نوشته شده توسط : Dr. Dalake

گاهی اوقات زوجین پیش از ازدواج متوجه وجود اختلافدر ازدواج نمی شوند و همین امر باعث می شود که پس از ازدواج نتوانند با یکدیگر فعالیت های مشترکی داشته باشند و به مرور از یکدیگر خسته شوند و از هم فاصله بگیرند.

به این مثال توجه کنید:

تنها چند ماه از ازدواج مان گذشته بود که متوجه تفاوت هایمان شدیم. در زمان نامزدی هرکاری می کردیم کنار هم باشیم اما پس از ازدواج متوجه شدم که واقعا خرید کردن با او را دوست ندارم، او ساعت های زیادی در مغازه ها به دنبال لباس می گشت و این امر مرا به شدت کلافه می کرد. اکنون پس از گذشت سی سال ما یاد گرفتیم تا با تفاوت های یکدیگر کنار بیاییم. البته که هنوز هم در خرید کردن همان نظر را داریم!

تفاوت های جنسی
آیا علاقه به خرید به دلیل تفاوت جنسیتی می باشد؟

تقریبا تمام افراد موافق هستند که زن و مرد تفاوت های زیستی دارند اما به همان اندازه که متفاوت هستیم می توانیم مکمل یکدیگر نیز باشیم. ممکن است تفاوت های جنسی وجود داشته باشد اما تفاوت های شخصیتی موضوعی است که باید بر آن تمرکز کرد زیرا ریشه اصلی درگیری ها به آن بر میگردد.

تفاوت های شخصیتی
آیا شنیده اید که می گویند افراد متضاد مانند آهن ربا هم را جذب می کنند؟

بر اساس مطالعاتی که انجام شده است این امر واقعیت دارد، مراجعین زیادی داشته ام که در ابتدا از این تفاوت ها لذت می بردند اما به مرور همین تفاوت ها باعث درگیری آن ها شده است، به صحبت های زیر دقت کنید تا بیش تر متوجه این امر بشوید:

من(نهال) و سینا سال ها پیش باهم آشنا شدیم سینا به شدت آرام و درونگرا بود درحالی که من پرحرف و اجتماعی بودم او گوش بسیار خوبی برای حرف های من بود، او به تمام حرف های من گوش میداد، هرگز به ساعتش نگاه نمی کرد و بودن در کنار او به من آرامش بسیار زیادی می داد. تنها چند ماه از ازدواج ما گذشته بود که همین تفاوت ها به نظر خسته کننده می آمد. کم کم سینا به نظرم مثل یک پیرمرد خسته کننده شده بود که هیچ برنامه ای برای آینده نداره و ترجیح می ده که تمام وقت خودش رو توی خونه باشه.

این داستان در جلسات زیادی تکرار می شود و معمولا هر دو زوج از این تفاوت ها شکایت دارند.

گام اول: نقاط ضعف و قوت
اولین گام برای زوجین این است که نقاط ضعف و قدرت خود را شناسایی کنند این کار ممکن است دشوار بوده و نیاز باشد تا از مشاور کمک بگیرند، مشاور با پرسیدن سوال و جواب لیستی از نقاط ضعف و قدرت زوجین تهیه می کند.

در شرایطی که زوجین متفاوت از یکدیگر باشند احتمالا نقاط ضعف یکی نقاط قوت دیگری است و بالعکس بنابراین از زوجین خواسته می شود تا به یکدیگر اجازه دهند که در چیزی که خوب هستند فعالیت را به دست بگیرند.

این امر ممکن است دشوار باشد اما باید هردو زوج این گام ابتدایی را با یکدیگر بر دارند.

به طور مثال در داستان نهال و سینا، سینا که در رشته ریاضی تخصص بیش تری داشت اداره امور مالی را در دست گرفت و نهال مسئول خرید و رسیدگی به کلاس بچه ها را به عهده گرفت البته این بدین معنی نیست که نهال هیچ سهمی در امور مالی ندارد و هنوز هم باید در تصمیم های مهم وارد شود و نقش داشته باشد.

منبع:کانون مشاوران ایران-تفاوت هایی که ازدواج را به قعر سیاه چاله طلاق می کشاند



:: برچسب‌ها: تفاوت های جنسی , تفاوت ها , طلاق ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

مهارت های لازم برای ازدواج، مهارت های لازم برای زندگی مشترک

یکی از پیش زمینه های شروع یک زندگی مشترک موفق، یادگیری مهارت های لازم برای ازدواج می باشد. زیرا زوجین در این مسیر زوجین با پیچ و خم های بسیاری رو به رو می شوند و مشکلات بسیاری بر سر راه آن ها قرار می گیرد.

در صورتی که مهارت های لازم برای ازدواج را یاد بگیرید به شناخت صحیحی از همسرتان می رسید و نسبت به نیازهای او آگاه می گردید.

در این صورت روابط شما با همسرتان بهتر خواهد شد و تعاملات بهتری با یکدیگر خواهید داشت که تاثیرات آن در افزایش همدلی، توجه به احساسات یکدیگر، توانایی حل مسئله و تصمیم گیری به منظور مدیریت بحران ها نمایان خواهد شد.

توجه داشته باشید که یادگیری این مهارت ها برای همه زوجین ضروری می باشد حتی برای آن هایی که سال ها در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

هم چنین می توان برای کسب این مهارت ها از مشاورین ازدواج کمک خواست تا در این زمینه بر دانش و مهارت شما بیفزاید و شما را به سمت یک زندگی زناشویی بهتر راهنمایی کند.

ضرورت آگاهی از ویژگی های مهم نامزد
ازدواج آغاز زندگی مشترک زن و مرد است، در صورتی که آگاهی و دانش زن و مرد در مورد زندگی زناشویی بیشتر باشد می توانند راحت تر با چالش ها و بحران های زندگی کنار آمده و در این خصوص آماده تر می شوند. لازمه این امر خودشناسی و شناخت بیشتر تفاوت میان زن و مرد می باشد.

در صورتی که فرد مهارت های لازم را بیاموزد می تواند از بسیاری از سوء تفاهم هایی که در آینده ممکن است به دلیل عدم شناخت کافی به دست آید جلوگیری کند در این خصوص پیشنهاد می شود تا اطلاعات خود را در زمینه خودشناسی افزایش دهد تا با تاثیر خودشناسی در ازدواج آشنا شوید.

آگاهی از ویژگی های مهم نامزد
خوشحالی کنار شریک زندگی نیازمند آگاهی از تفاوت های میان زنان و مردان می باشد. در صورتی که زوجین شناخت کافی از یکدیگر نداشته باشند و ناگهان با تفاوت های میان زنان و مردان رو به رو شوند انگار وارد دنیای جدید و ناشناخته ای شده است.

در ادامه این مقاله چند مورد از این تفاوت ها را بیان می کنیم و در مورد آن توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد:

تفاوت نگاه به مسائل جنسی: زنان به طور معمول بعد از رفع نیازهای احساسی و عاطفی درصدد برقراری رابطه جنسی هستند، در صورتی که مردان رابطه جنسی را ابزاری برای رسیدن به بعد احساسی و عاطفی در رابطه عاشقانه دانسته و از این طریق به ابراز احساسات و عواطفشان می پردازند.
استقلال طلبی در مردان اولویت است: معمولا نیاز استقلال طلبی مردان از زنان بیشتر است و دوست دارند مستقل باشند و روی پای خودشان بایستند و به کسی وابسته نباشند به همین دلیل از وابسته شدن دوری می کنند. به طور ذاتی مردان دوست دارند کنترل شرایط را در دست شان بگیرند و چالش ها و مشکلاتی که به وجود می آید را مدیریت کنند و برای حل آن ها اقداماتی را انجام دهند.
حمایت شدن در زنان اولویت است: زنان نسبت به مردان احساسی تر هستند و به همین دلیل نیاز به حمایت بیشتری از جانب مردان دارند بنابراین مسئله حمایت از همسر از نظر زنان از اهمیت بسیاری برخوردار است. در صورتی که به زنان بی توجهی شود غمگین و آزرده می شوند. توجه کردن به مناسبت هایی مانند تاریخ تولد، سالگرد ازدواج و غیره نیز برای زنان از اهمیت بسیاری برخودار است.


کاربرد مهارت های لازم برای ازدواج در زندگی
یادگیری مهارت های لازم برای ازدواج از اهمیت بسیاری برخوردار است و فرصتی است تا فرد با بایدها ونبایدهای رابطه زناشویی آشنا شود و در این خصوص آگاهی او افزایش یابد.

به عنوان مثال نوع رفتار با همسر، یا حرف هایی که نباید به همسر زد یا این که کنترل شوهر و عدم توجه به زن چه پیامدهای منفی در رابطه زناشویی بر جای خواهد گذاشت.

در ادامه این مقاله با مهم ترین مهارت هایی که برای ازدواج لازم است آشنا خواهید شد.

مهارت های لازم برای ازدواج، مهارت همدلی
مهارت همدلی به این معناست که بتوانید در موقعیت های حساس، پاسخ عاطفی مناسبی به طرف مقابل تان بدهید. در این حالت باید بتوانید از زاویه دید همسرتان به مسائل نگاه کنید تا بتوانید به خوبی احساسات او را درک کنید.

برای این که بتوانید مهارت همدلی را کسب کنید باید سعی کنید به خوبی به حرف های یکدیگر گوش کنید تا از نگرانی ها و دغدغه هایی که برای شما به وجود می آید باخبر شوید.

گوش دادن فعالانه به حرف های طرف مقابل
سعی کنید مهارت گوش دادن را در خودتان تقویت کنید برای گوش دادن فعال باید با تمام وجود به صحبت های طرف مقابل تان توجه کنید تا او مطمئن شود به صحبت هایش گوش می دهید و برای او ارزش و احترام قائل هستید.

منبع:کانون مشاوران ایران-ویژگی های مهم نامزد



:: برچسب‌ها: مهارت های لازم برای ازدواج , ویژگی های مهم نامزد , ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

یکی از عواملی که بر روی تداوم زندگی مشترک اثر می گذارد و زندگی مشترک را به خطر می اندازد، اختلاف مذهبی در ازدواج می باشد اما با این وجود بسیاری از زوجین تفاوت مذهبی را نادیده می گیرند و ازدواج می کنند، در این صورت زوجین دچار مشکلاتی در زمینه های مختلف زندگی شان خواهند شد.

مصالحه کردن در مورد موضوعات اعتقادی بسیار دشوار می باشد، زیرا آن شخص باورهای متضادی با شما دارد، زمانی که با حوادث و رویدادهای مختلفی رو به رو می شود واکنش های متضادی را از خود نشان می دهد، حتی نظر او در مورد خوب و بد با نظرات شما متفاوت می باشد.

در این شرایط مشاوره قبل از ازدواج از اهمیت بسیاری برخوردار است و تا حد زیادی می تواند چشم اندازی از زندگی مشترک را به شما نشان دهد در این صورت تست تفاهم ازدواج توسط روانشناس گرفته می شود و در این خصوص تفاوت ها مورد بررسی قرار گرفته پیامدها و راه های مقابله با تفاوت های مذهبی بیان می شود.

اهمیت رفع اختلاف مذهبی در ازدواج
امروزه ازدواج میان دختران و پسران با وجود اختلاف های مذهبی بسیار رایج شده است، در صورتی که دختر و پسر تصمیم به ازدواج می گیرند فکر می کنند که هیچ اختلافی نمی تواند مانع عشق بین آن ها شود و هر کدام از آن ها امید دارند تا بعد از ازدواج همسرشان را تغییر دهند.

فردی که چندین سال با اعتقادات خود بزرگ شده است و با آن ها خو گرفته است را نمی توان یک شبه تغییر داد. اگر با وجود اختلافات مذهبی تصمیم به ازدواج گرفتید و وارد زندگی مشترک شدید با مشکلاتی در زمینه های زیر رو به رو خواهید شد:

تربیت فرزندان
نوع پوشش
مراسم مذهبی
برخی از اختلاف ها مانند اختلاف فرهنگی با تعامل و بعد از مدتی قابل تطبیق خواهد بود و زوجین می توانند با یکدیگر کنار بیایند اما در صورتی که گرفتار تفاوت های عقیدتی شوند این اختلاف ها باعث به وجود آمدن دلخوری هایی در میان زوجین می شود، پس به این مسائل توجه کنید و هرگز آن ها را نادیده نگیرید.


عواقب وحشتناک اختلاف مذهبی در ازدواج
معیارهای اعتقادی در ازدواج
تشابه مذهبی بر تمام معیارهای افراد برای ازدواج تاثیر می گذارد. اعتقادات مذهبی شامل علایق، طرز فکر، آداب، رسوم، سنت و حتی دیدگاه‌ های افراد می باشد.

مراسم، آداب، سنت در ازدواج دو خانواده مذهبی و غیرمذهبی بسیار به چشم می آید و باعث درگیری خانواده ها می شود.

مرز شوخی‌ افراد، جدا بودن سرگرمی خانم ها از آقایان، باورهای متفاوت، سن ازدواج و بارداری متفاوت همه ناشی از اعتقادات مذهبی و غیرمذهبی متفاوت می باشد.

در مواردی دیده می شود که زوجین به دلیل علاقه زیادی که به یکدیگر دارند خانواده خود را ترک می کنند یا اعتقاد خود را کنار می گذارند تا بتوانند کنار یکدیگر بمانند. شاید این کار به نظر درست باشد اما به مرور از اشتیاق اول زندگی کاسته می شود، علاوه بر این افراد به مرور از تصمیم خود پشیمان می شوند زیرا نمی توانند خود را عوض کنند.

هر خطایی در طرف مقابل به آن ها یادآوری می کند که طرد خانواده کار اشتباهی بوده و همسرش لیاقت این کار را نداشته است!

به یاد داشته باشید که دین قسمت مهمی از شخصیت، فرهنگ و خانواده فرد است و بر تربیت فرزندان و رابطه با خانواده و خود همسر تاثیر زیادی می گذارد.

پیامدهای اختلاف مذهبی در ازدواج| تفاوت مذهبی با خانواده شوهر
اختلافات مذهبی در ازدواج پیامدها و مشکلاتی را به همراه دارد که برخی از آن ها شامل موارد زیر می باشد:

1. اختلافات اعتقادی در تربیت فرزندان مشکل ساز می شود

اگر والدین با یکدیگر از نظر اعتقادی اختلاف داشته باشند این مسئله بر روی شکل گیری شخصیت فرزندان و تربیت آن ها اثر می گذارد. زوجین باید قبل از ازدواج در مورد این مسائل با یکدیگر حرف بزنند و با نظرات یکدیگر آشنا شوند وگرنه بعد از ازدواج با مشکلاتی رو به رو خواهند شد.

منبع:کانون مشاوران ایران-عواقب وحشتناک اختلاف مذهبی در ازدواج



:: برچسب‌ها: اختلاف مذهبی در ازدواج , اختلاف مذهبی , ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ازدواج زودهنگام مسئله ای رایج در برخی از جوامع به خصوص ایران می باشد، البته این مسئله چالش برانگیز مخالفان و موافقانی دارد که به بررسی و نقد آن می پردازند. به ازدواج های زیر 18 سال ازدواج زود هنگام می گویند که به علل مختلفی در ایران رواج یافته است.

از جمله مسائل فرهنگی، اقتصادی، مذهبی و فردی از عوامل سوق دهنده افراد به سمت ازدواج در سن پایین می باشند. متاسفانه در برخی از مناطق و به اعتقاد برخی از افراد ازدواج زودهنگام به خصوص در مورد دختران نوعی فضیلت به شما می آید. اما این پدیده باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای فرد، جامعه و خانواده می شود.

در این شرایط باید افراد سطح آگاهی خود را در مورد ازدواج زودهنگام افزایش دهند تا با پیامدهای منفی آن آشنا شوند و تا حد امکان از این اتفاق پیشگیری کنند. کمک گرفتن از مشاوره ازدواج در این زمینه موثر می باشد و می تواند آگاهی لازم را در اختیار شخص بگذارد.

ازدواج زود هنگام| پیامدهای ازدواج زودهنگام
سن ازدواج به طور قانونی در ایران، 13 سالگی می باشد البته سنین پایین تحت شرایط خاص با بررسی قاضی، اجازه ازدواج صادر خواهد شد، اما سن رسمی ازدواج در سطح جهان 18 سال در نظر گرفته می شود در واقع منظور از ازدواج زودهنگام، سن پایین تر از 18 سال می باشد.

در جوامع مدرن مبنای ازدواج هر فرد تمایل و انتخاب خودش می باشد یعنی هر فردی خودش می تواند انتخاب کند و ازدواج یک انتخاب شخصی است که فرد بالای 18 سال در مورد آن تصمیم می گیرد.

به طور معمول در این جوامع ازدواج زیر 18 سال غیرقانونی می باشد و خود افراد تمایلی برای آن ندارند هم چنین ازدواج امری تحمیلی در نظر گرفته نمی شود و خانواده ها در مورد آن تصمیم نمی گیرند. در کشورها غربی خانواده ها در ازدواج نقش موثری ندارند و نقش خانواده در ازدواج چندان پررنگ نمی باشد.

در مقایسه با کشورهای غربی، ازدواج در ایران برای والدین بسیار مهم است و یک سرنوشت قطعی برای فرزندان در نظر گرفته می شود و والدین از سال ها قبل برای آن برنامه ریزی می کنند. حتی در انتخاب فرد مناسب برای ازدواج با فرزندشان تصمیم گیری می کنند و این عامل در برخی از مواقع باعث می شود تا فرد معیارهایی برای انتخاب همسر در نظر نگرفته و با تصمیم خانواده تن به ازدواج دهد.


ازدواج زودهنگام، علل و پیامدهای ازدواج در سن پایین
شیوع ازدواج زود هنگام
ازدواج زود هنگام یعنی زیر سن 18 سال، که در ایران شیوع بالایی دارد. بر اساس آمارها شیوع کودک همسری برای دختران زیر سن قانونی حدود 65 درصد و برای پسران 35 درصد می باشد. متاسفانه حدود 20 درصد از این افراد تحصیلات زیر دیپلم دارند و عدم تحصیلات کافی به معنی ناآگاهی آن ها در مورد ازدواج و بروز مشکلاتی در این زمینه می شود، زیرا اطلاعات آن ها در این زمینه بسیار کم می باشد.

علل ازدواج زود هنگام چیست؟| عوامل موثر بر ازدواج زودهنگام
ازدواج زودهنگام در بسیاری از مناطق کشور به خصوص در روستاها و شهرهای کوچک امری طبیعی می باشد و اصولا مورد تشویق و تائید قرار می گیرد. برای ازدواج در سنین پایین علل متعددی وجود دارد که در ادامه مقاله آن ها را بیان کرده و به بررسی آن می پردازیم:

1. علل فرهنگی
در برخی از فرهنگ ها، ازدواج زودهنگام یک فضیلت و ارزش به حساب می آید، این مسئله بیشتر در مورد زنان صادق است تا مردان. فرهنگ غالب جامعه بیشتر جوانان را تشویق می کند تا در سنین پایین ازدواج کنند و آمادگی روحی آن ها را برای ازدواج در نظر نمی گیرند.

در صورتی که به این امر توجه نکنند از نظر اجتماعی فشار زیادی به زنان وارد می شود. هم چنین در برخی از خرده فرهنگ ها دختران هر چه زودتر ازدواج کنند، بهتر است و تحصیل و اشتغال زنان ارزش پنداشته نمی شود. والدین فکر می کنند که اگر دختر در سن بالا و دیر ازدواج کند حرف شنوی او از والدین کاهش می یابد و والدین نمی توانند او را کنترل کنند. البته در مورد پسران هم این نگرانی وجود دارد اما آزادی پسران در خانواده بیشتر می باشد.

2. علل فردی | عوامل موثر بر ازدواج زودهنگام
برخی از نوجوانان در ارتباط با جنس مخالف و به خاطر وابستگی عاطفی شدیدی که به طرف مقابل شان دارند تصمیم به ازدواج می گیرند.

در واقع انگیزه آن برای ازدواج وصال به معشوق می باشد و هیچ آگاهی یا پیش زمینه ای در مورد مهارت های لازم برای ازدواج موفق ندارند و بدون آگاهی تصمیم می گیرند تا زندگی مشترک شان را آغاز کنند. در این شرایط ممکن است خانواده ها با تصمیم او مخالفت کنند اما او در امر ازدواج پافشاری می کند و علیرغم مخالفت های خانوادگی، تصمیم به ازدواج می گیرد.

منبع:کانون مشاوران ایران-تفاوت کودک همسری و ازدواج در سن پایین| ازدواج زودهنگام



:: برچسب‌ها: ازدواج زود هنگام , ازدواج در سن پایین , ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

حتما شنیده اید که اگر در میان زوجین عشقی وجود نداشته باشد بعد از ازدواج به وجود می آید، اما بسیاری از افراد بعد از ازدواج در رابطه با معنا و مفهوم عشق دچار سردرگمی می شوند . این افراد نسبت به شرایط آگاهی لازم را ندارند و اطلاعات آن ها در میان زندگی مشترک کافی نیست به همین دلیل واکنش های نابهنجاری از خودشان نشان می دهند.

زمانی که آن ها بعد از ازدواج درگیر وضعیت نامناسب می شوند فکر می کنند که بین خود و همسرشان تفاهم لازم وجود ندارد و این امر باعث نگرانی آن ها می شود.

در این مقاله شرایطی را بررسی می کنیم که ازدواج شما با کمبود عشق و محبت رو به رو است. اگر احساس می کنید که زندگی شما به کمک حرفه ای نیاز دارد سعی کنید از مشاوره ازدواج کمک بگیرید تا موضوع مورد نظر را بررسی کند و زیبایی را به زندگی شما برگرداند.

اول ازدواج بعد عشق: تعریف افراد از عشق
بهتر است ابتدا با معنی و مفهوم عشق آشنا شوید و عناصر عشق را برای خودتان مشخص کنید. به طور کلی بسیاری از افراد تعریف درستی از عشق ندارند و اگر از آن ها در مورد عشق بپرسید سعی می کنند با جملات زیبا احساسات خود را در مورد عشق بیان کنند.

این نوع نگاه به عشق تنها زمانی مورد قبول است که فرد پیش زمینه لازم شناخت عشق داشته باشد و بتواند به طور واقع گرایانه احساس خودش را در مورد عشق بیان کند.

به یاد داشته باشید که عشق تنها به معنی دوست داشتن نمی باشد و بیش تر از دوست داشتن را شامل می شود. عشق باعث تکامل افراد در کنار یکدیگر می شود، اما در این موقعیت سوالی که مطرح می شود این است که تکامل انسان در مسیر عشق شامل چه مواردی می شود؟ آیا زندگی مشترک زیر یک سقف و آمیزش آن دو با یکدیگر به عنوان عشق شناخته می شود؟

در صورتی که درک کامل و مشخصی از مفهوم عشق نداشته باشید به شناخت کافی از عشق نخواهید رسید و در این زمینه دچار سردرگمی خواهید شد. عشق شامل جنبه های فراوانی می شود که برخی از آن ها عبارت اند:

تکامل جنسی
تکامل شناختی
تکامل روانی
افرادی که عشق را تنها زندگی مشترک زیر یک سقف و الگوی منظم رابطه جنسی با همسرشان می دانند، احتمالا بعد از ازدواج دچار سردرگمی می شوند، زیرا آن ها تصور می کنند که تمام عشق را تجربه کرده اند و عشق چیز دیگری برای آن ها ندارد، در این صورت ممکن است به طور طبیعی از عشق دوری کنند.

پیشنهاد مشاور: ادامه ازدواج ناموفق یا طلاق | ادامه زندگی بخاطر فرزند

کمرنگ شدن عشق بعد از ازدواج
علاوه بر موارد بیان شده و عدم شناخت کامل زوجین با عشق، عوامل دیگری هم بر روی آن تاثیر می گذارد. در این خصوص باید به تفاوت عشق در میان زنان و مردان توجه کرد، زیرا زنان و مردان روش های مختلفی برای بیان علاقه خود دارند، برای آگاهی در این خصوص می توانید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

1. عشق بعد از ازدواج، انتظارات بی جا
یکی از دلایلی که باعث می شود نسبت به مفهوم عشق درک درستی نداشته باشید انتظارات بی جا و بی اساس می باشد. برخی از افراد فکر می کنند که بعد از ازدواج عشق در میان آن ها به وجود آمده و حل کننده همه مشکلات است ولی این دیدگاه کاملا غلط می باشد.

به یاد داشته باشید که عاشق شدن و رسیدن به عشق هیچ گاه به معنی حل مشکلات نمی باشد، بلکه عشق نعمتی است که خداوند در میان زوجین قرار داده است تا به کمک آن بتوانند مشکلات را کنار زده و برای رفع مشکلات، اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع:کانون مشاوران ایران-عشق بعد از ازدواج| عشق قبل ازدواج یا بعدازدواج



:: برچسب‌ها: عشق قبل ازدواج , عشق بعد از ازدواج , ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

آیا برای جذب عشق آماده اید؟ ممکن است بخواهید یک رابطه جدید را شروع کنید. در اینجا، ما به شما کمک می کنیم تا شخصی را که می خواهید جذب کنید ما همچنین روش‌های متفاوتی را برای ابراز عشق به اشتراک می‌گذاریم. اگر می خواهید داستان عاشقانه خودتان را داشته باشید این مقاله را از دست ندهید.

قانون جذب برای ازدواج با شخص مورد نظر
بیش تر اوقات به دیگران فشار می آوریم تا با معیارهای ما هماهنگ شوند و این امر معمولا آن ها را فراری می دهند. در این راه ابتدا لازم است که خودتان را تغییر دهید، قانون جذب بیان می کند که هرچیزی که خودتان هستید را جذب می کند.

1. همسر ایده آل خود را مجسم کنید| قانون جذب عشق از راه دور
به این فکر کنید که این شخص چگونه به نظر می رسد. اگر در تجسم خود بسیار دقیق باشید، در مورد اینکه چه کسی همسر شما خواهد بود تصور واضحی خواهید داشت. بنابراین وقتی آن ها را می بینید آن ها را راحت تر می شناسید.
کسی را تصور کنید که به نظرتان فوق العاده جذاب است.
به احساسات و رفتار آن ها فکر کنید.
عادات یا ویژگی هایی را که دوست دارید تصور کنید، مانند سخاوت یا شوخ طبعی.
ارزش هایی را که به دنبال آن هستید، مانند عدالت در نظر بگیرید.
روی احساسی که در اطراف آن ها خواهید داشت تمرکز کنید مانند احساس امنیت و ارزشمندی کنید.
در مورد علایق مشابه نیز فکر کنید.
2. خودتان را دوست داشته باشید تا کسی را مانند خودتان جذب کنید.
وقتی خود را دوست داشته و اعتماد به نفس کافی را داشته باشید شخصی را مانند خودتان جذب خواهید کرد. به یاد داشته باشید تنها زمانی می توانید کسی را دوست داشته باشید که به خودتان علاقه داشته باشید.
در مورد خودتان جملات مثبتی داشته باشید که آن را تکرار کنید و به خودتان انگیزه دهید.
مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید. به عنوان مثال، مراقبت های پوستی، ورزش و موارد دیگر که باعث می شود حس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید.
اگر می خواهید متوجه شوید که چقدر به خودتان احترام می گذارید سوالات زیر را پاسخ دهید:

آیا به اندازه کافی برای خودتان وقت می گذارید؟
خوبی های زندگی را بیش تر می بینید یا تنها به بدی ها توجه می کنید؟
خوبی های خود را بیش تر می بینید یا بر بدی های خود تاکید می کنید؟


آیا برای مراقبت از خودتان وقت می گذارید؟
کارهایی را انجام می دهید که دوست دارید یا «باید» انجام دهید؟
آیا برای رضایت دیگران زندگی می کنید یا علاقه خود را دنبال می کنید؟
آیا خودتان را از درون دوست دارید یا به دنبال تایید دیگران هستید؟
آیا به استراحت و سرگرمی خود نیز اهمیت می دهید؟
آیا برای کارهایی که دوست دارید وقت می گذارید؟
3. برای الهام گرفتن فیلم های عاشقانه تماشا کنید.
فیلم های عاشقانه می توانند چیزهای زیادی به شما یاد دهند، سعی کنید از رفتارهای رمانتیک فیلم ها درس بگیرید.
هنگام پخش فیلم های عاشقانه مورد علاقه خود یادداشت برداری کنید.
به جزئیات دقت کنید، برخی اوقات این جزئیات می توانند باعث الهام شما شوند.
4. یک تابلوی چشم انداز برای زندگی عاشقانه خود بسازید.
عکس هایی را انتخاب کنید و ببینید که به هدف های عاشقانه شما نزدیک است.
می توانید تابلو خود را با جملات مثبت عاشقانه تکمیل کنید.
سعی کنید تابلو خود را در جایی بگذارید که هر روز آن را مشاهده کنید.
تصاویری در تابلوی خود نصب کنید که باعث احساس عاشقانه شما شود.
می توانید عکس هایی از تعطیلات مورد علاقه، سفرهای دو نفره و موارد دیگر را نیز به تابلو خود اضافه کنید.

منبع:کانون مشاوران ایران-قانون جذب برای ازدواج با شخص مورد نظر



:: برچسب‌ها: جذب عشق , قانون جذب برای ازدواج , ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

یکی از مهم ترین تصمیمات هر فرد در زندگی ازدواج می باشد، اشتباه در انتخاب می تواند آینده فرد را به طور کامل تحت تاثیر قرار دهد. در این مقاله نشانه های دروغگویی در خواستگاری ذکر شده است که می تواند به زوجین در انتخاب درست و صحیح همسر آینده کمک کند.

شناخت خواستگار
شناخت خواستگار نیاز به دقت زیادی دارد برای این کار می توانید به مشاور ازدواج مراجعه کرده و از نظر تخصصی او کمک بگیرید.

بخاطر داشته باشید که زندگی با فرد دروغگو ممکن نمی باشد بنابراین حتما به علائم زیر توجه کنید. علاوه بر این بخاطر داشته باشید که فردی که بیان می کند همیشه واقعیت را می گوید بیش تر احتمال دارد که دروغ بگوید.

حرف زدن وسواسی
سعی کنید سوالات خود را به اشکال متفاوت مطرح کنید، اگر عصبی یا نگران شد ممکن است دروغ گفته باشد زیرا افراد دروغ گو حافظه کوتاهی دارند و نگران هستند که نتوانند پاسخ یکسانی ارائه دهند. البته این همیشه به این معنی نمی باشد، توجه داشته باشید که جلسه خواستگاری باعث استرس طرفین می شود بنابراین ممکن است با استرس پاسخ دهند یا نگران به نظر برسند.

پیشنهاد مشاور: دروغ و پنهان کاری در ازدواج، چه مسائلی را نباید پنهان کرد؟


نشانه های دروغگویی در جلسه خواستگاری
ژست های مخصوص| نحوه پرسیدن سوالات خواستگاری
سرفه کردن مکرر، دزدیدن چشم ها، عقب بردن تنه و تکان دادن بیش از حد پا می تواند نشانه اضطراب فرد باشد، البته باز هم بخاطر داشته باشید که اضطراب او ممکن است مربوط به جلسه خواستگاری باشد.

زبان بدن همیشه می تواند کمک کننده باشد، بسیاری از افراد تصور می کنند که زبان بدن معنی خاصی به دنبال ندارد اما با توجه به جزئیات می توان به بسیاری از نکات پی برد. ناهماهنگی میان زبان با زبان بدن می تواند به شما در تشخیص دروغ کمک کند. به طور مثال اگر جواب مثبت بدهد ولی سر خود را به نشانه نه تکان بدهد یا عقب ببرد یعنی دروغ می گوید یا به حرف خود مطمن نیست.

صدای خیر زیر یا خیلی بم
بسیاری از روانشناسان اعتقاد دارند که صدا می تواند نشان دهد که فرد دروغ می گوید یا خیر. زیرا این مغز ماست که صدا را کنترل و تنظیم می کند بنابراین تن صدا اهمیت زیادی دارد. فرد دروغ گو از آشکار شدن دروغ خود می ترسد بنابراین تن صدای خود را تغییر می دهد.

ارائه جزئیات کم| نحوه پرسیدن سوالات خواستگاری
افراد دروغگو سعی می کنند از ارائه جزئیات خودداری کنند یا به زمان زیادی برای فکر کردن در مورد جزئیات نیاز دارند. بنابراین هنگام پرسش سوالات سعی کنید جزئیات را نیز در نظر بگیرید. اگر سوالات را تنها با یک جمله پاسخ می دهد می توانید با سوالات دیگر جزئیات را مشخص کنید.

هماهنگی با پاسخ های شما
برخی اوقات متوجه می شوید که طرف مقابلتان تمام پاسخ های خود را تغییر می دهد تا با شما هماهنگ شود. البته توجه داشته باشید که این کار ممکن است برای جلب محبت شما بوده و قصد دروغگویی نداشته باشد اما پرسش سوالات متفاوت و جزئی می تواند به شناخت بهتر کمک کند.

دروغ برای بسیاری از افراد یک وسیله است که باعث می شود جذاب تر به نظر رسیده و زندگی خود را پرهیجان تر نشان دهند. در حقیقت دروغ به آن ها هیوتی می دهد که در حقیقت وجود ندارد.

تنفس آن ها تغییر می کند
وقتی دروغ می گوییم بدن ما پاسخ می دهد. ضربان قلب و جریان خون ما تغییر می کند، به این معنی که سنگین تر نفس می کشیم و حتی ممکن است به سرفه افتاده یا احساس کنیم که شروع به قرمز شدن می کنیم.

سعی می کنند بحث را تغییر دهند
افرادی که نمی خواهند واقعیت را در مورد موضوع بیان کنند سعی می کنند بحث را تغییر داده یا از موضوع فرار کنند. اگر حرف های آن ها به چالش کشیده شود بسیار عصبی و پرخاشگر شده و سعی می کنند با پرخاشگری شما را مقصر جلوه دهند.

عزت نفس پایین
افراد دروغگو عزت نفس پایینی داشته و حتی درگیر اضطراب هستند بنابراین از دروغ کمک می گیرند تا ضعف خود را پنهان کرده و شخصیت بزرگی برای خودشان بسازند.

منبع:کانون مشاوران ایران-تشخیص دروغگویی در جلسه خواستگاری



:: برچسب‌ها: دروغگویی , شناخت خواستگار , خواستگاری ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

بسیاری از والدین و زوجین در جلسات ابتدایی خواستگاری استرس شدید را تجربه می کنند، در این مقاله نکات و سوالات خواستگاری ذکر شود، آورده شده است بنابراین این مقاله را از دست ندهید.

متن سخنرانی در مراسم خواستگاری
صداقت را فراموش نکنید

اگر از شما پرسیده می شود: درآمد شما چقدره؟ هر چي هست رو بگيد و تا اخرش بگيد. به طور مثال نهصد و سی هزار و پونصد هشتاد و سه ريال !
اگر از رفتارش ناراحت هستيد بهش بگيد، به خاطر داشته باشید که طرف مقابل شما نمی تواند ذهن شما را بخواند بنابراین باید حقیقت را بیان کنید.
در مورد مسائل جدي حرف بزنيد. مهم ترین مسائل را مطرح کنید، متاسفانه بسیاری از افراد درمورد گل، رنگ موردعلاقه، غذا و چیزهای پیش پا افتاده سوال می پرسند در حالی که مسائل بسیار مهم تری نیز وجود دارد.
دنبال تشابه باشید نه به دنبال مردی که مانند شاهزاده داستان ها با اسب سفید وارد زندگی شما شود، از مقایسه زندگی خود با دیگران دست بکشید.
اگر شغلتون رو پرسيد دقيق پاسخ بدید، این جواب که من همه کاره هستم به درد نمی خورد، شغل خود را دقیق و با جزئیات بیان کنید حتی اگر به آن افتخار نمی کنید.
اگر به هر دلیلی به مردها یا زن ها اعتماد ندارید پیش از خواستگاری به مشاور مراجعه کنید، به خاطر داشته باشید که عدم اعتماد باعث مشکلات بسیاری در رابطه شما می شود.
در صورتی که درگیر بیماری هستید حتما آن را مطرح کرده و جزئیات بیماری را نیز مطرح کنید، به خاطر داشته باشید که همسر شما حق دارد تمام جزئیات را در مورد شما بداند و سپس تصمیم بگیرد.
در خواستگاری کی درباره مسائل جنسی صحبت کنیم؟
مسائل جنسی، باید در جلسات انتهایی و پایانی خواستگاری پرسیده شود. بهترین زمان هنگامی است که هردو طرف در مورد ازدواج رضایت داشته باشند، با این وجود باید سوالات و نکات مناسبی را مطرح کنید، زیرا هنوز هم زیر ذره بین همسرآینده خود هستید. بنابراین در مورد مسائل جنسی دقت داشت و سوالات مناسب را به موقع مطرح کنید.

سعی کنید که صریحا در مورد مسائل جنسی سوال نکرده و نسبت به حساسیت های جامعه توجه داشته باشید زیرا مسائل جنسی می تواند باعث دلخوری و نگرانی شود.


در مراسم خواستگاری چه بگوییم| مهم ترین نکات و سوالات
سوالات جنسی در جلسات خواستگاری
_ در هنگام مجردی نیازهای جسمی، جنسی و روحی خود را چگونه کنترل می کردید؟

_ در مورد رابطه جنسی چه نظری دارید؟

_ مسائل جنسی چه جایگاهی در زندگی شما دارد؟

_ جه میزان درمورد مسائل جنسی اطلاع دارید؟

_ اطلاعات خود را در مورد مسائل جنسی چگونه به دست آورده اید؟

_ به نظر شما نقش زن یا مرد در رابطه جنسی چیست؟

_ در مورد جذابیت جنسی و جسمی همسر آینده خود چه نظری دارید؟

_ چه روش هایی را برای ابراز محبت و علاقه ترجیح می دهید؟

_ تا چه میزان با مشکلات جنسی آشنا هستید؟

_ چه سلیقه و نظری در مورد رابطه جنسی و همسر آینده خود دارید؟

_ چه میزان به فرزند آوری اهمیت می دهید؟

_ آیا در مورد فرزندآوری، تعداد فرزندان و شیوه تربیتی خود فکر کرده اید؟

_ آیا راضی هستید که برای آگاهی بیشتر در زمینه جلوگیری از بارداری به متخصص مراجعه کنید؟

_ آیا تمایل دارید که بلافاصله پس از ازدواج فرزنددار شوید؟

صحبت در مورد رابطه های گذشته
بسیاری از افراد تصور می کنند که صحبت در مورد رابطه گذشته آن ها را با تجربه یا بهتر نشان می دهد، اما صحبت زیاد در این مورد باعث می شود که همسر آینده شما تصور کند هنوز به رابطه های قبلی خود فکر می کنید و هنوز آن را فراموش نکرده اید.
حتی اگر تجربه خواستگاری یا نامزدی شکست‌خورده‌ را دارید، باید به دنبال زمانی مناسب در مورد صحبت در مورد آن به صورت جدی باشید و از حرف زدن مدام در مورد آن خودداری کنید.

رازهای دوران مجردی را به نامزدمان بگوییم؟
در جلسات خواستگاری همیشه زوجین نگران هستند که تا چه میزان می توانند اسرار و رازهای خود را بیان کنند. در ادامه به این سوال پاسخ داده شده است.

در جلسه اوئل مسائلی را مطرح کنید که خانواده و اطرافیان شما می دانند اما نامزد شما ممکن است از آن اطلاعی نداشته باشد. مثلاً اگر همه اطرافیان شما می دانند که یک ازدواج ناموفق یا نامزدی ناموفق داشته اید، بهتراست همان جلسه اول این اتفاق را مطرح کنید زیرا اگر خود شخص در این زمینه تحقیق کند ممکن است اعتماد خود را به حرف های شما از دست بدهد.

اگر نامزدی در پیش داشته اید که کسی در مورد آن نمی دانسته و اصلا برگذار نشده است بهتراست که پس از چند جلسه آن را نیز مطرح کنید. رازهای خانوادگی که کسی از آن ها اطلاع ندارد در جلسات اول در مورد آن صحبت نکرده و صبر کنید تا میان شما اعتماد ایجاد شود.

نیازی نیست تمام کارهایی که در دوران مجردی انجام داده اید را ذکر کنید، به خاطر داشته باشید که تمام انسان ها گاهی با خطاها و مشکلاتی روبرو می شوند و نیازی نیست که همه آن ها در جلسات خواستگاری ذکر شود. تنها مواردی را ذکر کنید که بر آینده رابطه شما تاثیر می گذارد.

منبع:کانون مشاوران ایران-در خواستگاری چه بگوییم | چرا خواستگار فرار شد؟



:: برچسب‌ها: مراسم خواستگاری , سوالات خواستگاری , خواستگاری ,
:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

در انتخاب همسر به چه نکاتی توجه کنیم؟ چگونه شریک زندگی انتخاب کنیم؟ در رابطه به دنبال چه چیزی هستید؟ در رابطه باید به دنبال چه چیزی باشیم؟

انتخاب همسر آینده
عوامل و نکات زیر را دنبال کنید به هر یک از آن ها توجه کامل داشته باشید و صبور باشید. به خاطر داشته باشید که انتخاب همسر یکی از مهم ترین تصمیم های زندگی می باشد بنابراین باید در آن صبور و با دقت باشید.

انتخاب نامناسب می‌تواند منجر به سال‌ها درد طولانی، رنج عاطفی و هزینه‌های مربوط به دادگاه طلاق شود. تبعات یک انتخاب نامناسب به اندازه ای است که باعث اضطراب افراد و دوری آن ها از رابطه می شود. با این حال، اگر عاقلانه انتخاب کنید می توانید یک عمر خوشبختی را تضمین کنید.

۱. یاد بگیرید که خودتان را دوست داشته باشید
این احتمالا سخت ترین مرحله است، اما اگر بتوانید از این مرحله عبور کنیددر مراحل دیگر راحت خواهید بود. یادگیری دوست داشتن خود یک فرآیند دو مرحله ای است: اول، شما باید نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید. سپس باید آن ها را به خاطر آنچه هستند دوست داشته باشید.

پیشنهاد مشاور: مشاوره خواستگاری| نکات+ سوالات اساسی

برای اینکه خودتان را دوست داشته باشید، باید بدانید که هر بخشی از شما ارزش دارد. از چیزی که در آن مهارت دارید لذت ببرید و تشخیص دهید که در چه کاری می توانید پیشرفت کنید.

نکته مهم در این مرحله این است که اگر نتوانید یاد بگیرید که همه ویژگی های خوبی ها و بدی خود را شما تشخیص دهید، هیچ کس دیگری این کار را نخواهد کرد. بسیاری از افراد این مرحله را نادیده می گیرند اما از این مرحله نگذرید. نحوه رفتار شما با خود به دیگران نشان می دهد که چگونه باید با شما رفتار شود.

 

2. الگوهای اشتباه را تشخیص دهید
پس از این که یاد گرفتید خود را دوست داشته باشید وقت آن است که الگوهای اشتباه رابطه خود را تشخیص دهید.

همانطور که به روابط قبلی خود نگاه می کنید، یک الگو اشتباه را تشخیص خواهید داد. به طور مثال ممکن است متوجه شوید که به طور مداوم افرادی را انتخاب می کنید که خیانت کار یا دروغگو هستند. سپس باید تشخیص دهید که این الگوهای اشتباه به چه دلیلی ایجاد می شوند.

ممکن است پدر شما به مادرتان خیانت می کرده و شما به طور ناخودآگاه تصور می کنید که مرد مناسب باید خیانتکار باشد. ریشه یابی و درمان این الگوها می تواند کمک بسیار زیادی به انتخاب درست شما بکند.

معیار انتخاب همسر برای مردان
3. از تجربیات خود درس بگیرید
چه اشتباهی در روابط شما رخ داده است؟ این اشتباهات چه دلایلی دارد؟ ریشه این اشتباهات چیست؟

هر رابطه چیزهایی را به ما می آموزد. این درس ها برای پیشرفت بسیار حیاتی هستند.

بنابراین از تجریبات خود یاد بگیرید و شروع به تغییر اوضاع کنید. سعی کنید از افرادی که گذشته شما را به شما یادآوری می کنند دوری کنید. معیارهای رابطه ای که واقعاً برای شما اهمیت دارد را به خاطر داشته باشید و سعی کنید آن ها را نادیده نگیرید.

انجام همان کارهایی که در گذشته انجام می دادید، نتایج بهتری در آینده به دست نمی آورد. پس رفتار خود را تغییر بدهید تا رابطه های بهتری را تجربه کنید.

4. مطمئن شوید که هر دو ویژگی های مشترکی دارید
به همان اندازه که دوست دارید همسرتان کمی با شما متفاوت باشد، باید اطمینان حاصل کنید که هر دوی شما ارزش های مشابهی دارید.

داشتن ارزش ها و ویژگی های مشترک پایه و اساس رابطه را تقویت می کند. چیزهای ساده ای مانند تفاهم در مورد تعداد فرزندانی که می خواهید یا محلی که می خواهید زندگی کنید و هدف های آینده، نقش مهمی در آینده زندگی شما دارد.

ارزش‌های اساسی باید تا حدی با شریک مناسب شما مطابقت داشته باشد تا بتوانید آینده موفقی کنار یکدیگر داشته باشید.

5. از تصمیم گیری های سریع خودداری کنید
فقط به این دلیل که در مورد انتخاب شریک زندگی خود عجله دارید به این معنی نیست که به محض اینکه شخص مناسب را پیدا کردید باید سریع تصمیم بگیرید. به یاد داشته باشید، هر چیزی که می درخشد طلا نیست و هر فردی لایه های شخصیتی مختلفی دارد.

6. شجاعت
هر یک از ما، در زمان مشخصی باید با خطراتی مواجه شویم که شامل شکست، عدم اطمینان و اضطراب بالقوه می باشد. وقتی انتخاب هایی در زندگی که مبتنی بر تمایل به اجتناب از چیزی است که فرد از آن می ترسد، اغلب منجر به پشیمانی عمیق می شود.

هیچ سربازی با فرار از نبرد به جنگجوی بهتری تبدیل نشده و هیچ ورزشکاری با اجتناب از رقابت پیشرفت نکرده است. شجاعت ترس را از بین نمی برد، اما بر ترس غلبه می کند و به شما کمک می کند تا ترس زندگیتان را کنترل نکند.

زندگی کامل و عمیق نیاز به شجاعت دارد. داشتن این یک ویژگی ضروری برای همسر شماست. به دنبال کسی نباشید که ترسی در زندگی نداشته باشد بلکه در جستجوی کسی باشید که ترس خود را می تواند کنترل کند.

منبع:کانون مشاوران ایران-در انتخاب همسر به چه نکاتی توجه کنیم| تضمین خوشبختی آینده



:: برچسب‌ها: انتخاب همسر , معیار انتخاب همسر , تضمین خوشبختی ,
:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

رفتار مادر عروس در خواستگاری بسیار مهم می باشد، بنابراین مادر عروس باید رفتار مناسبی داشته باشد و در جلسه خواستگاری باید سوالات و نکاتی را مطرح کند که باعث شناخت بهتر زوجین از یکدیگر شود.

برخلاف رابطه مادر شوهر و عروس که معمولا به طور سنتی درگیر مشکلاتی می باشد رابطه مادر زن و داماد می تواند بسیار خوب پیش برود، برای این کار تنها سعی کنید نکات زیر را رعایت کرده و خودتان را نیز برای سوالاتی که مطرح شده آماده کنید.

سوالات مادر دختر از خواستگار
مدیریت تعارض ها
یکی از مهم ترین نکات توانایی مدیریت تعارض ها برای زوجین می باشد بنابراین مادر زن باید سوالات زیر را مطرح کرده تا مطمئن شود که زوجین می توانند مشکلات خود را با سلامتی پشت سر بگذارند.

مهمترین نکته این است که آیا زوج جوان می توانند تعارض ها را مدیریت کنند؟
آیا در هنگام ایجاد مشکل با محبت با یکدیگر صحبت می کنند؟
آیا برای دیدگاه و احساسات دختر شما ارزش قائل است؟
آیا آن ها می توانند رابطه خود را بعد از دعوا ترمیم کنند؟
آیا راه حل هایی پیدا می کنند که هردو خوشحال شوند؟
در رابطه با دخترم چه چیزی را دوست دارید؟
چه ویژگی هایی را در مورد دخترم دوست داری؟
آیا ویژگی وجود دارد که دوست داشته باشی تغییر کند؟
آیا یکدیگر را دوست های خود می دانید؟
نکات نگران کننده
موارد زیر می تواند باعث اختلال در رابطه شود بنابراین مادر زن باید به این نکات توجه ویژه ای داشته باشد.

آیا رابطه دخترتان و همسر آینده اش چندین بار از هم جدا شده و دوباره بهم برگشته اند؟
آیا تاکنون ازدواج کرده و جدا شده است؟
آیا سابقه خشونت یا زندان دارد؟
آیا کسی از خانواده آن ها طلاق گرفته است؟
رفتار مادر عروس در خواستگاری| چرا می خواهی ازدواج کنی؟
تصمیم به ازدواج یکی از مهم ترین تصمیم های زندگی هر فرد می باشد، بنابراین باید دلایل ازدواج را بدانید.

چرا تصمیم به ازدواج گرفته ای؟ آیا دیگران نیز در این تصمیم دخالت داشته اند؟
از چه زمانی تصمیم به ازدواج گرفتید؟
آیا تمایل دارید از مشاوره پیش از ازدواج کمک بگیرید؟
آیا می دانید ازدواج چقدر و از چه جهتی زندگی شما را تغییر خواهد داد؟
سوالات خانوادگی و آداب و رسوم
هر خانواده آداب و رسوم خاص خودش را دارد و باید در مورد آن ها اطلاع کافی داشته باشید، توجه داشته باشید که تفاوت در این آداب و رسوم می تواند باعث دعوا و اختلاف میان زوجین شود.

آیا با آداب و رسوم خانواده خود آشنا هستید؟
آیا تاکنون از خانواده خود دور بوده اید؟
در مورد تصمیم های خود مشورت می کنید؟ خانواده شما نیز در تصمیم گیری هایتان نقش دارند؟
در مورد آداب و رسوم خود چه احساسی دارید؟
مسائل مذهبی
زوجین باید از نظر مذهبی در یک سطح قرار داشته باشند، خانواده ها نیز باید در یک سطح باشند بنابراین توجه به نکات و سوال های زیر اهمیت زیادی دارد.

آیا با کار همسرتان در محیط های مردانه موافق هستید؟
نظرتان در مورد حجاب چیست؟
چه چیزی در مورد ارتباط با جنس مخالف برای شما مهم می باشد؟
آیا دست دادن به اقوام نزدیک نامحرم را درست می دانید؟

منبع:کانون مشاوران ایران-رفتار مادر عروس در خواستگاری + سوالات مادر دختر از خواستگار



:: برچسب‌ها: مادر عروس , رابطه مادر شوهر و عروس , خواستگاری ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

دوران نامزدی یکی از مهم ترین و عاشقانه ترین بخش های زندگی مشترک می باشد بنابراین انجام کارهای عاشقانه دوران نامزدی می تواند این دوران را برای شما خاص و خاطره انگیز کند.

لازم نیست منتظر یک موقعیت خاص مانند روز ولنتاین یا سالگرد خود باشید تا به همسرتان نشان دهید که چقدر دوستش دارید. هر روز روز خوبی است تا به او نشان دهید که چقدر به او اهمیت می دهید و از او قدردانی می کنید! چند وقت یک بار کمی وقت بگذارید تا به همسرتان یادآوری کنید که چقدر برای شما اهمیت دارد، این کار می تواند به عشق شما کمک کند تا در طول زمان عمیق تر شود، که به شما کمک می کند رابطه شما محکم، محبت آمیز و هیجان انگیز باقی بماند.

ایده های زیر برای ایجاد کارهای عاشقانه دوران نامزدی می تواند به شما کمک کند بنابراین خواندن این مقاله را از دست ندهید:

شیطنت های دوران نامزدی
1.یادداشت های عاشقانه
در مکان های مختلف خانه یادداشت هایی بگذارید تا همسرتان با دیدن آن ها هیجان زده شود. این کار باعث هیجان رابطه شما می شود.

2. برنامه ریزی کنید
برای انجام کارهای رمانتیک و عاشقانه برنامه ریزی کنید و به خاطر داشته باشید که برنامه ریزی به شما کمک می کند برای این اتفاقات آماده باشید. رستوران مورد علاقه همسرتان را برای یک روز رزرو کنید، می توانید برخی از روزها می توانید به طور ناگهانی به دنبال او بروید یا برای او بدون برنامه ریزی گل بخرید تا او را سوپرایز کنید.

3. کارهای هیجان انگیز یا ترسناک انجام دهید
اگر هردوی شما به دنبال هیجان و چیزهای ترسناک می گردید می توانید به اتاق فرار، فیلم های ترسناک و شهربازی بروید. البته بهتراست که درباره آن با یکدیگر مشورت کنید تا هردو سلیقه مشترکی در این مورد داشته باشید.


22 کارهای عاشقانه دوران نامزدی
4. علاقه خود را به طور شفاهی نشان دهید
بسیاری از افراد تلاش می کنند علاقه خود را بیش تر با کارهای خود نشان دهند. اما ابراز علاقه شفاهی نیز اهمیت زیادی دارد، البته نباید در این امر زیاده روی کنید. زیاده روی همیشه باعث می شود ارزش کار از بین برود بنابراین همیشه حد اعتدال را در رابطه خود نگه دارید.

5. به هم پیام دهید| شیطنت های دوران نامزدی
گاهی اوقات در طول روز بهم پیام دهید، اگر مشغول به کار هستید تنها کافی است پیامی عاشقانه بهم ارسال کنید تا به یکدیگر نشان دهید که به یاد هم هستید. سعی کنید در این پیام ها از یکدیگر نیز تعریف بکنید.

6. صداقت داشته باشید
یکی از مهم ترین و اساسی ترین نکات رابطه صداقت است، رابطه ای که صداقت نداشته باشد دوامی پیدا نمی کند بنابراین حتما در رابطه خود صداقت داشته باشید و فراموش نکنید که رابطه خود را به دروغ آلوده نکنید.

7. هدیه دادن
هدیه نشانه محبت و احترام به یکدیگر است. وقتی چیزی را به شریک زندگی خود هدیه می دهید، به خصوص در در دوره نامزدی، احساس خاص بودن را به او منتقل می کنید. هر زمان که می‌خواهید برای شریک زندگی‌تان چیزی بخرید، به خواسته های او فکر کنید این به شما اجازه می‌دهد تا درباره علاقه‌های او بیش تر فکر کنید.

8. با عکس های خود یک آلبوم درست کنید
اگر وقت کافی دارید می توانید با عکس های خود آلبوم درست کنید و آن را به روش های مختلف تزئین کنید. این کار به همسرتان نشان می دهد که چقدر به رابطه خود اهمیت می دهید و برای آن تلاش می کنید.

9. لیستی مشترک از کارهایی که می خواهید در آینده انجام دهید
فراهم کردن لیستی از کارهایی که می خواهید در کنار هم انجام دهید می تواند به شما کمک کند تا برنامه هدفمندی برای فعالیت های خود پیدا کنید.

10. برای یکدیگر اشپزی کنید
اگر شرایطش را دارید برای یک دیگر آشپزی کنید، این کار بسیار عاشقانه می باشد و باعث می شود کنار یکدیگر روز خوبی را سپری کنید

منبع:کانون مشاوران ایران-22 کارهای عاشقانه دوران نامزدی



:: برچسب‌ها: دوران نامزدی , عاشقانه دوران نامزدی , شیطنت های دوران نامزدی ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ازدواج زندگی شما را تغییر می دهد بنابراین باید در انتخاب همسر آینده خود دقت زیادی داشته باشید. مشاوره خواستگاری به شما کمک می کند تا از نکات خواستگاری و سوالاتی که باید پرسیده شود اطلاع کافی را کسب کنید.

خانواده داماد در خواستگاری چه بگویند
خانواده داماد باید در مورد رفتار خود در جلسه دقت زیادی به خرج بدهند، بخصوص مادر داماد زیرا از گذشته تاکنون رفتار مادرشوهر و عروس زیر ذره بین بوده است. از طرفی عروس ممکنه است نگران وابستگی همسر آینده خود به خانواده اش باشد بنابراین رفتار خانواده داماد اهمیت خاصی دارد.

صحبت هایی که در جلسه اول خواستگاری گفته می شود بیش تر مربوط به عروس و داماد می باشد و خانواده ها صحبت های کلی را انجام می دهند تا به شناختی از یکدیگر برسند.

در جلسات بعدی در مورد مسائل دیگر مانند مهریه و رسومات خانوادگی صحبت می شود، دقت داشته باشید که اگر خانواده ها با یکدیگر آشنا نیستند باید تمام رسومات و سنت ها به طور کامل بیان شود تا بعدا دلخوری میان خانواده ها ایجاد نشود.

نحوه خواستگاری تلفنی
بسیاری اوقات در ازدواج های سنتی خانواده ها از طریق تلفن خواستگاری اولیه را انجام می دهند و سپس حضوری دختر و پسر یکدیگر را می بینند. در این شرایط پیشنهاد می شود که حتما به زوجین زمان کافی برای آشنایی حضوری داده شود.

البته گاهی به دلیل فاصله خواستگاری از پشت تلفن انجام می شود و حضوری نمی باشد اما در این حالت زوجین نمی توانند به شناخت کافی از یکدیگر برسند.

در جلسه اول خواستگاری تلفنی معمولا سن، شغل، تحصیلات و مسائل کلی مطرح می شود. سوالاتی که مد نظر دارید را حتما روی برگه بنویسید تا فراموش نکنید.

سوالات جلسه آخر خواستگاری
جلسه آخر خواستگاری معمولا زمانی برگذار میشود که زوجین به نتیجه رسیده و سوالات اساسی و اولیه را مطرح کرده اند. در این جلسه خانواده ها بیش ترین صحبت را داشته و زمانی را برای عقد و مراسم دیگری که مد نظر دارند انتخاب می کنند. در این جلسه ممکن است مهریه نیز تعیین بشود، البته پیشنهاد ما این است که قبل از خانواده ها زوجین به نظر مشترک برسند تا در جلسه خواستگاری دلخوری پیش نیاید.

نکات مهم در جلسه خواستگاری
ادب، احترام و شخصیت شما در جلسه خواستگاری بررسی می شود بنابراین باید به ظاهر خود اهمیت زیادی بدهید. به دختران پیشنهاد داده می شود که بیش از اندازه آرایش نکنند و لباسی مجلسی انتخاب کنند. مردان نیز بهترین لباس خود را بپوشند و در طی مراسم از صحبت های نابجا خودداری کنند.

نکته دیگر مهم در جلسه خواستگاری صداقت و راستگویی طرفین می باشد، سعی نکنید خودتان را چیزی نشان بدهید که نیستید یا برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران وانمود کنید.

رفتار پسر در جلسه اول خواستگاری
رفتار پسرها در جلسه خواستگاری باید معقو باشد تا دختر و خانواده دختر احساس کنند که از پس مسئولیت های زندگی مشترک بر می آید و با سنجیدن شرایط مختلف تصمیم به ازدواج گرفته است.

پسران و دخترها در جلسه خواستگاری باید به موارد زیر توجه کنند، این نکات ممکن است باعث اختلاف و درگیری در آینده شود بنابراین در جلسات خواستگاری باید به این موارد پرداخته شود.

هزینه عروسی یکی از عوامل مهم در مورد ازدواج هزینه است. حتی اگر یک عروسی ساده دارید، باز هم باید هزینه های اولیه عروسی را بپردازید. بنابراین مهم است که اطمینان حاصل کنید که موقعیت مالی لازم را دارید.
دین. اگر شما و شریک زندگیتان مذاهب متفاوتی دارید و قصد دارید که باهم ازدواج کنید، بهتراست به مشاور مراجعه کنید زیرا تفاوت دینی می تواند باعث اختلاف و درگیری میان شما شود.
تعهد و اعتماد. این امر چیزی است که نمی توانید از آن اجتناب کنید. باید از خود بپرسید که آیا ۱۰۰ درصد به شریک زندگی‌تان اعتماد دارید و می‌دانید که در طول زندگی مشترک از شما حمایت می‌کند و از شما مراقبت خواهد کرد؟
پذیرش یکدیگر. دوست داشتن یک نفر یعنی پذیرفتن او حتی با وجود عیب هایی که دارد. اگر واقعاً کسی را دوست داشته باشید، نقص های او را خواهید دید و او را همان طور که هستند دوست خواهید داشت
بخشش. هیچ کس کامل نیست و همه پشیمانی هایی دارند. اگر شما یا شریک زندگیتان در گذشته اشتباهی انجام داده اید، باید یاد بگیرید که قبل از ازدواج یکدیگر را ببخشید. اگر این امکان پذیر نیست، باید در نظر داشته باشید که این امر چه اثراتی ممکن است داشته باشد.
ازدواج نیاز به مهارت دارد. برای اینکه یک ازدواج در طول زمان شکوفا شود، به مهارت های مختلفی نیاز دارید. مهارت ارتباطی به شما کمک می کند شریک زندگی خود را درک کنید، بدانید چه زمانی باید گوش دهید و چه زمانی صحبت کنید. مهارت های حل مسئله به شما کمک می کند تا برای مدیریت موقعیت های پیچیده با یکدیگر همکاری کنید و به بهترین نتیجه برسید.

منبع:کانون مشاوران ایران-مشاوره خواستگاری| نکات+ سوالات اساسی



:: برچسب‌ها: خواستگاری , سوالات خواستگاری , مشاوره خواستگاری ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

در این مقاله سعی داریم نقاط قوت زنان در رابطه زناشویی را بازگو کنیم و همچنین اشتباهات آن ها را نیز بررسی کنیم، بنابراین برای بهبود رابطه زناشویی خود این مقاله را از دست ندهید.

همان طور که می دانید، رابطه جنسی یکی از مهم ترین ارکان اصلی زندگی زوجین به حساب می آید. اگر هر دو زوجین از آن رضایت داشته باشند تبعات مثبتی در زندگی عاطفی و جنسی آنان رخ خواهد داد.

مهم ترین نکته در این باره این است که زوجین موظف هستند در کمال احترام نسبت به سلایق هم رفتار کنند تا به تفاهم برسند.

زنان موفق در رابطه زناشویی
در یک رابطه جنسی لذت بخش، برای هیچ کدام از طرفین هیچ اجباری برای رابطه جنسی وجود ندارد. متاسفانه اکثر اوقات مردان پیش قدم می شوند و زنان با بی میلی و به اجبار مجبور به همکاری می شوند. شاید شما نیز تصور کنید همه این زنان سرد مزاج هستند در صورتی که این طور نیست! تحریک نشدن به طور کامل و اجبار برای دخول سریع، می تواند یکی از دلایل امتناع بانوان نسبت به رابطه جنسی باشد.

در قسمت بعدی به خصوصیات مردانی که برای همسر خود شریک جنسی خوبی هستند اشاره خواهیم کرد:

1) این مردان با حوصله و آرامش عشق بازی می کنند. به همسرشان فرصت می دهند تا با حوصله و پله پله تحریک شوند و برای یک رابطه جنسی لذت بخش آماده شوند.

2) این دسته مردان در بستر هم با همسر خود صحبت می کنند. اگر شما نیز از انجام این کار اجتناب می کنید، بهتر است بدانید صحبت های عاشقانه قبل از تحریک، هنگام تحریک و پس از ارگاسم به زن حس امنیت و آرامش القا می کند.

3) مردان موفق در بوسیدن همسر خود مهارت دارند. آن ها با هر بوسه ی پر احساس خود قادرند پیام های عاشقانه به همسر خود منتقل کنند.

4) مردان ماهر قادرند با چشمان خود حس عشق را به همسر القا کنند همان طور که می دانید، ارتباط چشمی گاهی از ارتباط کلامی موثرتر است.

5) مردان موفق با موهای همسر خود بازی می کنند. گیسوان بانوان، یکی از نقاط حساس و تحریک پذیر برای آنان است.

6) مردان موفق حین رابطه جنسی از لمس کردن غافل نمی شوند. لمس کردن آتش شهوت زنان را شعله و تر می کند.

7) مردان موفق همسر خود را ماساژ می دهند و خود نیز از این کار لذت می برند. دستان شما قادر است انرژی حاصل از عشق و شهوت را به بدن همسر شما منتقل کند.

8) مردان موفق فقط در اتاق خواب مهربان و رمانتیک نیستند. هدیه یک شاخه گل یا یک ابراز علاقه ساده می تواند به یک زن حس ارزشمندی و محبوبیت را القا کند.

9) مردان موفق همیشه نسبت به بهداشت و آمادگی جسمی خود اهمیت قائل هستند. چنین مردانی قبل از نزدیکی، اندام خود را کاملا آماده می کنند.

10) مردان موفق کاملا به همسر خود وفادار هستند اگر همسر شما حس کند تنها شریک عاطفی شماست بیش از پیش نسبت به شما اشتیاق پیدا می کند.

ارگاسم دروغین یا تظاهر به ارگاسم
ممکن است هر زنی در طول زندگی مشترک خود حداقل یک بار به ارگاسم دروغین تظاهر کرده باشد.

ارضا نشدن یک زن یک مشکل به حساب می آید اما با دروغ و پنهان کاری این مشکل را صدها برابر بزرگ تر می کنید. مراجعه به سکس تراپیست می تواند شما را از این مشکل خلاص کند.

مشکل ارگاسم نشدن ربطی به سن و مدت ازدواج شما ندارد. در هر صورت شما با تظاهر به ارگاسم، به همسر خود خیانت می کنید. هر چه بیشتر تمرکز خود را بر ارگاسم دروغین بگذارید احتمال ارگاسم نیز کمتر می شود. بهتر است درباره نقاط تحریک پذیر اندام خود و یا پوزیشن های مورد علاقه خود با همسرتان صحبت کنید.

ممکن است با همین گفت و گوی ساده مشکل شما حل شود و دیگر احتیاجی به ارگاسم دروغین نداشته باشید.

پر حرفی کردن از دلایل ارگاسم دروغین
پیش تر گفتیم هنگام رابطه جنسی بهتر است با همسر خود حرف های عاشقانه بزنید اما باید توجه داشته باشید پر حرفی کردن برای ارگاسم مانعی بزرگ است. بهتر است برای راهنمایی های جنسی به شریک خود وقت بگذارید و با شیطنت او را همراهی کنید. با این کار، به بهبود رابطه زناشویی خود کمک کرده اید.

حین رابطه سعی کنید تعادل را حفظ کنید. اگر حس می کنید وقتی گرم صحبت هستید او تمایل دارد صحبت را همین جا نگه دارد ممکن است نشان دهنده این باشد که از حرف های شما لذتی نمی برد.

برای چند دقیقه هر چیزی را فراموش کنید.

ممکن است با فکر و خیال های بی حد خود فرصت یک رابطه جنسی لذت بخش را از خود محروم کنید. اگر حین رابطه به ظرف های شسته نشده درون سینک فکر می کنید و یا در فکر حل مشکلات اداری فردا هستید، شامل این تیتر می شوید.

آیا خسته هستید ولی نمی خواهید به همسر خود نه بگویید؟
بهتر است در این مورد با همسر خود صحبت کنید و او را متقاعد کنید که یک رابطه مفصل و با آرامش بهتر از یک رابطه خسته کننده و کوتاه است پس بهتر است رابطه جنسی را به زمان بهتری موکول کنید.

تمرکز و تفکر درباره رابطه جنسی موجب می شود رابطه بهتری با همسر خود داشته باشید. گاهی با ایجاد تنوع و تغییرات کوچک می توانید آتش عشق خود و همسرتان را شعله ور تر کنید.

معایب رابطه بی لذت
معمولا زنان تصور می کنند که مردان باید رابطه را مدیریت کنند و مانند یک مجری آن را پیش ببرند، اما برعکس مردان دائما در حال سنجیدن بهترین لذت برای همسر خود هستند و تمایل دارند زنان آن را رهبری کنند.

درباره فانتزی ها و پوزیشن های مورد علاقه خود خجالتی نباشید. سعی کنید درباره علایق و وظایف هم با هم صحبت کنید و رابطه خود را روز به روز بهتر کنید.

منبع:کانون مشاوران ایران-چگونه زنان در روابط زناشویی ماهر شوند؟| بهبود رابطه زناشویی



:: برچسب‌ها: روابط زناشویی , رابطه جنسی , رابطه زناشویی ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

برای این که زنان لذت جنسی تجربه کنند و به اوج لذت جنسی برسند باید بتوانند ارتباط صحیحی با همسرشان داشته باشند، برای مردان بسیار خوشایند می باشد که زنی که عاشقش هستند در کنار آن ها حس خوبی داشته و در کنار آن ها خوشحال است با این وجود بسیاری از آن ها نمی دانند که چطور زنان را به اوج لذت جنسی برسانند.

رابطه جنسی یکی از عوامل تعیین کننده در کیفیت رابطه جنسی زوجین و ماندگاری آن ها می باشد، افراد می توانند با مراجعه به مشاوره جنسی با روحیات زنان و آناتومی بدن آشنا شوند تا بتوانند رابطه جنسی لذت بخشی داشته باشند و از رابطه هایشان رضایت داشته باشند در صورتی که به رضایت همسرتان توجه نداشته باشید ممکن است در نظر زنی که با او رابطه دارید رفتارهای جنسی شما خودخواهانه باشد و باعث سرد شدن روابط شما شود .

در این مقاله به شما آموزش داده می شود که چگونه یک زن را به اوج لذت جنسی برسانید و بتوانید دنیای او را متحول سازید در صورتی که در این امر موفق نیستید و مهارتی ندارید می توانید از مشاوره جنسی کمک بگیرید تا در این زمینه راهکارهای صحیحی را در اختیار شما قرار دهند.

چگونه یک زن را به اوج لذت جنسی برسانیم؟
در ادامه این مقاله به بررسی راهکارهایی می پردازیم که باعث می شود رابطه جنسی با همسرتان بهبود یابد و او به اوج لذت جنسی برسد.

1. به همسرتان کمک کنید تا آرام شود
برای این که زنان به اوج لذت جنسی برسند ابتدا باید به زنان احساس آرامش بدهید و سعی کنید تمام چیزهایی که برای او لذت بخش است را انجام دهید و اضطراب و استرس اولیه او را کاهش دهید، زنان زمانی که دچار استرس می شوند میل جنسی آن ها به طرز عجیبی کاهش می یابند در این شرایط از رابطه جنسی لذت نمی برند و انجام دادن رابطه جنسی برای آن ها سخت شده و سعی می کنند از آن دوری کنند.


به اوج لذت رساندن همسر
2. برای به اوج لذت رساندن زنان وقت بگذارید
قبل از این که رابطه جنسی برقرار کنید باید زمانی را صرف معاشقه کنید تا بتوانید برای رابطه جنسی آماده شوید، عشق بازی با همسر از اهمیت بسیاری برخوردار است و برای یک زن امر بسیار مهمی می باشد و معاشقه باعث می شود تا رابطه جنسی برای هر دو نفر جذابیت داشته باشد و لذت جنسی افزایش یابد.

قبل از این که رابطه جنسی برقرار کنید با همسرتان با شیطنت صحبت کنید ولی توجه داشته باشید که در این خصوص زیاده روی نکنید و در مورد مسائل مختلف جنسی با همسرتان صحبت کنید و نظرش را بپرسید هم چنین به پاسخ ها و عکس العمل های همسرتان توجه داشته باشید و علایق جنسی او را به راحتی کشف کنید.

3. برای به اوج لذت رساندن زنان آناتومی بدن او را بشناسید
یکی از مشکلاتی که بسیاری از زوجین با آن رو به رو می شوند نارضایتی جنسی می باشد و دلیل این نارضایتی جنسی به خاطر عدم اطلاع و آگاهی مردان از آناتومی بدن زنان و نحوه ارضا کردن آن ها می باشد، مردان باید با نقاط حساس بدن زنان آشنا شوند تا بتوانند شریک جنسی شان را به لذت جنسی برسانند.

البته طبیعی است که زنان از تحریک واژن لذت ببرند ولی توجه داشته باشید که در زنان این امر بسیار پیچیده است و لزوم آن آشنایی با آناتومی بدن زنان می باشد.

4. در رابطه جنسی خود تنوع داشته باشید
در واژن زنان چندین پایانه عصبی وجود دارد و تنوع در حرکات شما باعث می شود تا زنان در زمان دخول لذت بیشتری را تجربه کنند، در این هنگام سعی کنید که از ریتم، فشار و زوایای مختلف استفاده کنید تا همسرتان بهترین واکنش را نشان دهد و لذت را تجربه کند، این حالت برای زنان متفاوت می باشد به همین دلیل شما باید در رابطه جنسی تنوع داشته باشید که حالت ایده آل همسرتان را پیدا کنید و پوزیشن های جنسی متفاوتی را امتحان کنید.

این تنوع باعث می شود هردوی شما نسبت به رابطه جنسی هیجان بیش تری داشته باشید و بیش تر برای آن برنامه ریزی کنید.

5. برای به اوج لذت رساندن زنان رابطه جنسی دهانی را امتحان کنید
رابطه جنسی دهانی از مواردی است که بسیاری از مردان دوست دارند بر روی آن ها انجام شود و خودشان تمایل زیادی به انجام رابطه جنسی دهانی ندارند، البته در رابطه جنسی دهانی زنان هم مانند مردان لذت می برند، در صورتی که می خواهید رابطه جنسی بهتری با همسرتان داشته باشید و پوزیشن های مختلفی را تجربه کنید باید با همسرتان رابطه جنسی دهانی برقرار کنید.

می توانید در این خصوص از همسرتان بپرسید که شما را در این خصوص راهنمایی کند که چطور رابطه جنسی دهانی را انجام دهید تا لذت بیشتری را تجربه کنید. از تحریک قسمت های دیگر واژن غافل نشوید و هم چنین سعی کنید که بفهمید دقیقا با تحریک کدام نقاط همسرتان لذت بیشتری از رابطه جنسی می برید و کدام نقاط باعث می شود رابطه دهانی جذابی داشته باشید.

منبع:کانون مشاوران ایران-به اوج لذت رساندن همسر| راهکارهای تضمینی



:: برچسب‌ها: لذت رساندن , اوج لذت جنسی , لذت جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

نقطه حساس بدن زنان ، با احتیاط دست بزنید ( ۶ نقطه مهم!)

نقطه حساس بدن زنان چه نقاطی هستند؟ در صورتی که در مورد این نقاط آگاهی داشته باشید چه تاثیری بر روی روابط زناشویی خواهد داشت؟ توجه داشته باشید که آشنایی با نقاط حساس بدن و زبان بدن تاثیر بسیاری بر روی روابط جنسی دارد زیرا زنان برای این که یک رابطه جنسی جذاب را تجربه کنند.

نیاز به معاشقه و پیش نوازی کافی دارند. معاشقه به زنان کمک می کند تا برای رابطه جنسی آمادگی کاملی داشته باشند، هم چنین آشنا شدن با نقاط حساس بدن زنان به شما کمک می کند تا با اطلاعات کافی رابطه داشته باشید و روابط جنسی هیجان انگیزی را تجربه کنید.

هم چنین با کمک مشاوره جنسی می توانید اطلاعات تان را در این خصوص افزایش دهید، تا آگاهی تان افزایش یابد.

رابطه جنسی و شهوت
شهوت انسان از مغز شروع می گردد. زمانی که مرد و زن نسبت به یگدیگر دچار شهوت می شوند بدن شان نسبت به این حس پاسخ می دهد و با تحریکات به وجود آمده می توانند اوج لذت جنسی را تجربه کنند.

در این شرایط شناختن نقاط حساس بدن زنان از اهمیت بسیاری برخوردار است و یک رابطه جنسی لذت بخش را ایجاد می کند، زمانی که نقاط حساس تحریک می شود مرد می تواند شهوت بیشتری را در همسرش ایجاد کند و لذت جنسی بیش تری را به او هدیه دهد.

در صورتی که زن از رابطه جنسی اش لذت ببرد و ارگاسم و رابطه سرشار از لذت را تجربه کند، مرد لذت بسیاری می برد و رابطه جنسی جذابی را با هم تجربه خواهند کرد.

ضروریت شناخت نقاط حساس بدن زنان
بسیاری از متخصصان به این باور رسیده اند که نرسیدن زنان به ارگاسم به خاطر ناتوانی همسر یا پارتنرشان می باشد، این ناتوانی آن ها ریشه در ناآگاهی مردان در مورد نقاط حساس زنان و عشق بازی صحیح دارد.

بسیاری از افراد فکر می کنند که نقاط حساس بدن زنان دستگاه تناسلی و سینه آن ها می باشد، اگر چه این نقاط حساس و تحریک پذیر باشد اما نقاط دیگری هم در بدن زنان وجود دارد که تحریک آن ها لذت رابطه جنسی را افزایش می دهد.

هم چنین بسیاری از اختلالات جنسی در زنان را می توان با افزایش اطلاعات و آگاهی در زمینه نقاط حساس بدن شان و عشق بازی بهتر بهبود داد تا رابطه جنسی بهتری را تجربه کنند.

نقاط حساس بدن زن کدامند؟
نقاط حساس بدن زنان نقش اصلی در برانگیختگی جنسی و رابطه جنسی به همراه دارد، بر روی بدن زنان نقاط بسیار حساسی وجود دارد که باعث لمس و تحریک آن ها شده و بر روی کیفیت رابطه جنسی اثر می گذارد.

اگر چه لمس این نقاط باعث می شود تا زمان نسبت به رابطه جنسی واکنش بهتری داشته باشند اما تحریک این نقاط توسط مردان به لذت آن ها می افزاید و برای مردان هم جذاب است.

در صورتی که مردان با بدن زنان آشنا باشند، خواهند توانست رابطه جنسی لذت بخشی را تجربه کند که در ادامه این مقاله این نقاط را بیان کرده و مورد بررسی قرار می دهیم زیرا افراد در عشق بازی با همسر و یا شریک جنسی شان به این نقاط نیاز دارند.

نقاط حساس : کلیتوریس
بر اساس تحقیقاتی که در مورد لذت جنسی در زنان انجام شده است به این نتیجه رسیده اند که تحریک کلیتوریس یکی از آسان ترین راه ها برای تجربه ارگاسم زنان به حساب می آید،

با لمس این ناحیه و ایجاد فشار و لرزش در کلیتوریس باعث می شود تا زن لذت جنسی بیشتری را تجربه کند، زمانی که تحریک کلیتوریس با تحریک سینه ها به خصوص نوک سینه ها همراه باشد تاثیر بسیاری بر روی زنان خواهد داشت و بر کیفیت روابط جنسی موثر می باشد.

نقاط حساس بدن زن : واژن
برای این که بدانیم یک زنان را چطور به اوج لذت جنسی برسانیم باید در مورد نقاط حساس بدنش آگاهی داشته باشیم، مهارت در تحریک نقاط حساس بدن زن باعث افزایش میل جنسی زنان می شود.

یکی از نقاط حساسی که در بدن زنان قرار دارد نقطه جی است این نقطه یک ناحیه فرضی در درون واژن می باشد که زمانی که در حین دخول تحریک شود لذت بسیاری برای زن به همراه دارد و منجر به ارگاسم او می شود.

برخی از محققان معتقدند که در این ناحیه نقطه جی وجود ندارد و نوعی تجربه ذهنی به حساب می آید اما گروهی از زنان گزارش داده اند که تحریکات عمیق در حین دخول باعث لذت بیشتری در آن ها شده است و منجر به تجربه ارگاسم می شود.

هم چنین این تحریک و لذت ممکن است به خاطر نورون های عصبی زیادی که در نواحی انتهایی واژن قرار دارد ایجاد شود و زمانی که این نواحی مورد تحریک قرار گیرند باعث می شوند تا فرد پیام های بیشتری از لذت را به مغز برساند و زنان به اوج لذت جنسی برسند.

نقاط حساس بدن زن : لب و دهان
بر اساس تحقیقات انجام شده بوسیدن همسر بیشتر از این که در تحریک رابطه جنسی موثر باشد باعث ساختن رابطه عاطفی عمیقی می شود، بر اساس نظر زنان لب ها یکی از مهم ترین نقاط در بدن آن ها برای تحریک جنسی می باشد. این دو نظر با یکدیگر منافاتی ندارند و هر دو آن ها می توانند صحیح باشند.

زیرا بوسه مقدمه ای برای شروع رابطه و ادامه آن می باشد هم چنین ارتباط عاطفی را تقویت می کند و می تواند بر روی عشق بازی میان زوجین تاثیر گذار باشد و بر روی روابط زوجین نقش بسیاری داشته باشد.

گردن
بر اساس مطالعاتی که در این خصوص انجام شده است زنان نسبت به نوازش آرام گردن حساس هستند و این نوازش باعث تحریک بسیاری از آن ها می شود. هم چنین در تحقیقات انجام شده نکته جالبی بیان شده است.

زنانی که وزن کم تری دارند نسبت به تحریکات ملایم گردن خود حساس تر می باشند و نسبت به لمس آن واکنش بیشتری نشان می دهند اما از نظر علمی برای اثبات این ادعا هیچ توجیهی وجود ندارد.

منبع:کانون مشاوران ایران-11 نقطه حساس بدن زنان



:: برچسب‌ها: نقاط حساس بدن زنان , مشاوره جنسی , نقاط حساس ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

چگونه می توان نشانه های تحریک مردان را شناخت؟ یکی از پیچیده ترین فعالیت های بدنی انسان، فعالیت های جنسی می باشد، زمانی که شما بدن همسرتان را به خوبی بشناسید می توانید کیفیت روابط تان را افزایش دهید.

به عنوان مثال تحرکی جنسی آقایان نسبت به خانم ها آسان تر است و عواملی بسیاری در تحریک شدن آقایان تاثیر دارد به عنوان مثال عواملی مانند بلوغ زودرس یا دیررس، میزان فعالیت های فیزیکی، تغذیه و غیره از عواملی هستند که بر روی شکل و نحوه برانگیختگی آقایان اثر می گذارند. اما به طور کلی چیزهایی که باعث تحریک آقایان می شود در بیشتر موارد مشترک می باشد.

در این مقاله نشانه های برانگیختگی مردان را مورد بررسی قرار می دهیم و آن ها را بیان کرده در صورتی که با مشکلاتی در این خصوص مواجه شدید می توانید از مشاوره جنسی کمک بگیرید.

نشانه های تحریک جنسی مردان : فرایند عمل جنسی
رابطه جنسی فعالیتی است که ذهن و بدن را درگیر می کند و با هم به سمت یک مقصد ( ارگاسم) حرکت می کنند. این فرایند مجموعه ای از فعل و انفعالات جسمی و روانی می باشد که ترتیب خاص خود را دارد، در صورتی که به این چرخه پاسخ جنسی توجه شود یک آمیزش جنسی موفق ایجاد می شود.


نشانه های تحریک جنسی مردان که باید بدانید
الف) تحریک مردان، برانگیختگی
اولین مرحله برای شروع یک آمیزش، انگیزش و برانگیختگی جنسی می باشد برای این که آقایان به مرحله برانگیختگی جنسی برسند وجود آمادگی ذهنی و مقدار کافی از هورمون تستوسترون لازم است. بدن بسیاری از مران بعد از بلوغ، هورمون تستوسترون را در سراسر عمرشان تولید می کند. اگر چه به مرور زمان این هورمون سیر نزولی پیدا می کند و کاهش می یابد اما قطع نمی شود.

منشا تحریک مردان می تواند یکی از حواس پنجگانه مانند لامسه، بینایی، بویایی، چشایی و شنوایی باشد در صورتی که هر کدام از این حواس در معرض سوژه جنسی قرار بگیرد، می تواند باعث تحریک مردان به میزان متفاوتی شود.

در این شرایط اطلاعات جنسی وارد مغز می شود و پردازش آن صورت می گیرد، این پردازش در بخشی از مغز به نام هیپوتالاموس انجام می شود.

ب) نشانه های تحریک مردان: نعوظ
در نتیجه برانگیختگی آقایان، نعوظ ( سفت شدن) آلت تناسلی می باشد. در این شرایط خون بیشتری وارد آلت تناسلی شده و باعث متورم و سفت شدن آن می شود. امروزه با شناخت جنبه های مختلف فرآیند نعوظ در مردان، درمان مشکلات احتمالی مختلف و اختلال نعوظ در این زمینه، امکان پذیر می باشد.

ج) نشانه های تحریک مردان: افزایش ضربان قلب
مرحله سوم در تحریک و عمل جنسی آقایان افزایش ضربان قلب و فشار خون در سراسر بدن می باشد. بسیاری از آقایان در زمان عمل جنسی به دلیل جمع شدن خون، صورتشان سرخ می شود، بیضه هایشان متورم شده و تا 50 درصد به سایز اندام جنسی شان اضافه می شود. هم چنین در این مرحله پروستات وکیسه های منی شروع به ترشح مایع می کنند.

ح) تحریک مردان، ارگاسم
عمل جنسی با رسیدن به مرحله ی چهارم ( ارگاسم) به اوج لذت خود می رسد، زمانی که مردان ارضا می شوند انزال ( خروج منی از بدن) رخ می دهد که لذت بسیاری به همراه دارد. مردان در هنگام انزال میزان ضربان قلبشان به بالاترین حد می رسد و عضلات دچار انقباض شده و منی از آلت مردان خارج می شود.

خ) تحریک مردان، فروکش کردن
مرحله پنجم از فرآیند عمل جنسی در آقایان فرونشینی جنسی و برطرف شدن تورم صورت می گیرد. در این مرحله آلت تناسلی به حالت اولیه خود باز می گردد و این امر در بسیاری از موارد بعد از انزال صورت می گیرد اما ممکن است در برخی از موارد مانند رویدادهای مداخله گر، آلت تناسلی قبل از انزال و ارضا شدن، نعوظ خود را از دست بدهد و آلت تناسلی به حالت اول برگردد و فرد ارضا را تجربه نکند.

د) تحریک مردان، عدم پاسخ گویی به سیگنال های جنسی
مرحله ششم که آخرین مرحله از فرآیند عمل جنسی در آقایان می باشد، حس آرامش رخوت انگیزی در آن ها ایجاد می شود که بعد از فروکش کردن در آن ها به وجود می آید. از نظر زمانی این مرحله ممکن است 30 دقیقه تا 3 ساعت طول بکشد. بعد از این که فرد دچار انزال می شود سیستم عصبی مردان به تحریک جنسی پاسخ نمی دهد. برای این که در این زمینه اطلاعات شما افزایش یابد باید اطلاعات خود را در مورد بعد از انزال افزایش دهید.

منبع:کانون مشاوران ایران-علائم خاص تحریک جنسی مردان که باید بدانید



:: برچسب‌ها: تحریک جنسی , نشانه های تحریک جنسی , تحریک جنسی مردان ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

زود انزالی چیست؟ زود انزالی(premature ejaculation) نوعی اختلال عملکرد جنسی است که می تواند بر کیفیت زندگی جنسی مردان تأثیر منفی بگذارد.

این اختلال گاهی اوقات در تولید مثل مشکلاتی ایجاد می کند، علاوه بر این می تواند بر رضایت جنسی، هم در مردان و هم زنان تأثیر منفی قابل توجهی بگذارد. در سال های اخیر، شناخت اختلالات جنسی مردان پیشرفت کرده است و درمان های بهتر و موثرتری در دسترس آن ها قرار گرفته است.

از هر 3 مرد 18 تا 59 ساله، 1 نفر با این اختلال دست و پنجه نرم می کند. تصور می شود که این مشکل اغلب روانی است، اما مشکلات جنسی نیز در آن نقش دارد.

علت زود انزالی چیست
زود انزالی ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود که در ادامه به عوامل روانشناسی و جسمانی آن پرداخته ایم:

عوامل روانشناسی

مشکلات مربوط به تصویر بدن
شروع تازه رابطه
هیجان بیش از حد
استرس
اضطراب
احساس گناه
افسردگی
نگرانی در مورد کنترل وضعیت
این عوامل اغلب ریشه در آموزش، تجربه های آسیب زا قبلی، شرطی کردن و بی تجربگی فرد دارد.

علل پزشکی

دیابت
ام اس
مصرف مواد مخدر غیرقانونی
مصرف بیش از حد الکل
عدم تعادل هورمون جنسی تستوسترون
آسیب یا درد در بافت آلت تناسلی
اختلال نعوظ. مردان مبتلا به اختلال نعوظ نمی توانند نعوظ را برای مدت طولانی حفظ کنند.
مصرف زیاد قرص های ضد افسردگی به دلیل بیماری های قلبی عروقی
جراحی پروستات

زود انزالی چیست
درمان قطعی زود انزالی
رفتار درمانی می تواند به مرور زودانزالی را درمان کرده و باعث بهبود رابطه جنسی افراد شود.
روش های دیگر شام فشار دادن نوک آلت تناسلی، استفاده از کاندوم برای کاهش هیجانات جنسی، استفاده از پمادها و داروها برای به تاخیر انداختن انزال.
اگر مشکل روانشناختی باشد که به دلیل استرس، فشارهای مختلف و آسیب های روحی ایجاد می شود برای ریشه یابی و درمان باید به روانشناس مراجعه کرد.
اگر مشکل زودانزالی جسمانی باشد با تمرین های زیر می توان بهبود رابطه جنسی را مشاهده کرد.

منبع:کانون مشاوران ایران-زود انزالی چیست| درمان قطعی زود انزالی مردان



:: برچسب‌ها: زود انزالی مردان , درمان زود انزالی , زود انزالی ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

علت ناتوانی جنسی مردان چیست؟ درمان گیاهی و پزشکی برای ناتوانی مردان مسئله ای می باشد که بسیاری از زوجین به دنبال آن می گردند، در این مقاله به درمان های مختلف ناتوانی جنسی مردان پرداخته شده است.

ناتوانی جنسی چیست؟
ناتوانی جنسی زمانی اتفاق می‌افتد که نتوانید به نعوظ برسید، نعوظ را حفظ کنید یا درگیر زودانزالی باشید. عوامل متعددی می توانند در ایجاد این بیماری نقش داشته باشند مانند اختلالات عاطفی و جسمی که می تواند ریشه ارثی یا اکتسابی داشته باشد.

مطالعات انجام شده نشان می دهد که احتمال ابتلا به ناتوانی جنسی با افزایش سن ارتباط دارد. تحقیقات بیش تر در این زمینه نشان می‌دهد که این احتمال در مردانی که درگیر بیماری قلبی عروقی هستند، بیش تر می باشد.

ناتوانی جنسی می تواند تأثیر منفی جدی بر زندگی جنسی شما داشته باشد و همچنین می تواند باعث افسردگی، اضطراب، مشکلات رابطه استرس و اعتماد به نفس پایین شود.

نشانه های ناتوانی مردان
یک تصور غلط در مورد نعوظ وجود دارد که تصور می شود افرادی که درگیر آن هستند نمی توانند نعوظ را تجربه کنند. علائم زیر از نشانه های نعوظ می باشد:

ناتوانی در رسیدن به نعوظ
عدم توانایی در حفظ نعوظ در طول رابطه جنسی
ناتوانی جنسی به مرور زمان بر کیفیت زندگی شما تأثیر می گذارد و باعث می شود که رابطه با همسرتان تحت تاثیر قرار بگیرد.

علت ناتوانی جنسی در مردان
در ادامه مطلب پنج دلیل رایج ناتوانی جنسی آورده شده است که به شما در تشخیص این اختلال کمک می کند:

1. غدد درون ریز
غدد درون ریز عملکرد جنسی، تولید مثل، خلق و بسیاری موارد دیگر را مربوط به عملکرد جنسی تنظیم می کند.

دیابت که می تواند باعث ناتوانی جنسی شود خود به دلیل مشکلات غدد درون ریز ایجاد می شود. از عوارض دیابت آسیب عصبی می باشد که بر آلت تناسلی تأثیر زیادی می گذارد.


علت ناتوانی جنسی در مردان
2. اختلالات عصبی
برخی از بیماری های عصبی می تواند خطر ناتوانی جنسی را افزایش دهد. اختلالات عصبی مرتبط با ناتوانی جنسی عبارتند از:

آلزایمر
پارکینسون
تومورهای مغزی
مولتیپل اسکلروزیس (ام اس)
سکته
صرع لوب
جراحی پروستات نیز باعث آسیب عصبی و ناتوانی جنسی می شود. فشار مکرر دوچرخه سواران بر باسن و اندام تناسلی می تواند در عملکرد عصبی اختلال ایجاد کند.

3. برخی از داروها
مصرف برخی داروها می تواند منجر به ناتوانی جنسی شود البته توجه داشته باشید که نباید بدون اجازه و اطلاع به پزشک مصرف دارو را قطع یا دوز آن را تغییر دهید، حتی اگر متوجه شوید که باعث ناتوانی جنسی می شود. برخی از داروهایی که ممکن است باعث ناتوانی جنسی شوند در ادامه ذکر شه اند:

مسدود کننده های آلفا، مانند تامسولوسین ( Flomax )
آنتی هیستامین مانند سایمتیدین (تاگامت)
بتا بلوکرها مانند کارودیلول (کورگ) و متوپرولول (لوپرسور)
دیورتیک ها، مانند فوروزماید (لاسیکس) و اسپیرونولاکتون (آلداکتون)
مهارکننده های بازجذب سروتونین (SSRIs) مانند فلوکستین (پروزاک)
هورمون های مصنوعی، از جمله لوپرولید (الیگارد)

منبع:کانون مشاوران ایران-علت ناتوانی جنسی در مردان| درمان قطعی



:: برچسب‌ها: ناتوانی جنسی در مردان , نعوظ , ناتوانی جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

نعوظ چیست و چه علائمی دارد؟ اختلال نعوظ(ED) به ناتوانی در دستیابی و حفظ نعوظ مناسب برای مقاربت جنسی گفته می شود. براساس آمار به دست آمده می توان گفت که از هر 10 مرد بالغ، 1 نفر درگیر اختلال نعوط می باشند.

در بیشتر موارد، اختلال نعوط نشانه دهنده یک مشکل اساسی دیگر می باشد که باید مورد درمان قرار بگیرد. بنابراین نعوظ طبیعی نمی باشد و باید به دنبال درمان آن باشید.

حدود 20 میلیون مرد در ایالات متحده از این عارضه رنج می برند و پیش بینی می شود که این تعداد تا سال 2025 به بیش از 300 میلیون افزایش یابد که بسیار نگران کننده می باشد و می تواند باعث تخریب رابطه میان زوجین شود.

میزان شیوع اختلال نعوظ
بسیاری از مردان بیان می کنند که در شرایطی این اختلال را تجربه کرده و آن را به عوامل مختلف نسبت می دهند. با این حال، عدم دستیابی یا حفظ نعوظ در اکثر موارد به این معنی می باشد که باید به دنبال درمان بگردید.

برخی از افراد تصور می کنند اختلال نعوظ فقط در سنین بالا رخ می دهد اما اینگونه نمی باشد. حتی افراد مسن نیز با تحریک مناسب و کافی می توانند نعوظ مناسب را تجربه کنند.

علت به نعوظ نرسیدن مردان
علائم و عوامل مختلف بیلوژیکی، روانی و جسمانی می تواند در ایجاد این اختلال نقش داشته باشند اما میزان یا تاثیر هرکدام در مشکل را باید مشخص کنید:

بیماری قلبی یا عروقی : خون رسانی به آلت تناسلی در نعوظ بسیار مهم می باشد بنابراین اگر جریان خون کافی به آلت تناسلی نرسد ممکن است اختلال نعوظ را تجربه کنید.
سطوح پایین فعالیت بدنی
اختلالات عصبی مانند ام اس : در این بیماران عصب ممکن است آسیب ببیند و تکانه ها را به درستی ارسال نکند.
دیابت نوع 2
بیماری قلبی
بیماری مزمن کلیه
مشکلات روحی مانند افسردگی، اضطراب عملکرد و کنترل خشم نیز می تواند در این اختلال نقش داشته باشد.
چاقی
تروما : آسیب روحی می تواند یکی از علل اصلی این اختلال باشد و مانع از ایجاد رابطه مناسب و صحیح میان زوجین شود.
مصرف برخی از داروها

چرا اختلال نعوظ رابطه شما را متلاشی می کند؟
علل بیولوژیکی
تعدادی از عوامل بیولوژیکی ممکن است در انزال زودرس نقش داشته باشند که ممکن است شامل موارد زیر باشند:

سطوح هورمونی نامنظم
سطح نامنظم مواد شیمیایی مغز
تورم و عفونت پروستات یا مجرای ادرار
اختلالات ارثی
نقش داروها در اختلال نعوظ
مصرف برخی از داروها ممکن است بر هورمون‌، عصب یا گردش خون تأثیر زیادی بگذارند و منجر به ایجاد اختلال نعوظ شوند.

اگر اختلال نعوظ را به دلیل مصرف داروی خاصی تجربه می کنید به طور ناگهانی دارو را قطع نکنید. با پزشک خود مشورت کنید و از داروهای جایگیزین استفاده کنید، به خاطر داشته باشید که تغییر در دوز و میزن دارو نیز می تواند باعث تشدید علائم شما شود. داروهایی که ممکن است باعث اختلال نعوظ شوند شامل موارد زیر می باشند:

داروهای فشار خون
آنتی هیستامین
دارو ضد افسردگی
داروهای بیماری پارکینسون
داروهای ضد آریتمی
آرام بخش
شل کننده های عضلانی
داروهای شیمی درمانی
داروهای سرطان
داروهای ضد تشنج
الکل
آمفتامین
کوکائین
ماری جوانا
نیکوتین
مواد افیونی
افسردگی و اختلال نعوظ
مردان مبتلا به اختلال نعوظ (ED) ممکن است احساس افسردگی داشته باشند. برای بهبود این افسردگی باید با خودتان و همسرتان در مورد مسائلی که پشت سر می گذارید صحبت کنید، این باعث می شود که استرس کم تری را تجربه کنید.

افسردگی و اختلال نعوظ قابل درمان می باشد ولی باید برای درمان و کنترل آن به مشاور مراجعه کنید تا به شما کمک کند که استرس و افسردگی آن را پشت سر بگذارید.

منبع:کانون مشاوران ایران-چرا اختلال نعوظ رابطه شما را متلاشی می کند؟



:: برچسب‌ها: نعوظ , اختلال نعوظ , درمان اختلال نعوظ ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اختلال وسواس فکری عملی در زمان بارداری و پس از زایمان بسیاری از مادران را دگیر خود می کند. عادی است که مادران پس از ورود نوزاد جدید، مجموعه ای از احساسات مختلف را تجربه کنند. تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان داده است که پس از بارداری تغییرات خلقی و اختلالات مادران به دلیل بهم ریختگی هورمون ها شدید تر می شود، این اختلالات شامل اختلال وسواس فکری عملی نیز می باشد.

تخمین زده می شود که حدود 3 تا 5 درصد والدینی که تازه صاحب فرزند شده اند اختلال وسواس پس از بارداری را تجربه می کنند.

متاسفانه بیش تر افراد تنها با افسردگی پس از زایمان آشنا هستند بنابراین علائم وسواس پس از زایمان را نادیده می گیرند.

علائم وسواس پس از زایمان
ابتدا به خاطر داشته باشید که این علائم ممکن است از زمان بارداری شما نیز آغاز شوند بنابراین باید به رفتارهای خود در دوران بارداری نیز دقت کنید.

افرادی که پیش از زایمان وسواس داشته اند، بیش تر احتمال دارد که پس از بارداری یا در حین بارداری نیز وسواس را تجربه کنند البته این وسواس یک تفاوت عمده با وسواس های معمولی دارد، آن هم این است که این وسواس بیش تر مربوط به سلامتی کودک است.


وسواس فکری عملی در بارداری و پس از زایمان و درمان آن
علائم زیر از نشانه های وسواس پس از زایمان به شمار می رود:
ترس از انداختن کودک
ترس از قرار دادن کودک در مکان های خطرناک مانند روی گاز یا داخل یخچال
ترس از مرگ کودک
ترس از غرق شدن کودک
نگرانی از آسیب زدن به کودک
وسواس تمیزی در بارداری یا ایمنی کودک
تمیز کردن یا شستشوی بیش از حد
بدون دلیل گریه کردن
تحریک پذیری
عصبانیت
اضطراب
علل ایجاد وسواس پس از زایمان
تغییرات هورمونی
نمی توان دلیل خاصی برای وسواس یا افسردگی پس از زایمان تعیین کرد، اما از منظر بیولوژیکی، حدس زده می شود که تغییرات در هورمون هایی مانند استروژن ممکن است تا حد زیادی در این امر نقش داشته باشند.

هورمون ها می توانند در فعالیت انتقال دهنده های عصبی در مغز، از جمله سروتونین اختلال ایجاد کنند. اختلال ایجاد شده در سروتونین نیز به شدت در ایجاد وسواس پس از زایمان نقش دارد.

چالش های جدید
اگر از دیدگاه روانی به این موضوع نگاه کنیم متوجه می شویم که ورود یک نوزاد جدید چالش های جدید را به وجود می آورد، که ممکن است برای برخی از زنان طاقت فرسا به نظر برسد.

استرس یکی از عوامل اصلی ابتلا به اختلال وسواس فکری است و دوره پس از زایمان ممکن است به خصوص برای آن دسته از خانم ها که از حمایت کافی برخوردار نیستند استرس زا باشد.

مراقبت از ذهن و بدن پس از زایمان
هنگام تولد کودکتان ممکن است احساس کنید که باید با تمام وجود فقط به فرزندتان توجه کنید. به هر حال، نوزاد تازه متولد شده شما کاملاً از نظر غذا، آرامش و موارد دیگر به شما وابسته است.

اما این که تمام تمرکز خود را روی کودک بگذارید و به سلامتی خود توجه نکنید اشتباه است. به یاد داشته باشید که بچه دار شدن شما را به یک ابرقهرمان تبدیل نمی کند.

شما پس از زایمان از نظر جسمانی بهبود خواهید یافت. به عنوان مثال درد زایمان پس از چند روز از بین می رود. اما آیا شما از نظر روحی و ذهنی نیز بهبود خواهید یافت؟

بچه دار شدن یک تغییر بسیار بزرگ است.

حتی اگر دومین، سومین یا حتی ششمین فرزندتان را به دنیا بیاورید، شما به یک شخص دیگر نیز دارید که در نگهداری کودکتان به شما کمک کند.

به یاد داشته باشید که خودتان را برای تغیرات آماده کنید و تا جایی که می توانید از دیگران در این راه کمک بگیرید.

منبع:کانون مشاوران ایران-وسواس فکری عملی در بارداری و پس از زایمان و درمان آن



:: برچسب‌ها: بارداری , وسواس پس از زایمان , زایمان ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

توکوفوبیا یک ترس عمیق و شدید از بارداری است و می تواند منجر به اجتناب از زایمان شود. ترس از زایمان می تواند در زنانی که تجربه بارداری نداشته اند می تواند ایجاد شود علاوه بر این ترس از زایمان می تواند پس از زایمان اول ایجاد شود.

برخی از زنان درگیر این فوبیا به سقط جنین، سزارین یا فرزندخواندگی راضی می شوند. به طور معمول، افسردگی دوران بارداری ممکن است همراه با ترس از زایمان باشد. حدود 20 تا 78 درصد از زنان باردار ترس‌های مرتبط با بارداری و زایمان را تجربه می کنند، با این حال، 13 درصد از زنان که تجربه بارداری و زایمان را نداشته اند نیز درگیر این فوبیا می باشند.

علل توکوفوبیا
متاسفانه بسیاری از افراد فکر می کنند که تمام زنان تمایل به فرزندآوری و حاملگی دارند، اما اینگونه نمی باشد به همین دلیل گفته می شود پیش از ازدواج در مورد فرزندآوری سوال کرده و مطمن شوید که با همسر آینده خود تفاهم دارید. برخی از دلایلی که زنان ممکن است از فوبیا بارداری رنج ببرند عبارتند از:

تغییرات هورمونی که کنترل اضطراب را سخت تر می کند.
شنیدن داستان هایی از سایر زنان نزدیک که زایمان های آسیب زا را پشت سر گذاشته اند.
ترس های مربوط به مراقبت های پزشکی مانند ترس از دست دادن کنترل یا مرگ، یا عدم اعتماد به دکتر
عوامل اجتماعی مانند والد جوان بودن یا در آسیب اجتماعی قرار داشتن.
عوامل روانی مانند عزت نفس پایین، خاطرات آسیب زا از دوران کودکی
اختلالات روانپزشکی مانند افسردگی یا اضطراب.
ترس از عوامل ناشناخته، از دست دادن کنترل و حریم خصوصی
ترس از درد
سابقه اضطراب، افسردگی یا سوء استفاده جنسی در دوران کودکی
عدم اطمینان در مورد روند زایمان
ترس از عوارض ناشی از تولد
علاقه ای به درآغوش گرفتن کودکان ندارند.

ترس از زایمان را شکست دهید
اثرات فوبیا زایمان
بزرگترین اثر ترس از زایمان این است که زنان سعی می کنند با استفاده از روش های پیشگیری از بارداری، بارداری را به تاخیر بیاندازند یا از بارداری خودداری کنند. اگر این زنان باردار شوند، احتمال بیشتری وجود دارد که سقط جنین را انتخاب کنند. آنها همچنین ممکن است هنگام زایمان سزارین را انتخاب کنند و از زایمان طبیعی وحشت داشته باشند.

درمان فوبیا زایمان
اگر یک سیستم حمایتی قوی از جمله شریک زندگی، مادر، خواهر یا دوستان و همکاران داشته باشید، فوبیا زایمان را راحت تر پشت سر می گذارید. در طی بررسی ها کاهش 50 درصدی نرخ سزارین زمانی که زنان از حمایت روانشناختی و دوران بارداری دریافت کردند، گزارش شده است.

برخی از اشکال دیگر درمان فوبیا زایمان عبارتند از درمان شناختی رفتاری، روان درمانی و مصرف دارو برای کمک به مقابله با اضطراب و ترس شدید. همچنین برای درمان فوبیا می توانید تکنیک های هیپنوتیزم را امتحان کنید تا ببینید که آیا کاهش اضطراب کمک می کند یا خیر.

بسیاری از زنان مراجعه به زایشگاه و صحبت با ماماها و متخصصین زنان و زایمان را در دوران بارداری مفید می دانند. مطالعات نشان می دهد که زنانی که درگیر فوبیا زایمان هستند ممکن است بسیار منزوی باشند و احساس کنند که دیگران این ترس شدید را تجربه نمی کنند، حتی ممکن است درگیر عذاب وجدان و اضطراب بیش تر شوند. برای این زنان، صرف دانستن اینکه تنها نیستند، می تواند بسیار آرامش بخش و مفید باشد.

منبع:کانون مشاوران ایران-ترس از زایمان را شکست دهید| از تشخیص تا درمان



:: برچسب‌ها: ترس از زایمان , علائم ترس از زایمان , زایمان ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ازدواج امری بسیار مهم و اساسی در زندگی می باشد، به دلیل شرایط ممکن است برخی از افراد ارتباط تلفنی با همسر آینده خود داشته باشند. در این مقاله سوالات پشت تلفن خواستگاری فراهم شده است.

البته فراموش نکنید تا زمانی که با همسر آینده خود وقت نگذارید و از مشاور کمک نگیرید نمی توانید به شناخت کافی دست پیدا کنید.

سوالات جلسه اول آشنایی
همان طور که بیان شد سوالات پشت تلفن خواستگاری اهمیت بالایی دارند و باید با دقت پرسیده شوند. در انتهای مطلب نکاتی در مورد نحوه پرسش سوالات آورده شده است که می تواند به شما در پرسیدن سوالات زیر کمک کند.

1. معرفی کلی هر دو طرف (شغل، مدرک تحصیلی، تعداد خواهر و برادر و موارد دیگر)

2. انتظارات شما از ازدواج چیست؟

3. اهداف شما در زندگی چیست؟ برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت.

4. رابطه شما با خانواده تان چگونه است؟

5. انتظار دارید رابطه همسرتان با خانواده تان چگونه باشد؟

6. چه تعداد دوست صمیمی دارید؟

7. بر چه معیاری دوست های خود را انتخاب کرده اید؟

8. چرا آن ها دوستان شما هستند؟

9. رابطه شما با آن ها بعد از ازدواج چگونه خواهد بود؟

پیشنهاد مشاور: سوالات مادر داماد در جلسه خواستگاری که هر عروسی باید بداند

10. دوست دارید همسرتان چه نوع رابطه ای با دوستانتان داشته باشد؟

11. تعطیلات خود را چگونه می گذرانید؟

12.به چه کارهایی علاقه دارید؟

13. در تصمیم گیری با دیگران مشورت می کنید؟

14. چگونه خشم را ابراز می کنید؟

15. در مورد کار زنان چه احساسی دارید؟

16. آیا با کار همسر خود پس از ازدواج مخالف هستید؟

17. آیا قصد ادامه تحصیل دارید؟

سوالات معیارهای ازدواج
18. دلیل شما برای ازدواج چیست؟

19. آیا خود را فردی سنتی می دانید؟

20. نظرتان در مورد سنت های خانوادگی چیست؟

21. آیا می خواهید بچه دار شوید (چندتا)؟

22. اهداف شغلی شما چیست؟

23. آیا تصمیم دارید کار خود را تغییر دهید؟

24. رابطه شما با والدینتان چگونه است؟

25. درونگرا هستید یا برونگرا؟

26. نظر شما در مورد دین و ایمان چیست؟

27. آیا خود را فرد مذهبی می دانید؟

28. در ارتباط با جنس مخالف چه رفتاری دارید؟

29. دوست دارید همسرتان با جنس مخالف چه رفتاری داشته باشد؟

30. دردناک ترین اتفاقی که تا به حال با آن روبرو شده اید چه بوده است؟

31. نظرتان در مورد تقسیم وظایف خانه چیست؟

32. آیا مطالعه را دوست دارید؟ چه کتاب هایی را ترجیح می دهید؟

33. اگر بتوانید چیزی را در مورد نحوه تربیت خود تغییر دهید، چه چیزی را تغییر می دهید؟

منبع:کانون مشاوران ایران-70 سوالات پشت تلفن خواستگاری| مهم ترین سوالات



:: برچسب‌ها: معیارهای ازدواج , سوالات خواستگاری , خواستگاری ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

بسیاری تصور می کنند که رابطه جنسی آسان می باشد و در آن هر دو نفر همیشه با هم به ارگاسم می‌رسند و از رابطه نهایت لذت را می برند سپس برای یک کار یا جلسه یکدیگر را ترک می کنند، اما این تصور غلط می باشد. در این مقاله بایدها و نبایدهای رابطه جنسی به طور کامل ذکر شده است.

اما هنگامی که با همسر خود رابطه جنسی را تجربه کنید می فهمید که اوضاع چقدر بهم ریخته است، رابطه جنسی همیشه آسان نیست و گاهی اوقات حتی نمی‌دانید بعد از آن چه کاری انجام دهید. خوب، ما می خواهیم نکاتی را در مورد بایدها و نبایدهای بعد از رابطه جنسی به شما ارائه دهیم.

مراقبت های بعد از اولین رابطه
برای در آغوش گرفتن وقت بگذارید. رابطه جنسی انواع اندورفین ها و هورمون های شادی را تحریک می کند و تماس پوست با یکدیگر پس از رابطه جنسی باعث حفظ ارتباط و پیوند میان زوجین می شود.
حرف بزنید. به یاد داشته باشید که همسرتان ذهن‌خوان نیست و نمی‌داند چه احساسی دارید یا چه چیزی را دوست داشته‌اید، مگر اینکه به او بگویید. بنابراین از لحظاتی که در هنگام رابطه دوست داشته اید تعریف کنید.
(خانم ها) اگر برای جلوگیری از عفونت یا قارچ نیاز به رفتن به دستشویی یا دوش گرفتن دارید، به شوهرتان اطلاع دهید.
بهداشت را رعایت کنید. هر دوی شما فقط عرق کرده و کالری زیادی سوزانده اید. بنابراین بعد از اینکه یکدیگر در آغوش گرفتید، کمی آب بنوشید و با هم دوش بگیرید.
بعد از رابطه زناشویی چه کار کنیم
بلافاصله انتقاد نکنید. اگر چیزی است که دوست ندارید، آن را برای زمان دیگری نگه دارید.
برای انجام کار دیگری عجله نکنید. حتی اگر رابطه برای شما بهترین نبوده است، همچنان می‌توانید با گذراندن زمان با هم به هم متصل شوید. سکس فقط مربوط به رابطه جنسی نیست. پس بمانید و برای هم وقت بگذارید.
لباس های گشاد بپوشید، داغ و خیس بودن لباس زیر مکان‌ مناسبی برای رشد باکتری‌ها و مخمرها می باشد. بنابراین لباس هایی بپوشید که تنگ نباشد. خانم ها باید از جوراب شلواری، کمربند و شورت خیلی تنگ خودداری کنند. لباس‌های پنبه‌ای برای مردان و زنان مناسب می باشد.
دست‌هایتان را بشویید این بهترین راه برای خلاص شدن از شر باکتری‌هایی است که می‌توانید از دست زدن به اندام تناسلی خود یا شریک زندگی‌تان دریافت کنید. این کار برای جلوگیری از گسترش عفونت مفید می باشد، بنابراین دست های خود را با آب و صابون بشویید و شستن دست ها را بعد از رابطه جنسی به عادت تبدیل کنید.
عجله نکنید. آرامش در رابطه باعث می شود که همسرتان نیز به تحریک نزدیک تر شود، فقط به نیازهای خودتان توجه نداشته باشید.


به یاد داشته باشید که میل جنسی زنان و مردان متفاوت است و سعی کنید هردو ارضا را تجربه کنید.
اتاق خواب باید امنیت مطلوبی داشته باشد تا نگران نباشید، نگرانی و استرس می تواند روند ارگاسم را طولانی تر کند یا حتی باعث جلوگیری از آن شود.
به هیچ عنوان در هنگام رابطه جنسی در مورد چیزی بجز رابطه صحبت نکنید، صحبت های متفرقه باعث آسیب به رابطه جنسی می شود.
به فرزند خود بیاموزید که نباید ناگهانی وارد اتاق شما شود، حضور فرزند هنگام رابطه جنسی می تواند تاثیرات مخربی بر ذهن او گذاشته و به زندگی شما نیز آسیب بزند.
جلوگیری از عفونت واژن بعد از رابطه
شما می توانید خطر ابتلا به عفونت های قارچی واژن را با استفاده از کاندوم به حداقل برسانید و گسترش باکتری ها در طول فعالیت جنسی کاهش دهید.

پوشیدن لباس زیر نخی گشاد می تواند به کاهش ناراحتی در زمانی که منتظر رفع علائم خود هستید کمک کند. حمام آب گرم با نیز ممکن است به تسکین خارش کمک کند.

پس از شروع درمان، عفونت شما باید طی سه تا هفت روز از بین برود. مطمئن شوید که دوره کامل درمان را ادامه می دهید تا مطمئن شوید که عفونت کاملاً از بین رفته است.

اگر در طی یک هفته پس از درمان بهبودی نداشتید، به پزشک مراجعه کنید. آن ها می توانند داروهای قوی تری را برای کمک به رفع عفونت تجویز کنند.

 

منبع:کانون مشاوران ایران-بایدها و نبایدهای بعد از رابطه جنسی| رابطه موفق



:: برچسب‌ها: رابطه جنسی , میل جنسی زنان , رابطه زناشویی ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

همه ما می دانیم که درمان شکست عشقی می تواند فوق العاده دردناک باشد. البته، تقریباً غیرممکن است که بتوانید جدایی را کالا آسان کنید، اما حداقل برخی از تکنیک ها وجود دارند که می‌تواند به آسان‌تر کردن این روند کمک کنند.

درمان شکست عشقی در زنان
درمان شکست عشقی در زنان با مردان تفاوت هایی دارد که به دلایل مختلف می باشد. در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به زنان برای کنار آمدن با شکست عشقی کمک کند:

1. تنهایی غصه نخورید
از دست دادن رابطه می تواند تقریباً احساسی مانند مرگ داشته باشد، قرار نیست ما به تنهایی غصه بخوریم، بنابراین مطمئن شوید که در یک یا دو هفته اول با دوست یا یکی از اعضای خانواده خود در این مورد می توانید صحبت کنید. بدیهی است که دوست یا اعضای خانواده جای خالی او را پر نمی کند، اما حرف زدن با آن ها و اینکه بدانید افرادی را دارید که به شما اهمیت می دهند می تواند شما را دلگرم کند. حتی ممکن است احتیاج داشته باشید که تا مدتی خانه دوست خود بمانید تا تنها نباشید.

2. ماساژ
چند جلسه ماساژ رزرو کنید. در جدایی ما حمایت عاطفی خود را از دست می‌دهیم و به طور همزمان کاهش چشمگیری در میزان محبت فیزیکی دریافت می‌کنیم. ماساژ می تواند به بدن یا ذهن شما کمک کند تا حداقل لمس مثبت را تجربه کند. به علاوه ماساژ سطح کورتیزول را به صورت قابل توجهی کاهش می دهد (کورتیزول یک هورمون مرتبط با استرس است که ممکن است در هنگام جدایی افزایش یابد).

3. تهیه لیست
لیستی تهیه کنید و ویژگی های منفی شخصی که شما را ترک کرده است را در آن بنویسید، ما اغلب در رابطه عاشقانه چشم بسته عمل می کنیم و تنها خوبی های فرد را می بینیم، به همین دلیل تهیه لیست در ابتدا ممکن است دشوار به نظر برسد اما به شما کمک می کند تا راحت تر با شکست عشقی کنار بیایید. در نظر بگیرید که این لیست را روی گوشی خود داشته باشید تا هر زمان لازم شد به راحتی برای شما قابل مشاهده باشد. می توانید برای این کار از دوست خود کمک بگیرید تا به شما کمک کند لیستی کامل تهیه کنید.


15 درمان شکست عشقی| درمان شکست عشقی چقدر طول میکشد
4. نترس
برخی اوقات افراد به دلیل رابطه ناموفقی که داشته اند از ارتباط های جدید دوری می کنند، این ممکن است باعث انزوا شما شود بنابراین بهتراست که تا جایی که می توانید به ترس خود غلبه کنید، کتاب های زیادی در مورد پیدا کردن افراد درست و مناسب وجود دارد که با مطالعه آن ها و مقالههای مرتبط در این زمینه می توانید بر ترس خود غلبه کنید.

5. مغز خود را با تجربیات جدید پر کنید
بخشی از اینکه چرا جدایی انقدر دردناک است این می باشد که ما احساس می کنیم همه چیز در محیط فعلی ما را به یاد رابطه سابقمان می اندازد. گاهی اوقات به نظر می رسد که همه چیز در زندگی ما را به یاد آن شخص می اندازد. یکی از راه‌های تغییر این است که عمداً تجربیات و خاطرات جدیدی ایجاد کنید تا از مرور خاطرات قدیمی جلوگیری کنید. تجربیات جدید همچنین می توانند به طور نامحسوس به ما اطمینان دهند که احتمالات دیگری در زندگی وجود دارد.

6. استراحت کن
ممکن است متوجه شوید که خواب بهترین دارو برای شماست، می توانید چشم های خود را ببندید و به یک آهنگ بی کلام یا پادکست گوش بدهید. در حالی که خوب است استراحت کنید، این را هم بدانید که گاهی اوقات یک پیاده روی ساده در هوای تازه یا گپ زدن با یک دوست می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند بنابراین کمی هم تحرک داشته باشید.

7.مراقب تنهایی باشید
کاهش حمایت عاطفی می تواند جدایی را دشوار تر کند، تنها بودن و احساس عدم وجود حمایت کافی می تواند آسیب روانی زیادی به همراه داشته باشد. بنابراین همان طور که بیان شد سعی کنید حمایت های مختلف عاطفی را برای خودتان فراهم کنید حتی می توانید از مشاور کمک بگیرید تا در پروسه جدایی شما را راهنمایی کند.

درمان شکست عشقی در مردان
8. تعیین مرزها
گاهی اوقات اجتناب از تلاقی با شریک سابق پس از جدایی آسان است. اما اگر در یک شهر کوچک زندگی می‌کنید یا افراد مشابه زیادی را می‌شناسید، ممکن است برای جدا کردن کامل زندگی‌تان کار سخت‌تری داشته باشید.

به نیازهای یکدیگر احترام بگذارید
اگر می‌خواهید دوست بمانید اما با رابطه گذشته خود هیچ تماسی نمی‌خواهد، باید به او احترام بگذارید. تماس نگیرید، پیامک ارسال نکنید و از دوستانشان نخواهید که به جای شما با آن ها صحبت کنند.

ممکن است دلتان برای او تنگ شود، اما رعایت نکردن مرزها احتمالاً به هر فرصت دوستی در آینده نیز آسیب می رساند.

منبع:کانون مشاوران ایران-15 درمان شکست عشقی| درمان شکست عشقی چقدر طول میکشد



:: برچسب‌ها: شکست عشقی , شکست عشقی در مردان , درمان شکست عشقی ,
:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ترس از برخورد با بیتوجهی شوهر ممکن است از مسائل مختلفی نشات بگیرد و به سطوح مختلفی از مراقبت و توجه نیاز داشته باشد.

دلایل ترس از رابطه| علت سردی و بی توجهی مردان
ترس از رابطه ممکن است ناشی از:

مشکلات قبلی پرداخته نشده
دلبستگی دوران کودکی که مورد درمان قرار نگرفته است.
عدم صداقت
بی احترامی
ترس های رایج در روابط
وقتی مغز از ایجاد و ادامه رابطه می ترسد، ممکن است درگیر افسردگی، اضطراب و ناامیدی شود. برخی از ترس ها طبیعی هستند، در حالی که برخی دیگر بی دلیل بوده و ممکن است مانع موفقیت رابطه شما شوند.

به گفته روانشناسان، دلایل اصلی ترس از رابطه ممکن است شامل موارد زیر باشد:

نیاز به اطمینان بیش از حد
عدم تعهد
دشواری در تحمل رابطه جدید
این ترس اغلب منجر به ترس های بزرگتر و پیچیده تر می شود که نیاز به رسیدگی دارند. رایج ترین ترس ها در روابط ممکن است شامل موارد زیر باشد:

عدم صمیمیت کافی
بی کفایتی
رها شدن: ترس از رها شدن اغلب به دلیل تجربیات دوران کودکی ایجاد می شود.


طرد شدن : مردم می‌ترسند که پذیرفته نشوند یا برای همسر خود خوب نباشند.

ترس از برخورد با بیتوجهی شوهر
15 نشانه بی توجهی در رابطه
در ابتدا رابطه بسیاری از افراد معایب یکدیگر را ندیده و ترجیح می دهند تنها زیبایی ها و نکات مثبت یکدیگر را ببینند بنابراین به مرور شروع به دیدن نکات منفی کرده و این باعث می شود که بیش از اندازه از یکدیگر انتقاد کنند و حتی با این کار باعث نگرانی و ناراحتی خود یا همسرشان شوند.
همسرتان از وقت گذراندن با شما لذت نمی برد. در ابتدا روابط عاشقانه، اکثر زوج ها به سختی می توانند از هم جدا شوند. با این حال، حتی پس از گذشت سال‌ها، باز هم باید از گذراندن وقت، خندیدن با یکدیگر لذت ببرید. اگر شما یا همسرتان
وقتی می خواهید با او صحبت کنید سعی می کند با گوشی خود یا تلویزیون مشغول شده و تمایلی به حرف زدن با شما نشان نمی دهد.
به شما اعتماد ندارد. این بدین معنی است که ترجیح می دهد رازها و احساسات خود را با دیگران در میان بگذارد اما این کار با شما انجام نمی دهد.
تنها به خواسته های خود فکر می کند و اگر به خواسته های او گوش ندهید عصبانی شده یا شما را مقصر می داند.
رابطه جنسی سرد. یکی از مهم ترین امور در زندگی مشترک رابطه جنسی می باشد، سرد شدن رابطه جنسی می تواند نشانه بسیار مهمی باشد که به هیچ عنوان نباید آن را نادیده گرفت.
به نیازهای شما بی توجه است. اگر احساس می کنید که توجه رابطه شما دیگر به نیازهای جمعی نبوده و تنها نیازهای فردی می باشد.
فرار از مسئولیت، هرکدام از زوجین در رابطه نقش معینی دارد و این امر باعث حفظ تعادل در رابطه می شود. اگر هرکدام از طرفین از مسئولیت فرار کنند تعادل رابطه به هم خورده و باعث اختلال در رابطه می شود.
خیانت، اگر احساس می کنید که همسرتان به شما خیانت می کند یا متوجه شده اید که به شما خیانت می کند باید به مشاور مراجعه کنید. به یاد داشته باشد که رابطه شما ارزش تلاش را دارد.
رابطه عاشقانه را شروع نمی کند و معمولا این شما هستید که برای برقراری رابطه پیش گام می شوید.

منبع:کانون مشاوران ایران-ترس از برخورد با بیتوجهی شوهر | طرز رفتار با مردان



:: برچسب‌ها: طرز رفتار با مردان , بی توجهی مردان , بی توجهی شوهر ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

خبر بارداری به همسر، خانواده و دوستان می تواند راهی جالب برای زوج ها باشد تا شادی خود را به اشتراک بگذارند. اما ابتدا، می توانند خبر بارداری به همسر را تجربه کنند. خبر بارداری می تواند بسیار هیجان انگیز و عاشقانه باشد بنابراین حتما برای آن برنامه ریزی کنید تا خاطره ای بسیار خوببرای خود بسازید.

چه اولین بارداری شما باشد و چه چهارمین بارداری، پدر فرزند آینده شما بهترین احساس را تجربه خواهد کرد. می توانید با یک سورپرایز سرگرم کننده زمینه را برای هیجان فراهم کنید.

راهی را که برای به اشتراک گذاشتن اخبار بارداری خود انتخاب می کنید، نباید شما را نگران کند و باعث اضطراب شما شود. اعلان بارداری به همسر یا شریک زندگی نباید کاملاً بی نقص باشد. فقط باید چیزی باشد که از آن لذت ببرید و به خاطر بسپارید. تا از آن لذت ببرید!

خبر بارداری به همسر عاشقانه
1. عکاسی غافلگیر کننده
در این روش برای عکاسی به دوست خود یا یک عکاس خبر دهید تا با شما هماهنگ باشد، سپس در حین عکاسی باید تابلوهای گچی را به شما بدهد و با این روش شما مرحله به مرحله به همسر خود خبر را اعلام خواهید کرد و عکاس نیست در آنجا حضور دارد تا از شما عکس بگیرد و این لحظه زیبا را ثبت کند.


21 ایده خلاقانه برای خبر بارداری به همسر
2. آلبوم عکس| سورپرایز خبر بارداری نی نی سایت
این مورد نیاز به کمی تلاش و کار مخفیانه دارد ولی اگر زمان کافی برای آن را داشته باشید بسیار عالی می باشد، سعی کنید تست بارداری، کفش نوزاد، یک سری از عکس های عاشقانه خودتان و یک آلبوم زیبا نیاز دارید.

آلبوم باید از زمان آشنایی شما شروع شود و در صفحه آخر آن تست بارداری و خبر بارداری شما قرار داشته باشد تا همسرتان را سوپرایز کنید. می توانید دوربین گذاشته و پنهانی از واکنش همسرتان فیلم بگیرید تا بعدا هم بتوانید آن را مشاهده کنید.

3. کتاب به او بدهید
اگر همسرتان عاشق کتاب خواندن است این روش را از دست ندهید! کتابی بخرید که تیتر آن چیزی مانند قرار است پدر بشوید! چگونه پدر خوبی باشیم یا چیزی در این حدود بخرید و به آن هدیه دهید سپس واکنش او را ضبط کنید.

4. جشن گرفتن| سورپرایز خبر بارداری نی نی سایت
بسیاری از زوجین امروزه برای بیان بارداری خود به مناسبت های مختلف جشنی می گیرند و در آن در مقابل دیگران به همسر خود اعلام می کنند که باردار هستند. البته توجه داشته باشید که این روش برای افرادی مناسب است که از واکنش همسر خود مطمئن باشند.

5. کمک گرفتن از فرزند بزرگ تر
در این روش شما به شوهر خو اعلام نمی کنید که باردار هستید بلکه تابلویی به فرزند خود می دهید که روی آن نوشته است من قرار است خواهر یا برادر بزرگ تر شوم. و سپس به فرزندتان می گوید تابلو را به پدرش نشان دهد. برای این کار از کتاب هم می توانید استفاده کنید و به فرزندتان کتابی در این مورد بدهید تا برای پدرش ببرد.

6. تابلو baby on board
پشت ماشین هایی که بچه در آن است از این تابلو استفاده می شود. شما می توانید به همسر خود اعلام کنید که به نظرتان ماشین نیاز به تغییری دارد و سپس این هدیه را به او بدهید و واکنش او را ضبط کنید. خرید این تابلو به صورت آنلاین ممکن است و دردسر زیادی ندارد.

7. پازل درست کنید
با عکس سونوگرافی خود پازلی سفارش دهید و آن را به همسرتان هدیه دهید تا آن را تکمیل کند. می توانید از روندی که پازل را درست می کند و تلاش آن فیلم بگیرید و خاطره بسازید. این روش می تواند یک روش عالی برای دادن خبر بارداری به همسر می باشد.

منبع:کانون مشاوران ایران-21 ایده خلاقانه برای خبر بارداری به همسر



:: برچسب‌ها: بارداری , خبر بارداری به همسر , خبر بارداری ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

آیا زنم به من خیانت می کنه؟

در روابط زناشوئی چیزی به اسم یک رابطه کامل موجود نمی باشد.
و متاسفانه با این که شما فکر می کنید همسرتان به شما علاقه دارد.
احتمال خیانت کردن موجود می باشد.
11 نشانه ظریف خیانت همسر
برای شناسایی یک متقلب از متخصص کمک بگیرید. برای چت آنلاین با شخصی در حال حاضر اینجا را کلیک کنید .

این یک اتفاق بسیار رایج است. متوجه می‌شوید که شریک زندگی‌تان خیانت کرده است و تعجب می‌کنید که چگونه آن را ندیده‌اید. از خود می‌پرسید: «آیا علائم هشداردهنده‌ای وجود داشت؟ آیا من آنها را نادیده گرفتم؟»

شاید شما به سادگی نمی دانستید که به دنبال چه چیزی باشید. اگر اینطور است، در اینجا 10 نشانه معمول و در عین حال ظریف وجود دارد که ممکن است نشان دهد شریک زندگی شما در حال بازی کردن است … و در مورد آنها چه باید کرد.

1. آنها فرم گرفته اند
خوب، پس من می توانم همه شما را بشنوم که فریاد می زنید، “چرا با کسی کنار می آیی اگر می دانستی قبلا خیانت کرده است؟” و البته، در ذهن منطقی ما، همه ما می دانیم که این معقول ترین ایده نیست. با این حال، بسیاری از ما آنجا بوده‌ایم، و خودمان را متقاعد کرده‌ایم که این بار متفاوت خواهد بود، زیرا عشق ما به نوعی منحصر به فرد و خاص است. برخی از ما حتی عاشق افرادی می شویم که هنوز در رابطه هستند، به خصوص زمانی که آنها ناراضی هستند و به ما می گویند: “مدت زیادی است که بین ما گذشته است” و “من آنها را برای شما ترک می کنم.”

این که آیا شریک فعلی شما قبل از اینکه شما را ملاقات کند به کسی خیانت کرده است یا اینکه رابطه شما با او قبل از پایان رسمی رابطه قبلی شروع شده است، معمول است که سعی کنید خود را متقاعد کنید که “او خیانتکار نیست”، “او خیانتکار نیست” /او فقط به این دلیل این کار را کرد که رابطه آنها ناراضی بود، و، “با من فرق می کند زیرا او من را دوست دارد.”

با این حال، واقعیت خشن این است که اگر آنها آماده تقلب در زمانی که شرایط در یک رابطه سخت می‌شود، تقریباً می‌توانید تضمین کنید که در زمانی که رابطه شما به زمین‌های سنگی برخورد می‌کند، همین موضوع روی کارت خواهد بود. و همه چیز تقریباً همیشه در یک نقطه دشوار می شود.

درست است که برخی افراد واقعاً می توانند تغییر کنند، و نباید برای همیشه به خاطر اشتباه قبلی مجازات شوند. اما قبل از اینکه خیلی عمیق شوید، از خود بپرسید که آیا این خطری است که شما آماده پذیرش آن هستید یا خیر. مهم‌تر از آن، شاید بپرسید که آیا می‌توانید به اندازه کافی به این شخص اعتماد کنید تا در آینده رابطه ای امن و پایدار با او داشته باشید.

2. آنها در مورد رمز عبور خود رازدار هستند
البته، زمانی و مکانی وجود دارد که همه ما به کمی حفظ حریم خصوصی نیاز داریم، اما اگر در یک رابطه امن و قابل اعتماد هستید و چیزی برای پنهان کردن ندارید، واقعاً نیازی به پنهان کاری در مورد رمزهای عبور خود نیست. به هر حال، اعتماد از هر دو طرف است. اگر شریک زندگی شما با شما باز است و مشکلی با دانستن رمزهای تلفن یا فیس بوک او ندارد، بعید است که به اندازه کافی مشکوک باشید که به آنها ردیابی کنید.

اگر در عوض رمز عبور خود را به هر قیمتی مخفی نگه دارند، دیواری از بی اعتمادی ایجاد می شود و وسوسه فحاشی می تواند رشد کند و رشد کند. اگر شریک زندگی شما در مورد رمزهای عبور تلفن، فیس بوک و رایانه خود بسیار حساس است، ممکن است بخواهید از خود بپرسید که آیا چیزی وجود دارد که او ترجیح می دهد شما ندیده باشید.

ممکن است دلیل واقعی برای آن وجود داشته باشد، بنابراین در نظر بگیرید که در مورد آن به روشی غیر اتهامی از آنها بپرسید. اگر حالت تدافعی پیدا کنند و با جملاتی مانند “آنها خصوصی هستند، چرا باید آنها را بشناسید؟” به من اعتماد نداری؟» یا «آیا باید همه چیز را بدانید؟ آیا سعی کرده‌ای به گوشی من نگاه کنی؟» سپس ممکن است بخواهید در نظر بگیرید که آیا چیز بیشتری برای آن وجود دارد یا خیر.

3. آنها همیشه به دیگران پیام می دهند
اکنون بدیهی است که این تضمینی 100 درصدی برای خیانت آنها نیست، به خصوص در عصر کنونی که اکثر ما به تلفن های همراه خود چسبیده ایم ، اما اگر شریک زندگی شما زمان زیادی را صرف پیامک یا پیام رسانی به افراد دیگر می کند (به ویژه اگر آنها همچنین علامت شماره 2 را نشان می دهند، ممکن است سرنخی باشد که آنها خوب نیستند.

صرف نظر از اینکه به کسی که نباید پیامک می‌فرستند، مهم است که یک زوج زمان با کیفیتی را با یکدیگر بگذرانند. بنابراین اگر زمانی که با هم هستید، همسرتان دائماً پیامک می‌فرستد، چرا به هر دوی شما پیشنهاد نمی‌کنید هر شب چند ساعت گوشی‌تان را خاموش کنید (یا حداقل آن را در اتاق دیگری بگذارید). اگر به نظر می رسد که آنها تمایلی به انجام این کار ندارند، ممکن است بخواهید از خود بپرسید که چرا.

آیا زنم به من خیانت می کنه؟

منبع:کانون مشاوران ایران-آیا زنم به من خیانت می کنه؟



:: برچسب‌ها: خیانت , خیانت والدین , خیانت همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

خشم یک احساس قدرتمند است که اگر تحت کنترل نباشد می تواند به احساسات طرف مقابل آسیب برساند، بنابراین مقابله با عصبانیت شوهر سخت می باشد. عصبانیت ممکن است باعث شود شما صبر خود را از دست داده و چیزهای ناپسندی را به شریک زندگی خود بگویید که برای همیشه به رابطه آسیب برساند. اگر در چنین موقعیتی هستید، این مقاله را بخوانید تا در مورد روش‌های موثر مقابله با شوهر یا همسر عصبانی را یاد بگیرید.


وقتی مرد عصبانی است چه کنیم| نحوه برخورد با شوهر عصبی نی نی سایت
1. آرامش خود را حفظ کنید.
تا آنجایی که ممکن است از عصبانی شدن خودداری کنید. اگر بتوانید آرام بمانید، بهتر می توانید فکر کنید و شرایط را کنترل می کنید.

2. از دید او به قضیه نگاه کنید
دلیل عصبانیت شوهرت چیست؟ آیا او یک روز بد در محل کار داشته است؟ آیا او خسته می باشد؟ آیا او نگران امور مالی است؟ علت عصبانیت او هرگز عصبانیت او را توجیه نمی کند، اما پی بردن به محرک عصبانیت می تواند به شما کمک کند درباره مشکلات او صحبت کنید و مشکل اصلی را ریشه کن کنید.


10 راه های مقابله با عصبانیت شوهر| نجات زندگی مشترک
3. او را سرزنش نکنید.
ممکن است بخواهید با گفتن جملاتی مانند «آرام باش» خشم او را کنترل کنید، این ایده خوبی نیست. اگر می‌خواهید به او کمک کنید تا خشم خود را برطرف کند، بگویید: «خوب، به نظر ناراحت هستی. واقعا مشکل چیست؟»

4. احترام یکدیگر را حفظ کنید| شوهر عصبانی نی نی سایت
همه ما هنگام عصبانیت چیزهایی گفته ایم که بعدا از آن ها پشیمان شده ایم. پس اگر شوهرتان حرف ناشایست یا آزاردهنده ای زد و متوجه شد که کاری که انجام داده اشتباه بوده و عذرخواهی کرد او را درک کنید. با این حال، حتی در این صورت، اشکالی ندارد که بگویید: « عذرخواهی تو را می پذیرم می‌دانم که وقتی این حرف را زدی عصبانی بودی، اما این حرف یا کار تو به احساسات من آسیب زد.»

5. ذهن خوانی نکنید
ممکن است چند ماه یا چند سال از ازدواج شما گذشته باشد و تصور کنید می توانید فکر همسرتان را بخوانید، اما این کار را نکنید. همیشه احساسات و فکر همسرتان را از خودش بپرسید، ناراحتی او را درک کنید و منطقی به بررسی اوضاع بپردازید.

6. تعیین مرز| شوهر عصبانی نی نی سایت
در هنگام آرامش برای رابطه خود مرزهایی تعیین کنید و مطمئن شوید که همسرتان نیز آن ها را درک و قبول کرده است. به یاد داشته باشید که رابطه برای رشد و پیشرفت به احترام نیاز دارد، بنابراین به یکدیگر احترام گذاشته و حتی در هنگام دعوا نیز این خط قرمز ها را رعایت کنید.

7. تمرین فعالیت های آرام بخش| شوهر عصبانی نی نی سایت
با تحقیق می توانید راه ها و فعالیت های زیادی را کشف کنید که باعث افزایش آرامش می شود، ورزش، قدم زدن، یوگا و ماساژ می تواند جزو این موارد باشد. روانشناسان نیز راهکارهای متفاوت و موثری برای کنترل خشم توصیه می کنند.

8. هرگز بی احترامی را تحمل نکنید
مهم نیست چقدر رفتار پرخاشگرانه همسرتان را تحمل می کنید، هرگز بی احترامی را تحمل نکنید. اگر شروع به تحمل این موضوع کنید، به طور غیرمستقیم به همسرتان می گویید که او می تواند به شما توهین کرده و سپس عذرخواهی کند. اگر احساس می کنید که شریک زندگیتان به شما بی احترامی می کند، همیشه موضع بگیرید و به او بگویید که از حرف یا حرکت او ناراحت شده اید. از کلماتی مانند «این قابل قبول نیست» یا «ما می توانیم بعد از آرام شدن شما بحث خود را ادامه بدهیم» استفاده کنید و سپس اتاق را ترک کنید.

9. روی چیزهای خوب تمرکز کنید
ممکن است شریک زندگی تان اغلب عصبانی شود، اما دلیل عصبانیت او ممکن است محبت و مراقبت باشد. روی احساسات مثبت سرمایه گذاری کنید و سعی کنید آن ها را پرورش دهید. خیلی زود، شما شروع به دیدن عشق و محبت همسرتان خواهید کرد.

منبع:کانون مشاوران ایران-10 راه های مقابله با عصبانیت شوهر| نجات زندگی مشترک



:: برچسب‌ها: نجات زندگی مشترک , عصبانیت , عصبانیت شوهر ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

بازسازی اعتماد
برای بازسازی اعتماد پس از دروغ گفتن ، قبل از اینکه برای همیشه از بین برود یا از رابطه نا امید شوید، از متخصص کمک بگیرید. دروغ گفتی. پشیمون میشی ولی الان چیکار میکنی؟

اعتماد پایه و اساس هر رابطه است. مهم نیست که رابطه شما چه شکلی به خود می گیرد یا چه مرزهایی ایجاد کرده اید ، داشتن اعتماد به اینکه شریک زندگی شما حقیقت را به شما می گوید بسیار مهم است.

از سوی دیگر، ما فقط انسان هستیم و گاهی اوقات، چیزها را اشتباه می گیریم. مهم نیست که چقدر نیت ما خوب است، ما خراب می کنیم.

دروغ‌هایی که به داخل می‌روند می‌تواند نشانه‌ای باشد که چیزی در رابطه شما درست نیست.

اما بهم ریختن و به خطر انداختن از دست دادن کسی که دوستش دارید نیز می تواند تکان دهنده ای باشد که برای تشخیص آنچه دارید، و از دست دادن آن چقدر وحشتناک است.

آیا متوجه شده اید که به شریک زندگی خود دروغ می گویید؟ آیا شما خیانت کرده اید؟ آیا در مواقعی که واقعاً به شما نیاز داشتند کنار آنها نبوده اید؟

اگر به این فکر می کنید که آیا می توانید رابطه ای را که برای شما بسیار مهم است نجات دهید یا نه، هنوز ناامید نشوید. هرجا اراده ای هست، امیدواریم راهی هست.

درست است، شکاف ها ممکن است خیلی عمیق باشند و ممکن است خیلی دیر باشد. و اگر بتوانید آن را ذخیره کنید، کار بسیار زیادی لازم است.

با این حال، اگر مایل به انجام تلاش و تعهد باشید و مسئولیت کاری که انجام داده‌اید را بپذیرید، ممکن است رابطه‌تان به جنگ بازگردد، و حتی قوی‌تر از قبل.

در اینجا چند نکته اساسی وجود دارد که می تواند به بازسازی اعتماد و بهبود رابطه شما کمک کند.

بازسازی رابطه پس از دروغ
بدیهی است که شرایط فردی برای هر زوج متفاوت است، بنابراین این هرگز یک راهنمای جامع و بی‌خبر نخواهد بود…

… اما، اگر در مورد نجات رابطه خود جدی هستید، باید الهاماتی را در اینجا پیدا کنید تا شکاف بین شما و شریک زندگی خود را بهبود بخشید.

1. کارت های خود را روی میز بگذارید
اگر اعتمادی را که در رابطه وجود داشت شکسته اید، باید به آن اعتراف کنید و مسئولیت آن را بپذیرید.

چیزها باید به وضوح مشخص شوند تا هر دو بدانید چه اتفاقی افتاده و در کجا ایستاده اید.

اگر خیانت کرده اید، جزئیات دقیق و بد را از آنها دریغ نکنید، مگر اینکه آنها به طور خاص آنها را بخواهند. در این صورت باید صادق باشید.

در چنین شرایطی، ضرب المثل قدیمی «صداقت بهترین سیاست است» بیش از هر زمان دیگری صادق است. از این به بعد، حتی دروغ های کوچکی که می گویید می تواند شریک زندگی تان را مشکوک کند که چیزی را پنهان می کنید.

اگر تصمیم گرفته‌اید که پس از شکسته شدن اعتماد، می‌خواهید در رابطه خود بمانید، در دام این که سعی کنید آن را زیر فرش بکشید و وانمود کنید که قرار است ناپدید شود، نیفتید.

شما را از بین می برد، و به احتمال زیاد حقیقت در نقطه ای آشکار خواهد شد، و زمانی که این اتفاق بیفتد بسیار بدتر خواهد بود.

دروغی که به سرعت به آن اعتراف می‌شود یک چیز است، اما در طول هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌ها متوجه خواهید شد که بسیاری از دروغ‌های کوچک دیگر را برای پوشاندن اولین دروغ می‌گویید.

این بدان معنی است که وقتی شریک زندگی شما حقیقت را کشف می کند (و تقریباً همیشه زمانی است، نه اگر)، نجات رابطه شما دیگر امکان پذیر نخواهد بود.

تلاش برای پنهان کردن کارهایی که انجام داده اید، راهی مطمئن برای پایان دادن به رابطه خود، دیر یا زود است.

2. دلیل دروغگویی را بیان کنید
برای به دست آوردن مجدد اعتماد آنها، شریک زندگی شما می خواهد بداند که چرا کاری را انجام داده اید. بنابراین باید در مورد اینکه چه چیزی باعث شد اعتماد آنها را بشکنید، خوب فکر کنید.

با خودتان کاملاً صادق باشید و از حقایق سخت دوری نکنید. تنها راه حل این مشکل این است که با آن روبرو شوید.

به یاد داشته باشید که در اینجا سعی نمی کنید توجیهی پیدا کنید، یا تقصیر را به گردن دیگری بیاندازید . شما سعی می‌کنید به اصل رفتار خود برسید تا بتوانید آن را برای شریک زندگی‌تان توضیح دهید و کمتر احتمال دارد که این الگو را تکرار کنید.

منبع:کانون مشاوران ایران-بازسازی اعتماد در رابطه پس از دروغ گفتن به شریک زندگی خود



:: برچسب‌ها: دروغگویی همسر , دروغ گفتن , همسر دروغگو ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

توانایی حل اختلافات زناشویی از مهم ترین مهارت های زندگی می باشد که بسیاری از زوجین آن را به درستی کسب نمی کنند، در این مقاله به بررسی این مهارت و راه های لازم برای حل اختلافات زناشویی پرداخته شده است.

زنان و مردان با هم متفاوت هستند و افرادی که با یکدیگر ازدواج می کنند هر کدام ویژگی ها و خصوصیت های منحصر به خودشان دارد و این ویژگی ها در زنان و مردان متفاوت می باشد، این تفاوت ممکن است اختلافاتی را بین آن ها به وجود آورد.

روانشناسی دعوای زن و شوهر
افراد خصوصیت ها و ویژگی هایشان را بر اساس ژنتیکشان به دست می آورند و این تفاوت های ژنتیکی در خصوصیات جسمانی آن ها دیده می شود، زیرا اگر به اثر انگشت دو نفر دقت کنید هیچ گاه یکسان نمی باشد.

همچنین خصوصیات چهره هر فرد منحصر به فرد می باشد و باعث می شود که یکدیگر را به خوبی شناسایی کنیم و سایر تفاوت هایی که بین افراد وجود دارد غیر جسمانی می باشد.

بعضی اوقات اختلافاتی وجود دارد که نمی توان با نگاه به شخص آن اختلاف ها را شناسایی کرد در حالی که آن اختلاف ها وجود دارد.

مثلا بعضی افراد درون گرا و بعضی ها برون گرا می باشند و این یک نوع تفاوت شخصیتی می باشد. تفاوت های شخصیتی نشان می دهد که فرد کارهای مهم و ضروری زندگی اش را به چه صورتی انجام می دهد.

در روانشناسی دعوای زن و شوهر ما انسان ها در مورد موضوعات مختلف شیوه های متفاوتی را برای حل آن ها در نظر می گیریم و به عبارت دیگر نسبت به موضوعات اختلاف نظر داریم. مثلا درمورد چگونگی تربیت و بزرگ کردن بچه ها، نحوه رانندگی، روش سپری کردن اوقات فراغت و جنبه های دیگر زندگی ایده و سلیقه های متفاوتی داریم و به خاطر همین تفاوت ها، اختلاف هایی بین ما به وجود می آید.

برای حل این اختلاف ها نباید راه های اشتباهی را در نظر بگیریم و هر طور شده از شر آن ها رها شویم بلکه باید یاد بگیریم تفاوت های یکدیگر را بپذیریم و با آن کنار بیایم.


چرا حل اختلافات زناشویی انقدر مهم است؟+ راهکارهای اساسی
هدف از ازدواج خوب چیست؟| راهکار هایی برای حل اختلاف
هدف از ازدواج خوب این است که زوج ها باید یاد بگیرند که چطور به صورت یک تیم با یکدیگر کار کنند و از اختلاف هایشان برای جرو بحث و دعوا استفاده نکنند و به جای آن سعی کنند از اختلاف ها برای خود زندگی بهتری بسازنند و در کنار یکدیگر از زندگی لذت ببرند.

حل اختلاف ها یک نوع روش کار تیمی می باشد، به طوری که تا وقتی دعوایی پیش نیاید ما نمی توانیم تشخیص دهیم که اختلافات ما چه هستند و نمی توانیم تفاوت ها را به خوبی بشناسیم.

در این جا منظورمان تفاوت سلیقه ها و اختلاف نظر های ساده نمی باشد بلکه بر اساس نظر مشاوران دعوا زمانی به وجود می آید که دو زوج احساس می کنند در مورد موضوعات متفاوت اختلاف دارند و نظرات آن ها متفاوت می باشد. این نظرات متفاوت بر روی رفتارشان تاثیر منفی می گذارد و باعث ناسازگاری و ناهماهنگی در رابطه می شود.

افرادی که با یکدیگر زندگی می کنند ممکن است در حوزه های مختلف زندگی مانند غذا خوردن، رانندگی، مسائل جنسی، پول، خویشاوندان، اعتقادات، تربیت فرزندان، گذراندن اوقات فراغت و …با یکدیگر تفاوت نظر داشته باشند به حدی که ممکن است بر سر این موضوعات دعوا کنند.

اما باید دقت داشته باشید که اختلافات همیشه بد نبوده و در هر ازدواجی اجتناب پذیر می باشد. به عبارت دیگر همه ازدواج ها اختلاف دارد و غیر ممکن است ازدواجی بدون اختلاف باشد.

همانطور که گفتیم هر فرد ویژگی و خصوصیات خاص خودش را دارد و هنگام ازدواج با فردی دیگری ازدواج می کنید باید بدانید که مانند هر انسان دیگری خصوصیات منحصر به فرد خودش را دارد.

در ازدواج باید هدف خود را از دست دادن اختلاف ها در نظر بگیرید به همین دلیل شما باید یاد بگیرید که چطور با یکدیگر مانند اعضای گروه هماهنگ شوید تا با کمک یکدیگر برای رسیدن به یک هدف مشخص اقدامات لازم را انجام دهید.


پیشگیری از ایجاد اختلاف بین زن و شوهر
در صورتی که زوجین یاد بگیرند که اختلاف هایشان را چگونه حل کنند، بهتر می توانند با یکدیگر زندگی کنند و خواهند توانست به خوبی یکدیگر را درک کرده، از یکدیگر پشتیبانی و حمایت کنند در این هنگام آن ها ازدواج موفقی خواهند داشت و پیشگیری از ایجاد اختلاف بین زن و شوهر انجام می شود.

وقتی که زوجین بتوانند از لحاظ عاطفی به خوبی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند برای زندگی در کنار یکدیگر از هماهنگی بیشتری برخوردار خواهند بود.

اگر بین زن و شوهر اختلاف به وجود آید و این اختلاف حل نشود، هماهنگی به درستی بین آن ها به وجود نخواهد آمد و زندگی آن ها به میدان نبردی تبدیل خواهد شد، رفتار نامناسبی با یکدیگر خواهند داشت و یکدیگر را با سخنان و کلمات نامناسب مورد خطاب قرار خواهند داد.

منبع:کانون مشاوران ایران-چرا حل اختلافات زناشویی انقدر مهم است؟+ راهکارهای اساسی



:: برچسب‌ها: اختلافات زناشویی , دعوای زن و شوهر , حل اختلافات زناشویی ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 مرداد 1401 | نظرات ()