نوشته شده توسط : Dr. Dalake

درمان اضطراب ، بهترین روش های درمان اضطراب خفیف تا شدید

بهترین روش برای درمان اضطراب شدید چیست؟ در دنیای امروزی استرس و اضطراب امری پیچیده و اجتناب ناپذیر می باشد و همه ما هنگام مواجه با مسائل مختلف زندگی کم و بیش با اضطراب و استرس رو به رو می شویم، اما با این وجود می توانیم راهکارها و روش هایی را یاد بگیریم که با اضطراب ها و استرس های زندگی مقابله کنیم.

در بسیاری از اوقات استرس های افراد به حدی شدید می باشد که از حد کنترل خارج می شود. در صورت گرفتار شدن به اضطراب و استرس شدید می توانید از متخصصین و روانشناسان کمک بگیرید، مشاوره به شما کمک می کند تا استرس خود را کنترل کنید و بهترین راه و روش درمانی را در میان انبوهی از روش های درمانی اتخاذ کنید.

اضطراب چیست؟
اضطراب یک حالت ذهنی می باشد که با احساساتی مانند نگرانی، ترس و دلشوره همراه است و با حالت های فیزیولوژیک مانند تپش قلب، تعریق، نفس نفس زدن، سرگیجه و غیره مشخص می شود.

اضطراب معمولا دلایل مبهم و نامشخصی دارد، علائم اضطراب شدید عملکرد روزانه را با اختلالاتی رو به رو می کند. زمانی که عامل آزار دهنده مشخص شود به آن استرس می گوییم. روش هایی که برای مقابله با استرس استفاده می شود تا حدودی مشابه با تکنیک های درمانی اضطراب می باشد.

درمان اضطراب
درمان اختلالات اضطرابی به شدت و دلایل وجود اضطراب در فرد بستگی دارد و بسیاری مواقع افراد با استفاده از راهبردهایی با اضطراب مقابله می کنند ولی بعضی اوقات شدت اضطراب به حدی زیاد است که لازم است فرد تحت درمان تخصصی قرار بگیرد و از روش های روانشناسی استفاده کند.

برای بهبود اضطراب می توان از مداخلات روان درمانی مثل درمان های تحلیلی، درمان شناختی- رفتاری و درمان های دارویی استفاده کرد.

درمان تحلیلی اضطراب شدید
در روش های تحلیلی مانند روانکاوی و درمان های پویشی، فرض را بر این قرار می دهند که اضطراب هایی که فرد تجربه می کند، ریشه در تعارضات ناخودآگاهی دارد که در زمان کودکی در او شکل گرفته است، بر اساس نظریات روانکاوی تجارب و روابط اولیه زندگی بر روی شخصیت، احساسات و روابط بعدی فرد اثر می گذارد، در واقع همه ما الگوهایی را برای زندگی داریم که نسبت به آن آگاهی نداریم و به خاطر تجارب اولیه در زمان کودکی در ما شکل گرفته است.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-درمان اضطراب، بهترین روش های درمان اضطراب خفیف تا شدید



:: برچسب‌ها: درمان اضطراب , درمان شناختی- رفتاری اضطراب , اضطراب چیست؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

خیانت مردان در دوران بارداری

یکی از شیرین ترین دوره های زندگی برای هر زنی بارداری می باشد که زنان آن را تجربه می کنند، معمولا زنان در این دوران به فکر خرید لباس برای کودک و لباس حاملگی بوده و تمام ذهن شان متمرکز بر روی نوزاد می باشد.

اما زنانی هستند که در دوره بارداری خیانت همسرشان را تجربه کرده اند به همین دلیل دوران بارداری برای آن سخت وتلخ می شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده ده درصد از مردان در دوران حاملگی به دلایل مختلف خیانت می کنند، یعنی از هر ۱۰نفر یک نفر خیانت می کند که این موضوع بسیار نگران کننده می باشد و بر روی سلامت جنین و مادر تاثیرات منفی می گذارد.

در این مقاله توضیحاتی در مورد این که چرا مردان در دوران بارداری خیانت می کنند، علت وقوع این خیانت و طرز مواجهه و جلوگیری از آن بیان شده است.

خیانت مردان در دوران بارداری و ارتباط بین زوجین
در بارداری تغییرات بسیاری بر روی زن و مرد به وجود می آید که برخی از آن ها شیرین و برخی تلخ می باشد و در این حالت فشار بسیاری بر روی روان فرد به وجود می آید.

در بعضی از مواقع بارداری باعث می شود تا رابطه بهتری بین زوجین به وجود آید و در برخی از مواقع فشار های ناشی از بارداری باعث می شود تا منجر به خیانت مردان در دوران بارداری شود.

خیانت فقط به معنی برقراری رابطه جنسی با فرد دیگر نمی باشد و در بعضی موارد ممکن است فرد از نظر عاطفی دچار کمبود شود و از نظر عاطفی به فرد دیگری ابراز علاقه و محبت کند و تعهد خود را زیر پا بگذارد.

در دوران پر فشار و تنش بارداری مردان به دلایل مختلفی به زنان خود خیانت می کنند و حتی مردانی که با خیانت مخالف هستند و به زندگی شان متعهد بوده اند نیز ممکن است در این دوره در دام خیانت بیفتند.

به همین دلیل شرایط در دوران بارداری سخت تر می شود و گاهی اوقات خطرات طولانی مدت و پایداری برای جنین و مادر به وجود می آید.

زمانی که مرد درگیر خیانت می شود ممکن است دیر به خانه بیاید، کمتر به همسرش توجه کند و برای نزدیکی به همسرش بهانه های مختلفی بیاورد.

در دوران بارداری ممکن است فرد دچار تغییراتی شود و یا به خاطر مشکلاتی که قبل از بارداری در بین زوجین وجود داشته است ارتباط بین آن ها کمرنگ تر شود این امر می تواند منجر به خیانت در دوران حاملگی شود و باعث می شود فرصتی به وجود آید که مرد به زن خیانت کند.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-خیانت مردان در دوران بارداری



:: برچسب‌ها: خیانت مردان , جلوگیری از خیانت مرد در بارداری , دلایل خیانت مردان در دوران بارداری ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

وفاداری به همسر | چگونه همسری وفادار داشته باشم؟

در بسیاری از مواقع با وجود آن که زوجین تلاش می کنند به همسرشان وفادار باشند اما باز هم مردان و زنانی هستند که تعهدات خود را در ازدواج نادیده می گیرند و به آن توجه نمی کنند، عدم وفاداری به همسر و فرزندان باعث می شود تا ناراحتی ها و مشاجرات زیادی در خانه به وجود آید.

با انجام برخی رفتارها توسط زنان و مردان می توان وفاداری در میان همسران را به وجود آورد و اگر می خواهید اولویت اول زندگی همسرتان باشید و او را به خانواده علاقه مند کنید تا بتواند منافع زندگی شما را بر آورده سازد در این خصوص بهتر است مهارت هایی را در این زمینه فرا بگیرید و در صورتی که نسبت به وفاداری همسرتان شک دارید یا احساس می کنید که زندگی شما در خطر است باید از مشاوره خانواده کمک بخواهید تا آگاهی های لازم را در اختیارتان بگذارند و به شما کمک کنند.

وفاداری به همسر با جلب توجه او
برای این که یک همسر وفادار داشته باشید باید توجه او را به خودتان جلب کنید، بسیاری از زنان برای این که توجه همسرشان را جلب کنند از لوازم آرایشی و لباس های زیبا استفاده می کنند تا همسرشان به سمت آن ها جذب شود این روش در کوتاه مدت شاید مفید باشد و همسرتان به شما اهمیت دهد و به خواسته هایتان توجه کند اما در طولانی مدت مناسب نخواهد بود و طولی نمی کشد که متوجه خواهید شد وابستگی همسرتان به شما چندان قوی نیست.

برعکس مردان برای دریافت توجه دائم برای همسرشان هدیه می خرند و او را عادت به باج دادن می کنند که این روش هم مناسب نمی باشد، برای وابسته کردن همسر خود در طول زندگی بهتر است رفتار هایی را انجام دهید که در ادامه این مقاله شرح داده ایم، بعد از مطالعه تمرین کنید تا بتوانید همسرانی وفادار داشته باشید.

قدردانی کنید
اگر به خاطر کارهایی که همسرتان برای شما انجام داده است تشکر و قدردانی کنید می تواند در وابسته کردن همسرتان مفید باشد و در این صورت همسرتان برای ایجاد آرامش و یک زندگی خوب و ایده آل تلاش می کند و هر چند تلاش او کم باشد اما آن را ببنید و به او توجه کنید و نسبت به کارها و تلاش هایی که انجام می دهد بازخورد مثبتی نشان دهید.

غر نزنید
زنان گاهی اوقات بسیار غر می زنند و به طور مداوم از شوهرشان ایراد می گیرند به طوری که همسرشان صدای آن ها را بشنود یک مسئله را با صدای بلند تکرار کرده و یا زیر لب زمزمه می کنند، این رفتار ها ممکن است همسرشان را ناراحت و آزرده خاطر کند، زیرا هیچ کس دوست ندارد با شخص غرغرو هم نشین شود و از هم نشینی با او لذت نمی برد و شما باید تلاش کنید این رفتار ها را به حداقل برسانید و موجب ناراحتی همسرتان نشوید.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-وفاداری به همسر | چگونه همسری وفادار داشته باشم؟



:: برچسب‌ها: وفاداری به همسر , عدم وفاداری به همسر , نشانه های وفاداری زنان و مردان ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اهمیت خانواده ، نقش خانواده

نقش و اهمیت خانواده در بسیاری از مسائل زندگی افراد به وضوح دیده می شود و خانواده اولین بخش از اجتماع می باشد که افراد به صورت تولد، فرزند خواندگی، یا ازدواج وارد آن می شوند. روابط بین اعضای خانواده و نقش هایی که هر یک از اعضا بر عهده دارند، بر روی شکل گیری شخصیت و نحوه تعاملات فرد تاثیر بسیاری می گذارد.

علاوه بر ژن های مشابه، سبک های ارتباطی افراد یک خانواده باعث به وجود آمدن خصوصیات مشترک در بین آن ها می شود بنابراین نقش خانواده بسیار مهم است، زیرا شخصیت اعضا در آن محیط شکل می گیرد.

در این مقاله نقش و اهمیت خانواده را مورد بررسی قرار می دهیم و در ادامه این مقاله به تاثیر خانواده در حوزه های مختلف می پردازیم پس این مقاله را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید تا در مورد خانواده آگاهی های بیشتری را کسب کنید.

اهمیت خانواده در ازدواج
خانواده نقش بسیاری در ازدواج فرزندان و الگوهای رفتاری که آن ها در زندگی مشترک خود ایفا می کنند دارد، و به همین دلیل افراد برای این که بتوانند به شناخت و درک بهتری از همسر آینده شان برسند به روابط او با خانواده اش دقت می کنند.

از نظر علمی خانواده از طریق سبک های ارتباطی و نحوه پرورش دلبستگی می تواند الگوهای رفتاری را در فرد به وجود آورد که بر روی روابط عاطفی بعدی او تاثیر بسیاری دارد. علاوه بر موارد بیان شده، خانواده می تواند در امر ازدواج نقش تسهیل گر را داشته باشد، زیرا اگر خانواده سالم باشد با آموزش نحوه درست تصمیم گیری و کمک به فرزندان در مسیر استقلال خواهی می تواند امر ازدواج را برای آن ها آسان تر کند.

اما بسیاری از خانواده ها به دلیل تعارضات درونی، ازدواج اعضا را با مشکلاتی رو به رو می کنند، به عنوان مثال خانواده ها نمی توانند استقلال اعضای خود را قبول کنند و به همین دلیل در زندگی فرزندان شان دخالت می کنند و هم چنین به دلیل کمبود مهارت های ارتباطی نمی توانند حمایت های عاطفی کافی را برای فرزندشان فراهم کنند.

قبل از ازدواج بسیار مهم است که خانواده فرد مورد نظر را در نظر بگیرید و نحوه ارتباطات میان اعضای خانواده را مورد بررسی قرار دهید در این زمینه می توانید از مشاوره قبل از ازدواج کمک بخواهید تا راهنمایی های لازم را انجام دهد.

نقش و اهمیت خانواده در شکل گیری شخصیت افراد
خانواده اولین منبع یادگیری می باشد و بر روی فرد تاثیر زیادی می گذارد و در مسیر زندگی نقش تعیین کننده ای برای افراد دارد و نهاد خانواده از دو روش بر روی افراد اثر می گذارد؛ اول از طریق انتقال ژن می باشد و دوم از طریق اعمال و روش های تربیتی و سبک های فرزند پروری که والدین برای فرزندشان در نظر می گیرند.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-اهمیت خانواده



:: برچسب‌ها: نقش خانواده در اعتیاد , نقش خانواده در موفقیت فرزندان , اهمیت خانواده در ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 353
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

الکتروشوک درمانی ، کاربرد و عوارض جانبی الکتروشوک درمانی

آیا تا به حال با اصطلاح الکتروشوک درمانی مواجه شده اید؟ شاید در فیلم های سینمایی دیده باشید که در بیمارستان های اعصاب و روان برای بیماران بد حال از شوک الکتریکی استفاده می کنند، معمولا این نوع درمان برای بینندگان صحنه ای وحشتناک و رعب آور را تداعی می کند و شاید خیال کنید که نوعی تنبیه و قساوت قلب می باشد که در مورد بیماران اعصاب و روان صورت می گیرد، در حالی که این یک نوع روش درمانی است که مبنای علمی خاص خودش را دارد.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید این مقاله که درباره کاربرد الکتروشوک درمانی، تاثیر و روش اجرای آن است را مورد مطالعه قرار دهید تا آگاهی های لازم را به دست آورید.

الکتروشوک درمانی چیست؟
الکتروشوک درمانی یا درمان با تشنج برقی نوعی درمان پزشکی می باشد که برای بهبود و رفع اختلالات روانی شدید مورد استفاده قرار می گیرد، الکتروشوک درمانی، روش درمانی است که معمولا به عنوان آخرین راه حل برای اختلالات افسردگی اساسی(عمده)، افسردگی دو قطبی یا کاتاتونیا به کار می رود و برای انجام آن از بیمار رضایت گرفته می شود و در آن صورت انجام می شود.

تاریخچه الکتروشوک درمانی
در سال ۱۹۳۴ توانستند تا یک بیماری روان پریشی را با ایجاد تشنج با استفاده از کافور محلول در روغن معالجه کنند، هم چنین دانشمندان توانستند الکتریسیته را برای ایجاد تشنج بر روی مغز حیوانات مورد استفاده قرار دهند و جریان امن و خوبی را بر روی مغز ایجاد کنند، در سال ۱۹۳۸ یک بیمار که مبتلا به روان پریشی و هذیان گویی پس از یازده جلسه درمان با شوک الکتریکی مورد معالجه قرار گرفت.

بعد از آن متخصصان تلاش کردند تا مشکلات و عوارضی که به خاطر شوک الکتریکی به وجود می آید را کاهش دهند و مشکلات مربوط به حافظه را بهبود بخشند و راهی ایمن برای استفاده از این روش پیدا کنند، اما با پیشرفت درمان های دارویی استفاده از الکتروشوک درمانی کاهش یافت و تنها در صورت ضروری از این روش درمانی استفاده می شود.

 

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-الکتروشوک درمانی



:: برچسب‌ها: الکتروشوک درمانی چیست؟ , عوارض جانبی الکتروشوک درمانی , کاربرد الکتروشوک درمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

دگزامفتامین، موارد و عوارض مصرف دگزامفتامین

دگزامفتامین چیست و در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد؟ دگزامفتامین همان دکستروآمفتامین است که نوعی داروی محرک عصبی می باشد و باعث افزایش فعالیت مغزی می شود و در مواردی مانند بیش فعالی کودکان و حمله خواب مورد استفاده قرار می گیرد، اما این دارو عوارض جسمانی و روانی بسیاری دارد و می تواند مشکلات بسیاری برای فرد ایجاد کند.

دگزامفتامین با داروهای ضد افسردگی نیز تداخل ایجاد می کند و برای کودکان زیر ۶ سال، مادران شیرده و افرادی که سابقه قلبی دارند منع مصرف دارد.

اگر می خواهید در مورد این دارو اطلاعاتی کسب کنید و قصد مصرف آن را دارید این مقاله را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید، همچنین می توانید از روانشناس کمک بگیرید تا بدون مصرف داروهایی که عوارض دارند بیش فعالی و حمله خواب را مورد درمان قرار دهید.

دگزامفتامین چیست؟
دگزامفتامین یا دکستروآمفتامین داروی محرک عصبی مرکزی می باشد این دارو بر روی اعصاب مغز و انتقال دهنده های عصبی مغزی تاثیر می گذارد و تغییراتی در جهت بیش فعالی و کنترل تکانه ایجاد می کند، این دارو هم چنین برای درمان نارکولپسی یا همان حمله خواب و اختلال بیش فعالی و نقص توجه مورد استفاده قرار می گیرد.

میزان و نحوه مصرف داروی دکستروآمفتامین
میزان مصرف این دارو از مقدار بسیار کم شروع شده است و به تدریج تحت نظر پزشک معالج و بر اساس علت بیماری که می تواند بیماری بیش فعالی یا نارکولپسی باشد افزایش می یابد، این دارو ۳ تا ۴ ساعت بعد از مصرف اثر می گذارد و روزی ۲ تا ۴ بار تجویز می گردد.

مصرف دگزامفتامین باعث کاهش وزن و اشتهای فرد می شود و به همین دلیل باید دائما قد و وزن کودک چک شود و در زمانی که مشکل برای فرد ایجاد می کند مصرف دارو باید قطع شود و دوباره شروع شود.

افرادی که از داروی دگزامفتامین استفاده می کنند باید حتما پزشک خود را از انواع داروهای دیگری که مصرف می کنند مطلع سازند، داروی دگزامفتامین باید به تدریج و تحت نظر پزشک قطع شود و از قطع شدن ناگهانی آن به شدت خودداری نمایید.

داروی دگزامفتامین، عوارض روانی
دگزامفتامین دارای عوارض جانبی روحی و روانی می باشد و در صورتی که بدون تجویز پزشک و به صورت خودسرانه استفاد شود باعث وابستگی شدید جسمانی و بروز علائم اعتیاد می شود، در زیر نمونه هایی از عوارض جانبی روحی و روانی آن را بیان می کنیم.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-دگزامفتامین



:: برچسب‌ها: دگزامفتامین , دگزامفتامین چیست؟ , عوارض مصرف دگزامفتامین ,
:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

قرص میزوپروستول، موارد مصرف، موارد منع مصرف و عوارض

قرص میزوپروستول را با نام تجاری سایتوتک (Cytotec) می شناسند و یکی از قرص هایی است که علاوه بر کاهش خطر ابتلا به زخم معده، برای سقط جنین و ختم حاملگی در سه ماه اول بارداری مورد استفاده قرار می گیرد.

مصرف این قرص در مقایسه با اکسی توسین و سایر روش های ختم حاملگی هزینه و مدت زمان بستری کمتری دارد بنابراین می تواند جایگزین مناسبی برای روش های مشابه در سه ماه دوم بارداری باشد، این قرص احتمال دارد عوارضی مانند پارگی رحم، زایمان زودرس و غیره داشته باشد.

به همین دلیلاین قرص باید تحت نظر پزشک مصرف شود و از مصرف خودسرانه آن خودداری شود در ادامه این مقاله به بررسی و معرفی قرص میزوپروستول ، موارد مصرف و عوارض آن می پردازیم.

قرص میزوپروستول چیست؟
قرص میزوپروستول معمولا برای افرادی که تصمیم به سقط جنین دارند مورد استفاده قرار می گیرد و بهترین زمان برای مصرف آن در هفته ۴ تا ۸ بارداری می باشد، متروپروسیول غیر تزریقی معمولا نسبت به داروهای دیگر سقط جنین عوارض کمتری دارد، بعد از مصرف این قرص محدودیت غذایی وجود ندارد و فرد باید آب بسیاری بنوشد و از غذاهای مقوی استفاده کند و بدنش را تقویت کند.

اگر فرد برای سقط جنین از این قرص استفاده می کند باید بعد از سقط مدتی را استراحت کند تا حالش بهبود یابد معمولا در کمتر از ۲۴ ساعت حال فرد خوب می شود و توصیه می کنیم فرد قبل از سقط جنین در مورد آسیب ها و تبعات این قرص آگاهی لازم را به دست آورد.

موارد مصرف قرص میزوپزوستول
قرص میزوپروستول علاوه بر ختم بارداری و سقط جنین کاربردهای دیگری نیز دارد و برای کاهش خطر زخم معده که به دلیل مصرف قرص های و داروهای التهابی غیر استروییدی مثل آسپیرین به وجود می آید استفاده می شود.

زمانی که فرد از این قرص برای سقط جنین استفاده می کند احتمال دارد بعد از سقط درد شدیدی را تجربه کند که برای کاهش درد باید از قرص ها و داروهای مسکن مانند ایبوپروفن استفاده کند.

اگر با مصرف قرص مسکن درد کاهش پیدا نکرد حتما به پزشک مراجعه کنید و او را در جریان بگذارید هم چنین باید این نکته را در نظر بگیرید که تست حاملگی بعد از دو هفته از سقط جنین به دلیل وجود هورمون های بارداری احتمال دارد مثبت شود اما اگر علائم بارداری مانند حساسیت پستان، حالت تهوع و خستگی و غیره را تجربه می کنید به پزشک مراجعه کرده تا معاینه شوید و در صورتی که که سابقه معده درد دارید قبل از مصرف قرص پزشک را در جریان بگذارید.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-قرص میزوپروستول



:: برچسب‌ها: قرص میزوپروستول , عوارض جانبی قرص میزوپروستول , موارد مصرف قرص میزوپزوستول ,
:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

مصرف الکل در دوران شیردهی، تاثیر الکل بر شیر مادر

آیا مصرف الکل در دوران شیردهی خطرناک می باشد؟ آیا مصرف الکل در این دوران می تواند پیامد های خاصی برای نوزاد داشته باشد؟ اکثرا پزشکان و متخصصان سلامت در مورد مصرف الکل در دوران شیردهی هشدار می دهند زیرا الکل از طریق شیر مادر جذب می شود و به نوزاد انتقال داده می شود و می تواند در روند رشد نوزاد اختلالات بسیاری بگذارد، که این اختلالات شامل اختلالات شناختی، رفتاری و گوارشی می باشند.

در این مقاله در مورد مصرف الکلی در دوران شیردهی و عوارض آن مطالبی بیان شده است و هم چنین می تواند از مشاوره کودک کمک بگیرید او راهکار های مورد نیاز و اقدامات پیشگیرانه برای سلامت کودک در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید سلامت کودک خود را تضمین نمایید.

تاثیرات مصرف الکل در دوران شیردهی
الکل جز موادی می باشد که سوء مصرف آن تاثیرات مخربی بر روی فرد می گذارد و در صورتی که فرد در دوران شیردهی از الکل استفاده کند نوزاد نیز درگیر تاثیرات مخرب الکل قرار می گیرد، در ادامه این مقاله به توضیحات بیشتری در این باره می پردازیم.

مصرف الکل در دوران شیردهی، تاثیر الکل بر شیر مادر
شیر مادر مانند خون الکل مصرف شده را به خود جذب می کند و همان زمانی که نیاز است تا الکل از خون خارج شود برای خارج شدن الکل از شیر مادر لازم می باشد، اگر قبل از زمان خارج شدن الکل، کودک از شیر مادر تغذیه کند در این صورت الکل بر روی نوزاد تاثیرات مخربی می گذارد.

الکل اگر وارد شیر مادر شود طعم ناخوشایندی به شیر می بخشد و باعث می شود تا اختلالاتی در جسم و ذهن کودک به وجود آید، زمان مصرف الکل شیر مادر رقیق می شود و ماهیچه هایی که مربوط به خارج شدن شیر می باشند ضعیف شده و میزان شیر تولید شده کاهش می یابد.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-مصرف الکل در دوران شیردهی



:: برچسب‌ها: تاثیر الکل بر شیر مادر , مصرف الکل در دوران شیردهی , عوارض مصرف الکل در دوران شیردهی ,
:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

علل کودک آزاری، پیشگیری از کودک آزاری

اگر والدین با دلایل و علل کودک آزاری اشنا باشند تا حد زیادی می توانند نسبت به این اتفاق پیشگیری های لازم را انجام دهند، هر رفتاری که باعث آزار و اذیت کودک در هر بعد از وجود او اعم از روحی، عاطفی، جسمی، جنسی و غیره شود به عنوان کودک آزاری تعریف می شود و این رفتار های می تواند از جانب والدین، نزدیکان، معلمان و سایر افراد به وجود آید.

هم چنین کودک آزاری معمولا به دلایل شرایط خانوادگی، فردی و اجتماعی به وجود می آید و عوارض بسیار زیادی برای کودک و خانواده به همراه دارد، در بعضی مواقع شدن فشار بر روی کودک و والدین به قدری زیاد می باشد که مسائلی مانند خودکشی و قتل را ممکن است به همراه داشته باشد.

در این مقاله به بررسی موضوعاتی که باعث کودک آزاری می شود می پردازیم تا والدین با به دست آوردن آگاهی های لازم بتوانند پیشگیری های لازم را انجام دهند.

علل کودک آزاری
عوامل کودک آزاری را می توان به ۴ دسته تقسیم بندی کرد، والدین با به دست آوردن اطلاعات لازم در این زمینه می توانند علاوه بر محافظت از فرزندتان به نکات تربیتی بیشتر اهمیت داده و فرزندان را از این عوامل دور نگه دارند.

اشتباهات کودک
برخورد با اشتباهات کودک
در ادامه این مقاله به چهار علت اصلی که باعث کودک آزاری می شود اشاره می کنیم.

شرایط خانوادگی
یکی از مهم ترین عوامل کودک آزاری شرایط خانواده می باشد که در ابعاد مختلف می تواند زمینه ساز آسیب هایی بر روی کودکان شود، این شرایط شامل موارد زیر می باشد.

زمانی که که در خانواده یکی از والدین حضور نداشته طلاق گرفته یا فوت شده باشد و یا یکی از والدین ازدواج دوم کند کسی حضور ندارد تا از کودک پشتیبانی کند و در این صورت حمایت کافی از کودک صورت نمی گیرد و کودک بیش از هر کودک دیگری در معرض خطرات کودک آزاری قرار می گیرد، خانواده در این امر بسیار اهمیت دارد و وجود آن باعث امنیت برای کودک می باشد.
در خانواده هایی که استرس و اضطراب بر روی والدین و کودک زیاد می باشد احتمال کودک آزاری بسیار زیادی است، زیرا بزرگ تر ها تحت فشار هستند و احتمال دارد بدرفتاری بسیاری با کودک شان داشته باشند.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-علل کودک آزاری



:: برچسب‌ها: علل کودک آزاری , کودک آزاری , پیشگیری از کودک آزاری ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

خواباندن نوزاد، روش های کمکی برای والدین

یکی از بزرگ ترین دغدغه های والدین خواباندن نوزاد می باشد، در واقع زمانی که نوزادی متولد می شود تغییرات بسیار زیادی در زندگی پدر و مادر ایجاد می شود یکی از این تغییرات بی نظمی در ساعات خواب و استراحت والدین می باشد.

خواب نوزادان ساعت مشخصی ندارد و در بسیاری از مواقع نوزادان بدون علت خاصی از خواب بیدار می شوند و بعضی اوقات ممکن است گرسنه باشند و در طول شب بار ها بیدار شوند، در این شرایط والدین باید اصول خواباندن نوزاد را بدانند و در این زمینه آگاهی لازم را داشته باشد تا خود و نوزادشان خواب راحت تری را تجربه کنند.

در ادامه این مقاله به بررسی راه هایی برای خواباندن نوزاد می پردازیم و در صورتی که نوزادان بی خوابی و یا بدخوابی های مداومی داشته باشند می توانید با دریافت مشاوره کودک علت آن را بیابید و آن مسئله را درمان کنید.

راه های صحیح خواباندن نوزاد
نوزادان فرق بین شب و روز را تشخیص نمی دهند و به همین دلیل در طول شبانه روز به صورت مکرر و پراکنده به خواب می روند و زمانی که نوزاد بزرگ تر می شود چرخه خواب او نظم بهتری پیدا می کند و در این مدت برای این که کودک خواب بهتر و عمیق تری داشته باشد بهتر است روش های صحیح خواباندن نوزاد را بدانید در ادامه مقاله این راه ها را بیان می کنیم.

خواباندن نوزاد، استفاده از نور مناسب
نور زیاد به طور ناخودآگاه روز و بیدار شدن را برای انسان تداعی می کند و این ریشه در سیستم بیولوژیکی انسان دارد و هم چنین نور کم و تاریکی باعث ترشح ملاتونین در بدن می شود و به این ترتیب فرد راحت تر به خواب می رود و خواب عمیق تر و با کیفیت تری را تجربه می کند و نوزاد هم به همین ترتیب با نور کم راحت تر می تواند به خواب برود و باید در هنگام خواب به نور مناسب توجه داشته باشید تا چرخه خواب نوزاد هر چه زودتر تنظیم شود و به راحتی به خواب برود.

اگر نوزاد در طول شب بیدار می شود چراغ را روشن نکنید زیرا با روشن شدن چراغ به طور کامل نوزاد بیدار می شود شما باید در همان تاریکی او را آرام کنید تا دوباره به خواب برود.

نکته مهم : نوزاد را در تاریکی محض قرار ندهید و یک چراغ خواب کوچک با نور کم در اتاق بگذارید.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-خواباندن نوزاد



:: برچسب‌ها: خواباندن نوزاد , قنداق کردن نوزاد , راه های صحیح خواباندن نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

بوسیدن نوزاد، فواید و ضررهای بوسیدن نوزاد

افراد به خصوص والدین بعد از این نوزادشان به دنیا می آید به طور غریزی دوست دارند او را در آغوش بکشند، نوازش کنند و ببوسند، اما برای بسیاری از پدر و مادر ها این سوال به وجود می آید که امکان دارد بوسیدن نوزاد ضررهایی برای او داشته باشد؟ آیا این کار در فرایند رشد کودک تاثیر دارد و به او کمک می کند؟

متخصصین کودک برقراری رابطه عاطفی صمیمانه با نوزاد از طریق اعمالی مانند نوازش کردن، بوسیدن برای رشد هیجانی او لازم و ضروری می دانند اما با این باید نکات بهداشتی رعایت شود تا سلامت نوزاد حفظ شود، در غیر این صورت احتمال دارد مضرات بوسیدن بیشتر از فواید آن باشد.

اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در این زمینه هستید باید به مطالعه این مقاله بپردازید تا در مورد فواید و ضررهای بوسیدن اطلاعات لازم را به دست آورید.

بوسیدن نوزاد
بوسیدن یک نوع نوازش لمسی می باشد و نوزادی که متولد می شود آنقدر دوست داشتنی می باش که اطرافیان تمایل دارند او را ببوسند، به دلیل این که نوزاد از حساسیت بالایی برخوردار است باید تاثیرات مثبت و منفی این نوع نوازش ها را بدانیم.

بوسیدن بر روی جسم و روح نوزاد تاثیرات بسیار عمیقی می گذارد و این تاثیرات می تواند موقتی، عمیق یا طولانی مدت باشد در ادامه این مقاله فواید کوتاه مدت و بلند مدت بوسیدن در ابعاد جسمانی و روانی را بیان می کنیم.

فواید کوتاه مدت
بوسیدن اگر به صورت لمس کوتاه مدت نوزاد، همراه با در آغوش کشیدن او باشد می تواند باعث کاهش سطح هورمون استرس کودک شود و زمانی که کودک بعد از بوسیدن ذوق زده می شود و خنده لحظه ای دارد نشان از احساس شادی و رضایت او می باشد و در این حالت دوپامین ( انتقال دهنده عصبی شادی) در بدن نوزاد افزایش می یابد.

بر اساس تحقیقات پزشکی به اثبات رسیده است که بوسیدن نوزاد باعث ارتباط عاطفی عمیقی با او می شود که به تقویت دستگاه ایمنی بدن نوزاد کمک می کند و باعث می شود بدن وی در برابر بیماری ها مقاوم تر شد و نسبت به نوزادانی که از چنین امکانی بهره مند نیستند سیستم ایمنی قوی تری دارند.

فواید بلند مدت
بوسیدن در دراز مدت باعث رشد هوش هیجانی نوزاد می شود، هوش هیجانی به معنی درک احساسات و ابراز همدلی با دیگران می باشد و به صورت اکتسابی به فرد منتقل داده می شود و وراثت سهم بسیار کمی در این قضیه دارد.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-بوسیدن نوزاد



:: برچسب‌ها: بوسیدن نوزاد , مضرات بوسیدن نوزاد , فواید بوسیدن نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

از خواب پریدن نوزاد، اصلی ترین دلایل از خواب پریدن در نوزادان

در ماه های اولیه زندگی نوزاد، از خواب پریدن او بسیار اتفاق می افتد و والدین را دچار زحمت و بی خوابی می کند، در بعضی مواقع بیدار شدن کودک از خواب می تواند طبیعی باشد و گاهی اوقات از وجود مشکل و بیماری جدی در کودک خبر می دهد.

معمولا مادرانی که تجربه اول بارداری را دارند زمانی که کودک از خواب می پرد دچار استرس زیادی می شوند و آن استرس را به کودک منتقل می کنند.

در این هنگام رفتار والدین با کودک بسیار تاثیر دارد و باعث بهتر و یا بدتر شدن وضعیت فرزندشان می شود، دلایلی که باعث از خواب پریدن می شود زیاد است و شامل عوامل جسمی و روانی می شود با این حال چند راهکار ساده برای این موضوع ارائه می دهیم تا از بروز این اتفاق جلوگیری نماییم، در ادامه این مقاله بیشتر در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد.

علاوه بر این اگر در آرام کردن کودک خود دچار مشکل شده اید می توانید از مشاوره کودک و روانشناس کمک بگیرید.

علل از خواب پریدن نوزاد
از خواب پریدن نوزاد می تواند بسیار طبیعی باشد یا به خاطر عوامل دیگر به وجود آید که در ادامه این مقاله علت های از خواب پریدن نوزاد را به همراه راهکار های مناسب بیان می کنیم.

احساس ترس در نوزاد
نوزاد معمولا به صورت غریزی احساس ترس و نا امنی می کند و زمانی که اطراف او کسی نباشد احساس ترس و ناامنی بیشتر می شود و باعث می شود تا کودک با ترس و گریه از خواب بپرد و والدین نمی توانند کودک را آرام کنند در این جا اولین اقدام بغل کردن کودک می باشد تا نوزاد حس امنیت داشته باشد و این حس به او انتقال داده شود.

روش دیگر که در زمان قدیم مورد استفاده قرار می گرفت قنداق کردن کودک می باشد که توسط قدیمی ها توجیهات مخصوص به خود را دارد، این کار باعث می شود تا ترس از کودک دور شود و نوزاد حس امنیت داشته باشد هم چنین می توانید کودک را در محل بسته ای قرار دهید و اطراف او متکا، لحاف و غیره بگذارید تا بخوابد.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-از خواب پریدن نوزاد



:: برچسب‌ها: از خواب پریدن نوزاد , عرق زیاد در نوزاد , علل از خواب پریدن نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

کودک بهانه گیر، علل بهانه گیری بچه ها

در مقابل کودک بهانه گیر چه رفتاری باید از خود نشان دهیم؟ این سوالی است که بسیاری از والدین در جلسات مشاوره خانواده آن را می پرسند، آن ها می گویند کودک دلبند مان که ماه ها و شاید سال ها منتظر تولدش بوده ایم امروز این قدر بهانه گیر شده است که جان مان را به لب مان رسانده است. خنده از روی لب هایش محو شده است و به طور مداوم در حال جیغ زدن و گریه کردن می باشد و به طور متوالی قهر می کند و حرف نمی زند.

اما به راستی کودک به چه دلیل دچار چنین بهانه گیری می شود؟ مشاوره روانشناسی از ابعاد مختلفی به این سوالات پاسخ داده و جواب های متعددی برای آن ها به دست آورده است، در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تری در مورد کودک بهانه گیر از نظر مشاوران و روانشناسان پرداخته ایم.

درمان و علل بهانه گیری کودک
بهانه گیری اگر چه در میان بسیاری از کودکان امری شایع می باشد اما زمینه بروز و شدت آن معمولا با تفاوت هایی همراه می باشد که علل مختلفی می تواند داشته باشد و در کل مجموعه ای از علل های فردی و تربیتی باعث بروز این رفتار ها در کودک می شود.

آنچه که مهم و قابل توجه است رفتار والدین با کودک بهانه گیر می باشد که می تواند زمینه ساز بهانه گیری های بعدی در کودک باشد، بهانه گیری در سنین مختلف علت های متفاوتی دارد که در ادامه این مقاله با برخی از آن دلایل آشنا می شویم، همچنین والدین با کمک مشاوره و بهره بردن از مشاوره تلفنی می توانند بهانه گیری های فرزندان خود را علت یابی کنند.

نمی تونم حرف بزنم!
اگر چه کودک در سنین پایین معنی لغات و کلمات را تا حدود زیادی درک می کند و متوجه می شود و معنی حرف ها و سوال هایی که از او می پرسیم را می فهمد اما نمی تواند برای پاسخ دادن به سوال ها و یا ابراز نظرتت شخصی خود از کلمات به درستی استفاده کند و همین مسئله باعث می شود زمانی که خواسته ای دارد او را کلافه کند و باعث بی قراری و بهانه گیری او شود و گریه کند یا جیغ بکشد.

در این هنگام باید صبور و با حوصله به نیاز های کودکتان رسیدگی کنید و آن ها را مورد بررسی قرار داده تا پاسخ درستی برای آن پیدا کنید.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-کودک بهانه گیر



:: برچسب‌ها: علل بهانه گیری کودک , علل بهانه گیری بچه ها , کودک بهانه گیر ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

رفتار با نوجوان پرخاشگر، بهترین راهکار چیست؟

دوره نوجوانی بسیار پر فراز و نشیب و با اهمیت می باشد و چگونگی رفتار با نوجوان پرخاشگر شخصیت نوجوان را می سازد و در شکل گیری هویت او تاثیر گذار می باشد، در این شرایط نقش والدین بسیار مهم و تعیین کننده می باشد.

معمولا نوجوانان تغییرات خلقی بسیاری را تجربه می کنند که یکی از این تغییرات خشم و پرخاشگری می باشد ، پرخاشگری در نوجوانان به میزان زیادی به بحران های دوران نوجوانی آنها مربوط می شود و والدین می توانند نیاز ها و احساسات فرزند خود را به خوبی درک کنند و برخورد مناسب و متعادلی با اشتباهات و پرخاشگری های داشته باشند، در این صورت محیط خانه به محیطی آرام برای فرزندان تبدیل می شود و زمینه برای رشد آن ها مهیا می گردد همچنین برای حل مشکل نوجوانان پیشنهاد می شود تا از مشاور کمک بگیرید تا در این زمینه راهنمایی های لازم را بگیرند.

رفتار با نوجوان پرخاشگر، نوجوانی و پرخاشگری
نوجوانی یک دوره بسیار پر اهمیت در زندگی فرد می باشد و فرد در آن دوره به دنبال پیدا کردن شخصیت و هویت مختص به خود می باشد و رسیدن به هویت واقعی به راحتی صورت نمی گیرد و مسلما به زمان نیاز دارد.

رفتار ها و تغییرات خلقی نوجوانان به خاطر تغییرات هورمونی به وجود می آید، پرخاشگری در دوره نوجوانی امری طبیعی است و نوجوانان در این دوره تحریک پذیر هستند و حالات عاطفی بسیاری را تجربه می کنند.

بسیاری از والدین نسبت به پرخاشگری فرزندان خود گله مند هستند زیرا پرخاشگری در خانواده یک امر استرس زا می باشد و به همین دلیل خانواده ها به دنبال راهی هستند تا مشکلات و پرخاشگری های نوجوان شان را کاهش دهند.

رفتار با نوجوان پرخاشگر، دلایل عصبانیت و پرخاشگری نوجوانان
پرخاشگری در نوجوانان دلایل بسیاری دارد، آگاهی های لازم نسبت به این دلایل می تواند به برخورد بهتر والدین با فرزندان کمک کند، این دلایل موارد زیر را در بر می گیرد:

دلایل زیست شناختی
بر اساس تحقیقات انجام شده هنگامی که هورمون تستسترون ( هورمون پرخاشگری) افزایش می یابد خشم و عصبانیت در نوجوانان افزایش می یابد و زمانی که قند خون فرد کاهش می یابد نیز فرد عصبی و پرخاشگر می شود بنابراین کاهش قند خون یکی از دلایل زیست شناختی می باشد.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-رفتار با نوجوان پرخاشگر



:: برچسب‌ها: نوجوان پرخاشگر , دلایل عصبانیت و پرخاشگری نوجوانان , نوجوانی و پرخاشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

سن تربیت کودک، از چه سنی کودک را تربیت کنیم؟

آیا سن تربیتی کودک مربوط به دوره خاصی می باشد؟ همه پدر و مادر ها دوست دارند تا فرزند آن ها به بهترین شکل تربیت شوند و از همان روزهای ابتدای زندگی کودک سعی می کنند تا به بهترین نحوه به کوک برخورد کنند، تا فرزندشان را به خوبی پرورش داده و تربیت کنند.

اما بسیاری از والدین نمی دانند تا در چه سنی چه رفتاری با کودکشان داشته باشند هنگامی که والدین آگاهی لازم در مورد سن تربیت کودک و چگونگی آن به دست آوردند می توانند رفتاری متناسب با درک کودک ارائه دهند.

در این مقاله سن تربیت کودک و رفتار های متناسب در هر دوره از رشد مورد بررسی قرار گرفته است، با مطالعه این مقاله می توانید این اطلاعات را کسب کرده و هم چنین می توانید از مشاور و روانشناس کمک بگیرید تا با توجه به این موضوع راهنمایی های لازم را برای شما انجام دهد.

بهترین زمان و سن تربیت کودک
به طور کلی یادگیری کودک سن خاصی ندارد و نمی توان تربیت کودک را به سن خاص و دقیقی اختصاص داد، در واقع از همان ابتدای زندگی کودک والدین بر روی رفتار او اثر می گذارند.

به عنوان مثال انجام دادن رفتار های ساده ای مثل بغل کردن کودک، نگاه کردن، حرف زدن و بوسیدن او در سنین پایین و پاسخ به نیازهای جسمی و عاطفی او در همان اوایل زندگی بر شکل دهی شخصیت، عاطفه و رفتار های بعدی فرزندتان تاثیر می گذارد، همچنین بر اساس پژوهش های انجام شده صحبت با کودک پیش از تولد همراه با موسیقی، تغذیه مناسب، دور بودن از استرس و اضطراب کودک تاثیر می گذارد.

با این وجود تربیت مستقیم کودک در سنی آغاز می شود که او قدرت درک و پاسخ کلامی داشته باشد، این مقاله با توجه به دوره های حساس و مهم رشد و نیاز های مختص هر دوره با توجه به سن تربیت آن دوره تقسیم بندی شده است، در این مقاله با هر بخش و نکات تربیتی مربوط به آن بخش آشنا خواهید شد.

تربیت کودک زیر یکسال
در سنین زیر یک سال ارتباط شما با کودک تان باید بسیار زیاد باشد و فرزندتان باید احساس آرامش و امنیت در کنار شما داشته باشد تا در آینده بتواند شخصیتی مستقل برای خود ایجاد کند. در ماه های ابتدایی تولد، شما می توانید توانایی ذهنی کودک را افزایش دهید و محیط اطراف کودک را با توجه به وسایلی که برای او جذابیت و تنوع دارد غنی سازید و در کنار آن در آغوش کشیدن، لبخند زدن به او و بازی کردن را فراموش نکنید و سعی کنید به کودک حس آرامش و امنیت بدهید زیرا تلاش های شما در این سن به افزایش بهداشت جسمی و روانی کودک منجر خواهد شود.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-سن تربیت کودک



:: برچسب‌ها: سن تربیت کودک , پرخاشگری کودک , تربیت کودک زیر یکسال ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

عصبانیت در بارداری

آیا در دوران بارداری بی حوصله هستید و صبر و تحمل شما کم شده است؟ آیا در دوران بارداری مدام با همسر خود جرو بحث می کنید؟ آیا نگران هستید عصبانیت شما بر روی جنین تاثیر منفی بگذارد؟

دوره بارداری دوره ای بسیار خاص و حساس می باشد و زنان در آن دوره احساسات و هیجانات خاصی دارند بنابراین زوجین باید با یکدیگر همکاری لازم را داشته باشند و مراقب یکدیگر باشند.

در این دوره زنان احساسات و هیجانات مختلفی مانند خشم، اضطراب و افسردگی را تجربه می کنند، که هر کدام از این احساسات بر یکدیگر تاثیر می گذارد و به یکدیگر مرتبط می باشد.

در دوران بارداری عصبانیت امری بسیار طبیعی می باشد و عواقب و آسیب هایی را به همراه دارد، زنان در دوران بارداری تحمل و صبرشان کم شده و مدام با همسرشان جرو بحث می کنند. این امر رابطه زندگی زناشویی را به خطر می اندازند.

گاهی اوقات زنان احساس می کنند که از طرف همسرشان درک نمی شوند و به همین دلیل صبر و تحمل آن ها کم شده و پرخاشگر می شوند.

همه این عوامل می تواند دوران بارداری را برای زنان بسیار سخت و دشوار کند و زنان باید مهارت های کنترل خشم را بیاموزند تا بتوانند به درستی آن ها را به کار گیرند.

در این مقاله در مورد این که چرا زنان در دوران بارداری عصبانی می شوند و دلیل عصبانیت چیست، تاثیر آن بر روی جنین و راه حل هایی که برای کنترل عصبانیت در نظر گرفته می شود ارائه می دهیم.

عصبانیت در بارداری – چرا زنان در دوران بارداری عصبانی می شوند؟
عصبانیت در دوران بارداری یک امر طبیعی می باشد ولی گاهی اوقات این عصبانیت آسیب هایی به خانواده میزند و جو خانواده را متشنج می کند و برای افراد خانواده سخت خواهد بود که این جو را تحمل کنند بنابراین زوجین باید تحمل و صبر بالایی داشته باشند و یکدیگر را درک کنند.

در سه ماهه اول و آخر دوران بارداری تغییرات خلقی و عصبانیت بیشترمی باشد و در سه ماهه دوم این میزان کمتر خواهد بود و خلق مادر بالاتر بهتر خواهد بود.

در این جا برخی از دلایلی که باعث می شود زن در دوران حاملگی پرخاشگر شود را بیان می کنیم.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-عصبانیت در بارداری



:: برچسب‌ها: عصبانیت در بارداری , بارداری , عصبانیت زنان باردار ,
:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

دیابت دوران بارداری چیست؟

آیا تا به حال در مورد دیابت در دوران بارداری چیزی شنیده اید؟ در مورد دیابت دوران بارداری چه اطلاعاتی دارید؟ آیا می دانید که دیابت دوران بارداری فقط برای مادران باردار به وجود می آید؟ از راه ها و روش های درمانی آن چه می دانید؟

بی شک تا به حال با این اصطلاح آشنا شده اید، که در زمان بارداری برخی از مادران ممکن است به دیابت دچار شوند، تشخیص این دیابت برای اولین بار در دوره بارداری انجام می شود و جای هیچ نگرانی برای آن وجود ندارد زیرا بعد از زایمان اثر آن از بین خواهد رفت.

دیابت در دوران بارداری موقتی بوده و بعد از زایمان از بین می رود اما مادران باردار باید رژیم غذایی را رعایت کنند و رژیم آن ها باید تحت نظر پزشک باشد، زیرا اگر نکات غذایی را رعایت نکنند ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در آن ها به وجود داشته باشد.

از دیابت دوران بارداری چه می دانید؟
دیابت در دوران بارداری یکی از بیماری های مخصوص زنان باردار می باشد که تنها در زمان بارداری به وجود می آید و بعد از بارداری از بین می رود.

در طی دوره بارداری اختلال تحمل گلوکز به وجود می آید که برای اولین بار در زمان بارداری ایجاد شده و مورد تشخیص قرار می گیرد و به آن دیابت در دوران بارداری می گویند.

در طی بارداری سطح گلوکوز خون بالا می رود و به همین دلیل علائم دیابت در بارداری که پیش از آن برای زنان باردار تشخیص داده نشده است، مشخص می شود.

دیابت در دوران بارداری به خاطر موارد زیر به وجود می آید و در صورتی که موارد زیر در مادر باردار به وجود آید دیابت قابل تشخیص خواهد بود.

زمانی که بدن فرد قادر به ترشح انسولین کافی در دوران بارداری نباشد.
زمانی که در بارداری میزان تولید هورمون چربی و همچنین هورمون های ضد انسولین بیشتر شود.
یکی از مشکلات شایع در بارداری دیابت در دوران بارداری می باشد که مادران زیادی در بارداری درگیر آن هستند و هر روز دیابت در دوران بارداری در حال افزایش می باشد.

بر اساس تحقیقات انجام شده میزان شیوع دیابت دوران بارداری در ایران در مجموع ۹٫۴ درصد می باشد و کمترین میزان شیوع آن در کرمانشاه با میزان ۶٫۱۸ درصد و بیشترین میزان آن در کرج با میزان ۷ درصد بوده است.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-دیابت دوران بارداری چیست؟



:: برچسب‌ها: دیابت دوران بارداری , دیابت , نشانه های دیابت بارداری ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

تاثیر ژنتیک بر اعتیاد ، ژنتیک چقدر در گرایش افرد به مواد مخدر تاثیر دارد؟

تاثیر ژنتیک بر روی اعتیاد موضوعی می باشد که تحقیقات بسیاری بر روی آن انجام شده است، آمار نشان می دهد که حدود ۲۰ تا ۷۰ درصد اعتیاد به مواد مخدر تحت تاثیر ژن خانوادگی افراد می باشد و این میزان تاثیر در مواد مخدر متفاوت می باشد.

آگاهی لازم نسبت به ژن های زمینه ساز به اعتیادپ به خانواده ها کمک می کند تا به میزان زیادی از گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر جلوگیری کنند و در برخی از کشورها با استفاده از آزمایش ژنتیک می توانید زمینه ژنتیکی اعتیاد را از همان ابتدای تولد شناسایی کنید.

ژنتیک به این معنی نمی باشد که فرد صددرصد در آینده به اعتیاد دچار می شود بلکه بیانگر این است که این فرد نسبت به سایرین بیشتر در معرض خطر اعتیاد به مواد مخدر می باشد و به سمت اعتیاد به مواد مخدر گرایش دارد و اگر در شرایط محیطی نامناسب قرار بگیرد احتمال معتاد شدن افزایش می یابد، هم چنین علاوه بر این ها والدین تاثیر بسیاری بر ابتلا به اعتیاد در فرزندان دارند.

تاثیر ژنتیک بر اعتیاد
هیچ کس از اعتیاد در امان نمی باشد زیرا مکانیسم اعتیاد در مغز وجود دارد و در صورتی که مغز یک امر لذت بخش را تجربه می کند گذرگاه های عصبی در مغز ایجاد می شود که به همین ترتیب فرد دوست دارد تا آن لذت را دوباره تجربه کند .

بر اساس تحقیقات انجام شده اعتیاد در بسیاری از افراد زمینه ژنتیکی دارد و منظور از ژنتیک تفاوت های زیستی می باشد که باعث می شود افراد در برابر اعتیاد آسیب پذیر تر شوند و صدمه ببینند، اعتیادی که در بزرگسالی به وجود می آید بیشتر به خاطر ژنتیک می باشد زیرا در آن سن تاثیر پذیری از محیط کاهش می یابد.

مشاوره ژنتیک
۵ دلیل مشاوره ژنتیک
اهمیت آگاهی از تاثیر ژنتیک بر اعتیاد
اعتیاد یک مشکل پیچیده می باشد که عوامل بسیاری بر روی آن تاثیر می گذارد، یکی از عوامل تاثیر گذار بر روی آن ژنتیک می باشد و همچنین تنها یک ژن مخصوص در بروز اعتیاد موثر نمی باشد بلکه چندین ژن بر روی اعتیاد تاثیر می گذارد.

اگر درک بهتری از این پیچیدگی ها داشته باشید و عوامل موثر در اعتیاد را به خوبی بشناسید علاوه بر این که به درمان کمک می شود باعث پیشبینی و پیشگیری بهتر از اعتیاد نیز می شود البته باید بدانید که ژن ها سرنوشت انسان را نمی سازند و افرادی که ژن اعتیاد دارند تنها مستعد معتاد شدن نمی باشند بلکه شرایط محیطی بر روی اعتیاد فرد تاثیر بسیاری می گذارد و والدین می توانند با تعدیل محیط از معتاد شدن خود و یا فرزندشن جلوگیری کنند.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-تاثیر ژنتیک بر اعتیاد



:: برچسب‌ها: تاثیر ژنتیک بر اعتیاد , پیشگیری از اعتیاد , درمان ژن اعتیاد ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

درمان شکست عشقی بدون رنج کشیدن

درمان شکست عشقی از چه راهی امکان پذیر می باشد؟ عشق یکی از عمیق ترین احساسات بشری می باشد که می تواند مجموعه ای از احساسات و هیجانات قوی برای فرد به همراه داشته باشد و هرچه این عشق و احساس قوی تر باشد باعث می شود تا هنگام شکست خوردن فرد رنج بیشتری را متحمل شود.

در این شرایط احتمال دارد که فرد از نظر روحی و عاطفی دچار مشکلات بسیاری شود و غم از دست دادن رابطه باعث شود تا به مشکلات افسردگی و اضطراب دچار شود برای این که از مرحله شکست عشقی عبور کنید نیاز است تا از مشاور و روانشناس کمک بگیرید و اقدامات لازم برای کنار آمدن با شکست عشقی صورت گیرد.

برای این که با روش ها و راهکارهای درمانی شکست عشقی آشنا شوید این مقاله را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید.

علل تفاوت افراد در واکنش به شکست عشقی
چرا بعد از شکست عشقی بعضی ها بی تفاوت به زندگی شان ادامه می دهند و بعضی ها تا پای مرگ هم جلو می روند؟ شما دوست دارید پس از تجربه شکست عشقی جز کدام دسته باشید؟

ذهنیت افراد از عاطفه و عشق و دوست داشتن از سال های قبل شکل گرفته است زمانی که برای اولین بار مادرتان شما را در آغوشم گرفت و وجود مادرتان را حس کردید اما احتمال دارد که همین چندماه یا چند سال پیش عاشق شده باشید.

کسانی که مادرشان را از دست داده اند شکست های عشقی وحشتناک تری را تجربه کرده اند البته منظور تنها از دست دادن فیزیکی نمی باشد و افراد اگر به هر دلیل رابطه عاطفی و مادرانه با مادرشان را از دست داده اند همیشه به دنبال مادر جایگزین هستند و اگر دومین مادرشان نیز بی رحم باشد در این شرایط دنیا را جای بسیار وحشتناکی خواهند دید و تصور می کنند دنیا جایی است که افراد همه چیز را از دست می دهند.

البته عکس این قضیه هم صادق است و افرادی که به طور مداوم مورد توجه والدینشان هستند و به آن ها وابستگی زیادی دارند به راحتی نمی توانند “نه “را قبول کنند. شما با توجه به موقعیت و شرایطی که تربیت شده اید می توانید عکس العمل های متفاوتی از خودتان نشان دهید.

البته تنها این موارد همه ماجرا نمی باشد بلکه عوامل فردی و محیطی گوناگونی بر روی این موضوع اثر می گذارد و درمانگر می تواند هر یک از این نقش ها را مورد ارزیابی قرار دهد

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-درمان شکست عشقی بدون رنج کشیدن



:: برچسب‌ها: درمان شکست عشقی , درمان شکست عشقی بدون رنج کشیدن , شکست عشقی ,
:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

برخورد با اشتباهات کودک ، بهترین واکنش در برابر اشتباهات کودکان

یکی از مهم ترین دغدغه های والدین، نحوه برخورد با اشتباهات کودک می باشد، زیرا کودکان با رفتارهای اشتباه خود بزرگ می شوند و شخصیت آن ها از این طریق شکل می گیرد و کودکان با اشتباه کردن، رفتارهای درست و صحیح را یاد می گیرند اما رفتار های والدین در این زمینه مهم می باشد و باعث یادگیری درست و یا غلط در کودکان می شود.

اگر با کودک رفتار اشتباه صورت گیرد آسیب های جدی بر روی شخصیت او می گذارد که یکی از آن ها کمبود اعتماد به نفس می باشد در برخورد با اشتباهات کودک باید اصولی را رعایت کنید تا با رعایت آن ها به بهترین نحوه به کودک خود پاسخ دهید و او را تربیت کنید.

در ادامه این مقاله به بررسی کامل برخورد با اشتباهات کودک می پردازیم و تا حدودی اطلاعاتی را در اختیارتان قرار می دهیم.

اشتباهات کودک و بر خورد با آن ها
اشتباه کردن یک امر معمول و عادی برای رشد و پرورش کودکان می باشد و هیچ کودکی نیست که کارهایش را بدون نقض و مطالبق با انتظار والدین انجام دهد و همه آن ها گهگداری اشتباهاتی دارند، اما آن چه اهمیت دارد نحوه بر خورد والدین با اشتباهات می باشد، زیرا این اشتباهات باعث عبرت آمیزی و تغییر رفتار صحیح کودکان می شود.

مغز کودکان پیام های منفی را درک نمی کند مثلا زمانی که کودک گریه می کند و جیغ می زند به او بگویید “جیغ نزن” به ندرت به حرف های شما گوش می دهد و احتمال دارد شما احساس کنید که با شما لجبازی می کند در حالی که این طور نمی باشد و لازم است که شما نحوه بیان خود را با او تغییر دهید مثلا در برخورد با جیغ زدن به او بگویید ” لطفا آرام تر صحبت کن “.

برخورد با اشتباهات کودک، تنبیه و فریاد زدن ممنوع
فریاد زدن بر سر کودک به اندازه تنبیه بدنی و کتک زدن مخرب می باشد و بر روی شخصیت و اعتماد به نفس فرد آسیب جدی وارد می کند، این کار نتیجه آنچنانی ندارد زیرا داد زدن نتیجه معکوس دارد و کودک توجه آنچنانی به حرف والدین نمی کند.

کودکانی که به هر دلیلی حتی برای اشتباهات کوچک تنبیه می شوند دچار کمبود اعتماد به نفس شده و با احساس گناه و سرزنش رشد می کنند و بزرگ می شوند.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-برخورد با اشتباهات کودک



:: برچسب‌ها: برخورد با اشتباهات کودک , قبول اشتباهات کودک , اشتباهات کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

تحقیر شدن در رابطه ، با احساس حقارت در رابطه چه کار کنیم؟

احساس تحقیر شدن در رابطه یکی از مشکلاتی می باشد که بر روی روابط عاطفی تاثیر بسیاری می گذارد و به آن آسیب وارد می کند، این احساس باعث می شود تا فرد اعتماد به نفس خود را از دست بدهد و نتواند آن طور که دوست دارد در زندگی خود عمل کند.

عوامل مختلفی می تواند باعث به وجود آمدن احساس حقارت در رابطه عاطفی شود که عبارت اند از اختلاف سطح تحصیلی یا طبقاتی، وجود مشکلاتی در سبک شخصیتی طرفین و نداشتن مهارت های ارتباطی نمونه ای از این عوامل می باشد.

اگر شما در رابطه ای قرار گرفته اید که احساس می کنید تحقیر می شوید و برای تلاش می کنید تا احساسات منفی شما بهبود یابد می توانید این مقاله را مورد مطالعه قرار دهید، مطالب آن می تواند برای شما مفید باشد.

 

چه چیزی باعث احساس تحقیر شدن در رابطه می شود؟
رابطه سالم باعث می شود تا فرد بهداشت روانی سالمی داشته باشد و بر روان او تاثیر بسیاری می گذارد، زمانی که رابطه سالم باشد افراد می توانند صادقانه و بدون قضاوت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند اما زمانی که طرفین احساس کنند تحت نظر و کنترل می باشند و همه رفتار های آن ها مورد ارزیابی قرار می گیرد دیگر نمی توانند خود واقعی شان را در رابطه نشان دهند و دائما تلاش می کنند نقش بازی کنند و خود را پنهان نگه دارند.

در این شرایط فرد هنگامی که با ارزیابی های منفی رو به رو می شود اعتماد به نفس او تا حد زیادی کاهش می یابد و در نتیجه احساس حقارت و پوچی به او دست می دهد.

علاوه بر قضاوت و ارزیابی های نا به جا در رابطه عواملی دیگری وجود دارد که می تواند احساس تحقیر شدن را رابطه را در فرد ایجاد کند برای مثال بسیاری از افراد شخصیتی شکننده دارند و اعتماد به نفس آن ها پایین می باشد و هر حرف و حرکتی را به خودشان می گیرند و به عنوان تحقیر شدن تعبیر می کنند در این شرایط مشکل از طرف مقابل نمی باشد بلکه ساختار روانی فرد مشکل دارد که به همه چیز نگاه منفی دارد و آن را به عنوان یک تهدید تلقی می کند.

در بسیاری از اوقات احتمال دارد احساس حقارت در رابطه دوستی یا با شریک عاطفی به قدری زیاد باشد که فرد دیگر قادر نباشد رابطه عاطفی خود را ادامه دهد، در این شرایط بهتر است با مشاور و روانشناس صحبت شود تا فرد بتواند تصمیم درستی بگیرد.

 

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-تحقیر شدن در رابطه ، با احساس حقارت در رابطه چه کار کنیم؟



:: برچسب‌ها: چه چیزی باعث احساس تحقیر شدن در رابطه می شود؟ , تاثیر شخصیت بر احساس شما از رابطه , با احساس تحقیر شدن در رابطه چه کار کنیم؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

جرات مندی چیست، چگونه جرات مند باشیم؟

جرات مندی چیست و چه کمکی به ما می کند؟ یکی از مهارت های اصلی زندگی که باعث می شود با دیگران تعامل موثر و بهتری داشته باشید جرات مندی می باشد، فردی که جرات دارد در طول زندگی موفقیت های بیشتری را کسب می کند و بهداشت جسمی و روانی بالاتری را تجربه خواهد کرد، یکی از کارکردهایی که این مهارت دارد در نه گفتن به جا بسیار کمک می کند و مفید می باشد.

در واقع جرات مندی کمک می کند در صورتی که می خواهیم روابط احترام آمیز خود را با اطرافیان حفظ کنیم به درخواست های نا به جا آن ها به شیوه درستی جواب منفی بدهیم، اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در زمینه جرات مندی به دست آورید باید این مقاله را به طول کامل مورد مطالعه قرار دهید.

جرات مندی چیست؟ انسان جرات مند کیست؟
به انسان هایی که به طور منطقی می توانند از خود دفاع کنند و توانایی نه گفتن در مقابله خواسته های دیگران را دارند، انسان جرات مند یا جرات ورز نامیده می شود، این افراد زمانی که از حقوق خود دفاع می کنند به گونه ای رفتار می کنند که حقوق دیگران حفظ شود و مورد تجاوز قرار نگیرد و هم چنین اجازه نمی دهند دیگران سودجویی کنند.

این مهارت نیازمند این است که بتوانید جوانب اعتدال را رعایت کنید، برای به دست آوردن حق و حقوق خود پرخاشگری نکنید و شخصیت منفعلی نداشته باشید در این زمینه توصیه می شود تا مهارت های نه گفتن را به خوبی یاد بگیرید.

ترس از شکست
ترس از شکست چیست؟ نقش شکست در زندگی و رسیدن به موفقیت
تفاوت جرات مندی با پرخاشگری و انفعال چیست؟
جرات مندی به معنی آن نمی باشد که شخصیتی پرخاشگر داشته باشید و با شرایط به صورت منفعلانه برخورد کنید در واقع جرات مندی شیوه ای معتدلانه می باشد تا بتوانید حق خود را بگیرید.

برای این که بتوانید این مسئله را به خوبی درک کنید در ادامه این مقاله توضیحات بیشتری در مورد شخص پرخاشگر و منفعل بیان شده است که به شما کمک می کند.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-جرات مندی چیست



:: برچسب‌ها: جرات مندی چیست , روش های جرات مندی , تفاوت جرات مندی با پرخاشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

کاربرد هوش هیجانی چیست؟ بر اساس تحقیقاتی که در گذشته انجام شده است، روانشناسان علاوه بر هوش IQ یک هوش دیگری را نیز به عنوان هوش هیجانی معرفی کرده اند.

روانشناسان با بررسی افراد مختلف به این نتیجه رسیده اند که بسیاری از افرادی که در زمینه ریاضی، خواندن و نوشتن موفق هستند، نمی توانند رفتارهای خود را با دیگران به خوبی مدیریت کنند یا به عبارت دیگر توانایی برقراری ارتباط با دیگران را ندارند.

بر اساس نظر مشاوران، اگر افراد باهوش یا افرادی که بهره هوشی متوسطی دارند هوش هیجانی بالایی نیز داشته باشند خواهند توانست زندگی خوب و موفقی را برای خود شکل دهند.

هوش هیجانی باعث می شود تا فرد ارتباط خوبی با دیگران داشته باشد و این هوش نمایانگر این می باشد که این افراد می توانند تعاملات اجتماعی خوبی با دیگران برقرار کنند و به این صورت این مهارت ها را افزایش می دهند.

تفاوت بین هوش هیجانی با هوش شناختی
بر اساس گفته مشاوران، هوش هیجانی با هوش شناختی متفاوت می باشد و بین این دو نوع هوش هیچ ارتباطی وجود ندارد، از نظر علمی نیز هیچ ارتباطی بین آن ها ثبت نشده است و نمی توانیم بگوییم که هوش هیجانی یک فرد نشان دهنده هوش شناختی او است.

هوش شناختی قابل انعطاف نبوده و از زمان تولد به صورت ثابت باقی می ماند، این بدین معنی است که میزان هوش شناختی در سن پانزده سالگی به همان مقدار می باشد که در سن پنجاه سالگی خواهد بود.

بنابراین هوش شناختی باعث می شود تا توانایی فرد در یادگیری افزایش یابد و در یادگیری فرد تاثیر دارد.

اما هوش هیجانی شرایطی متفاوت با هوش شناختی دارد، به طور مثال هوش هیجانی انعطاف پذیر بوده و می توان آن را یاد گرفت و تقویت کرد.

بسیاری از افراد ممکن است از بدو تولد هوش هیجانی بسیار بالایی داشته باشند و بعضی از افراد باشند که این هوش را در خود تقویت کرده اند.

علاوه بر هوش هیجانی و هوش شناختی، شخصیت افراد هم در رفتار آن ها تاثیر دارد، شخصیت آن ها نشان می دهد که آیا فرد درون گرا و یا برون گرا می باشد، این ویژگی های شخصیتی در طول زندگی فرد ثابت می باشد و در دوران کودکی شکل می گیرد و تغییر نمی کند و یا از بین نمی رود.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-کاربرد هوش هیجانی



:: برچسب‌ها: هوش هیجانی , کاربرد هوش هیجانی , هوش شناختی ,
:: بازدید از این مطلب : 495
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

نیاز به ازدواج اهمیت ندارد؟ ازدواج یک سنت دیرینه است که بسیار مهم و سرنوشت ساز می باشد، یکی از تصمیماتی که در زندگی فرد بسیار مهم است تصمیم به ازدواج و انتخاب همسر می باشد.

افراد برای این که ازدواج موفق و خوبی داشته باشند باید قبل از ازدواج دلایل خود را به خوبی بشناسند و پس از بررسی این دلایل برای ازدواج تصمیم بگیرند.

برای آن که شریک زندگی مناسبی را برای خود انتخاب کنید، باید دلایل خود را برای ازدواج بدانید و آن ها را بررسی کنید و ویژگی های طرف مقابل تان بررسی کنید، در این صورت می توانید برای ازدواج و تشکیل خانواده تصمیم بگیرید، شما با آمادگی کامل و با شناخت دقیق می توانید برای ازدواج اقدام کنید.

اگر به صورت عجولانه و بدون هیچ پیش زمینه ای شریک زندگی را انتخاب کنید مشکلاتی برای شما به وجود می آید.

ازدواج کانونی است که برای رفع نیاز های اساسی زنان و مردان صورت می گیرد، ازدواج یکی از مهم ترین و سرنوشت سازترین قدمی است که فرد در زندگی انجام می دهد و اگر انتخاب درستی داشته باشد، زندگی فرد می تواند در جهت مثبت عوض شود و او را به سعادت و کمال برساند و علاوه بر آن باعث رشد فردی و اخلاقی فرد می شود.

گاهی اوقات فرد ممکن است ازدواج ناموفقی داشته باشد که در این صورت تاثیرات مخربی بر روی شخصیت او ایجاد می شود و فرد دچار غم، پرخاشگری و افسردگی می شود و به طور کلی شکست در ازدواج تمام زندگی فرد را مختل می کند.

نیازهای به ازدواج و تشکیل خانواده
زمانی که فرد به سن ازدواج و تشکیل خانواده رسید باید شریک زندگی برای خود تعیین کند، انتخاب شریک زندگی چه برای مرد یا زن یک انتخاب بسیار مهم و اساسی می باشد، زیرا شریک زندگی سرنوشت انسان را می سازد و همراه خوبی در زندگی می باشد.

گاهی فرد به ازدواج به طور جدی توجه نمی کند و معیار های خاصی برای ازدواج ندارد یا به معیار هایش توجه نمی کند و چشم و گوش بسته تصمیم به ازدواج می گیرد.

همچنین گاهی افراد معیار های خاصی دارد اما آن ها را با ویژگی های طرف مقابل بررسی نمی کند و نمی تواند به شناخت برسد، و همین عوامل باعث می شود تا فرد در زندگی دچار شکست شده و طلاق بگیرد و به می توان از آن به عنوان علل عمده طلاق یاد کرد.

ازدواج موفق تاثیرات مثبتی بر روی زندگی مشترک می گذارد و باعث آرامش بخشیدن به زوجین، دور نگه داشتن آن ها از خطر و موانعی برای رفتار خطرناک می باشد.

افراد باید این نکته را در نظر بگیرند که زندگی شان تحت تاثیر ۵ خواسته و نیاز های اساسی می باشد که عبارت اند از : دوست داشته شدن، جاودانگی، استقلال، نیرومندی و سرگرمی

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-نیاز به ازدواج و جوانانی که خودکشی عشقی می کنند



:: برچسب‌ها: نیاز به ازدواج , ازدواج , خودکشی عشقی ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

بر روی یک برگه کاغذ می توانید خوبی ها و ویژگی های بد همسر خود را یادداشت کنید.

همچنین می توانید تجربه های بد و خوبی که در زندگی با یکدیگر داشته اید را نیز مورد بررسی قرار بدهید.

اگر برای این که طلاق بگیرید یا به زندگی مشترک خود ادامه بدهید دچار تردید بسیار زیادی هستید می توانید از این چند نکته استفاده نموده و آن را سبک و سنگین کنید.

نکته بسیار مهم در زندگی زناشویی
در ادامه چند این مسئله و نکته بسیار مهم در زندگی زناشویی تان را مورد بررسی قرار می دهیم.

اگر این موارد را به خوبی در زندگی خود لحاظ نمایید و به نتیجه برسید که می توانید به جای ترک زندگی با یکدیگر زندگی را ادامه دهید نتیجه مطلوب تر خواهید گرفت.

شما برای این ازدواج هزینه نموده و عمرتان را گذاشته اید و امیدها و رویاهای بسیار زیادی برای آن داشته اید.
بنابراین جدایی کار راحت و آسانی نیست و مخصوص کسانی است که از این مطمئنند که تمام تلاششان را کرده اند و دیگر قادر نخواهند بود که با یکدیگر زندگی را ادامه دهند.

بنابراین پیش از انجام تلاش ها نبایستی از هم جدا شوید.

پیش از تصمیم‌گیری در مورد طلاق حتما بایستی تمام انرژیتان را برای بهبود شرایط و روابط تان بگذارید.

اول طلاق بعد پشیمانی -چه کارهایی پیش از طلاق باید انجام داد؟
فرزندان را در نظر گرفته و تاثیر جدایی و طلاق را در زندگی آنها جدی بدانید
کودکان و به خصوص نوزادان و بچه هایی که سن و سال کمی دارند از لحاظ عاطفی و حسی بسیار وابسته اند.

در واقع در صورت جدایی شما، قربانی تصمیم ‌های خودخواهانه شما می شوند.

تصمیم برای طلاق در حالی که کودک بسیار نوپا و یا با سن کم دارید می ‌تواند برای او در آینده بسیار خطرناک و حساس باشد.

چرا که تغییر شرایط زندگی، مکان زندگی و همچنین تغییر اوضاع مالی می تواند به شدت کودک را تحت تاثیر قرار دهد.

 منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-اول طلاق بعد پشیمانی / چه کارهایی پیش از طلاق باید انجام داد؟



:: برچسب‌ها: طلاق , اقدامات پیش از طلاق , زندگی زناشویی ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

شیر نخوردن نوزاد، علت سندرم قهر از شیر مادر نوزاد دو تا ۴ ماهه

شیر نخوردن نوزاد یک مسئله نگران کننده برای مادر می باشد و بسیار شایع است بعضی از نوزادان حاضر به شیرخوردن نیستند و یا مقاومت از خود نشان می دهند و شیر را نمی خورند که به سندرم قهر از شیر مادر می گویند.

نوزادانی که شیر نمی خورند و یا از شیر مادر قهر می کنند یک دلیل خاصی دارد و در اکثر مواقع وجود یک مشکل را نشان می دهد.

نوزاد ممکن است دلایل مختلفی برای شیر نخوردن داشته باشند در این هنگام مادر باید با دلایل و علت های شیر نخوردن نوزاد آشنا شود تا بتواند با این مشکل به خوبی کنار بیاد و برای رفع آن راهکارهای درستی را در پیش بگیرد.

والدین می توانند برای افزایش اطلاعات خود از مشاور و متخصص کودک کمک بگیرند و آگاهی خود را افزایش دهند.

دلایل شیر نخوردن نوزاد
هنگامی که نوزاد حاضر نیست شیر بخورد و در مقابل شیر خوردن و تغذیه مقاومت از خود نشان می دهد در این حالت نوزاد دچار سندروم قهر از شیر مادر شده است.

بوسیدن نوزاد
بوسیدن نوزاد
مادران باید به این نکته توجه کنند که نوزادی که شیر نمی خورد به این معنا نیست که می خواهد از شیر گرفته شود بلکه او به خاطر دلایلی از شیر خوردن امتناع می کند که بسیاری از این دلایل را مورد بررسی قرار می دهیم.

شیر نخوردن نوزاد، تاخیر در شیر دادن به نوزاد
مادر ممکن است از نوزاد جدا باشد و یا هنگامی که کودک گرسنه است در شیر دادن و تغذیه نسبت به کودک تاخیراتی داشته باشد در این هنگام نوزاد دچار استرس و بی قراری می شود و ممکن است از خوردن شیر امتناع کند.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-شیر نخوردن نوزاد، علت سندرم قهر از شیر مادر نوزاد دو تا ۴ ماهه



:: برچسب‌ها: دلایل شیر نخوردن نوزاد , شیر نخوردن نوزاد , مشکلات مربوط به دهان نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

سوختگی کودکان، بهترین روش های درمان و اقدامات لازم در سوختگی کودکان
سوختگی در کودکان نیاز به مراقبت بیشتری دارد چون ممکن است آسیب های زیادی به همراه داشته باشد چون پوست کودکان نازک است و در مقایسه با بزرگسالان توانایی آن ها کم است تا از خودشان مراقبت کنند.

به همین دلیل باید والدین و یا مراقبین کودک اطلاعات کافی در مورد سوختگی داشته باشند تا در صورت نیاز بتوانند اقدامات لازم برای پیشگیری و درمان فوری سوختگی انجام دهند.

سوختگی اگر شدید باشد می تواند به عفونت های بسیار بدی منجر شود که در صورت بی توجهی خطرات بسیاری برای کودک به همراه دارد و ممکن است منجر به مرگ کودک شود و سوختگی یکی از شایع ترین اتفاقات است که برای کودکان اتفاق می افتد.

اگر کودک شما دچار سوختگی شد باید محل سوختگی را زیر آب سرد قرار دهید و بعد از آن با باند یا گاز روی آن را ببندید.

اگر سوختگی بسیار شدید بود باید سریع به پزشک و مراکز درمانی مراجعه کنید و همچنین برای کاهش ترس و پیشگیری از عواقب آن می توانید از مشاور کمک بگیرید.

سوختگی کودکان
پوست کودکان بسیار ظریف و نازک است و هنگام سوختگی نسبت به بزرگسالان بیشتر به آن ها آسیب می رسد.

کودکان نمی توانند از خود دفاع کنند و ممک است در شرایط مختلفی دچار سوختگی شوند آن ها در صورت تماس با غذاها و مایعات داغ و یا سوختگی با برق و مواد شیمیایی دچار سوختگی شوند.

برای مقابله با سوختگی در کودکان باید از بروز حادثه جلوگیری کنید تا کودکان گرفتار سوختگی نشوند در این زمینه باید والدین به کودک خود آموزش های صحیح را بدهد تا به وسایلی که احتمال سوختگی دارد نزدیک نشود و به درستی کودک خود را تربیت کند.

انواع سوختگی کودکان
سوختگی به چهار دسته تقسیم می شود که درجه سوختگی در دسته های مختلف متفاوت می باشد.

چهار دسته را در زیر مورد بررسی قرار می دهیم.

سوختگی درجه اول: بخشی بیرونی پوست آسیب دیده است و بر روی پوست التهاب و قرمزی به وجود می آید، پوست قرمز می شود.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-سوختگی کودکان، بهترین روش های درمان و اقدامات لازم در سوختگی کودکان



:: برچسب‌ها: سوختگی کودکان , انواع سوختگی کودکان , اقدامات لازم در سوختگی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ویژگی های رشدی کودکان نابینا چیست؟ مشکلات رشدی کودک نابینا چگونه حل می شود؟

هر یک از حواس ها در زمینه رشدمان به ما کمک می کند و اگر هر کدام دچار نقص شود مشکلاتی را برای فرد به وجود می آورد.

در این مقاله در نابینایی و ویژگی های رشد کودکان نابینا بحث می کنیم و بررسی کنیم که کودکان در چه زمینه دچار مشکل و تاخیر رشدی می شوند.

آیا می توان از تاخیر رشدی جلوگیری کرد؟ و در صورت جواب مثبت راه درمان آن را کشف کنیم.

نابینایی کودک یک نقص به شمار می آید و بر ابعاد مختلف رشد مانند رشد حرکتی و رشد شناختی اثر می گذارد.

کودکی که نابینا است رشد او با محدودیت هایی همراه می شود اما آن کودک با توجه به این محدودیت ها می تواند رشد کند و وارد جامعه شود.

کودک نابینا می تواند با کمک والدین آموزش های صحیح را ببیند و بر نقص جسمانی خود غلبه کند و برای اینکه یک انسان موفق باشد با تلاش بیشتر توانایی هایش را شکوفا کند و به اهدافش برسد.

اراده و ارتباط موثر با والدین و کنارآمدن با نقص جسمانی تاثیر مهمی در پیشرفت کودک دارد.

ویژگی های رشدی کودکان نابینا
کودکان نابینا نمی توانند محیط اطراف را ببینند و از نظر دیداری به مشکل برمیخورند.

کودکان ابتدای زندگی نمی توانند تشخیص دهند که مشکلشان چیست و تفاوتی بین خود و سایر کودکان حس نمی کنند و آگاهی تشخیص آن را ندارند.

کودکان وقتی وارد محیط های مختلف می شوند و رفتار دیگران را می بینند متوجه تفاوت خود می شوند.

کودکان نابینا با محدودیت هایی در رشد و جامعه رو به رو می شوند اما آن ها می توانند توانایی ها و مهارت های خود را نشان دهند و وارد جامعه شوند و پیشرفت کنند.

نقص بینایی درست است با محدودیت هایی همراه است کودک اگر تلاش کند و با مشکلش کنار بیاید به خوبی می تواند در زمینه ای که دوست دارد موفق شود و هماهنگی کودک با محیط به خطر نمی افتد و مشکلی به وجود نمی آید.

نقش والدین و مربیان بسیار پررنگ و مهم است و آن ها وظیفه دارند حس ترس و ناامنی کودک را از بین ببرند و همراه کودک شرایطی را آماده کنند تا کودک به راحتی بتواند وارد جامعه شود و به فعالیت بپردازد.

به طور کلی والدین و مربیان باید برای رشد همه جانبه کودک بسیار تلاش کنند.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-ویژگی های رشدی کودکان نابینا



:: برچسب‌ها: کودکان نابینا , مشکلات رشدی کودک نابینا , ویژگی های رشدی کودکان نابینا ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

در ابتدا چند بازی به شما معرفی می شود که می توانید با کودک خود انجام دهید و جنبه تفریحی و آموزشی دارد.

بعد در این مقاله به شما آموزش داده میشود که چگونه با کودک خود بازی کنید و چه اهمیتی بر آینده فرزندتان دارد.

۱- کودکتان را به پارک ببرید.

۲- با هم دوچرخه سواری کنید.

۳- فرزندتان را به کتابخانه ی عمومی ببرید. کمکش کنید کتاب هایی که علاقه دارد را بردارد.

۴- برای کودکتان یا همراه با او بخوانید.

۵- کودکتان را به ماهی گیری ببرید.

۶- باهم شیرینی بپزید.

۷- با هم خمیر بازی بسازید و سپس از شکل دادن به آن لذت ببرید. (دستور تهیه های آسان آنلاین برای خمیر بازی وجود دارد.)

۸- او را به پیاده روی یا پارک طبیعت ببرید.
۹- او را به استخر ببرید و به او آموزش دهید که شنا کند.

۱۰- تا مدرسه با او قدم بزنید یا دوچرخه سواری کنید (اگر امن و شدنی است).

۱۱- او را به باغ وحش ببرید.

۱۲- با او منچ بازی کنید.

۱۳- مونوپلی بازی کنید.

۱۴- یه قل دو قل بازی کنید.

۱۵- اتلو بازی کنید.(بازی تخته).

۱۶- بازی های با کارت انجام دهید.

۱۷- کتاب های رنگ آمیزی را با هم رنگ کنید.

۱۸- باهم نقاشی انگشتی انجام دهید. گودال شن بسازید (جعبه ی کوچک کیتی و ماسه از فروشگاه محله می تواند مناسب باشد) و اجازه دهید کودکتان با اشیای طبیعی همچون بلوط، سنگ، برگ و غیره آنرا تزئیین کند.

۲۰- کودکانتان را در گل کاری مشارکت دهید یا به او کمک کنید گیاه آپارتمانی بکارد و از آن مراقبت کند.

۲۱- او را به فروشگاه کشاورزی ببرید و همه ی گیاهان و میوه های متفاوت را به او نشان دهید.

۲۲- در خانه با هم ساز بزنید و برقصید.

۲۳- حباب بسازید.

۲۴- کودکتان را به ساحل ببرید و قلعه شنی بسازید.

۲۵- باهم کایت به هوا بفرستید.

۲۶- به او یاد دهید با کاغذ موشک بسازد.
۲۷- کمکش کنید برای اعضای خانواده خودش کارت تولد درست کند.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-با کودک خود زندگی کنیم- بازی هایی که بچه ها را موفق می کند



:: برچسب‌ها: مزایای بی نظیر بازی با کودکان , بازی با کودکان , رشد و پیشرفت کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

مشاوره آنلاین یعنی چه؟

مشاوره آنلاین، فرایند مشاوره ای است که مراجع و مشاور به جای ارتباط حضوری و رو در رو با یکدیگر، از راه های جایگزین برای برقرای ارتباط استفاده می کنند و فرایند مشاوره و درمان به صورت غیر حضوری انجام می شود.

درمان الکترونیک، درمان از راه دور، وب تراپی و درمان اینترنتی از جمله نام های دیگر مشاور آنلاین و غیر حضوری است.

تاریخچه
شاید تصور عموم این باشد که مشاوره غیر حضوری و ارتباط از راه دور روشی نوین و مختص عصر حاضر است ولی تاریخچه مشاوره غیر حضوری به زمان فروید باز می گردد. در آن زمان نیز فروید برای برقراری ارتباط از راه دور با مراجعانش با آنها نامه نگاری می کرد.

طبیعی است که با گذشت زمان مشاوره غیر حضوری پیشرفت های زیادی کرد، مثلا از سال ۱۹۸۲، در اینترنت گروه های درمانی مشاوره رواج پیدا کرد و به مرور به شکل های دیگری نمایان شد و مورد استفاده قرار گرفت.

در حال حاضر به لطف امکانات پیشرفته ی الکترونیکی و فضای مجازی مشاوره آنلاین به اشکال مختلف و با سهولت بیشتری انجام می گیرد.

اشکال مشاوره آنلاین
مشاوره از طریق ایمیل و به صورت نوشتاری
در سایت مشاورانه چنین امکانی برای شما عزیزان فراهم شده است تا بتوانید از طریق وارد کردن ایمیل و نام مستعار مسئله خودتون رو مطرح کنید و منتظر بمانید تا مشاوران ما به صورت رایگان پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

لازم به ذکر است که اطلاعات شما (ایمیل) محرمانه باقی می ماند و امکان وارد کردن نام مستعار باعث می شود که عزیزانی که حساسیت بیشتری روی اطلاعات شخصی دارند، احساس اطمینان و آرامش خاطر بیشتری داشته باشند.

این نوع از مشاوره می تواند برای به دست آوردن اطلاعات اولیه در مورد مسئله یا مشکل بسیار مفید باشد.

گفتگوی متنی همزمان (آنی)
در این نوع روش مشاوره، شما می توانید از طریق ربات تلگرامی درخواست مشاوره دهید.

با پرداخت هزینه ی بسیار کم می توانید به صورت خصوصی با مشاوران مرکز مشاورانه، چت آنلاین و همزمان داشته باشید.

از آنجا که در این روش شما به صورت خصوصی با مشاور صحبت می کنید و ارتباط آنلاین با یکدیگر دارید امکان پرداختن به جزییات، آسان تر خواهد بود و شما می توانید اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-مشاوره آنلاین یعنی چه؟



:: برچسب‌ها: مشاوره آنلاین , مزیت های مشاوره آنلاین , اشکال مشاوره آنلاین ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

مشاوره روانشناسی حضوری
مشاوره ی روانشناسی حضوری یکی از مهمترین و پرکاربردترین آیتم های خدمات روانشناختی است که می تواند در بسیاری از جنبه ها به افراد کمک کند.

گاهی ممکن است افراد این تصور را داشته باشند که مشکلات و مسائلی که پیش رو دارند را صرفا با دریافت یک راهنمایی ساده می توانند برطرف کنند، در حالی که در بسیاری از مواقع اگر دنبال یک نتیجه ی قابل قبول و پایدار هستیم نیاز است که با مراجعه حضوری به روانشناس، مشاور و روان درمانگر در جهت رفع مشکلمان اقدام کنیم.

بر این اساس ما لازم دانستیم تا در این مقاله شما را با کاربردها و مزیت های مشاوره روانشناسی حضوری آشنا کنیم تا بتوانید با پی بردن به اهمیت این مسئله بیش از پیش به سلامتی خود و اطرافیانتان اهمیت بدهید و نقش مشاوره روانشناسی حضوری را در زندگیتان جدی بگیرید.

شاید نیاز باشد در ابتدا به مفهوم تخصصی مشاوره و روان درمانی بپردازیم.

مشاوره به چه معناست؟
مشاوره به معنای مشورت کردن و دریافت کمک و کسب اطلاعات از یک فرد متخصص در زمینه ی مورد نظر است.

مشاوره در هر زمینه ای می تواند صورت بگیرد و اهداف مختلفی را شامل می شود ولی در عامه ی مردم بیشتر جنبه ی روانشناختی آن یعنی مشاوره روانشناسی معروف است که با هدف بهبود وضعیت روانی و افزایش کیفیت زندگی و بالا بردن سلامت روان افراد است.

مشاوره روانشناسی چیست؟
مشاور روانشناسی اقدامی حمایتی بر پایه ی علوم روانشناسی است که هدفش کمک به افراد آسیب دیده و بهبود وضعیت روانی آن ها و افزایش کیفیت زندگیشان است.

در واقع مشاوره روانشناسی در جهت افزایش سلامت روان افراد فعالیت می کند.

مشاوره در زمینه ی شغلی، تحصیلی، خانوادگی و توان بخشی از جمله مشاوره های روانشناسی هستند که مشاور در این زمینه ها از مهارت های روانشناختی کمک می گیرد.

درمان روانشناسی با هیپنوتراپی - دکتر سارا نامجو
درمان روانشناسی با هیپنوتراپی – دکتر سارا نامجو
مشاوره روانشناسی حضوری و کاربردهای آن چیست؟
همانطور که اشاره شد مشاوره روانشناسی حضوری یکی از پرکاربردترین آیتم خدمات روانشناختی است.

در مشاوره حضوری مشاور و مراجع در یک محیط تخصصی و درمانی مناسب رو به روی هم قرار می گیرند و به بررسی مشکل می پردازند.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-مشاوره روانشناسی حضوری



:: برچسب‌ها: مشاوره روانشناسی چیست؟ , مشاوره روانشناسی حضوری , معایب مشاوره روانشناسی حضوری ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 خرداد 1400 | نظرات ()