده و مشکلاتی را ایجاد کند که ممکن است نامتناسب باشد و پیامدهای جدی برای رابطه شما داشته باشد.

1. همسرتان غیرعادی صحبت می کند
شما حتما نحوه صحبت کردن همسرتان را می شناسید. بنابراین اگر همسرتان به طرز عجیبی صحبت کند متوجه خواهید شد. اگر همسرتان مانند همیشه صحبت نمی کند می توانید مشکوک باشید که همسرتان به شما دروغ می گوید.

چرا؟ زیرا افرادی که دروغ می گویند معمولا لحن صدا، زیر و بم و سرعت گفتار خود را تغییر می دهند تا دروغ خود را پنهان کنند. اگر متوجه شدید که همسرتان در موقعیت‌های خاص خیلی سریع‌تر از حد معمول صحبت می‌کند، می‌تواند به این دلیل باشد که تا حدودی دروغ می گوید یا چیزی را پنهان می کند.

2. حرکات چشم
آیا همسرتان هنگام صحبت در مورد موضوعات خاصی از تماس چشمی اجتناب می کند؟ اگر بله، پس این امکان وجود دارد که آن ها چیزی را از شما پنهان می کنند. حتی ممکن است وقتی شما سعی می کنید در مورد چیزی صحبت کنید که آن ها سعی در پنهان کردن آن دارند، مکرراً شروع به پلک زدن کنند.

اگر می‌خواهید بفهمید که همسرتان در مورد خیانت دروغ می‌گوید یا نه، به حالات چهره و رفتار او توجه کنید.

3. همسرتان بیش از حد بی قراری می کند| با همسر دروغگو چگونه رفتار کنیم نی نی سایت
بی قراری در واقع نشانه های تشدید اضطراب و عصبی است که افراد وقتی به کسی دروغ می گویند تجربه می کنند به طور مثال مضطرب می شوند، عرق می کنند و یا دست ها و پاهای خود را بیش از حد حرکت می دهند.

4. زبان بدن
وقتی همسرتان به شما دروغ می گوید ممکن است خود را از شما دور کند، از جایش بلند شود و در حین صحبت با شما احساس آشفتگی کند، حتی ممکن است عرق کند یا قرمز شود.

علائم زبان بدن همسر به هیچ وجه به بزرگی دروغ ربطی ندارد. اگر نمی‌توانید این احساس را که «شوهرم دروغ می‌گوید و چیزها را پنهان می‌کند» از خود دور کنید، بیشتر به تحلیل زبان بدن او بپردازید و ممکن است بتوانید تشخیص دهید که چه زمانی راست می‌گوید و چه زمانی نه.

5. همسرتان باعث می شود نسبت به افکارتان تردید داشته باشید
اگر همسرتان گفتگو و حقیقت را طوری تحریف کند که شروع به زیر سوال بردن خود و افکارتان کنید، به این معنی است که چیزی اشتباه است. اگر در پایان هر مکالمه شما سرزنش می شوید، وقت آن رسیده است که موضوع را بیشتر بررسی کنید تا بفهمید واقعاً چه خبر است.

منبع:کانون مشاوران ایران-11 نشانه دروغگویی همسر| آیا همسرتان خیانت می کند؟



:: برچسب‌ها: دروغگویی همسر , دروغگویی , خیانت ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

آیا شما کمی گیج شده اید که مورد خیانت قرار گرفته اید یا نه ؟

چه در حال حاضر در یک رابطه هستید و چه امیدوارید که در آینده با آن رابطه داشته باشید، باید مطمئن شوید که این خط را در اولین فرصت ممکن ترسیم کرده اید…

روشن بودن در مورد اینکه چه چیزی تقلب در نظر گرفته می شود و چه چیزی از شروع کار نیست، می تواند بار کلی از درد را نجات دهد.

اگر به شریک زندگی خود خیانت کنید یا برعکس، می تواند آسیب و درد بسیار زیادی را هم به شما دو نفر و هم به دیگر افراد مهم زندگی شما وارد کند.

اگر تا به حال به شما خیانت شده باشد، به خوبی می‌دانید که چقدر می‌تواند ویران‌کننده باشد، و برای برخی افراد، یادگیری دوباره اعتماد کردن در آینده چقدر سخت است .

هیچ دو رابطه ای مثل هم نیستند و من در مورد اشتباهاتی که ممکن است در گذشته مرتکب شده باشید قضاوت نمی کنم…

اما، اگر به کسی که دوستش داشتید خیانت کرده اید، اگر با خودتان صادق باشید، ممکن است گناه آن همچنان عمیقاً شما را آزار دهد.

اصولاً وقتی به اعتماد خیانت می شود، هیچ کس به خوبی از آن بیرون نمی آید.


خیانت در حد پیامک - نشانه خیانت
خیانت در حد پیامک
خیانت در حد پیامک
اعتماد پایه اصلی هر رابطه انسانی است، چه عاشقانه و چه غیر عاشقانه، هر کسی که جذبش می‌شوید و قوانینی را که با کسی که دوستش دارید تعیین می‌کنید.

حتی در روابط چندهمسری، که اغلب درک آن برای افراد کاملاً تک‌همسر دشوار است، همیشه خطوط کشیده می‌شوند و افراد درگیر در صورت عبور از این خطوط، احساس آسیب و خیانت خواهند کرد.

اما، برای اهداف این مقاله، می‌خواهیم در نظر بگیریم که فرد «متوسط» در یک رابطه تک‌همسری در فرهنگ غربی چه چیزی را ممکن است تقلب بداند.

ما سعی خواهیم کرد یک حد وسط ایجاد کنیم، زیرا همیشه دیدگاه‌های افراطی وجود دارد.

از این گذشته، افرادی هستند که شریک زندگی خود را متهم می کنند که فقط به خاطر نگاه کردن به پسر یا دختر دیگری به آنها خیانت کرده است، و افرادی هستند که اگر شریک زندگی آنها شخص دیگری را ببوسد، پلک هم نمی زنند.

به منظور ارائه نوعی راهنمای مفید برای کسانی که مطمئن نیستند که چقدر دور است و در واقع چه چیزی تقلب است، من در اینجا خطی را در شن و ماسه ترسیم خواهم کرد.

فقط به یاد داشته باشید که اگرچه ممکن است نتوانید برخی چیزها را به عنوان خیانت تمام عیار برچسب گذاری کنید، اما همچنان می تواند به عنوان خیانت در اعتماد تلقی شود، که ممکن است برای شریک زندگی شما بخشش آن دشوار باشد.

البته، هر زوجی باید در ابتدای رابطه خود بفهمد که چه چیزی خوب است و چه چیزی خوب نیست .

6 چیز که لزوماً به عنوان خیانت شناخته نمی شوند (از نظر روانشناسان غربی)
موارد ذکر شده در این بخش دارای لایه های زیادی هستند. در بسیاری از موارد، آنچه در واقع انجام می دهید مهم نیست، بلکه هدف اصلی شما چیست.

برخی افراد ممکن است این چیزها را تقلب در نظر بگیرند، برخی دیگر ممکن است نه. این به شما و شریک زندگی شما بستگی دارد که در مورد آنها چه احساسی دارید.

1. معاشقه خیانت تلقی می شود؟
کمی معاشقه معصومانه نباید مشکل بزرگی باشد، و بسیاری از ما با اعضای جنسی که ناخودآگاه جذب آنها شده ایم معاشقه می کنیم…

منبع:کانون مشاوران ایران-11 کار در رابطه خیانت محسوب می شود؟



:: برچسب‌ها: خیانت , علائم خیانت , نشانه خیانت ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

خیانت زن شوهردار چیست؟ خیانت یکی از رایج‌ترین خیانت‌هایی است که مردم در مورد آن‌ها صحبت می‌کنند. اعتمادی که شکسته غیرقابل جبران می باشد اما بدین معنی نمی باشد که نباید برای رابطه خود تلاش کنید.

5 راه برای درمان خیانت زن شوهردار
در ادامه می‌خواهیم پنج کاری را که می‌توانید انجام دهید تا از خیانت نجات پیدا کنید، به شما ارائه دهیم:

1. به خودتان زمان بدهید
بهبودی از خیانت یک روند دردناک است و زمان می برد. در این دوران احساس خشم و ناراحتی کاملاً طبیعی است اما به یاد داشته باشید که همه اینها بخشی از روند بهبودی است.

همسر مورد خیانت قرار گرفته ممکن است پس از اینکه متوجه شدند همسرشان رابطه نامشروع داشته است، وسوسه شوند که در یک اقدام انتقام جویانه انجام دهد، اما این به بهبود ازدواج کمک نمی کند. به طور معمول، شما فقط در نهایت از طریق واکنشی مانند این به یکدیگر صدمه می زنید و هیچ کمکی به روند بهبودی شما نمی کند.

چندین ماه یا حتی سال طول می کشد تا به حالت نسبتاً عادی برگردید.

2. آن را به عنوان یک زنگ بیداری بدانید
از خود بپرسید آیا راهی وجود دارد که بتوانید این خیانت را به عنوان یک زنگ بیدارباش ببینید؟ راهی برای یادگیری و کشف چیزهایی در مورد خود و ازدواج تا بتوانید پیشرفت کنید.

در ازدواج همیشه مواقعی پیش می آید که نیازهای عاطفی یک یا هر دو همسر برآورده نمی شود. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که با یکدیگر مشکل ارتباطی داشته باشید.

در این شرایط زوج درمانگر خوب بسیار کمک کننده است: در نهایت هر دوی شما مجبور خواهید بود تا حدودی مسئولیت مشکلات موجود در رابطه را که منجر به این رابطه شده است به عهده بگیرید، حتی اگر همسرتان تنها کسی باشد که خیانت کرده باشد.


خیانت زن شوهردار چیست
3. به خود اجازه غصه خوردن بدهید
گذر از خیانت بسیار شبیه سوگ است. قبلاً در مورد برخی از آسیب های مربوط به خیانت صحبت کردیم.

غم و اندوه فرآیندی است که نیاز به زمان دارد. نمی توان عجله کرد و نباید از کنار آن گذشت زیرا احتمالاً بعداً در ازدواج شما به صورت خشم ظاهر می شود.

4. برتری اخلاقی
به دست آوردن برترب می تواند بسیار وسوسه انگیز باشد: خیانت شما را به جای یک قربانی قرار می دهد. اما متأسفانه کمکی به بهبودی نمی کند. این باعث افزایش شرم همسر شما می شود و شما احساس می کنید که می توانید از این شرایط استفاده کنید.

در حالت ایده‌آل، کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که به جای فکر کردن در مورد خیانت، از تجربیات خود استفاده کنید.

5. روی چیزهای خوب تمرکز کنید
سرزنش و گناه در یک رابطه مخرب هستند. باید روندی وجود داشته باشد که به شما کمک کند تمام آسیب‌ها را بپذیرید و در نهایت او را ببخشید. در تمام این مدت، تمرکز بر نکات مثبت می تواند مفید باشد. این زمانی است که شما شروع به بهبودی می کنید تا خود را تقویت کنید.

15 نشانه خیانت زنان| خیانت زن شوهردار چیست
تغییرات در ارتباطات
عدم توجه به حرف های شما.
تغییر موضوعات ناراحت کننده
اجتناب از پاسخ دادن به سوالات.
اتهام می زند.
منفعلانه و پرخاشگرانه عمل می کند.
تغییرات نگرش
نشانه های عزت نفس پایین را نشان می دهد.
بیش تر از قبل انتقاد می کند.
همسر شما بیشتر دعوا می کند.
همسرتان در مورد طلاق حالت تدافعی می گیرد.

منبع:کانون مشاوران ایران-خیانت زن شوهردار چیست❤️ راه قطعی درمان خیانت



:: برچسب‌ها: خیانت زن شوهردار , درمان خیانت , خیانت ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

درمان افسردگی بعد از سکته مغزی چیست؟ آیا سکته مغزی می تواند باعث افسردگی شود؟ هر سال حدود 795000 نفر در ایالات متحده دچار سکته مغزی می شوند. باوجود اینکه بیش از 82 درصد از این افراد زنده می مانند، بسیاری از آن ها در طول توانبخشی با مشکلات مختلفی مواجه می شوند.

پس از سکته مغزی برخی از آن ها با چالش‌های فیزیکی مواجه می‌شوند، مانند اینکه باید راه رفتن، صحبت کردن، خوردن یا نوشتن را دوباره یاد بگیرند تا استقلال را دوباره به دست آورند. اما چالش‌های دیگر نامرئی هستند و شناسایی آنها دشوارتر است.

در اینجا به این موضوع می پردازیم که چرا افسردگی تا این حد بر بازماندگان سکته مغزی تأثیر می گذارد و متخصصان پزشکی برای کمک به چه کاری می توانند انجام دهند.

افسردگی پس از سکته یک عارضه نسبتا شایع سکته مغزی است و می تواند کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار دهد. سطح تحصیلات پایین، وضعیت اجتماعی-اقتصادی، سیگار کشیدن و اختلالات عملکردی به عنوان عوامل خطر برای بروز افسردگی پس از سکته در نظر گرفته شد.

آیا افسردگی پس از سکته شایع است؟
حدود یک سوم از تمام بازماندگان سکته مغزی در دوره ای از بهبودی خود دچار افسردگی می شوند. این سه برابر بیشتر از جمعیت عادی است.

اگر زن هستید، ممکن است خطر حتی بیشتر باشد. بر اساس مطالعه‌ای که اخیراً در مورد مقایسه بازماندگان سکته مغزی 65 ساله یا بالاتر صورت گرفته است، زنان 20 درصد بیشتر از همتایان مرد خود در معرض ابتلا به افسردگی پس از سکته هستند.

گونه و چرا افسردگی پس از سکته بر زنان متفاوت از مردان تأثیر می گذارد؟ احتمالاً به دلیل ترکیبی از عوامل مختلف از تفاوت های هورمونی گرفته تا نقش های اجتماعی بستگی دارد.

یک مطالعه نشان داد که در حالی که زنان بیشتر از مردان از سکته مغزی ایسکمیک جان سالم به در می‌برند، شرایط ناتوان‌کننده‌تری را نیز تجربه می‌کنند و پس از آن کیفیت زندگی ضعیف‌تری دارند.

تقریباً 25 درصد از بیمارانی که دچار سکته مغزی می‌شوند، در سه ماه اول پس از سکته مغزی، سطحی از اختلالات شناختی را تجربه می کنند. بازماندگان سکته مغزی با اختلال شناختی دارای میزان بالاتری از ناتوانی، مرگ و میر و بستری شدن طولانی تر در بیمارستان را تجربه می کنند که همه اینها می تواند منجر به علائم افسردگی شود.

 

علت افسردگی پس از سکته چیست؟
چرا برخی از بازماندگان سکته دچار افسردگی می شوند؟ به دلیل اینکه چگونه سکته بر ترکیبی از ویژگی های روانی، اجتماعی و بیولوژیکی تأثیر می گذارد.

در برخی موارد، زبان فرد ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد و این بر توانایی او برای برقراری ارتباط و بیان خود تأثیر می‌گذارد. این تغییر می‌تواند برای بیماران ناامیدکننده باشد و ممکن است آن‌ها احساس انزوا کنند یا نتوانند از کارهایی که قبل از سکته انجام داده‌اند لذت ببرند.

برای دیگران، مبارزه ممکن است بیشتر در مورد مقابله با اثرات فیزیکی سکته مغزی باشد.

سکته مغزی ممکن است باعث ضعف یا تغییرات حسی در یک طرف بدن شود که لباس پوشیدن، حمام کردن، تغذیه و توالت رفتن را دشوار می کند و برخی از بیماران ممکن است در مورد نیاز به کمک احساس خجالت یا از دست دادن استقلال داشته باشند.

سکته مغزی در نیمکره چپ با نرخ بالاتر افسردگی مرتبط است و ممکن است با تأثیراتی که نیمکره چپ بر زبان و شناخت دارد مرتبط باشد.

علائم افسردگی پس از سکته مغزی چیست؟
مانند افسردگی عمومی، علائم افسردگی پس از سکته مغزی می تواند به روش های مختلفی ظاهر شود.

از دست دادن لذت یا علاقه به انجام کارها، خلق افسرده، کمترین مشارکت اجتماعی، تغییر در اشتها، وزن، خواب زیاد، ناتوانی در تمرکز، احساس بی‌ارزشی یا ناامیدی و افکار آسیب‌رسانی به خود از علائم این افسردگی می باشد.

منبع:کانون مشاوران ایران-آیا سکته مغزی می تواند باعث افسردگی شود؟



:: برچسب‌ها: افسردگی , درمان افسردگی , سکته مغزی ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

وابستگی عاطفی چیست؟ وابستگی ناسالم چیست؟ عوارض وابستگی عاطفی چیست؟ وابستگی، یا بیش از حد نیازمند بودن، یکی از قاتل های بزرگ رابطه است که هیچ کس واقعاً تا وقتی دیر نشده به آن توجه نمی کند.

وابستگی عاطفی چیست؟
وقتی در رابطه هستید ممکن است کامل به همسر خود تکیه کنید اما اگر می‌خواهید زندگی شاد و پرباری داشته باشید، حفظ استقلالتان بسیار مهم است. خوشبختانه، کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا در عین حال که رابطه‌تان را قوی نگه دارید، کمتر به طرف مقابلتان وابسته شوید. در اینجا 10 راه وجود دارد که می توانید در رابطه خود مستقل تر باشید.

1. خودتان را بشناسید
شما خارج از رابطه کی هستید؟ از چه چیزی لذت می برید؟ ارزش های شما چیست؟ اگر مطمئن نیستید، سعی کنید 10 دقیقه در روز بنشینید و در به زندگی خود فکر کنید. این به شما کمک می کند به آنچه هستید وفادار بمانید و خود را در رابطه گم نکنید.

شناختن خودتان می تواند دشوار و چالش برانگیز باشد. می توانید مراقبه و مراقبت از خود را تمرین کنید تا زمان بیشتری را با خود بگذرانید و شناخت بهتری از خودتان به دست آورید.

2. خودت تصمیم بگیر
اجازه ندهید که شریک زندگیتان برای شما تصمیم بگیرد. حتی در مورد چیزهای کوچک، مانند اینکه دوست دارید روز خود را چگونه بگذرانید یا برای ناهار چه چیزی بخورید. گرفتن تصمیمات کوچک مانند این هر روز می تواند منجر به اعتماد به نفس بیشتر در زمان تصمیم گیری های بزرگتر شود.

یکی از عوارض وابستگی عاطفی موکول کردن تصمیم گیری به شرکای خود می باشد زیرا از طرد شدن می ترسیم. به خاطر داشته باشید که تنها تایید شخصی که نیاز دارید، تایید خودتان می باشد.

3. برای خود اهدافی تعیین کنید.
کشف کنید که دوست دارید در زندگی خود به چه چیزی برسید؟ اهداف شما چیست؟ این اهداف مربوط به شغل، سرگرمی یا حتی خانواده باشد. اگر بتوانید این اهداف را در ذهن داشته باشید، می توانید برای دستیابی به آن ها تلاش کنید و از شریک زندگی خود در رسیدن به اهدافش حمایت کنید.

سعی کنید اهداف خود را به خاطر شریک زندگیتان قربانی نکنید. انجام این کار می تواند منجر به رنجش فراوان شود که پایه و اساس خوبی برای یک رابطه سالم نیست.

4. نیازهای عاطفی خود را برآورده کنید
سعی کنید برای راحتی یا تایید به شریک زندگی خود تکیه نکنید. خیلی خوب است که هر از چند گاهی به دنبال تمجید و آرامش از شریک زندگی خود باشید، اما منبع اصلی آن باید خودتان باشید.

چک کنید و بفهمید که به چه چیزی نیاز دارید. سپس، می توانید برای خواسته های خود تلاش کنید و استقلال خود را حفظ کنید.

به عنوان مثال، شاید روز بدی را پشت سر گذاشته اید و احساس استرس می کنید. در این شرایط سعی کنید یک حمام طولانی بگیرید یا قدم بزنید تا روحیه خود را بالا ببرید و آرامش کسب کنید.
شاید در محل کارتان ترفیع بگیرید. به خودتان افتخار کنید و برای خود هدیه ای بخرید تا این را نشان دهید.
5. منافع خود را حفظ کنید.
به علایق خود در خارج از رابطه ادامه دهید. این به شما کمک می کند تا به یاد بیاورید که قبل از ملاقات با شریک زندگی خود چه کسی بوده اید.

اگر سرگرمی مورد علاقه ندارید، سعی کنید به سرگرمی جدیدی روی آورید که همیشه می خواستید آن را امتحان کنید. انجام فعالیت های خارج از رابطه تان به شما و شریک زندگی تان زمان زیادی برای تنهایی می دهد.

6. یاد بگیرید که خودتان را دوست داشته باشید
وقتی خودمان را دوست داریم، کمتر به دیگران وابسته هستیم.

مطمئن شوید که خودتان را به خاطر سخت کوشی خود تحسین می کنید و با تغذیه صحیح و ورزش از بدن خود مراقبت کنید. هرچه بیشتر بتوانید خودتان را ارتقا دهید، کمتر وابسته خواهید بود و مستقل تر خواهید شد.

منبع:کانون مشاوران ایران-11 راه قطعی برای رفع وابستگی عاطفی در رابطه ❤️ نشانه هایی که باید بدانید



:: برچسب‌ها: وابستگی عاطفی , عوارض وابستگی , وابستگی ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

متن عاشقانه برای همسر و قوانین بهترین همسر در این مقاله ذکر شده است که باعث نزدیکی فیزیکی شما و همسرتان می شود.

متن عاشقانه برای همسر
درست زمانی که فکر می‌کنم غیرممکن است بیشتر از قبل دوستت داشته باشم، به من ثابت می‌کنی که اشتباه می‌کنم.
اگر فیلم بودی، بارها و بارها تو را تماشا می کردم، اگر کتاب بودی خط به خطت را حفظ می کردم و اگر آهنگ بودی هزاران بار به تو گوش می دادم.
لبخند تو زیباترین چیزی است که در زندگی ام دیده ام و هرگز آن را فراموش نمیکنم.
اگر بخواهم بین ثروت و تو یکی را انتخاب کنم، تو را انتخاب خواهم کرد.
هر اتفاقی که فردا بیفتد مهم نیست چون دوستت دارم.
زندگی من با دیدن تو شروع شد، تو همه چیز من هستی.
دیدن تو زندگی من را تغییر داد، تو به من و زندگی من معنی دادی.
متن عاشقانه کوتاه برای همسر
دوست داشتم می توانستم لبخندت را برای همیشه مقابل چشم هایم حک کنم.
اگر مرا به یاد می آوری، پس برای من مهم نیست که دیگران فراموش کنند.
تو آخرین رویایی هستی که دارم.
در چشمان تو می توانم تمام زیبایی های دنیا را ببینم.
محبوب من، فرقی ندارد کجا باشی، قلب من همیشه راهی برای رسیدن به تو پیدا خواهد کرد.
دوستت دارم و این آغاز و پایانی می باشد که تو به زنذگی من بخشیده ای.
فراموش کردن تو مانند این است که نفس کشیدن را فراموش کنم. در هردو صورت خواهم مرد.
تو به من عشق را یاد دادی و در قلبم را به روی خود باز کردی.
تو نیمی از من نیستی، تو تمام منی.
اولین بار که دست من را گرفتی، احساس کردم روح من را لمس کردی.
تو بهترین دوست من هستی، تو در تمام سختی ها به من یاد آوری کردی که امید وجود دارد.
پیدا کردن تو به من یاد داد که معجزه امکان دارد.

بهترین همسر❤️11 روش که بهترین همسر ممکن باشید
جملات با احساس برای همسر
برای تو تلاش می کنم تا بهترین خودم باشم.
فقط برای دیدن لبخند تو صبح ها چشم هایم را باز می کنم.
تو به من نشان دادی که فرشته ها هم می توانند انسان باشند.
آغوش تو درمانی برای تمام دردهای من می باشد.
تو برای من مانند اکسیژن ضروری هستی.
شاید نتوانم هر روز و هر ثانیه به تو بگویم، ولی همیشه دوستت دارم و همیشه در ذهن من خواهی ماند.


من هرروز با دیدن تو متوجه میشوم که زیبایی چه معنی دارد.
هیچ کلمه ای نمی تواند احساسی که به تو دارم را توصیف کند.
کاش می توانستی خودت را از چشم من ببینی.
برای من خانه جایی است که تو در آن حضور داشته باشی.
از این لحظه به بعد تنها برای دیدن لبخند تو تلاش خواهم کرد.
هرچیزی که من دارم برای تو می باشد، تو مالک تمام قلب و روح من می باشی.
قوانین بهترین همسر
1. سعی نکنید دائماً مشکلات او را حل کنید.
از نظر روانی، بهترین راه برای تعامل با شریک زندگی خود در حین گوش دادن به او این است که واقعاً تلاش کنید و درک کنید که آن ها چه احساسی دارند. این نوع گوش دادن همدلانه باعث تقویت ارتباطات و ایجاد صمیمیت می شود. این بدین معنا نیست که حل مسئله مهم نیست، فقط لازم نیست وارد شوید و سعی کنید فوراً مسائل را اصلاح کنید.

2. به یاد داشته باشید: همسر شما مشاور نیست.
بله، خوب است که اضطراب ها، ترس ها و ناامیدی های کوچک و بزرگ خود را با همسرتان در میان بگذارید. اما او نمی تواند تنها کسی باشد که برای مشاوره به او مراجعه می کنید. سعی کنید دوستان یا مشاوری را نیز پیدا کنید که بتوانید به او تکیه کنید.

منبع:کانون مشاوران ایران-بهترین همسر❤️11 روش که بهترین همسر ممکن باشید



:: برچسب‌ها: بهترین همسر , همسر , همسر خوب ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

همه ما استرس های روزمره را تجربه می کنیم، به ویژه زمانی که رویدادهای مهمی در زندگی ما اتفاق می افتد. برای مواقعی که زندگی به تنهایی بیش از حد سخت می شود، ما می توانیم به شما کمک می کنیم. با کمک درمانگران ما، می توانید تکنیک های جدیدی برای مدیریت زندگی خود بیاموزید تا احساس بهتری داشته باشید.

استرس چیست؟
بدن شما تغییرات زندگی را تشخیص می دهد و گاهی اوقات از طریق واکنش استرس به آن ها پاسخ می دهد. این واکنش‌ها فیزیکی، عاطفی یا ذهنی هستند که در تلاش برای سازگاری با شرایط می باشند. اگرچه این یک بخش عادی از زندگی روزمره است، اما گاهی اوقات ممکن است احساس طاقت فرسایی پیدا کنید.

این همان زمانی است که برای مقابله با استرس و ایجاد مهارت های جدید مقابله ای به کمک مشاور استرس نیاز دارید.

از س.یی برخی استرس ها مفید و سازنده هستند و به شما کمک می کنند به سمت موفقیت حرکت کنید.

استرس می تواند به سلامتی شما آسیب برساند.
هرگز اجازه ندهید هیچ یک از احساسات شما بیش از حد به آن رسیدگی شود زیرا می تواند بر سلامت و رفاه شما تأثیر بگذارد . استرس یک واکنش طبیعی است که به ما انگیزه می دهد، ما را از محیط اطرافمان آگاه می کند و ما را قادر می سازد از مشکلات بزرگتر جلوگیری کنیم.

اما می تواند اثرات منفی بر سلامت نیز داشته باشد. می‌توانید احساس کنید که دائماً در حال سخت‌گیری هستید، بیش از حد به چالش کشیده می‌شوید و نمی‌توانید استراحت کنید.

همچنین دلیل ، «پاسخ جنگ یا گریز» که در مواقع اضطراری مهم است در طولانی مدت باعث آسیب به بدن و ذهن شما می شود. آن وقت است که استرس تبدیل به پریشانی و عدم تعادل داخلی و مجموعه ای از مشکلات از جمله موارد زیر می شود:

سردرد
ناراحتی معده
استرس خون بالا
درد قفسه سینه
مشکلات جنسی
مشکلات خواب
افسردگی
موارد وحشت زدگی
اضطراب
نگران بودن
بیماری های قلبی، ریوی، تصادف، سرطان، مشکل کبدی و خودکشی ارتباط دارد.
بسیاری از مردم راه های ناسالمی برای مقابله با این احساسات ایجاد می کنند. برخی به اجبار از غذا، تنباکو، قمار، مواد مخدر، رابطه جنسی، الکل، خرید یا اینترنت استفاده می کنند. اگرچه آن ها معتقدند که با این کارها کمی تسکین یا آرامش می یابند، اما این درست نیست.

در عوض، این فعالیت ها بدن را در وضعیت ناسالم نگه می دارند. علاوه بر این مشکلات زندگی آن ها به مرور بزرگتر می شود.

منبع:کانون مشاوران ایران-استرس زندگی شما را نابود نمی کند چرا ؟



:: برچسب‌ها: استرس , کاهش استرس , درمان مدیریت استرس ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

سوالاتی که پدر دختر از داماد می پرسد چطور باید جواب داده شود؟ جلسه خواستگاری به طور معمول برای هر یک از طرفین چالش هایی را به همراه دارد و باید در نظر داشته باشید که وابستگی بین پدر و دختر یک وابستگی بسیار عمیق می باشد و به همین دلیل پدر در جلسه خواستگاری دخترش فشار روحی و روانی و فکری بسیاری را تحمل می کند، در نتیجه این تنش فکری، توجه خاص به داماد از طرف پدر دختر صورت می گیرد.

پدر دختر نسبت به کسی که می خواهد با دخترش ازدواج کند بسیار حساس است و احساس بسیار سنگینی دارد به همین دلیل شما در جلسه خواستگاری با مجموعه گسترده ای از سوالات و کنش هایی از طرف پدر عروس رو به رو می شوید.

در این مقاله به بررسی سوالات پدر دختر از داماد پرداخته ایم و توصیه می شود برای آمادگی مراحل ازدواج از مشاوره قبل از ازدواج کمک بگیرید تا در این خصوص شما را راهنمایی کنند.

به خاطر داشته باشید که جلسات آشنایی پیش از ازدواج اهمیت بسیار زیادی دارد بنابراین همیشه حرف ها و سوالاتی را از قبل در نظر داشته یا یادداشت کنید تا در طول جلسه به مشکل برخورد نکنید.

مجموعه سوالاتی که پدر عروس باید بپرسد
همان طور که گفته شد، سوالاتی که در ادامه مطرح می شود اهمیت زیادی دارد و باید به پاسخ این سوالات با دقت گوش کرد.


سوالاتی که پدر دختر باید از داماد آینده خود بپرسد
سوالات پدر دختر از داماد: مسائل خانوادگی
در امر ازدواج مسائل خانوادگی از اهمیت بسیاری برخوردار هستند و از اولین موضوعاتی هستند که در جلسات خواستگاری در مورد آنها صحبت می شود، پدر دختر نسبت به او حس حمایت شدیدی نشان می دهد و به همین دلیل این حس را در خانواده طرف مقابل تصور می کند و تمایل دارد تا در مورد شرایط خانوادگی خواستگار اطلاعاتی را کسب کند و در این باره سوالات اساسی می پرسد و در این شرایط شاید لازم باشد برای پیشبرد روند جلسه سوالانی را بپرسید.

سوالات پدر دختر از داماد: مسائل اقتصادی
پس از صحبت کردن در مورد مسائل خانوادگی و شناخت در مورد فرد و خانواده او، موضوع مسائل مالی از اهمیت بسیاری برخوردار است و برای پدر دختر مسائل اقتصادی داماد بسیار مهم می باشد و تعیین کننده خواهد بود زیرا این موضوع مسائل مهمی را نشان می دهد و جنبه های مختلفی را تعیین تکلیف می کند.

اولین موضوعی که نشان دهنده توانایی اقتصادی است داشتن حداقل ها در زندگی مشترک می باشد اما فقط به همین موضوع مربوط نمی شود بلکه توانایی و جنم داماد را نشان می دهد و در این موقعیت شما نباید از صحبت کردن در مورد مسائل مالی طفره بروید بلکه سعی کنید اطلاعات لازم در اختیار خانواده دختر قرار دهید.

دقت داشته باشید که در دنیای امروزی مسائل اقتصادی اهمیت بسیار زیادی دارد و نباید آن را سرسری و بی اهمیت جلوه دهید.

به احتمال زیاد سطح و طبقه اجتماعی و طرز فکر داماد در مورد مسائل مالی از سوالات پدر دختر خواهد بود و در این رابطه سوالات زیر پرسیده می شود:

تعریف شما از پول چیست؟
پس انداز مالی شما چقدر است؟
برای توسعه و بهبود وضعیت اقتصادی خود چه برنامه هایی دارید؟
استاندارد های رفاهی از نظر شما چیست؟
مسکن مناسب از نظر شما چه ویژگی هایی دارد؟
نسبت به کیفیت اسباب و وسایل خانه چه استاندارد هایی دارید؟
سوالات پدر دختر از داماد: نظام فکری
در صورتی که خانواده دختر مذهبی باشند، در این حالت سوالاتی در این باره از شما خواهد پرسید و این که چه میزان به مسائل شرعی و اخلاقی اهمیت می دهید جز سوالات او خواهد بود و گاهی اوقات پدران غیر مذهبی برای این که نظام فکری شما را بشناسند سوالاتی در خصوص مذهب می پرسند و احتمال دارد سوالات آن ها شامل موارد زیر باشد:

نسبت به مسائل دینی چه رویکردی دارید؟
نگاه شما به دین به عنوان برنامه ای برای زندگی چیست؟
نسبت به پوشش همسرتان چه توصیه ای دارید؟
سوالات پدر دختر از داماد: وضعیت اجتماعی
سبک زندگی داماد برای پدر دختر از اهمیت بسیاری برخوردار است و مواردی مانند این که روابط اجتماعی شما شامل کدام دسته از افراد می شود و چه مقدار از وقت تان را در اختیار خانواده می گذارید و چه قدر از وقت تان با دوستان گذرانده می شود.

منبع:کانون مشاوران ایران-سوالات پدر دختر از خواستگار



:: برچسب‌ها: پدر دختر , خواستگار , داماد آینده ,
:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

طلاق پدیده ای اجتماعی است که در سال های اخیر نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است و به مانند قبل یک تابو محسوب نمی شود. فردی که به هر دلیلی از همسر سابق خود جدا شده است بازهم حق زندگی دارد و می تواند مجددا اقدام به تشکیل زندگی مشترک کند، بنابراین دیگران نیز باید این مسئله را درک کنند و سعی کنند دیدگاه معقولانه و دور از قضاوتی به ازدواج با زن مطلقه داشته باشند.

بسیار پیش می آید که فرصت آشنایی با فردی پیش می آید که موقعیت بسیار مناسبی دارد اما تنها به این دلیل که او مطلقه است تردید سراسر وجود انسان را می گیرد اما چنین طرز تفکری کاملا اشتباه است. نیاز است این را بدانیم که طلاق در بسیاری از مواقع از بروز اتفاق های بدتر جلوگیری می کند و لزوما هر فردی که تجربه طلاق داشته است مشکل دار نیست به همین دلیل ما در این مقاله با عنوان ازدواج با مطلقه قصد داریم جنبه های مختلف این نوع ازدواج ها را با فرض اینکه یک نفر مجرد و دیگری مطلقه است را بسنجیم.

مزایا و معایب ازدواج با زن مطلقه
اگر شما قصد دارید با فردی مطلقه ازدواج کنید یا پیشنهاد ازدواج از سمت فردی مطلقه دارید نیاز است که به موارد زیر توجه کنید:

1. عجولانه تصمیم نگیرید
عجله داشتن در هیچ زمینه ای به هیچ عنوان درست نیست. حال تصور کنید که در حال تصمیم گیری در مورد مسئله ای مهم مثل ازدواج دارید در این امر نیاز است نهایت دقت را به کار بگیرید و از هر گونه تصمیم و اقدام عجولانه ای خودداری کنید. اگر به عنوان یک مرد از خانمی خوشتان آمده که مطلقه است یا به عنوان یک خانم از سمت آقایی مطلقه پیشنهاد ازدواج دارید حتما تمام جوانب را بسنجید. دقت کنید که طلاق به دلایل مختلفی می تواند اتفاق افتاده باشد این دلایل می توانند مشکلات شخصیتی و رفتاری یکی از زوجین باشد و یا می تواند عدم تفاهم بین زوجین باشد.

بنابراین نباید دیدگاه صفر و صدی نسبت به این مسئله داشته باشید، مثلا اگر با فردی مطلقه با هدف ازدواج ملاقات داشتید و از او خوشتان آمده نباید بدون فکر اقدام کنید و بگویید که «او هیچ مشکلی ندارد، این مسئله مسئله مهمی نیست پس من حتما با او ازدواج می کنم»، همچنین نباید نسبت به او به دید کاملا منفی نگاه کنید و نباید به دلیل مطلقه بودنش سریع احساستان را سرکوب کنید و از ازدواج با او منصرف شوید بلکه نیاز است که سعی کنید صبور باشید، دقت خود را بالا ببرید و سعی در شناخت او داشته باشید. طبیعتا حساسیت چنین ازدواجی بالاتر است و به دقت بیشتری نیاز دارد بنابراین نیاز است این مسئله را در نظر بگیرید و به خودتان و فرد مقابل زمان بدهید.

2. سعی کنید بدون قضاوت و پیشداوری او را بسنجید
در دوره آشنایی با او سعی کنید بدون هیچگونه سوء برداشتی به شناخت او بپردازید. یعنی تصور نکنید که چون او مطلقه است باید بسیار ریز بین باشید و کوچکترین رفتار او را با دید منفی تفسیر کنید و به گونه ای با او رفتار نکنید که این حس به او دست دهد که فرد گناهکاری است که باید خودش را به شما ثابت کند، شما دو انسان هستید که به قصد ازدواج با یکدیگر در حال طی کردن دوره آشنایی هستید و نیاز هست که بر اساس ملاک های ذهنی تان برای کسب شناخت از یکدیگر نهایت دقت را به کار بگیرید. اما با این حال نیاز است سوالاتی را از او بپرسید و مسائلی را مورد بررسی قرار دهید که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.


ازدواج با زن مطلقه
سوالات خواستگاری از زن مطلقه
سوالات زیر به شما کمک می کند تا همسر آینده خود را بهتر بشناسید:

1. در مورد علت طلاق او سوال بپرسید
این حق شماست که علت طلاق او را بدانید و او نیز وظیفه دارد صراحتا در مورد این موضوع با شما صحبت کند و به ابهامات و سوالات ذهنی شما پاسخ بدهد. یکبار برای همیشه بپرسید و دیگر مستقیما روی این مسئله تمرکز نکنید بلکه در طول دوره آشنایی او را بسنجید و ببینید که آیا حرف و عملش با یکدیگر همخوانی دارد یا نه. هر سوالی که دارید بپرسید و به نحوه پاسخگویی او نیز دقت کنید.

اگر در صحبت هایش فقط از همسر سابقش بد می گوید و همسرش را مقصر صد در صد می داند باید کمی دقتتان را بیشتر کنید چون تا این حد حق به جانب بودن نشان دهنده این است که فرد نقش خودش را در زندگی مشترک نادیده گرفته است و مسئولیت اشتباه های خودش را نمی پذیرد.

2. از قطعی شدن طلاق او اطمینان حاصل کنید
دقت کنید که طلاق رسمی بین او و همسرش صورت گرفته باشد. اگر که هنوز مراحل اداری طلاقش طی نشده و طلاق رسمی بین او و همسرش صورت نگرفته بود از ادامه ارتباط با او خودداری کنید، چون او در حال حاضر هم یک فرد متاهل است و تا زمانی که به طور کامل زندگی مشترکش با همسرش تمام نشده نمی توانید روی او حسابی باز کنید چون هر لحظه ممکن است همسر فرد تصمیم به برگشت بگیرد.

منبع:کانون مشاوران ایران-ازدواج با زن مطلقه| نکاتی که باید بدانید



:: برچسب‌ها: ازدواج با زن مطلقه , ازدواج , زن مطلقه ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ازدواج دانشجویی دغدغه بسیاری از افراد می باشد، در این مقاله به فواید و معایب ازدواج در زمان دانشجویی پرداخته شده است که به شما کمک می کند در انتها مقاله تصمیم بگیرید آیا ازدواج دانشجویی انتخاب مناسبی برای شما است یا خیر.

سپیده و شایان دانشجوی ترم 6 دوره کارشناسی رشته مهندسی عمران هستند. در واقع آن ها همکلاسی هستند و به مدت 2 سال است که با یکدیگر وارد ارتباط شده اند. ارتباط آن ها بسیار عمیق است گویی سال ها همدیگر را می شناسند. سپیده می گوید هربار شایان را می بینم انگار قند در دل من آب می شود، نمی توانم جلوی احساساتم را بگیرم. فکر اینکه یک روز او در زندگی ام نباشد مرا کلافه می کند. او می گوید نسبت به احساسات شایان نیز، نسبت به خودم مطمئنم و گاهی فکر می کنم او حاضر است جانش را برای من بدهد. او می گوید هر زمان که کنار شایان است در دلش بارها خدا را شکر می کند که شایان را سر راهش قرار داده است اما در کنار تمام این احساسات قشنگ یک چیز ذهن سپیده را به هم ریخته است، آن هم ترس از مخالفت خانواده اش است. او می گوید من و شایان هر دو تازه اول راه هستیم، من می دانم که شایان در حال حاضر شغلی ندارد و در نتیجه پس انداز مالی هم ندارد، از همه مهمتر اینکه شایان به خدمت سربازی نرفته است و این موارد می توانند مانع بزرگی برای ازدواج ما باشند. من از مطرح کردن علاقه ام به شایان می ترسم از طرفی می دانم که اگر شایان را نداشته باشم زندگی برایم معنایی نخواهد داشت! او به مشاور مراجعه کرده است و در حال بیان نگرانی ها و احساساتش به مشاور است به این امید که مشاور راهی را مقابل او بگذارد.

هدف از شرح داستان بالا این بود که مقدمه ای را از رابطه دانشجویی برای شما شرح داده باشیم. در این داستان تا حدودی می توانیم به مزایا و معایب ازدواج در دوران دانشجویی پی ببریم اما در ادامه سعی می کنیم مفصل در مورد آن توضیح دهیم:

مزایای ازدواج در دوران دانشجویی
سنخیت داشتن فرهنگی و تحصیلی
یکی از مهمترین ملاک های ازدواج این است که دختر و پسر می توانند از نظر اجتماعی، فرهنگی و تحصیلی با یکدیگر سنخیت داشته باشند و دنیای یکدیگر را به خوبی درک می کنند، اگر چه نمی توان گفت که در صورت ازدواج با هم دانشگاهی خود صد در صد چنین معیاری برآورده می شود ولی احتمال آن بسیار بالا است. دختر و پسر هر دو در یک محیط فرهنگی مشترک قرار دارند و به همین دلیل می توان گفت خط مشی فکری مشترکی خواهند داشت و بهتر می توانند حرف هم دیگر را بفهمند. مشکل در عدم سنخیت تحصیلی و فرهنگی یکی از مواردی است که در ازدواج دانشجویی کاهش می یابد، البته این به این شرط است که دختر و پسر از نظر محل زندگی با یکدیگر فاصله زیادی نداشته باشند و هردو از یک فرهنگ باشند.

درک متقابل از مزایای ازدواج دانشجویی
از آنجا که معمولا دانشجویان شرایط یکسانی را تجربه می کنند و همگی باهم دوران مشترکی را می گذرانند، بنابراین دغدغه ها و اهداف مشترکی خواهند داشت و مشکلات مشترکی را تجربه می کنند بنابراین همین امر می تواند باعث شود که زن و شوهری که هر دو دانشجو هستند بهتر بتوانند همدیگر را درک کنند و در نتیجه این درک متقابل بهتر یکدیگر را همراهی کنند.


ازدواج در دوران دانشجویی
مزایای ازدواج دانشجویی: هم مسیر بودن
کسانی که دانشجو هستند هنوز مسیر خود را به طور کامل طی نکرده اند و طبیعتا مسیر پرچالش و گاه دشواری را پیش رو دارند که گاهی اگر یک همراه در کنار انسان باشد که با خود فرد هم مسیر باشد راه هموارتر خواهد شد و زن و شوهر راحت تر می توانند به سمت اهدافشان حرکت کنند.

انتظارات پایین تر
طبیعتا یک دانشجو به سبب مشغله درسی که دارد نمی تواند درآمد خیلی زیادی داشته باشد و معمولا کسی که تصمیم به ازدواج با یک فرد دانشجو می گیرد با علم به این شرایط چنین انتخابی می کند. به همین دلیل معمولا انتظارات از یک دانشجو پایین تر است و طبیعتا پروسه ازدواج آسان تر خواهد بود.

منبع:کانون مشاوران ایران-فواید و معایب اصلی ازدواج دانشجویی که باید بدانید



:: برچسب‌ها: ازدواج دانشجویی , ازدواج , معایب ازدواج دانشجویی ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

قدیمی ها همیشه میگفتند ازدواج مثل هندوانه در بسته است بدین معنی که تا وارد آن نشوی و زندگی مشترک را تجربه نکنی نمی توانی در مورد آن نظر بدهید. البته امروزه بسیاری از زوجین به شناخت کافی پیش از ازدواج می رسند و دیگر نیازی نیست آن را مانند یک هندوانه در بسته ببینند. این شناخت با جلسات مشاوره، سوالات قبل از ازدواج تبیان ، شناخت خانواده ها و موارد دیگر که در این مقاله به آن پرداخته شده است حاصل می شود.

سوالات قبل از ازدواج
مجموعه سوالاتی که در ادامه طراحی شده است به شما نشان می دهد که چگونه و با چه سوالاتی می توانید اطلاعات کاملی را پیش از ازدواج به دست بیاورید. برای استفاده بهتر می توانید سوالات ضروری را یادداشت کنید و در جلسات آشنایی آن ها را مطرح کنید.

اهداف مشترک
ازدواج یعنی تشکیل زندگی مشترک در این زمینه هدف مشترک اهمیت زیادی دارد. هدف مشترک به شغل یا کار ربطی ندارد به طور مثال اگر هدف فرد تحصیل در کشور خارجی باشد باید با کسی ازدواج کند که به مهاجرت علاقه داشته باشد. حتما پیش از ازدواج آرزوها و رویاهای خود را مطرح کنید تا در آینده به مشکل برنخورید.

سوالسوالات قبل از ازدواج تبیان ، اعتماد
به یاد داشته باشید که هر دروغی بخشی از اعتماد را از بین می برد آیا تاکنون به شما دروغ گفته است؟ آیا تاکنون احساس کرده اید که واقعیت را پنهان می کند؟ در آینده هر اتفاقی می تواند شما را به یاد دروغ های او بیندازد و زندگی را برای شما تیره و تلخ کند.

سوالات قبل از ازدواج از دختر، در مورد تربیت بچه
صحبت در مورد بچه موضوع تکراری است ولی زوجین باید در مورد تعداد، تربیت و تفکرشان در مورد بچه صحبت کنند.

این تصور که بعد از ازدواج می توانید در مورد بچه حرف بزنید اصلا درست نمی باشد و بهترین کار این است که در مورد بچه به تفاهم برسید. علاوه بر این باید فکر کنید که آیا همسر شما می تواند والد خوبی برای بچه باشد؟ آیا دوست دارید که در آینده با او بچه دار شوید؟

سعی کنید آینده را تصور کنید و در مورد آن با همسر آینده تان صحبت کنید. به هیچ عنوان این موضوع را سرسری نگیرید زیرا در آینده باعث درگیری های زیادی می شود. به طور مثال همسر شما ممکن است به روش های تربیتی مدرن اعتقاد داشته باشید در حالی که شما روش سنتی را ترجیح می دهید.

قوانین زندگی مشترک
زندگی مشترک با زمان مجردی تفاوت های بسیار زیادی دارد و اصلا با آن دوره قابل مقایسه نیست. آیا از خودگذشتگی دارید؟ آیا می توانید برای همسرتان یا کودکتان از سرگرمی های خودتان بگذرید؟ آیا می توانید نیازهای همسرتان را مثل خودتان بدانید؟

آیا همسرتان هم از خودگذشتگی دارد؟ آیا در رابطه با خانواده اش از خود گذشتگی می کند؟ آیا به احساسات شما توجه می کند؟

شغل
بسیاری از مردان در مورد کار همسرشان نگران هستند و دوست ندارند همسرشان در محیط مردانه کار کند. حتما باید در مورد شغل و کار با یکدیگر به تفاهم برسید و بعد از آن ازدواج کنید. در مورد وقت آزاد و برنامه روزانه هم می توانید با یکدیگر صحبت کنید. شاید سرگرمی های شما متفاوت باشد، در این صورت نیز در آینده با مشکل مواجه می شوید. سوالات زیر در این باره می تواند به شما کمک کند:

آیا از وقت گذراندن با او لذت می برید؟
آیا دوستان مشترکی دارید که کنار آن ها وقت بگذارنید؟
آیا برای بودن کنار او برنامه ریزی می کنید؟
آیا بعد از کار هیجان دارید که پیش او بروید؟
موضوع کار در خانه نیز می تواند در آینده باعث درگیری شود، در زمانه امروزی که زن و مرد پا به پا یکدیگر کار می کنند، کار خانه نیز باید تقسیم بندی شود.

سوالات قبل از ازدواج از دختر، توافق در زمینه مالی
مسائل مالی در زندگی مشترک اهمیت زیادی دارد و باید برای توافق در این زمینه زمان زیادی بگذارید. میزان خرج خودتان را با همسرتان در میان بگذارید و درآمدتان را نیز صادقانه بیان کنید.

برخی از زوجین تصمیم می گیرند حساب جدایی داشته باشند در حالی که بقیه حساب مشترک را انتخاب می کنند.. ولی در هر صورت شما با یکدیگر شریک خواهید بود بنابراین سعس کنید صادقانه میزان درآمد ماهیانه و مخارج را با همسرتان مطرح کنید. آیا آنقدر از خود گذشته هستید که پول خود را با همسرتان شریک شوید؟

ممکن است پیش از ازدواج و در دوران نامزدی در مورد خرید جهیزیه یا مسائل دیگر به مشکل بخورید. اگر نمی توانید سلیقه یکدیگر را درک کنید یا به توافق برسید بهتراست که به مشاور مراجعه کنید زیرا این مشکلات به مرور بیش تر و جدی تر می شوند.

منبع:کانون مشاوران ایران-سوالات قبل از ازدواج تبیان | مجموعه کامل



:: برچسب‌ها: سوالات خواستگاری تبیان , ازدواج , سوالات قبل از ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

حل اختلاف پوشش یکی از اختلافات بسیار مهم و حائز اهمیت زوجین بوده است که در این مقاله به طور اساسی مورد بررسی قرار می گیرد.

زوجین به ویژه زوج های جوان به سختی می توانند در این مورد به یک تفاهم و رضایت نسبی برسند و معمولا قضیه از آن جایی شروع می شود که یکی از طرفین, علل الخصوص مردان, نسبت به پوشش همسر خود اعلام اعتراض می کنند و مشاجرات میان آن ها شروع می شود.

ریشه ی این مشکل تفاوت در اعتقادات و باورهای هر فرد می باشد که می تواند گاهی موجب طلاق و پایان دادن به زندگی مشترک هر فرد شود.

با این که این گونه اعتراضات به طور معمول اولین بار توسط مردان نسبت به همسرشان ابراز می شود اما تاکنون زنان زیادی نیز اعتراض خود را نسبت به نحوه ی پوشش همسر خود بیان کرده اند. متاسفانه در جامعه ی امروزی بسیاری از جوانان از فرهنگ غلط غربی تبعیت می کنند و پوشش های زننده ای را به عنوان پوشش روزانه خود انتخاب می کنند که این موضوع زنان یا مردان زیادی را به اعتراض درباره پوشش همسر خود واداشته است.

زوج درمانگر برای این که بخواهد به مشاجرات زوجین خاتمه بدهد آنان را وادار می کند تا درباره اعتقاد قلبی و باور خود نسبت به پوشش ایده آل صحبت کنند. وقتی هر دوی این افراد اظهارات فرد دیگر را بشنوند در نهایت به یک توافق و خط قرمز مشترک خواهند رسید.

هر زن و مردی در زندگی مشترک لازم است با یکدیگر تفاهم داشته باشند تا زندگی شاد و مفرحی را تجربه کنند اما متاسفانه گاهی اوقات همه چیز بر وفق مراد پیش نمی رود. در برخی مواقع زن یا مرد در خانواده ای بزرگ شده اند که از نظر اعتقادی سخت گیر یا آسان گیر بوده اند و در مقابل شریک زندگی اش فردی متفاوت می باشد. اختلاف نظر در چنین مواقعی موجب بروز دعوا و کشمکش بین آن ها می شود که در ادامه به تفصیل به این موضوع خواهیم پرداخت.


حل اختلاف پوشش زن و شوهر| مشاوره پیش از ازدواج
مسئله حجاب در ازدواج
متاسفانه بسیاری از زوجین پیش از ازدواج درباره این مسئله توافقی نمی کنند، بعضی دیگر از اطرافیان به طرفین ازدواج توصیه می کنند که نسبت به پوشش یکدیگر حساس نباشند چرا که در طول زندگی مشترک شبیه هم خواهند شد اما این دیدگاه غلط موجب بالارفتن توقع زوجین نسبت به یکدیگر می شود و علاوه بر حل نشدن مشکل رابطه میان آنان را نیز بر هم میزند.

صریحا صحبت کنید
در کمال تاسف مشکل عمده ی زوجین این است که پیش از ازدواج تنها به بعد عاطفی ازدواج می پردازند و نسبت به خواسته های منطقی خود توافقی نمی کنند. در واقع علت این روراست نبودن این است که هر دوی آنان وحشت دارند که این ازدواج به هم بخورد.

در نظر بگیرید پسری که پوشش همسرش اهمیت زیادی در زندگی اش دارد باید همان پیش از ازدواج کاملا صریح و واضح به دختر بگوید که همسر ایده آل در ذهن او چنین پوششی خواهد داشت. پوشش ایده آل نیز در نظر هر فردی متفاوت است. ممکن است یک نفر شرط کند که همسر من باید از چادر برای پوشش خود استفاده کند و فرد دیگری پوشش مانتو را ترجیح دهد هرکدام از این افراد باید همسر مناسب خود را پیدا کند.

ثبات شخصیت او را بسنجید
گروهی دیگر از زوجین از این مسئله شکایت دارند که همسرشان هر روز تغییر عقیده می دهد و نظر او نسبت به پوشش سخت تر و یا حتی سهل تر ابراز می شود. به دلیل بروز چنین مشکلاتی بهتر است پیش از ازدواج به جای این که به حرف و صرفا گفتار پارتنر خود توجه کنید به رفتارها و اعمال او توجه کنید.

ثبات عقیده یکی از مسائلی است که ربط مستقیم به زندگی شما دارد و ممکن است عدم آن زندگی شما را به نابودی مطلق بکشاند. معمولا اطرافیان افرادی که ثبات عقیده و شخصیت ندارند کاملا سردرگم هستند چرا که هر روز یک نظر متفاوت از فرد می شنوند و نمی دانند که دقیقا باید چه واکنشی نشان دهند.

شاید از خود بپرسید از کجا باید بفهمیم که فرد مقابل ثبات عقیده و شخصیت دارد یا خیر؟

در این صورت باید سنجید که او نسبت به گذشته تا چه حد تغییر کرده و یا این که رفتار او با خانواده خود به چه صورت است؟

مشاوران خانواده به صلاح دید نیاز بودن از شما تست های مربوطه را می گیرند تا متوجه شود هر دوی شما مناسب یکدیگر هستید یا خیر.

واکنش صحیح نسبت به ابراز اختلاف نظر پوششی
به یاد داشته باشید نباید نسبت به چنین اختلاف نظرهایی برخورد شدید و سراسر هیجان از خود نشان بدهید چرا که چنین رفتارهایی فقط شرایط را وخیم تر می کند. بهترین راه کنترل کردن احساسات این است پیش از این که واکنشی نشان بدهید 10 ثانیه نسبت به این واکنش و عواقب احتمالی بعد از آن فکر کنید. در سطرهای بعدی به واکنش های صحیح نسبت به این اعتراضات خواهیم پرداخت:

منبع:کانون مشاوران ایران-حل اختلاف پوشش زن و شوهر| مشاوره پیش از ازدواج



:: برچسب‌ها: اختلاف پوشش زن و شوهر , مشاوره پیش از ازدواج , پوشش زن و شوهر ,
:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

از دست دادن عشق یکی از گیج کننده ترین احساساتی است که می توانیم در زندگی تجربه کنیم. با این حال، بسیاری از زنان، به دلایل بسیاری احساس می‌کنند که گویی جادوی عشق از بین رفته است. قبل از اینکه نشانه های سرد شدن زن از مرد را بررسی کنید فکر کنید که آیا می توانید شرایط را تغییر دهید یا نه.

فقط به این دلیل که هیجان جدیدی را تجربه می کنید به این معنی نیست که با شخص دیگری هیجانی بهتری را می توانید تجربه کنید. ممکن است تصور کنید که چیزهای زیادی را در ازدواج از دست داده اید و کنار شخص دیگری ممکن بود خوشبخت تر بشوید.
به خاطر داشته باشید که زندگی مشترک دست انداز و مشکلات زیادی دارد و باید در کنار یکدیگر این مشکلات را پشت سر بگذارید.

نشانه های سرد شدن رابطه عاشقانه
اگر احساس می کنید که زندگی شما به سمت سردی پیش می رود در مرحله اول بهتراست که فکر خود را تغییر دهید. موارد زیر همه شاخص هایی می باشند که نشان می دهد باید بر رابطه خود کار کنید:

دیگر از فکر کردن به شریک زندگی خود مانند گذشته لذت نمی برید.
شما منتظر گذراندن زمان با هم بودن خود نیستید.
اهداف و برنامه های یکسانی برای آینده خود ندارید و از صحبت در مورد آن ها اجتناب می کنید.
ویژگی های کوچک و جزئی همسرتان شروع به آزار شما می کنند.
دیگر به راه های جدیدی برای خوشحال کردن او فکر نمی کنید.
به شخص دیگری فکر می کنید.
ارزیابی احساسات| علت سرد شدن رابطه زناشویی
ممکن است دلایل زیادی برای احساس شما وجود داشته باشد، به خصوص اگر شریک زندگی شما آنچه را که نیاز دارید برای شما فراهم نکند. اما قبل از اینکه دست به کار شوید، به خاطراتی که باهم داشته اید خوب نگاه کنید و کمی وقت بگذارید تا تصمیم بگیرید آیا این رابطه ارزش حفظ کردن دارد یا خیر.

قبل از اینکه رابطه پرشور شما سرد شود، به علائم هشداردهنده ای توجه کنید که پیشبینی می کند رابطه شما به سمت سردی می رود. آیا رابطه جنسی برای شما و همسرتان به خاطره ای دور تبدیل شده است؟ آیا به ندرت با یکدیگر رابطه جنسی برقرار می کنید؟ رابطه جنسی بخش مهمی از هر رابطه است، بنابراین اگر رابطه جنسی شما کاهش یافته است، احتمالاً دلایل عاطفی زیربنایی برای آن وجود دارد.

مشکلات ارتباطی و انتظارات غیرواقعی دو طرف از اصلی ترین دلایلی است که افراد رابطه جنسی خود را کاهش می دهند. اما کارهایی وجود دارد که می توان برای جلوگیری از این اتفاق انجام داد.

سرد شدن از یکدیگر می تواند به سرعت و به طور غیرمنتظره اتفاق بیفتد، به خصوص اگر زندگی شما شامل تغییراتی در بچه ها، کار، سرگرمی ها، اهداف و ارزش ها باشد. در ازدواج، سرد شدن رابطه ممکن است برای زنان دشوارتر باشد که با آن کنار بیایند یا حتی بپذیرند که در حفظ احساسات خود به همسرشان مشکل دارند.

نگاهی به سن
بسیاری از مشاوران ازدواج توصیه می کنند که برای ازدواج بهتراست تا 25 سالگی صبر کنید. دیگران می گویند 30 سالگی بهترین زمان می باشد. البته بلوغ احساسی با سن مشخص نمی شود اما بهتراست که این اعداد را در نظر بگیرید.

سعی کنید سریع تصمیم نگیرید و از مشاور کمک بگیرید. ویژگی هایی از همسر خود را که دوست دارید مرور کنید و به آن ها فکر کنید و به یاد داشته باشید که هر رابطه ای ارزش تلاش دارد.

علت سرد شدن زن در رابطه زناشویی نی نی سایت
بیش از حد انتقادی بودن
بیان مداوم احساس خود در مورد ویژگی های منفی همسرتان راهی برای برقراری ارتباط نمی باشد بلکه همسرتان را تخریب می کند. اگر سبک ارتباطی شما باعث می شود همسرتان احساس بی ارزشی می کند و عزت نفس او را کاهش دهد، به مرور عشق همسرتان را از دست می دهید.

منبع:کانون مشاوران ایران-نشانه های سرد شدن زن از مرد| راهکارهایی که نمی دانید



:: برچسب‌ها: سرد شدن زن از مرد , رابطه زناشویی , سرد شدن رابطه عاشقانه ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

سنین بین 2 تا 4 سالگی بدترین سن بچه ها برای طلاق در نظر گرفته می شود، زیرا این زمانی است که والدین بیشترین نقش را در رشد آن ها دارند.

بعد از 3 سالگی، به نظر می‌رسد که احتمال آسیب‌های عاطفی طلاق در حدود 11 سالگی به اوج خود می‌رسد. در این سن آن ها وابستگی عمیقی به والدین و خانواده به عنوان یک واحد ایجاد کرده اند. در عین حال، آن ها عمیقاً خودمحور هستند، که باعث می شود فروپاشی خانواده را درونی کنند.

درگیری والدین به ویژه اگر در مقابل کودکان اتفاق بیفتد بسیار آسیب زا می شود. بدترین حالت آن زمانی است که والدین از طریق کودک با یکدیگر ارتباط برقرار کنند یا از کودک برای آسیب زدن به یکدیگر استفاده می کنند. اگر درگیری میان زوجین بسیار شدید باشد حتی می توان گفت که طلاق به نفع کودک می باشد.

طلاق چگونه بر کودکان بزرگتر تأثیر می گذارد
بدترین چیز برای یک بچه این است که بعد از طلاق، یکی از والدین از رابطه خارج شود. طبیعی است که کودکی که والدینش غایب است از خود می پرسد: «مشکل من چیست که تو مرا دوست نداری؟» و مشکل را به خودش مرتبط می داند.

وقتی کودک به بلوغ می‌رسد، پتانسیل بیشتری برای پذیرش و درک طلاق والدین دارد.حتی در برخی از موارد نوجوانان مدافع طلاق والدینشان بوده اند و عاقلانه تر از والدین خود رفتار می کنند.

در طول طلاق، والدین اغلب چنان درگیر احساسات غم، خشم، ترس و سردرگمی می شوند که به سختی می تواند احساسات خود را مدیریت کنند، چه رسد به احساسات فرزندانشان.

 

کمک به کودکان بزرگسال برای مقابله با طلاق
راه های زیادی وجود دارد که والدین می توانند به فرزندان بزرگسال خود کمک کنند تا با طلاق کنار بیایند. اولاً، والدین باید بدانند که طلاق آن ها بر فرزندان آن ها تأثیر می گذارد. اولین کار این است که باید به آنچه کودکانشان می گویند گوش دهند. تحقیقات نشان می دهد که شنیده شدن به بهبودی فرد کمک می کند.

جشن‌ها و سنت‌هایی برای تعطیلات، تولد، فارغ‌التحصیلی، عروسی و تولد وجود دارد که ممکن است هرگز به عنوان یک خانواده تکرار نشوند، بچه های بالغ آسیب هایی را تجربه می کنند بنابراین از تحقیر والد دیگر و استفاده از فرزند بزرگسال خود به عنوان محرم درد و دل خود بپرهیزید. علاوه بر این از تلاش برای وادار کردن آن ها به انتخاب طرف خودداری کنید و آن ها را به طرف خود نکشید زیرا ممکن است احساس گناه نسبت به والد دیگر پیدا کنند.

بچه های طلاق در بزرگسالی
افرادی که والدینشان درگیر طلاق بوده اند در بزرگسالی نسبت به زندگی مشترک دید خوبی ندارند. این نگرش باعث می شود که رابطه سالم و موفقی را تجربه نکنند.

چالش هایی که فرزندان طلاق در بزرگسالی با آن روبرو می شوند
از بسیاری جهات، فرزندان والدین طلاق می توانند احساس کنند که سال ها از زندگی خود را از دست داده اند. اثرات طلاق بر والدین و فرزندان ویرانگر است و باعث تضعیف رابطه والدین و فرزندان می شود . کودکان نوپا که والدین آن ها طلاق گرفته اند ممکن است مشکل خواب را تجربه کنند.

مشکلات مربوط به اعتماد
برخورد با طلاق والدین در بزرگسالی برای افرادی که به تازگی وارد بزرگسالی شده اند اعصاب خردکن است. یکی از اثرات روانی طلاق بر کودکان این است که اغلب با مسائل اعتماد دست و پنجه نرم می کنند.

مشاوره برای فرزندان طلاق تنها راه برای اطمینان از بهبودی آن ها از اثرات مخرب طلاق است، مشاوران قادر به ایجاد روابط پایدار و رضایت بخش می باشند.

اعتیاد| تاثیر طلاق بر فرزند دختر
یکی از چالش های اصلی طلاق این است که فرزندان طلاق اغلب دچار آسیب های روانی می شوند.

فرزندان طلاق نسبت به همسالان خود که بخشی از خانواده های شاد هستند، بیشتر مستعد سوء مصرف مواد می شوند. تلاش برای پر کردن خلاءهای عاطفی و معنوی، ممکن است باعث شود فرزندان برای رهایی به الکل و مواد مخدر روی آورند.

منبع:کانون مشاوران ایران-بدترین سن بچه ها برای طلاق| بهترین برخورد با کودک طلاق



:: برچسب‌ها: طلاق , فرزندان طلاق , کودک طلاق ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

هر شخصی در زندگی زناشویی باید آموزش های لازم را در مورد نحوه عشق بازی ببیند و یاد بگیرد همسرش را تحریک کند زیرا این امر در کیفیت رابطه جنسی و نزدیکی اعضای خانواده بسیار مهم است.

گفتن «دوستت دارم» یا خرید گل برخی از راه‌های متداول هستند که می‌توانید به شخص مورد علاقه خود نشان دهید که دوستش دارید. اما راه های بیشتری برای این کار وجود دارد که می تواند باعث افزایش صمیمیت میان شما شود.

1.حمایت و قدردانی از یکدیگر
از یکدیگر و رویاهایی که دارید حمایت کنید، برای این کار می توانید به همسرتان اطمینان دهید که پشتوانه ای برای رسیدن به خواسته های او هستید و در این راه از هیچ کمکی دریغ نمی کنید.

2. در آغوش گرفتن
در آغوش گرفتن باعث افزایش احساس آرامش و علاقه میان شما می شود و رابطه شما را گرم تر نگه می دارد.

3. مراقبت کردن هنگام بیماری و مریضی
یکی از زمان هایی که باید بیش تر به همسر خود اهمیت دهید هنگام بیماری و مریضی می باشد، به خاطر داشته باشید که همسر شما در این لحظات حساس تر می باشد و بیش تر به کمک شما نیاز دارد.

4. خریدن هدیه های کوچک و بزرگ به مناسبت های مختلف
زندگی مشترک به مرور کمی متداول و یک نواخت می شود اما خرید هدایای مختلف باعث می شود که صمیمیت رابطه و هیجان آن حفظ شود.

5. احترام گذاشتن به شخصیت
شخصیت فرد از علاقه، سرگرمی ها، خواسته ها، احساسات و ویژگی های او تشکیل شده است بنابراین برای احترام گذاشتن به شخصیت همسرتان ابتدا باید این موارد را شناسایی کرده و سپس برای احترام به آن ها تلاش کنید.


عشق بازی
6. تعیین قرار شام یا آشپزی کردن
اگر دست پخت خوبی دارید می توانید یک شام مجلل درست کنید ولی اگر زمان یا علاقه کافی به آشپزی ندارید بهتراست که از قبل در رستوران جای خاصی را رزرو کنید و یک شام مجلل را در کنار هم داشته باشید.

7. ارسال پیامک عاشقانه در زمان های مختلف
زنگ زدن ممکن است باعث اختلال در کار همسرتان بشود بنابراین بهترین کار پیامک های عاشقانه می باشد. سعی کنید متن پیامک را خودتان انتخاب کرده و از جاهای دیگر کپی نکنید.

8. صداقت در تمام شرایط
دروغ در زندگی مشترک یک فاجعه می باشد، البته صداقت به این معنی نیست که همیشه همه چیز را بیان کنید بلکه در برابر پرسش ها باید صداقت داشته باشید. نیازی نیست مسائلی که همسرتان از دانستن آن ها نفعی نمی برد را بیان کنید و با این کار دردسر درست کنید. ولی در برابر سوالات او دروغ نگویید.

9. غافلگیر کردن
آیا احساس می کنید که از یکنواختی زندگی رنج می برید؟ سعی کنید یکدیگر را غافل گیر کنید. به خاطر داشته باشید که با این کار زندگی مشترک و همسرتان پر از احساس خوب می شود.

10. اهمیت دادن به احساسات
به احساسات یکدیگر اهمیت بدهید حتی اگر آن را درک نمی کنید، این امر عادی است که بعضی افراد حتی بی دلیل گاهی احساس ناراحتی داشته باشند بنابراین آن ها را سرزنش نکنید.

11. وفاداری و عدم خیانت
خیانت دلیل اساسی بهم خوردن بسیاری از زندگی های مشترک می باشد زیرا طرفین به هیچ عنوان نمی توانند با آن کنار بیایند بنابراین همیشه وفاداری را در اولویت خود قرار دهید.

12. احترام به تصمیم گیری های یکدیگر
به تصمیم های همسرتان احترام بگذارید و حتی اگر با آن مخالف هستید در زمان درست و با لحن درست مخالفت خود را نشان دهید.

13. احساسات خود را در میان بگذارید
احساسات اهمیت زیادی دارند و شناخت آن ها باعث می شوند همسرتان بهتر شما را بشناسد بنابراین در زمان های مختلف به آن ها بگویید چه احساسی دارید و دلیل آن را نیز مطرح کنید.

منبع:کانون مشاوران ایران-عشق بازی معجزه می کند❤️50 روش کاربردی



:: برچسب‌ها: عشق بازی , عشق , زندگی زناشویی ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

موارد زیر سوالاتی است که در دوران نامزدی برای برخی از افراد پیش می آید و ذهن زوجین را به خود معطوف می کند، به این سوالات در طول مقاله پاسخ داده شده است:

نحوه خوابیدن در دوران نامزدی چگونه است؟

ترفند های دوران نامزدی برای دلربایی کردن

خواسته های مردان در دوران نامزدی چیست؟

شیطنت های دوران نامزدی چیست؟

خاطرات شیطنت دوران عقد لذت بخش است؟

خجالت در دوران عقد طبیعی است؟ و چگونه حل می شود؟

صحبت های تلفنی دوران نامزدی باید در مورد چه موضوعاتی باشد؟

نحوه خوابیدن در دوران نامزدی چگونه است؟
دوران نامزدی از نظر قانونی و عرفی به دو صورت است یا در قالب صیغه محرمیت و یا در قالب عقد است. در حالت اول صیغه محرمیت خوانده می شود و زوجین حق تماس بدنی و دیدن هم دیگر را دارند نباید رابطه جنسی داشته باشند. در این دوران می توانند هم را آغوش بگیرند ولی رابطه جنسی شرعی و عرفی نیست.

ولی هنگامی که زوجین عقد می کنند به صورت شرعی می توانند با هم رابطه داشته باشند ولی از نظر عرفی تا دوران عروسی معمولا در برخی فرهنگ ها جایز نیست.

در این دوران می توانند زوجین کنار هم بخوابند و آرامش را تجربه کنند ولی رابطه جنسی بسته به اعتقادات و فرهنگ و مواردی که در بخش فوق گفته شد باید بررسی شود.

عدم آشنایی با کاندوم و وسایل کنترلی در دوران عقد می تواند سبب بارداری و مشکلات برای زوجین شود. پس باید به این نکات توجه شود.

دوران نامزدی، دوران آشنایی و شناخت است و نباید طرفین را به سمت رابطه جنسی سوق دهد و لذت رابطه جنسی چشم و گوش آن ها را ببندد و از شناخت درست یکدیگر غافل شوند.

رابطه جنسی بعد از ازدواج سبب صمیمیت زوجین می شود ولی اگر این رابطه پیش از ازدواج رخ دهد سبب عادت کردن زوجین به هم و نادیده گرفتن معیارهای ازدواج می شود و از نظر برخی روانشناسان رابطه جنسی فقط بعد از ازدواج پذیرفته است.

ترفند های دوران نامزدی برای دلربایی کردن
دوران نامزدی هر دو طرف دوست دارند بهترین خودشان را بروز دهند و متاسفانه در برخی موارد، خود را بیش از اندازه خوب نشان می دهند.

این دوران نباید به فکر این باشید که خود را بهتر نشان دهید بلکه باید در شرایط مختلف خود واقعی را بروز دهید.

البته ناز کردن و گفتن جملات محبت انگیز در حد تعادل می تواند رابطه را جذاب تر کند.

در این دوران و بخصوص بعد از ازدواج، ابراز عواطف سبب پایداری رابطه می شود.

مردان دوست دارند که همسرشان از آن ها تعریف کند و قدرت و توانمندی آن ها برای دیگران برشمرد.

زنان دوست دارند تا فرشته زندگی مردان باشند. دوست دارند همسرشان از دست پخت و جایگاه اجتماعی و رویاهای آن ها تعریف کنند.


آیا برخی صحبت ها و رفتارهایی در دوران نامزدی عجیب هستند؟
خواسته های مردان در دوران نامزدی چیست؟
در دوران نامزدی و عقد، به دلیل افزایش صمیمیت میان زوجین. طرفین نیاز جنسی پیدا می کنند که در مردان بیشتر است. در این روان مردان دوست دارند تا رفت و آمد زن خود را کنترل کنند و قدرت نمایی کنند.

کنترل رفت و آمد در دوران نامزدی در حد تعادل نشانه دوست داشتن است تا وقتی که برای طرفین آزاردهنده نباشد و سبب آزار زوجین نشود. در صورت بروز شکاکیت همسر پیش از ازدواج با مشاور صحبت کنید.

شیطنت های دوران نامزدی چیست؟
شیطنت های دوران نامزدی به خاطراتی در آینده تبدیل می شود . لحظاتی که هر زوج در پی تجربه های مشترک و جدید هستند. در این دوران باید دقت کنید که برخی رفتارها ممکن است سبب تضعیف رابطه شما شود. لذا در صورت مشاوره مواردی می توانید به مشاور ازدواج مراجعه کنید.

خاطرات شیطنت دوران عقد لذت بخش است؟
بسیاری از ما خاطرات شیرینی از دوران عقد داریم با اینکه این دوران استرس ها و چالش های خاص خود را دارد.

مواظب باشید این خاطرات برای کس و هر جایی تعریف نشود چون ممکن است در برخی موارد خنده دار باشد ولی برای همسر شما ناراحت کننده باشد.

لذا خاطرات دوران عقد باید برای هر دو زوج و با توجه به نظر هر دو زوج صورت گیرد.

*

خانمی تعریف می کرد که در دوران نامزدی همسرش مدت های زیادی جلو درب منزل آن ها می ایستاد و پدرش از پنجره بالایی به نشانه مخالفت آب پایین می ریخت.

دوستان خانم و خانم می خندیدند. از نظر خانم این نشانه صبوری و پافشاری همسر است. نشانه ارزشمند بودن در نظر پدرش است.

منبع:کانون مشاوران ایران-آیا برخی صحبت ها و رفتارهایی در دوران نامزدی عجیب هستند؟



:: برچسب‌ها: دوران عقد , شیطنت های دوران نامزدی , دوران نامزدی ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ازدواج با آدم خسیس، زن اسکروچ می شوی یا نه؟

ازدواج با آدم خسیس چه عواقبی برای شما خواهد داشت؟ در صورتی که به آن به عنوان یکی از گزینه های ازدواج فکر می کنید باید همه جوانب آن موضوع را در نظر بگیرید زیرا در ازدواج با فردی خسیس باید مشکلاتی مانند نحوه پول گرفتن از همسر، دعوا به خاطر مخارج، انزوای مخارج و بسیاری از موارد آزاردهنده دیگر دست و پنجه نرم کنید.

آدم خسیس فقط پول جمع می کند و به طور بیمار گونه ای در مصرف کوچک ترین چیزها پس انداز می کند و هیچ گاه قصد خرج کردن آن ها را ندارد و با این رفتارش زندگی همسر و فرزندان را قربانی روز مبادا می کند و هزینه های لازم زندگی را در نظر نمی گیرد و برای آن ها هیچ پولی خرج نمی کند.

در این مقاله به مشخصه های اصلی مرد خسیس می پردازیم تا بتوانید در مورد ازدواج با آن تصمیم درستی بگیرید، هم چنین در این زمینه شما می توانید از مشاوره قبل از ازدواج کمک بگیرید.

ازدواج با آدم خسیس، انتظار تغییر نداشته باشید
اگر در حال حاضر دوست پسر خسیسی دارید می توانید او را امتحان کنید البته باید توجه داشته باشید که خساست به سختی درمان می شود و شما نباید به امید این که بعد از ازدواج با دارو درمانی و روان درمانی و قرص او را درمان کرده و تغییر می دهید، باشید، زیرا او هیچ گاه نمی تواند به آدم دست و دلبازی تبدیل شود.

در صورتی که این ویژگی همسر آینده تان را به موقع تشخیص دهید به شما کمک می شود تا تصمیم گیری بهتری داشته باشید و شما را از یک عمر پشیمانی باز دارد، شاید در ابتدا به خودتان بگویید که عشق و علاقه از همه چیز مهم تر می باشد اما درست زمانی که شور و شوق اولیه از بین رفت متوجه خواهید شد که مرتکب چه اشتباه بزرگی شده اید زمانی که بسیار برای شما دیر شده است. در ازدواج و انتخاب همسر این معیار مهم را در نظر بگیرید تا همسر مناسبی را برگزینید.

تشخیص خساست و مدیریت هزینه
باید به این نکته توجه داشته باشید که بین خسیس بودن و مدیریت هزینه ها مرز باریکی وجود دارد و اگرچه این تفاوت کاملا محسوس می باشد و نباید این دو را با هم اشتباه بگیرید.

به طور مثال فردی که مبلمان خانه را هر هشت سال عوض می کند خسیس نمی باشد و هم چنین فردی که به دلیل کمبود درآمد با پیشنهاد همسرش برای سفر خارج مخالفت می کند خسیس نیست پس هر چیزی را در نامزد خود به حساب خساست او نگذارید زیرا بعضی از مسائل به خاطر وضعیت مالی فرد رقم نمی خورد.

فرد خسیس کسی می باشد که به اندازه کافی پول دارد اما به آن دست نمی زند چنین فردی اگر میلیون ها پول در حسابش داشته باشد باز هم به خاطر ۵۰۰ تومانی با شما جر و بحث می کند و دعوا راه می اندازد، باید این نکته را در نظر بگیرید که در شرایط اقتصادی و سخت تلاش برای صرفه جویی به معنی خسیس بودن نمی باشد بلکه مشخصه بارز آن خرج نکردن با وجود پول کافی می باشد زیرا فرد تنها پول جمع کردن را دوست دارد و دلش نمی آید از پول هایش کم شود و آن ها را مصرف کند.


ازدواج با آدم خسیس
ازدواج با آدم خسیس، ترس از فقر
می خواهید بدانید ازدواج با چه مردانی اشتباه می باشد؟ یکی از آن ها مرد خسیس است، مرد خسیس جز مردانی می باشد که اگر به خودتان بیایید متوجه می شوید که زندگی تان به آت و آشغال تبدیل شده است زیرا آدمی که حس خساست در او وجود دارد هیچ چیز را دور نمی اندازد، به طور مثال او جوراب های کهنه ای که سوراخش را بارها دوخته، قوطی رب، سطح ماست و ته مانده های مداد رنگی دوران مدرسه اش را نگه می دارد.

فرد خسیس خیلی زیاد از فقیر شدن، آینده و مشکلات مالی می ترسد و استرس دارد به طوری که هیچ گاه نمی تواند زندگی عادی و بدون از نگرانی برای خود رقم بزند و زندگی شاد و با رفاهی را تجربه کند.

منبع:کانون مشاوران ایران-ازدواج با آدم خسیس، زن اسکروچ می شوی یا نه؟



:: برچسب‌ها: ازدواج , آدم خسیس , ویژگی های فرد خسیس ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

پاسخ مشاور ازدواج به سوالات: سن ازدواج نامناسب چه زمانی است؟ چه زمانی ازدواج کنیم ؟ چه سنی ازدواج کنیم ؟ چ سنی برای ازدواج مناسب است ؟ اختلاف سنی مناسب چقدر است؟

سن ازدواج
مرکز مشاوره ستاره: ازدواج کردن در هنگام جوانی می تواند منجر به طلاق شود. اما انتظار بیش از حد طولانی هم می تواند به همان اندازه مشکل ساز باشد. تحقیقات جدید نشان می دهد که روند طلاق در آمریکا در حال تغییر است. اما آیا ازدواج شما می تواند در معرض خطر باشد؟

نظریه گلدیلوکس در مورد سن ازدواج
کری کراویچ، مشاور ازدواج و خانواده در کلینیک افرا بیرمنگام در تروی میشیگان می گوید: “سن ایده آل برای ازدواج، با حداقل احتمال طلاق در پنج سال اول ، 28 تا 32 است.” این تئوری ” Goldilocks “نامیده می شود، ایده این تئوری که افراد در این سن خیلی پیر و خیلی جوان نیستند.

کراویچ توضیح می دهد که افراد باید “به اندازه کافی پیر” باشند تا تفاوت بین علاقه واقعی و عشق جوانی را درک کنند، اما ” به اندازه کافی جوان” باشند که بتوانند سازش کنند.

حداقل صبر کنید تا مغز شما رشد خود را متوقف کند
آلیشیا تاورنر، مشاور خانواده می گوید: “سطح بلوغ مشخصی وجود دارد که شخص با رسیدن به آن احتمالا در زندگی خود موفق می شود و این بلوغ معمولاً بعد از 25 سالگی اتفاق می افتد.” “در عمل، زوج هایی را می بینم که در آستانه طلاق قرار گرفته اند. آن ها قبل از اینکه خودشان را پیدا کنند و قبل از آنکه جوانی کنند ازدواج می کنند. “

از دیدگاه علمی، لوب فرونتال آخرین قسمت از مغز است که به بلوغ می رسد، و بلوغ آن می تواند در 25 سالگی یا حتی 30 سالگی اتفاق بیفتد. تصمیمات زندگی که قبل از 25 سالگی گرفته می شوند ممکن است مشکل ساز باشند.

به عبارت دیگر، ازدواج های نوجوان و بسیاری از جوان معمولاً محکوم به شکست است. از نظر آماری، فردی که در سن 20سالگی ازدواج می کند، بیش از 50 درصد نسبت به فرد 25 ساله، احتمال دارد طلاق بگیرد.

مؤسس حقوقی PA در فورت لادردیل، فلوریدا می گوید: “در اواخر سن 20 و اوایل 30 سالگی زمان مناسبی برای ازدواج است زیرا فرد در این سن از نظر مالی هم سامان می گیرد.” “در این سن عشق واقعی تر است و افراد نسبت به انتظاراتشان واقع نگر تر هستند.”

خیلی صبر نکنید
افراد در 30 سالگی نه تنها بالغ هستند، بلکه معمولاً تحصیل کرده هستند و تمایل دارند که از وضع اقتصادی مطمئن تری برخوردار باشند (مشکلات پول می تواند یک عامل اصلی طلاق باشد.) یک مطالعه در زمینه خانواده (2006 – 2006) نشان داده است که پس از 32 سالگی هر سال 11 درصد احتمال ازدواج کم تر می شود.

با این حال – و این با یافته های قبلی تفاوت دارد – احتمال طلاق پس از 32 سالگی هر سال پنج درصد افزایش می یابد. از حدود سال 2000، خطر طلاق برای افرادی که در 30 سالگی ازدواج کرده اند کاهش یافته است. به بیان ساده: زوج هایی که پس از 32 سالگی ازدواج می کنند، بیش تر احتمال دارد که طلاق بگیرند.

تقریباً برای همه – صرف نظر از جنسیت، نژاد، مذهب و ساختار خانوادگی که در آن رشد کرده اند – اواخر دهه 20 به نظر می رسد که بهترین زمان برای ازدواج باشد.

مجردی طولانی
آمارگیری ذکر شده فقط در مورد ازدواج تا 45 سالگی صدق می کنند. پس ازدواج در سن بالا می تواند موفقیت آمیز هم باشد. با بالا رفتن سن معیار ها دشوار تر می شود و فرد کم تر قادر به سازش با همسرش می گردد و افراد دیگر کسی را پیدا نمی کنند که حاضر شوند بقیه عمر خود را با او سپری کنند.

جف اندرسون، وکیل خانواده دالاس می گوید، “اگر کسی در سن 30 یا 40 سالگی ازدواج نکرده باشد، احتمال کمی دارد که بتواند سازش لازم را در زندگی نشان دهد.”

البته، تمام داده ها می توانند اشتباه باشند، عشق توجهی به سن شما ندارد. اندرسون می گوید: “هیچ دو نفری یکسان نیستند.” و من نمی خواهم یک زوج همدیگر را از دست بدهند فقط برای این که فکر می کنند در سن مناسبی قرار ندارند. “

چه سنی برای ازدواج خوب است
ازدواج سریع
وقتی انسان جوان است، مسیر زندگی بسیار ساده به نظر می رسید: “ابتدا عشق می شود، بعد ازدواج می کند و سپس بچه دار می شود” اما روابط مدرن بسیار پیچیده تر از این برنامه ریزی است. افراد ممکن است در ازدواج به شکست بخورند، ممکن است بچه دار نشوند و در شرایطی ترجیح می دهند که ازدواج نکنند.

در حال حاضر، سن متوسط برای ازدواج اقایان در هند حدود 26 سال است. برای خانم ها، این سن تقریباً 22 است. در ایران به صورت متوسط سن ازدواج خانم ها 22 تا 26 سالگی و آقایان 28 تا 32 سالگی است. ازدواج در حال حاضر در آمریكا در سنین پایین صورت می گیرد. براساس آخرین گزارش های سرشماری در آمریكا، در حال حاضر فقط 51٪ از آمریکایی ها متاهل هستند (منبع: speakingtree).

منبع:کانون مشاوران ایران-سن ازدواج نامناسب و مناسب



:: برچسب‌ها: ازدواج , سن ازدواج نامناسب , سن ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ویژگی های ظاهری در امر ازدواج تا چه حد مهم و تاثیرگذار می باشد؟ ظاهر همسر چقدر برای شما مهم می باشد و چقدر به ویژگی های ظاهری او اهمیت می دهید؟ ازدواج یک امر بسیار مهم می باشد که فرد بر اساس معیارهای شخصی اش آن را انتخاب می کند و معیارهای هر کس برای این تصمیم با دیگران متفاوت می باشد.

برخی از افراد در ازدواج به ویژگی های ظاهری بیش تر اهمیت می دهند و برای افرادی سوال پیش می آید که در ازدواج، ویژگی های ظاهری تا چه حد مهم می باشد و آیا این ویژگی ها بر روی کیفیت و دوام ازدواج اثر می گذارد یا خیر. در این شرایط باید آگاهی خود را در معیارهای مهم ازدواج و تاثیر ویژگی های ظاهری در ازدواج افزایش دهید و از مشاور قبل از ازدواج کمک بگیرید تا در این خصوص شما را راهنمایی کنند و با اطمینان بیش تری تصمیم به ازدواج بگیرید.

به خاطر داشته باشید که اهمیت ویژگی های ظاهری برای هر فرد متفاوت می باشد و باید با توجه به آن به آن پرداخته شود.

ویژگی های ظاهری در ازدواج
در اوایل ازدواج و در شروع رابطه، زیبایی و جذابیت های ظاهری نقش پررنگ تری دارد، در صورتی که فرد مورد نظرتان ویژگی های ظاهری مطلوبی داشته باشد راحت تر می توانید به سایر ویژگی های فرد مقابل تان توجه کند، در حقیقت ظاهر نمونه ای از مولفه های ابتدایی در برقراری ارتباط میان دو جنس مخالف می باشد.

مسئله زیبایی باعث جذب افراد به سمت یکدیگر می شود آیا این مسئله بر روی دوام زندگی آن ها هم تاثیر دارد یا خیر؟ جواب این سوال همیشه مثبت نمی باشد، شما برای این که رابطه رضایت بخشی داشته باشید و بتوانید رابطه تان را به مدت طولانی مدتی حفظ کنید در این شرایط باید به ملاک ها ومعیارهای خود توجه کنید و تا حد متوسطی به ملاک های ظاهری اهمیت دهید.

در صورتی که به طور متوسط نسبت به ویژگی های ظاهری رضایت داشته باشید به این معنا نمی باشد به در طولانی مدت، این زیبایی ظاهری بر روی دوام زندگی شما اثر می گذارد و آن رابطه را تضمین می کند، بلکه با گذشت زمان ویژگی های دیگری بر روی دوام رابطه اثر می گذارد که شامل موارد زیر می شوند:

ویژگی های شخصیتی
سبک های رفتاری
مهارت های ارتباطی
مهارت های سازگاری
ویژگی های ظاهری بر روی رضایت کلی اثر می گذارند و در صورتی به این ملاک های ظاهری توجه نشود بر روی کیفیت زندگی اثر می گذارد اما در طولانی مدت عوامل مهم تری بر روی کیفیت زندگی اثر می گذارد و نقش و تاثیرگذاری به سزایی دارد.

سخت گیری در معیارهای ظاهری در ازدواج
ویژگی های ظاهری معمولا بر روی تمایلات جنسی اثر می گذارند و در صورتی که فرد نسبت به ویژگی های ظاهری ناراضی باشد، تمایل جنسی او کم می شود، کاهش تمایلات جنسی و ناراضی بودن از رابطه جنسی بر روی کیفیت زندگی زوجین اثر می گذارد، به همین دلیل توجه به ویژگی های ظاهری برای برخی از افراد نقش مهمی در زندگی آن ها ایفا می کند و بر روی کیفیت زندگی زناشویی آن ها تاثیر می گذارد.

قبل از ازدواج فرد باید به شناخت دقیقی از خودش برسد و ملاک های دقیق قبل از ازدواج را برای خود تعریف کند و باید قبل از ازدواج به این نتیجه برسد که زیبایی ظاهری تا چه اندازه برای او مهم می باشد و شامل چه ویژگی هایی است، در این شرایط بسیاری از افراد به خاطر کمبود مهارت خودآگاهی و عدم شناخت کافی از ملاک ها ومعیارهای خود نمی توانند انتخاب درستی داشته باشند و به همین دلیل بدون شناخت، انتخاب اشتباهی را انجام می دهند و بعدا پشیمان شده و احساس رضایت کافی ندارند، به عنوان مثال اختلاف قد یکی از مهم ترین معیارهای ظاهری به شمار می آید.

در صورتی که در مورد ظاهر طرف مقابل تان دچار شک و تردید شده اید باید از مشاوره قبل از ازدواج کمک بگیرید تا در این خصوص شما را راهنمایی کند و به شناخت بهتری نسبت به ملاک های مهم خود برسید در این شرایط احتمال انتخاب اشتباه برای شما کم می شود و می توانید انتخاب دقیق تر و صحیح تری داشته باشید.

نکاتی که در زمینه ظاهر همسر باید به آن توجه کنید
متخصصان مشاوره ازدواج برای ویژگی های ظاهری به چند نکته طلایی اشاره کرده که در زمان ازدواج باید به آن توجه داشته باشید و با در نظر گرفتن آن ها بتوانید انتخاب صحیح و درستی داشته باشید، در ادامه این مقاله 3 نکته از ویژگی های ظاهری همسر را بیان می کنیم:

1. زیبایی مفهومی نسبی است
توجه به ویژگی های ظاهری برای هر شخص یک مفهوم متفاوتی دارد و امری مطلق نمی باشد و به همین دلیل همه افراد نمی توانند در مورد آن نظر خاصی داشته باشند، زمانی که می خواهید در مورد ازدواج تصمیم بگیرید باید ملاک های خودتان را به خوبی بشناسید و توجه داشته باشید آن چه برای دیگران اهمیت دارد شاید برای شما هیچ اهمیتی نداشته باشد و نظراتان را در مورد شخص مورد نظر تغییر ندهد، پس در امر ازدواج معیارهای خودتان را در اولویت قرار دهید زیرا هر کس دیدگاه و نظر خاصی در مورد زیبایی دارد و این دیدگاه ها منحصر به فرد است.

منبع:کانون مشاوران ایران-اهمیت ویژگی های ظاهری در ازدواج | جذابه؟



:: برچسب‌ها: ازدواج , ظاهر همسر , ویژگی های ظاهری در ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ازدواج در سن بالا معایب و مزایایی دارد؟ مزایا و معایب ازدواج با مرد سن بالا چیست؟ چرا برخی از دختران تمایل دارند با مردان مسن ازدواج کنند؟ سن یکی از ملاک هایی است که می تواند پیش بینی کننده ازدواج موفق باشد. دختران جوان به دلایل مختلفی ممکن است تمایل به ازدواج با مرد مسن را داشته باشند، که این مسئله پیامدهای منفی و مثبتی را به همراه خواهد داشت.

از جمله مهم ترین پیامدهای این ازدواج می توان به دریافت حمایت عاطفی و مالی بیشتر و در مقابل تجربه تفاوت نسلی در رابطه و کنترل گری بیشتر از جانب مرد اشاره نمود، در این شرایط مشاوره قبل از ازدواج از اهمیت بسیاری برخوردار است تا انگیزه های لازم برای ازدواج و نیازهای اساسی فرد مورد بررسی قرار گیرد و فرد با اطمینان بیشتری تصمیم به ازدواج گرفته و زندگی مشترک خود را آغاز نماید.

ازدمشكلات ازدواج در سن بالاا (مسن)
اختلاف سنی زیاد در ازدواج، پیامدهای متفاوتی در زندگی آینده افراد به همراه دارد، این دو نفر به دلیل تفاوت سنی زیادی که با یکدیگر دارند ممکن است علایق، سلایق، نگرش ها یا دیدگاه های متفاوتی نسبت به زندگی داشته باشند. به عنوان مثال خواننده محبوب و سبک موسیقی شان، فیلم ها، بازی های کودکی، وقایع اجتماعی که تجربه کردید و خیلی چیزهای دیگر احتمالا یکسان نیست و تفاوت هایی خواهد داشت.

تمام موارد گفته شده بر روی روابط و رفتارهای مورد انتظار طرفین تاثیر می گذارد، هر ازدواجی با فراز و نشیب هایی همراه می باشد چیزی که در این جا مهم است این است که شما نقش خود را در رابطه به خوبی ایفا کنید.

البته سن ازدواج هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است شما در صورتی که بتوانید مهارت های لازم را یاد بگیرید خواهید توانست ازدواج موفقی داشته باشید و زندگی مشترک رویایی تان را برای خود بسازید.


ازدواج با مرد سن بالا
مزایای ازدواج با مرد سن بالا ( مسن)
ازدواج با مرد سن بالا با مزایایی همراه می باشد که در زیر نمونه هایی از آن را بیان می کنیم:

1. مهارت حل مسئله
هر چه سن مرد بالاتر می رود، قدرت و مهارت های او برای حل مسائل زندگی افزایش می یابد و در صورتی که برای خانواده مشکلی به وجود آید مردان مسن با درایت و منطق بهتری به حل موضوع مورد نظر می پردازند، افراد مسن به خوبی می توانند هیجانات خود را کنترل کنند و هم چنین در برخورد با بحران ها، احساسات خود را بهتر از جوانان مدیریت می کنند. زنان نیز بهتر می توانند به این مردان اتکا کرده و اعتماد بیشتری به آن ها داشته باشند.

2. توان مالی
یکی دیگر از عواملی که باعث می شود که دختران جوان به ازدواج با مردان مسن تمایل داشته باشند، امنیت مالی آن ها می باشد. مردان مسن معمولا از توانایی مالی بهتری برخوردار هستند و همین مورد، عاملی است تا خانم های جوان را به خودشان جذب کنند. در صورتی که مردان ثبات مالی و توانایی مالی خوبی داشته باشند بهتر می توانند به حل مشکلات مالی بپردازند و زندگی با ثباتی را برای همسرشان مهیا کنند و نمی گذارند تا خانواده شان با بحران رو به رو شود.

3. قدردانی و وفاداری زیاد
مردان مسن با دیدن خوب و بد دنیا و تجربه هایی که در زندگی شان داشته اند دیگر نیازی به آزمودن و ماجراجویی ندارند و بیشتر دوست دارند زندگی با آرامشی داشته باشند و به همین دلیل قدر آرامش و همسر فداکار را بیشتر می دانند، آن ها وقت بیشتری را با همسر و خانواده می گذرانند و سعی می کنند به نیازهای همسر و فرزندان بیشتر توجه کنند، در نتیجه احتمال طلاق به دلیل خیانت کاهش می یابد و آن ها سعی می کنند زندگی با ثباتی داشته باشند.

4. ازدواج با مرد سن بالا| ثبات در جایگاه اقتصادی و اجتماعی
امروزه مشکلات مالی و بیکاری بسیار افزایش یافته است و برای پسران سخت است تا از نظر اقتصادی و اجتماعی وضعیت پایداری داشته باشند. از طرف دیگر دختران برای ازدواج محدودیت های سنی بیشتری دارند و ممکن است شرایط ازدواج با هم سن و سال خود را پیدا نکنند، در حالی که مردان مسن تر از نظر اقتصادی و اجتماعی جایگاه باثبات تری دارند و این مسئله بسیاری از نگرانی های دختران را کاهش می دهد.

5. ثبات شخصیتی بالا
هر چه سن افراد بالاتر می رود، از نظر شخصیتی به ثبات بیشتری می رسند. و مردان مسن می دانند که هستند، از زندگی شان چه چیزی می خواهند و باید در چه مسیری قدم بردارند. در حالی که افراد جوان تر مشکلات بیشتری در این زمینه دارند که ممکن است امنیت زندگی زناشویی را تهدید کند. با توجه به این موضوع بسیار مهم است که سن را تنها عامل تعیین کننده برای ثبات شخصیتی در نظر نگیرید.

افراد بسیاری هستند که با افزایش سن وضعیت درونی پایداری ندارند و شخصیت آن ها هیجانی و دمدمی مزاج است در مقابل افرادی هستند که در سن جوانی هویت خود را پیدا می کنند و استوار و با ثبات کامل می توانند در مسیر دلخواهشان قرار گیرند.

به همین دلیل به سن فرد توجه نداشته باشید و تنها به آن اکتفا نکنید. در این شرایط می توانید از مشاوره قبل از ازدواج کمک بخواهید تا در مورد این مسئله راهنمایی های لازم را انجام دهد.

معایب ازدواج با مرد سن بالا ( مسن)
علاوه بر این که ازدواج با مرد سن بالا مزایایی دارد با معایبی نیز همراه می باشد که برخی از این معایب به شرح زیر می باشند:

1. تفاوت در نگرش ها و جهان بینی
بر اساس مطالبی که بیان شده است تفاوت سن باعث می شود تا علایق و لذت های شما با همسرتان متفاوت باشد و ممکن است نسبت به زوج های دیگر فعالیت لذت بخش کمتری داشته باشید، هم چنین ممکن است هیجان زندگی تان کمتر شود زیرا تفاوت در میزان انرژی زوجین، باعث کاهش توان مرد در انجام برخی از فعالیت ها می شود.

منبع:کانون مشاوران ایران-مشكلات ازدواج در سن بالا افسانه است؟



:: برچسب‌ها: ازدواج , ازدواج با مرد سن بالا , ازدواج در سن بالا ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

افراد معمولا قبل از ازدواج وقت کافی و لازم را برای شناخت یکدیگر نمی گذارند و با عجله ازدواج می کنند و به همین دلیل ازدواج آن ها از همان ابتدا محکوم به شکست است، بنابراین باید مطمئن باشید که شریک زندگی خود را از درون می شناسید، هرچند هیچ زنی کامل نیست اما در زیر ویژگی زنانی ذکر شده است که زنان نامناسب برای ازدواج هستند.

شناخت دختر نامناسب برای ازدواج
1. دختر وابسته به پدر و مادر
بین صمیمی بودن با والدین و وابسته بودن به آن ها تفاوت زیادی وجود دارد، مثلا دائما شما را با والدینش مقایسه می کند، با والدینش در مورد همه چیز مشورت می کند، اجازه می دهد والدینش برای شغل و زندگی اش نظر دهند، عادت دارد که والدینش از تمام وسایل او مراقبت کنند و همیشه باید والدینش را در جریان تمام اتفاقات بگذارد.

مشکلات رابطه با دختر وابسته
افراد وابسته عاطفی نیاز به اطمینان و حمایت از طرف مقابل دارند، مثلا مرتب می گویند:

« دوستم داری؟»

« آیا برایتان ایجاد مزاحمت کردم؟ آیا آزارتان می دهم؟»

« آیا می خواهید با من وقت بگذرانید؟»

« چطور به نظر می رسم؟»

« تو نمی خوای جدا بشی و من رو رها کنی مگه نه؟»

این افراد اغلب اوقات احساس عدم اعتماد به نفس دارند و باید به طور مدام آن ها را تایید کنید تا احساس خوبی داشته باشد. افرادی که نمی توانند انتخاب کنند در نهایت تمایل به ترک رابطه می کنند.


هرگز با این 10 زن ازدواج نکنید
فشار مشکلات عاطفی دختر وابسته
وابستگی نوعی ناراحتی عاطفی می باشد، مثلا وقتی با هم نیستید ممکن است دائما نگران باشد که آیا او شما را دوست دارید یا نه؟ که این امر استرس شما را بالا می برد.

استرس بالا بر نحوه ابراز احساسات شما تاثیر می گذارد و ممکن است باعث ایجاد مشکلات زیر شود:

تغییرات ناگهانی خلق و خو
بدخلقی مداوم یا احساس افسردگی
خشم با غم، گریه یا فریاد
خشونت نسبت به افراد و اشیاء
تنش عضلانی، سردرد، ناراحتی معده
خود مراقبتی ضعیف دختر وابسته
اگر همسرشما انتظار دارد که همه نیاز های او را برطرف کنید، واقع بین نیست و در صورتی که نتواند تغییر کند، دچار پریشانی عاطفی می شود که بر فعالیت های اجتماعی هردوی شما تاثیر می گذارد.

2. معتاد به خرید
عامل بسیار مهم دیگر در درگیری ها و اختلافات زوجین، نگرانی های مالی و اقتصادی است. آیا نامزد شما همیشه چیزهای گران قیمت می خرد؟ دائما پول قرض می کند، از خرید به عنوان عامل کاهش دهنده استرس استفاده می کند، این ها همه نشان دهنده ی علاقه مندی بیش از اندازه او به خرید است، که برای هر ازدواجی فاجعه به همراه دارد.

نشانه های افراد معتاد به خرید
اعتیاد به خرید به دلایل مختلف شکل می گیرد، به برخی از ویژگی هایی که فرد مبتلا دارد دقت کنید:

تایید خواهی افراد معتاد به خرید
تجربه خرید برای این افراد باعث بهبود ارتباط او با دیگران می شود. این افراد همچنین به راحتی از دستورات درمانگر خود پیروی می کنند.

عزت نفس پایین
اعتماد به نفس پایین مربوط به شخصیت معتاد به خرید آن ها می باشد. خرید راهی برای بهبود عزت نفس آن ها است. هرچند عزت نفس پایین می تواند نتیجه خرید کردن نیز باشد، بخصوص در زمانی که بدهی دارند احساس بی ارزشی می کنند.

مردم زمانی که افسرده و ناراحت و بی حوصله هستند چیزهایی می خرند که به آن ها احساس خوبی می دهد.

مشکلات عاطفی
معتادان به خرید اغلب افسرده و مضطرب هستند که قابل درمان است و بسیار موثر تر از هیجان و لذت کوتاه مدت خرید است.

منبع:کانون مشاوران ایران-زنان نامناسب برای ازدواج



:: برچسب‌ها: ازدواج , دختران خودشیفته , دختر نامناسب ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

شب خواستگاری یکی از مهم ترین زمان هایی است که می تواند در سرنوشت هر کسی تاثیر گذار باشد. این واقعه می تواند به خوشبختی و شادکامی و یا حتی پشیمانی منجر شود. البته توقع زیادی است که انتظار داشته باشیم، شناخت کامل در خواستگاری حاصل شود.

در این مدت زمان محدود، لازم است سوال ها را طبقه بندی کنید و مهم ترین آن ها را عنوان کنید. کارشناسان این حوزه معتقد هستند لازم است ابتدا تکلیف خود را با این 6 موضوع روشن کنید.

این 6 موضوع را جدی بگیرید| شباهت فرهنگی و اقتصادی
خانواده ی هر دو طرف لازم است از نظر اجتماعی، فرهنگی، و اقتصادی در یک رده باشند. مسائل مالی در این میان اهمیت زیادی دارد و هر دو طرف باید قدرت اقتصادی یکسانی داشته باشند و همچنین اگر برای خانواده ای مهم است در میان افراد قوم و محل خود ازدواج صورت بگیرد، لازم است از همان قوم وصلت صورت بگیرد تا بعدها احساس خود برتر بینی و تفاوت فرهنگی وجود نداشته باشد.

برای این که درباره این موضوعات اطلاعات بیشتری کسب کنید لازم است به سوالاتی که فرد و خانواده اش از شما می پرسند توجه کنید.

راه دیگر شناخت خانواده مقابل این است که واکنش های آنان را درباره مسائل مختلف بسنجید. توجه به خانواده هایی که با آنان رفت و آمد می شود نیز، یکی دیگر از راه های شناخت اخلاقیات و فرهنگ خانواده مقابل است.

زیبایی ظاهری
همیشه پیشنهاد می شود تا دختر و پسر از لحاظ ظاهری در یک رده باشند، به این معنی که یکی از آن ها خیلی زشت و یا خیلی زیبا نباشد. ( از نظر زیبایی شناختی همه ی انسان ها به نوع خود زیبا و منحصر به فرد هستند اما متاسفانه بعضی از خانواده ها تنها به دنبال یک ویژگی خاص می گردند. به این دلیل است که می گوییم دختر و پسر باید از نظر ظاهری در یک رده باشند تا مشکلی در این میان برای آن ها به وجود نیاید.)

البته مهم این این است که هر دو طرف همدیگر را بپسندند و نظر دیگر افراد درباره ویژگی ظاهری آنان چندان مهم نیست.

متاسفانه بعضی از جوانان زیبایی و تنها یک فاکتور خاص از جذابیت را دلیلی برای انتخاب فرد می دانند که در این صورت هم این انتخاب چندان سندیتی نخواهد داشت چرا که در شش ماه تا حداکثر یک سال اول زندگی زوجین به دلیل پر کار بودن هورمون ها و غدد جنسی فرد در نظر همسر خود جذاب به نظر می آید.

بلوغ عاطفی و روانی| مراحل خواستگاری
هر دو طرف لازم است به حالت پختگی روانی کامل رسیده باشند. در صورتی که همسران با منطق و آگاهی به قضایا نگاه کنند درگیری و قهر بسیار کمتری میان آنان به وجود می آید و اگر اختلافی نیز پدیدار شود با گفت و گو و مذاکره حل خواهد شد.

یکی از موارد دیگری که می تواند از درگیری های زوجین جلوگیری کند این است که نسبت به حساسیت های همدیگر کاملا آگاهی داشته باشد. مثلا می تواند در روز خواستگاری از هم سوال کنند

( تا چه مقدار برای شما مهم است که سالگرد و روزهای خاص را به یاد داشته باشم و اگر زمانی این ایام را از یاد ببرم تا چه حد عصبانی و ناراحت می شوی و چه عکس العملی نشان خواهی داد؟)

ا این روش می توانید اطلاعاتی مربوط به نحوه رفت و آمد کردن، میزان روابط اجتماعی، روابط با دوستان و … بدست آورید. البته همان طور که پیش تز گفتیم تنها با جلسات خواستگاری نمی توان اطلاعات جامع و کاملی از فرد مقابل بدست آورد و ممکن است فرد خود را آن طور که نیست نشان دهد.

تشابه مذهبی و سیاسی| در مراسم خواستگاری چه بگوییم
دختر و پسری که با هم ازدواج می کنند لازم است از نظر اعتقادات مذهبی و سیاسی مشابه باشند چرا که بعد ها به مشکلاتی جدی برخواهند خورد. مثلا اگر برای پسر مهم است که پوشش همسرش به نوع خاصی باشد لازم است آن را در جلسات خواستگاری عنوان کند.

این مسائل نباید نادیده گرفته شوند. متاسفانه بعضی از افراد تصور می کنند که بعد از ازدواج می توانند عقاید همدیگر را اصلاح کرده و شبیه به خود کنند در صورتی که این طور نیست. کسی قرار نیست تغییری کند. فردی که دست کم 20 سال از عمر خود را این چنین زندگی کرده نمی تواند از این به بعد نیز طور دیگری زندگی کند!

نحوه اشتغال خانم
وقتی دختری تصمیم می گیرد تا بعد از ازدواج به شغل خود ادامه دهد لازم است این موضوع را با خواستگار خود در میان بگذارد. پسر هم باید نظر واقعی خود را بدون ملاحظه و رو در بایستی بیان کند. بسیاری از مردان پیش از ازدواج معتقد هستند که با اشتغال همسر خود کاری ندارند اما بعد از ازدواج شروع به بهانه گیری می کنند و ادعا می کنند که به خاطر علاقه و خجالتی که در ابتدای رابطه نسبت به شما داشتند از این حساسیت حرفی نزدند.

شباهت تحصیلات
سطح تحصیلی هر دو طرف باید در یک رده باشد. اگر فاصله میان مدارک تحصیلی زوجین زیاد ممکن است همدیگر را درک نکنند و مشکلاتی از این دست ایجاد شود. اگر تحصیلات خانم نیز بیشتر باشد امکان دارد مرد احساس حقیر بودن کند.

منبع:کانون مشاوران ایران-مراحل قبل از خواستگاری



:: برچسب‌ها: خواستگاری , مراحل خواستگاری , مراحل قبل از خواستگاری ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 شهريور 1401 | نظرات ()