نوشته شده توسط : Dr. Dalake

بهترین فاصله سنی بین فرزندان با توجه به علم روانشناسی

بهترین فاصله سنی در میان فرزندان چقدر باشد خوب است؟ چه موقع بهتر است تا فرزند دوم به دنیا بیاید؟ طبیعی است سوالات این مدلی در ذهن پدر و مادرها بسیار وجود دارد بسیاری از والدین معتقدند که باید فاصله سنی در میان فرزندان کم باشد تا آن ها با هم بزرگ شوند و عده ای دیگر اعتقاد دارند تا فاصله سنی آن ها باید کمی بیشتر باشد تا در میان شان تنش و مشکلی به وجود نیاید، در این مورد اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد.

بسیاری از روانشناسان فاصله سنی ۳ تا ۵ سال را مناسب می دانند زیرا آن ها می گویند در این بازه باید بدن مادر زمان کافی برای کسب آمادگی جسمی و روحی را برای فرزند دوم داشته باشد و کودکان نیز به رشد شناختی نسبی رسیده باشند. اگر در مورد فاصله سنی مناسب آگاهی کاملی داشته باشید می توانید تصمیم های درستی در مورد این موضوع بگیرید، همچنین با کمک مشاوره کودک می توانید در این خصوص اطلاعات کسب کنید.

فاصله سنی بین فرزندان، مضرات فاصله سنی کم
اختلاف سنی فرزندان با یکدیگر از مسائلی است که باید مورد بررسی قرار گیرد اگر فاصله بین زایمان ها کم باشد برای مادر آسیب ها و عوارضی به همراه خواهد داشت در صورتی که مادر کمتر از سه سال از بارداری اول اقدام به بارداری دوم کند در این هنگام احتمال کم خونی در مادر و فرزند بسیار زیاد است.

علائم و نشانه های کم خونی تا قبل از بارداری پنهان می ماند و بیشتر در دوران بارداری خودش را نشان می دهد، همچنین احتمال دارد کودک زودتر از زمان طبیعی اش به دنیا بیاید.

نوزادانی که فاصله سنی آن ها کمتر از سه سال می باشد دچار مشکلاتی مانند کمبود وزن می شوند و هم چنین اختلالات رفتاری، حرکتی و یادگیری در آن ها افزایش می یابد. بنابراین در صورتی که قصد دارید به بچه دوم فکر کنید بهتر است در این خصوص با روانشناس متخصص کمک بگیرید و در مورد وضعیت خود با او مشورت کنید.

تصور اشتباه در مورد فاصله بارداری دو فرزند
برخی گمان می کنند کسانی باید فاصله سه سال را رعایت کنند که فرزند اول آن با سزارین به دنیا آمده باشد در صورتی که آن ها باید این نکته را در نظر بگیرند که هیچ رابطه ای میان فاصله سنی دو فرزند و نوع زایمان وجود ندارد و مادر نیاز دارد تا میان زایمان هایش فاصله ای باشد تا ویتامین های مورد نیاز بدنش تامین شود و سلامت جنین به خطر نیفتد.

برای این که مادر یک بارداری سالمی را تجربه کند باید توده بدنی، انرژی و ذخایر بدن خود را جایگزین نماید و ثابت شده است بارداری های متوالی و با فاصله سنی کم سلامت مادر و جنین را با خطراتی رو به رو می کند و منجر به کاهش سلامت آن ها می شود.

مهارت تاب آوری
درباره مهارت تاب آوری چیزی شنیده اید؟
فاصله سنی بین فرزندان، عوارض فاصله سنی بسیار زیاد بین فرزندان
زمانی که فاصله بین بارداری زیاد باشد ممکن است مادر دچار مسمومیت بارداری شود که در این صورت خطراتی مانند افزایش فشارخون، ورم دست و پا و دفع پروتئین از طریق ادرار در دوران بارداری مادر را تهدید می کند، هم چنین بالا رفتن سن مادر و تولد نوزاد نارس، سقط جنین، کم شدن توان مادر از نظر قدرت باروری و احتمال هماهنگی کودک با والدین سن بالا از عوارض است که به دلیل فاصله زیاد میان فرزندان به وجود می آید و باتوجه به عوارض احتمالی که وجود دارد باید اقدام برای بارداری بین ۳ تا ۵ سال با بارداری اول باشد.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-بهترین فاصله سنی بین فرزندان با توجه به علم روانشناسی



:: برچسب‌ها: فاصله سنی بین فرزندان , فاصله بارداری , فاصله سنی ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

مادر عصبی چه جور الگویی برای فرزندش می شود

همه مادران در بسیاری از شرایط از دست فرزندشان عصبی می شوند و کنترلشان را از دست می دهند اما برخی از مادران به عنوان مادر عصبانی شناخته می شوند و همیشه در حال فریاد زدن و ناراضی بودن هستند و زمانی که عصبانی می شوند احساس می کنند که مادر بدی هستند زیرا هیچ کس به اندازه آن ها شادی و خوشحالی فرزندشان را نمی خواهد.

عصبی شدن از دست فرزندان امری طبیعی می باشد اما در صورتی که والدین نتوانند عصبانیتشان را کنترل کنند این امر طبیعی نمی باشد و در وهله اول به خودتان آسیب وارد می کند در این صورت شما به عنوان تربیت کنندگان و الگوی کودکانتان بهتر است مهارت های کنترل عصبانیت و حفظ آرامش را یاد بگیرید.

مادر عصبانی
مادران همیشه دوست دارند که برای فرزندشان محیطی امن و شاد به وجود آورند اما طبیعی است که لحظات خسته کننده و عذاب آور زیادی در دوران فرزندپروری خود تجربه می کنند و در بسیاری از اوقات به مادران عصبانی تبدیل می شوند، برای مثال تصور کنید که هوا سرد است و کودکتان لباس مناسبی نپوشیده است و شما هزار کار نکرده در منزل دارید و در این فکر هستید که سریع کودکتان را به خانه برگردانید و نگران سرما خوردن او هستید در حالی که کودکتان دوست ندارد به خانه برگردد و جیغ و فریاد می زند، در چنین شرایطی خستگی، ناامیدی و عصبانی شدن امری طبیعی می باشد.

برای این که خشم خود را در مقابل کودک کنترل کنید به آگاهی، مهارت و تمرین نیاز دارید و قبل از آن باید علت های عصبانی شدن را بشناسید و برای حل آن اقداماتی را انجام دهید.

خشم از پدر و مادر
خشم از پدر و مادر یا صداقت با والدین | چه راهکاری را انتتخاب کنیم
الگوهای ذهنی مادر عصبانی
والدین گاهی اوقات به خاطر ناآگاهی و نداشتن مهارت های برخورد با کودکان، الگوهای ذهنی اشتباهی در ذهنشان وجود دارد که آن ها را پرورش می دهند و بر اساس همان الگوهای ایجاد شده با کودکشان رفتار می کنند، مادران عصبانی گمان می کنند که در هنگام رو به رو شدن با رفتارهای ناخوشایند کودکان حق دارند که با آن ها عصبی شوند به عنوان مثال می گویند فرزندشان آینه را شکسته است و آن ها حق دارند که سر او داد بزنند.

مادرانی که عصبانی هستند در اکثر موارد تلاش هایشان را بی نتیجه می بینند و به همین دلیل همیشه ناراضی هستند و خسته به نظر می رسند به عنوان مثال به فرزندشان می گویند.” من همیشه در حال مرتب کردن و اتو کردن لباس ها هستم اما تو همیشه لباس های مدرسه ات را چروک می کنی. ” مورد دیگری که مادران عصبانی گمان می کنند که با عصبانی شدن و فریاد زدن زودتر به نتیجه دلخواه خود می رسند به عنوان مثال آن ها گمان می کنند تا سر فرزندشان داد نزنند و یا عصبانی نشوند او اسباب بازی هایش را جمع نمی کند.

اصلاح الگوهای ذهنی مادر عصبانی
برای این که باورهای ذهنی اشتباه خود را اصلاح کنید راهکارهای بسیاری وجود دارد و هر مادری که دلش می خواهد فرزند سالمی پرورش دهد توصیه می شود این راهکارها را مورد مطالعه قرار دهد.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-مادر عصبانی | مادر عصبی چه جور الگویی برای فرزندش می شود



:: برچسب‌ها: مادر عصبانی , کنترل عصبانیت , الگوهای ذهنی مادر عصبانی ,
:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

انتخاب عشق اشتباه امری است که بسیاری از افراد در طول زندگی آن را تجربه کرده اند، عشق یک احساس پیچیده می باشد که می تواند انسان را بسیار گمراه کند و با احساسات مختلفی اشتباه گرفته شود، عشق در صورتی که حقیقی باشد باعث تکامل و قوی تر شدن افراد می شود اما عشق و عاشقی اشتباهی زمینه تخریب و نابودی انسان را به وجود می آورد.

اولین اصلی که باید به آن توجه کرد عاشق شدن به زمان نیاز دارد و عشق یک شبه و در یک نگاه ایجاد نمی شود، افرادی که کم تجربه و کم سن و سال هستند در ارتباط با دیگران سریع تر درگیر عشق نادرست می شوند و در صورتی که فرد در مورد احساسات اشتباه آگاهی داشته باشد راحت تر می تواند اعمال و رفتارش را کنترل کند، در ادامه این مقاله به بررسی کامل موضوع عاشقی غلط و احساسات مشابه با آن می پردازیم.

انتخاب عشق اشتباه
در ابتدا باید عناصر عشق واقعی را بشناسید و بدانید که عشق واقعی چگونه می باشد زیرا بسیاری از احساسات هستند که شبیه عشق اند ولی با عشق واقعی فاصله بسیاری دارند که در این مقاله برخی از این احساسات اشتباه را بیان می کنیم.

شهوت
شهوت یا به عبارتی میل جنسی زنان و مردان احساسی می باشد که برخی از افراد آن را به اشتباه عشق در نگاه اول می دانند، اما باید توجه داشته باشید که شهوت احساس شدید و ناگهانی می باشد و به دلیل جاذبه بسیار زیادی که دارد با عشق اشتباه گرفته می شود و هم چنین شهوت بر مبنای جاذبه های فیزیکی می باشد و به مراحل اولیه رابطه مربوط می شود.

برای این که دو نفر واقعا عاشق یکدیگر شوند به زمان نیاز دارد و عشق واقعی در زمان کوتاه به وجود نمی آید و جاذبه های فیزیکی و شهوت بخش مهمی از رابطه عاشقانه می باشد. نباید آن ها را محدود کرد، عشق واقعی شامل شهوت می شود ولی مدت زمان بیشتری برای شناخت و عشق واقعی لازم است و در صورتی که می خواهید با احساسات خود آشنا شوید و آن ها را عمیق تر بشناسید باید از مشاوره جنسی کمک بگیرید.

عشق وسواسی
افرادی که دچار عشق وسواسی می شوند، احساسات اشتباه و بی اساس خودشان را به صورت منطقی تحلیل می کنند و آن ها فکر می کنند اگر کسی همیشه در فکر آن هاست یعنی عاشق او شده است این احساس تا حدودی شبیه به شهوت می باشد اما از آن مخرب تر است به طوری که بعد از مدتی شهوت از بین می رود اما عشق وسواسی هم چنان به قوت خود باقی می ماند.

فردی که تمام انرژی اش را صرف علاقه وسواسی می کند به تدریج هویت خود را فراموش کرده و بیش از پیش به فرد مقابل خود وابسته می شود، اگر درگیر رابطه ای هستید که فکر می کنید خودتان را گم کرده اید و همواره به دنبال خوشحال کردن طرف مقابل تان هستید ( در حالی که او مثل شما برخورد نمی کند) بدانید که درگیر یک رابطه وسواسی شده اید.

رابطه برگشتی
رابطه برگشتی به رابطه ای می گویند که به سرعت و بعد از رابطه عاشقانه دیگر شروع می شود، در این رابطه فرد به خاطر لذت و امنیتی که در رابطه قبل تجربه کرده است تمایل دارد همواره عاشق باشد و خودش را متقاعد می کند که عاشق فرد جدیدی شده است، در صورتی که رابطه قبلی تمام نشده است و فرد رابطه جدید را با رابطه قبلی مقایسه می کند و سعی می کند تا مشکلات رابطه قبلی را حل نماید.

به عبارت دیگر رابطه قدیمی مانع از پیشرفت رابطه جدید می شود و رابطه برگشتی حسی شبیه به عشق در فرد به وجود می آورد اما در واقع این احساسات تحت تاثیر احساسات ناراحت کننده رابطه قبلی می باشد در صورتی آگاهی خود را در مورد عشق بیشتر کنید می تواند در روابطتان تصمیمات صحیح تری را بگیرید.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-عشق اشتباه، هر احساسی عشق نیست ( + چند نمونه)



:: برچسب‌ها: عشق اشتباه , عشق نادرست , عاشقی غلط ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

وابستگی زن به خانواده بعد از ازدواج از دغدغه های بسیاری از مردان می باشد، زیرا وابستگی زنان به خاطر رفت و آمد بیش از حد به خانه پدری، عدم دلبستگی به زندگی زناشویی و از بین رفتن صمیمیت در میان زوجین شدت می یابد.

وابستگی زن به خانواده اش به دلایل بسیاری به وجود می آید اما در صورتی که به دلیل اختلال شخصیت خانم ایجاد شود در صورت وجود این مشکل حتما باید به روانشناس مراجعه کرد تا این اختلال مورد بررسی قرار گیرد.

با مراجعه به روانشناس و انجام برخی از راهکارها می توانید به کاهش وابستگی همسرتان کمک کنید، لازم به ذکر است که دریافت مشاوره خانواده برای بررسی هنجار یا ناهنجار بودن نوع ارتباط و یافتن راهی برای رسیدن به تعادل در زندگی مشترک لازم می باشد.

دلایل وابستگی زن به خانواده
برخی از زنان، حتی سال ها پس از ازدواج شان نمی توانند از محله مادری شان دل بکنند و ترجیح می دهند در نزدیکی خانه پدر و مادرشان زندگی کنند، این موضوع عاملی بسیاری از اختلاف ها و دعواها در میان زوجین می باشد.

این مشکلات زمانی بیشتر می شود که زن همچنان به زندگی در نزدیکی خانواده اش اصرار داشته باشد و بدون این که به خواسته های همسرش توجه کند شرایط دلخواه خود را بر او تحمیل نماید.

در این شرایط ممکن است زن باعث به وجود آمدن مشکلات مالی در زندگی زناشویی شود، برای رفع این مشکل باید علل وابستگی زن به خانواده اش شناخته شده و مورد بررسی قرار گیرد.

عدم ارتباط با افراد مختلف
برخی از زنان به خصوص زنانی که کمتر در اجتماع حضور دارند وابستگی بسیاری به خانواده شان دارند زیرا آن ها نتوانسته اند وابستگی و تعلقاتی با افراد غیر از خانواده داشته باشند و همین مسئله باعث به وجود آمدن مشکلاتی در میان زوجین می شود.

در واقع زندگی با شخصیت وابسته چالش های بسیاری به همراه خواهد داشت و مشکلاتی را به وجود می آورد.

دلایل وابستگی زن به خانواده
مشاورانه مشاوره ازدواج
وابستگی زن به خانواده، نداشتن تجربه مستقل بودن
زنانی که به خاطر تحصیل یا کار زندگی مستقل را تجربه کرده اند و دور از خانواده بوده اند تا حدودی وابستگی به خانواده را مدیریت کرده و می توانند دور از خانواده زندگی و ازدواج نمایند.

در زمان گذشته زیاد استقلال زنان مورد توجه قرار نمی گرفت و مورد رضایت مردان نبود، زیرا زنان مستقل، کمتر تحت سلطه مردان قرار می گرفتند. اما امروزه استقلال مالی زنان و استقلال شخصیتی آن ها باعث شده که در زندگی زناشویی پیشرفت داشته باشد.

تربیت خانواده
برخی از خانواده ها، به دلیل سبک های تربیتی یا شرایط فرهنگی، فرزندانی وابسته به خانواده تربیت می کنند، فرزندان این چنینی نمی توانند مستقل باشند و در تصمیم گیری شان استقلال نداشته و قدرت استدلال و منطق آن ها بسیار ضعیف می باشد.

این افراد در مورد مسائل خصوصی خود و همسرشان با خانواده صحبت کرده و قادر نیستند حد و مرز روابط شان را به خوبی مشخص کنند.

ویژگی های بیان شده عمدتا منفی هستند و نشانه وابستگی فرد می باشد و آن ها نمی توانند مشکلات روابط زناشویی شان را به خوبی مدیریت کنند.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-وابستگی زن به خانواده بعد از ازدواج



:: برچسب‌ها: دلایل وابستگی زن , ازدواج , وابستگی زن ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

روش دلبری | آشنایی با راه و شیوه های دلبری از مرد و زن را بیاموزید.

آشنا شدن با روش های دلبری کردن نقش بسیار مهمی در عمق بخشیدن به روابط زناشویی و پایدار ماندن زندگی مشترک دارد.

برای این که مهارت دلبری خودتان را تقویت کنید باید در ابتدا آگاهی خود را در مورد علایق همسرتان، خواسته ها و تمایلات او افزایش دهید هم چنین نیازهای عاطفی همسرتان را بشناسید تا بتوانید به خوبی آن ها را رفع کنید.

عوامل مختلفی در مهارت دلبری کردن از همسر تاثیرگذار می باشد اما مهم ترین آن می توان به برقراری رابطه جنسی اشاره نمود. برای مردان صمیمیت در روابط جنسی از اهمیت بسیاری برخودار است و این طریق می توانند به روابط عاطفی برسند.

در صورتی که با مهارت های دلبری و ظرافت های زنانه آشنا نباشید به مرور زمان زندگی شما به سمت یکنواختی و سردی روابط می رود که منجر به روابط فرازناشویی و حتی طلاق می شود.

در این شرایط برای این که از پیامدهای تلخ در روابط زناشویی جلوگیری کنید باید از مشاور جنسی کمک بگیرید تا در این زمینه اطلاعات کافی در اختیار شما بگذارد و آگاهی شما را افزایش دهد.

 

مرکز مشاوره مشاورانه

روش دلبری و راز دلبری از مردان
دلبری مهارتی است که برای جذب شوهر می توان به صورت کلامی و غیرکلامی مورد استفاده قرار گیرد، ابتدا باید تفاوت های زن و مرد را به خوبی بشناسید و از آن آگاه باشید تا بتوانید ارتباط خوبی با همسرتان برقرار کنید و نکات مهمی که باعث جذب شوهرتان می شود را بشناسید.

در صورتی که در مورد تفاوت های زن و مرد اطلاعاتی داشته باشید بسیاری از سوء برداشت ها از میان برداشته می شود و می توانید روابط خود را به درستی مدیریت کنید.

در ابتدا نقش شما به عنوان یک زن برای تداوم رابطه بسیار مهم است زیرا شما به دلیل مهارت های ارتباطی قوی تر بهتر از شوهرتان می توانید در جهت تولید عشق ماندگار و زیبا حرکت نمایید. ابراز عشق و علاقه در مردان به زمان بیشتری نیاز دارد و آن ها به مرور زمانی می توانند عواطف خود را در رابطه نشان دهند.

سوالات پرسیده شده: آموزش دلبری برای دوست پسر چگونه است؟

روش های دلبری از همسر
چگونه دلبری کنیم؟ در ادامه این مقاله به مهم ترین نکاتی که باعث دستیابی و تقویت مهارت دلبری می شود، اشاره می کنیم:

از غر زدن و ایرادگیری های دائمی بپرهیزید
یکی از عواملی که باعث فراری دادن بسیاری از مردان می شود، ایرادگیری ها و سرزنش های مداوم زنان می باشد.

در صورتی که می خواهید در مورد مسئله ای با همسرتان حرف بزنید باید سعی کنید آرامش خودتان را حفظ کنید و زمانی بحث را شروع کنید که از لحاظ روحی آمادگی داشته باشید به عنوان مثال زمانی که همسرتان خسته از سرکار می آید و یا به تماشای برنامه ورزشی و یا اخبار می پردازد، وقت مناسبی نمی باشد.

آراستگی و اهمیت دادن به ظاهر
اهمیت دادن به ظاهر به این معنا نیست که همیشه در حال آرایش باشید و هر ماه رنگ مویی خاص داشته و یا آن را عوض کنید، بلکه تمیز بودن و آراسته بودن بسیار مهم می باشد به طوری که همسرتان با دیدن شما لذت ببرد و دوست داشته باشد زمان بیشتری را با شما بگذراند.

از یکی از مهم ترین عواملی که باعث ترشح هورمون عشق یعنی اکسی توسین می شود می توان به جذابیت ظاهری اشاره نمود. پس آراستگی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

منبع:کانون مشاوران ایران-روش دلبری معجزه آسا| رازهای دلبری از مردان و زنان



:: برچسب‌ها: روش دلبری , مهارت های دلبری , رازهای دلبری ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

انواع ازدواج، ازدواج را تعریف کرده و شکل آن را بکشید!

انواع ازدواج و پیمان زناشویی به هر شکلی که باشد نشان دهنده شراکت عاطفی و احساسی در میان زوجین است. در حالت معمولی و عرفی جامعه ازدواج بستری است که زن و مرد با یکدیگر محرم، متعهد و شریک می شوند و خانواده را تشکیل می دهند.

امروزه اشکال مختلفی از ازدواج وجود دارد که اهداف ازدواج عرفی را زیر سوال برده است، مانند ازدواج سفید و ازدواج های غیر متعارف دو همجنس.

افراد باید در مورد ازدواج آگاهی خودشان را افزایش دهند تا با شرایط و مسئولیت هایی که در ازدواج بر روی دوش زوجین قرار می گیرد بیشتر آشنا شود، شناخت ازدواج مستلزم آگاهی و بینش می باشد. امروزه با گستردگی مفهوم ازدواج با متخصصان در حوزه زناشویی و ازدواج مشورت کرده و می توانیم بهترین تصمیم ها را در این خصوص بگیریم.

انواع ازدواج کدامند؟
ازدواج انواع مختلفی دارد که به دلیل تفاوت در دیدگاه و فرهنگ افراد به وجود می آید، از طرفی به خاطر تفاوت های فرهنگی و اجتماعی و یا قومی برخی از افراد انواع دیگری از ازدواج ها برای آن ها اتفاق می افتد.

به طور کلی می توانیم انواع و اشکال ازدواج را به ترتیب زیر بیان کنیم:

متاسفانه جوانانی که با انواع ازدواج آشنایی ندارند، در دوران جوانی دچار مشکلات قانون و روانی می شوند. برخی ازدواج ها از نظر فرهنگی و دینی مشکل ساز می شوند و برخی دیگر مشکلات قانونی برای زوجین ایجاد می کند.

.ازدواج موقت و دائم
ازدواج موقت که به عنوان صیغه شناخته می شود ازدواجی است که زن و مرد برای مدت معینی به یکدیگر محرم می شوند و در این مدت مهریه ای برای زن مشخص می شود، ازدواج موقت یا صیغه به راحتی باطل می شود و در صورتی که زمان آن تمام شد این رابطه زناشویی خود به خود فسخ می شود.

ازدواج دائم بدون زمان مشخص است و تا زمانی که زوجین طلاق نگیرند ادامه دارد. این ازدواج به زوجین کمک می کند تا در یک رابطه پایدار قرار گیرند، نیاز جنسی خود را به صورت دائم برطرف کنند و فرزندان خود را در بستری امن تربیت کنند.

البته این ازدواج باید با شناخت و تفاهم، آموزش های دوران ازدواج و مشاوره خانواده همراه باشد.

ازدواج مجدد
افرادی که طلاق گرفته اند و یا همسرشان را از دست داده اند به طور معمول دوباره تصمیم به ازدواج می گیرند. ازدواج مجدد در افرادی که طلاق گرفته اند بسیار بیشتر از کسانی می باشد که همسرشان را از دست داده اند.

بر اساس تحقیقات انجام شده ازدواج مجدد برای سلامت جسمی و روحی افراد بعد از طلاق و بیوه شدن بسیار مفید می باشد البته باید توجه داشته باشید که ازدواج مجدد در جامعه با چالش هایی همراه است و حساسیت های خاصی را به همراه دارد.

معمولا ازدواج دوباره به دلیل این که از ازدواج قبلی تجربه تلخی داشته اید با مشکلاتی رو به رو می شود و هم چنین مواردی مانند وسواس فکری در انتخاب همسر، غم و اندوه و خاطرات تلخ ازدواج قبل می تواند شرایط را برای ازدواج مجدد سخت کند و در این شرایط فرد نیاز به توجه و صرف انرژی بیشتری دارد.

ازدواج فامیلی
ازدواج هایی که زن و مرد با یکدیگر جد مشترکی داشته باشند به عنوان ازدواج فامیلی معروف است به عنوان مثال دختر عمو و پسر دایی، دختر عمو و پسر عمو و غیره.

این نوع ازدواج در خاورمیانه نسبت به نقاط دیگر دنیا رایج تر می باشد. البته در ازدواج فامیلی امکان معلول شدن فرزند بیش تر از سایر ازدواج ها می باشد و قبل از این که با یکدیگر ازدواج کنند باید از مشاوره ژنتیک کمک بگیرند تا آزمایش های لازم انجام گیرد.

بیماری های ازدواج فامیلی یکی از مشکلاتی است که در ازدواج فامیلی شایع می باشد و برای پیشگیری از آن باید اقدامات پیشگیرانه پزشکی صورت گیرد.

مشاورانه : مشاوره ازدواج

ازدواج اجباری یکی از انواع ازدواج است؟!
ازدواج اجباری یعنی این که یکی از طرفین را برای ازدواج مجبور کنیم در این حالت یکی از طرفین به وسیله فشار روانی یا فشار و سوء استفاده جسمی و فیزیکی مجبور به ازدواج می شود، در بیشتر موارد قربانیان این نوع ازدواج زنان هستند.

انواع ازدواج سفید
در ازدواج سفید، زوجین بدون این که ازدواج خود را ثبت قانونی کنند و عقد شرعی بخوانند، زندگی مشترک شان را آغاز می کنند.

در برخی کشورها ازدواج سفید پیش زمینه ای برای ازدواج رسمی می باشد اما در ایران ازدواج سفید در ایران مورد قبول نمی باشد و مردم نسبت به آن ازدواج دیدگاه منفی دارند. و این نوع ازدواج را به رسمیت نمی شناسند.

منبع:کانون مشاوران ایران-انواع ازدواج |اسرار ازدواج در ایران و جهان



:: برچسب‌ها: اسرار ازدواج , انواع ازدواج , ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اعتیاد به الکل (الکلیسم) و ​​سوء مصرف الکل

آیا شما کسی را می شناسید که اعتیاد به الکل داشته باشد؟ در این مقاله یاد می گیرید که چگونه علائم هشدار دهنده را تشخیص دهید.

آیا اعتیاد به الکل دارید؟
نوشیدن الکل در بسیاری از فرهنگ‌ها رایج است و تأثیرات آن از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است، بنابراین تشخیص اینکه آیا مصرف الکل شما دردسرساز شده یا نه، دشوار است.

با این حال، اگر برای کنار آمدن با مشکلات روانی، الکل مصرف می‌کنید، در شرایط خطرناکی هستید. البته توجه داشته باشید که مصرف الکل به هر اندازه دردسر ساز و مخالف توصیه های دینی می باشد.

علائم اعتیاد به الکل:
احساس گناه یا شرمندگی از نوشیدن الکل.
دروغ گفتن به دیگران یا مخفی کردن عادت های خود در مصرف الکل.
نیاز به نوشیدن الکل برای استراحت یا احساس بهتر.
فراموش کردن کاری که در حین مستی انجام داده اید.
به طور منظم بیش از حد الکل بنوشید.
نکته اصلی این است که الکل چگونه و چه زمان بر شما تأثیر می گذارد. اگر مشروبات الکلی باعث ایجاد مشکل و اختلال در زندگی شما می شود، پس شما مشکل اعتیاد به الکل دارید.

مشکلات اعتیاد به الکل ممکن است پنهان باشد، بنابراین مهم است که از علائم هشداردهنده سوء مصرف الکل آگاه باشید و در صورت شناخت آن ها، اقدامات لازم برای کاهش مصرف را انجام دهید. درک مشکل اولین گام برای غلبه بر آن یا ترک کامل آن است.

اثرات اعتیاد به الکل و سوء مصرف الکل

اعتیاد به الکل
اعتیاد به الکل تمام جنبه های زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. مصرف طولانی مدت الکل عوارض جدی بر سلامتی ایجاد کند و تقریباً بر هر ناحیه از اندام بدن شما بخصوص مغز شما تأثیر می گذارد.

مشروب خواری همچنین به ثبات عاطفی، موقعیت مالی و شغلی و توانایی شما برای ایجاد و حفظ روابط رضایت بخش آسیب می رساند. اعتیاد به الکل همچنین بر خانواده، دوستان و افرادی که با آن ها کار می کنید، تأثیر می گذارد.

اثرات سوء مصرف الکل بر افرادی که دوستشان دارید
علیرغم آسیب های شدیدی که نوشیدن زیاد الکل به بدن وارد می کند، از جمله سرطان، مشکلات قلبی و بیماری های کبدی، پیامدهای اجتماعی آن به همان اندازه ویرانگر است.

مصرف کنندگان مشروبات الکلی احتمال بیشتری دارد که طلاق بگیرند، خشونت خانگی داشته ، بیکار باشند یا در فقر زندگی کنند.

اما حتی اگر بتوانید در کار موفق شوید یا ازدواج خود را با هم حفظ کنید، نمی توانید از تأثیراتی که اعتیاد به الکل بر روابط شخصی شما می گذارد، فرار کنید. مشکلات اعتیاد به الکل فشار زیادی بر نزدیک ترین افراد زندگی شما وارد می کند.

اغلب، اعضای خانواده و دوستان نزدیک خود را موظف می دانند که برای فردی که اعتیاد به الکل دارد، پوشش قرار دهند. بنابراین آنها آرام کردن آشفتگی های شما، دروغ گفتن بخاطر شما یا کار بیشتر برای گذران زندگی را بر عهده می گیرند.

تظاهر به اینکه هیچ اشتباهی رخ نداده و پنهان کردن همه ترس ها و رنجش ها تلفات زیادی را به همراه دارد. مخصوصا کودکان در این زمینه حساس ترند و زمانی که والدین یا سرپرست آن ها مشروب الکلی مصرف کنند، آسیب های عاطفی طولانی مدتی را متحمل می شوند .

نیاز دارید با کسی صحبت کنید؟
شماره تماس جهت رزرو وقت مشاوره ازدواج در مرکز مشاوره ستاره ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲و ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰ و به وسیله موبایل از طریق شماره های ۰۹۰۳۵۶۷۳۰۵۰و ۰۹۱۰۸۳۴۷۵۹۷امکان پذیر است.

عوامل اعتیاد به الکل
بسیاری از عوامل مرتبط مانند ژنتیک، نحوه بزرگ شدن، محیط اجتماعی و سلامت عاطفی می تواند از عوامل اعتیاد به الکل باشد. برخی از گروه های نژادی، مانند سرخپوستان آمریکایی و بومیان آلاسکا، بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به مشکلات اعتیاد به الکل هستند.

علاوه بر این دیده شده است که افرادی که سابقه خانوادگی اعتیاد به الکل دارند یا افرادی که زیاد الکل مصرف می کنند، بیشتر در معرض مشکلات الکلی قرار دارند.

در نهایت، کسانی که از مشکل سلامت روان مانند اضطراب، افسردگی یا اختلال دوقطبی رنج می برند نیز در معرض خطر هستند، زیرا الکل اغلب توسط فرد برای خوددرمانی نیز استفاده می شود.

سوء مصرف الکل تا اعتیاد به الکل
همه مصرف کنندگان الکل به معتاد الکلی کامل تبدیل نمی شوند، اما مصرف الکل نشانه خطر بزرگی است. گاهی اوقات اعتیاد به الکل برای کاهش به یک تغییر استرس زا، مانند جدایی، بازنشستگی یا فقدان دیگری ایجاد می شود. درموارد دیگر، با افزایش تحمل شما نسبت به الکل، مصرف الکل به تدریج به یک عادت برای شما تبدیل می شود، بنابراین اگر زیاد الکل و مشروب می خورید، خطر ابتلا به اعتیاد الکل در شما بیشتر است.

منبع:کانون مشاوران ایران-اعتیاد به الکل (الکلیسم) و سوء مصرف الکل



:: برچسب‌ها: اعتیاد به الکل , الکلیسم , نشانه های اعتیاد به الکل ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

تست استرس، استرس خود را ارزیابی و درمان کنید.
تست استرس پاسخی فیزیولوژیکی به احساس تهدید بیرونی یا درونی و تنش است.

در واقع زمانی که احساس می کنیم کنترل و تغییر محیط از دست مان خارج شده دچار فشار روحی و استرس می شویم.

همه ما در مقاطع مختلفی از زندگی دچار استرس شده ایم، اما برخورد و واکنشی که در این موقعیت های پرتنش از خود نشان داده ایم، متفاوت بوده

استرس در صورت شدید و مزمن بودن می تواند باعث آسیب پذیری فیزیکی و روانی ما شود؛ بنابراین در شرایط کنونی آن چه که اهمیت اساسی دارد مهارت مدیریت بر استرس است.

اگرچه کسب مهارت درست در مقابل استرس معمولا در اکثر افراد به صورت تجربه شخصی و غیر مستقیم صورت می گیرد و جامعه و والدین از آموزش این مهارت ها غافل اند…

راه کارهایی که افراد در مقابل استرس به کار می گیرند می تواند شامل اجتناب یا فرار، تحمل شرایط، حل مسئله و مقابله و مواجهه باشد.

یادگیری جانشینی یا غیر مستقیم یعنی مشاهده و یادگیری واکنش افراد نزدیک، خانواده یا رسانه ها در برابر استرس، می تواند در پاسخ ما به این موقعیت ها نیز تاثیرگذار باشد.

بنابراین خانواده هایی که با منطق و چاره اندیشی در شرایط استرس زا واکنش نشان می دهند به احتمال بالاتری، فرزندان شان نیز از این راهبرد های مقابله ای استفاده می کنند.

رفتارهای عادتی مانند سیگار کشیدن، پرخوری، مصرف مشروبات الکلی، مواد مخدر و قرص های آرام بخش، از جمله روش های ناسازگار در مقابل استرس است که پیامد های زیادی نیز دارد.


تست استرس
تست استرس
تست خودشناسی استرس، ( آیا می توانید استرس خود را مهار کنید؟ )
این تست کوتاه به شما کمک می کند تا ببینید که در شرایط استرس زا چه عکس العملی را از خود نشان می دهید؛

آیا زیر فشار های وارده به هم می ریزید و تسلیم آن می شوید یا این که با صبر و اعتماد به نفس در برابر مشکلات تان می ایستید.

*تصور کنید که کارفرمای تان شما را برای برخی توضیحات به دفترش احضار کند و بعد با لحن تندی با شما برخورد نماید. در این حالت شما:

5_ دوباره مشغول کار خود می شوید و سعی می کنید آن را فراموش کنید.

7_با یکی از دوستان تان موضوع را در میان می گذارید و سعی می کنید راه حلی برای این مشکل بیابید.

منبع:کانون مشاوران ایران-تست استرس، استرس خود را ارزیابی و درمان کنید.



:: برچسب‌ها: تست استرس , تست استرس و افسردگی , روانشناسی استرس ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

صمیمیت بین خواهر و برادر، راه های بهبود رابطه خواهر و برادر

صمیمیت خواهر و برادر در بسیاری از خانواده ها مورد توجه بوده و برای این که این صمیمیت در میان آن ها نقش بندد باید هر کدام از اعضای خانواده تلاش کنند.

روابط خواهر و برادر نقش مهمی در رفتارهای ضد اجتماعی و اجتماع پسند کودکان و برخی ابعاد شخصیت، هوش و پیشرفت آن ها دارد. سازگاری خواهر و برادرها و کنار آمدن با یکدیگر باعث می شود تا احساس امنیت به دیگران انتقال داده شود.


صمیمیت بین خواهر و برادر
کودکان در روابط تنگاتنگ و صمیمی خود با خواهر و برادرشان مهارت های اجتماعی و شناختی را کسب می کنند، بسیار مهم است تا بین آن ها روابط صمیمانه وجود داشته باشد.

در ادامه این مقاله عوامل موثر بر صمیمیت بین خواهران و برادران، نقش والدین در ایجاد صمیمیت و راه های افزایش صمیمیت بین فرزندان را بیان می کنیم، هم چنین در این خصوص می توانید از مشاوره تخصصی کمک بگیرید تا به کاهش های تنش ها میان فرزندان خود کمک کنید.

صمیمیت بین خواهر و برادر – چرا خواهر برادرها با هم دعوا می کنند؟
برخی از عوامل بر روی روابط صمیمانه خواهر و برادر تاثیر می گذارد و آن ها را بهتر می کند، به طور مثال اگر فاصله سنی میان فرزندان بیش از چهار سال باشد احتمال صمیمیت در میان آن ها بیشتر است. هم چنین روابط دو خواهر و یا دو برادر دارای صمیمیت بیشتری نسبت به روابط خواهر برادری است.

برخی از عوامل باعث به وجود آمدن نقش مثبت و نقش منفی در کیفیت روابط خواهر و برادر دارند، که در ادامه این مقاله پررنگ ترین عوامل تاثیرگذار بر صمیمیت خواهر برادر را مورد بررسی قرار می دهیم:

برخورد متفاوت والدین با هر یک از فرزندان
اکثر پدر و مادرها اعتقاد دارند که با فرزندانشان، رفتارهای یکسانی دارند، اما در حقیقت به دلیل تفاوت هایی که کودکان با یکدیگر دارند ( سن، جنسیت، خلق و غیره) والدین رفتار یکسانی با فرزندانشان ندارند.

در صورتی که والدین دو فرزند هم سن داشته باشند ممکن است تا حد زیادی رفتارهای آن ها یکسان باشد در غیر این صورت احتمال یکسان بودن رفتارهای والدین کاهش می یابد.

برای مثال مادری که با فرزند کوچکتر خود مهربان تر است و بر روی رفتار و اعمال او کنترل بیشتری دارد، در این صورت خواهر و برادرهای بزرگتر حساس می شوند و احساس بی ارزشی می کنند.

زمانی که کودک برخورد متفاوت والدین و فرق گذاشتن بین فرزندان را به دلیل بی توجهی والدین و دوست داشتنی نبودن خودش بداند در این حالت اختلاف در میان خواهر و برادر بیشتر می شود، در حالی که پدر و مادر ها اگر با همه بچه های خود مهربان باشند و به آن ها رسیدگی کنند اختلاف میان خواهر و برادر به شدت کاهش می یابد.

خواهر برادر، خلق و خوی بچه ها
هر کودکی خلق و خوی منحصر به فرد خودش را دارد، کودکانی که رفتارهای هیجانی دارند و میزان تحرک و رفتارهای تکانشی آن ها بالا است روابط منفی تری با خواهر و برادرشان خواهند داشت.

بر اساس مشاهدات انجام شده، خصوصیات فرزند اول تعیین کننده حال و هوای روابط دیگر خواهر و برادران خواهد بود. خلق و خوی بد فرزند اول بر روی فرزندان دیگر اثر می گذارد بدون آن که به خلق و خوی فرزندان کوچک تر توجه شود که چگونه بوده است.

منبع:کانون مشاوران ایران-صمیمیت بین خواهر و برادر | راه های بهبود رابطه خواهر و برادر



:: برچسب‌ها: رابطه بین خواهر و برادر , رابطه خواهر و برادر , صمیمیت بین خواهر و برادر ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

میزان خواب کودکان، کودکان چند ساعت باید بخوابند؟


میزان خواب کودکان
خواب کودکان بسیار مهم است و بر روی رشد و سلامت آن ها تاثیر می گذارد، و به اندازه غذا خوردن و تغذیه ضروری می باشد. در صورتی که کودکتان خواب کافی نداشته باشد بر روی هوش، عملکرد روزانه و خلق و خوی او اثر منفی می گذارد.

کودکان نیاز خوابشان متفاوت است و همین مسئله بر روی برنامه خواب والدین تاثیر می گذارد و خوابشان را دچار تغییراتی می کند.

این تفاوت ها باعث دشواری در داشتن یک برنامه منظم و متداول برای خواب کودک می شود اما به دلیل این که میزان خواب کودکان بسیار مهم است و حساسیت خاصی در میزان خواب آن ها وجود دارد بسیاری از والدین برنامه های زندگی شان را بر اساس نیازهای فرزندشان می چینند.

در ادامه مقاله برای این که برنامه ریزی بهتری برای ساعات خواب کودکتان داشته باشید میزان خواب کودکان، فواید و روش های خواب کافی در کودکان را بیان می کنیم هم چنین در این خصوص می توانید از مشاوره کودک کمک بگیرید تا در این زمینه اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند و به شما کمک کنند.

میزان خواب کودکان – فواید خواب کافی برای کودکان
خواب کافی بر روی کارایی ذهنی و جسمی افراد تاثیر مستقیم می گذارد، کودکانی که در ساعت منظمی می خوابند نسبت به کودکانی که خواب کافی و منظمی ندارند دارای هوش و سرعت یادگیری بالاتری هستند، هم چنین خواب کافی در کودکان فواید دیگری دارد که برخی از آن ها به شرح زیر است:

تقویت سیستم ایمنی
افزایش قدرت یادگیری در طول روز
رشد طبیعی و مناسب
خلق و خوی خوب در طول روز
توجه کنید خواب کودکان بسیار مهم می باشد و از جمله نیازهای اساسی و اولیه کودکان است که به طور مستقیم بر روی مغز آن ها اثر می گذارد، در صورتی که فرزندتان در سنین کودکی به دلایل مختلفی خواب کافی و با کیفیتی نداشته باشد در آینده با مشکلات بسیاری رو به رو خواهد شد.

میزان خواب مناسب در سنین مختلف کودکان
نیازهای انسان در طول مراحل رشد در حال تغییر می باشد و به همین دلیل میزان خواب مورد نیاز کودکان در سنین مختلف متفاوت می باشد و والدین باید بر اساس این تفاوت ها برنامه ریزی داشته باشند.

در ادامه این مقاله خواب هر کدام از سنین را مورد بررسی قرار می دهیم. این برنامه خواب به طور کلی برای کودکان ثابت است ولی هر کودکی ویژگی منحصر به فرد خودش را دارد و ممکن است به خواب کمتر یا بیشتری نیاز داشته باشد.

میزان خواب نوزاد
خواب نوزاد به طور کلی ۱۶ تا ۲۰ ساعت می باشد و هر چه به یک سالگی نزدیک می شود میزان خواب او کمتر شده و به ۱۰ تا ۱۳ ساعت می رسد، نوزاد خواب پیوسته و مشخصی ندارد.

هر وقت گرسنه شود از خواب بیدار می شود و شیر می خورد و دوباره به خواب می رود. این چرخه به علت وزن گیری نوزاد می باشد.

نوزاد معمولا به طور پیوسته ۴ تا ۵ ساعت می خوابد، برای این که کودکان در شب خواب خوبی داشته باشد بهتر است قبل از خواب شب او را به حمام ببرید و در هنگام بیداری کودک را در معرض نور خورشید قرار دهید و با او بازی کنید.

میزان خواب در دو سالگی
در دو سالگی معمولا کودک به ۱۰ الی ۱۲ ساعت خواب در طول شب و تقریبا ۱ الی ۳ ساعت در طول روز نیاز دارد، معمولا کودکانی که بازیگوش هستند نسبت به خوابیدن تقلا می کنند و والدین باید سعی کنند با روش های مختلف آن ها را بخوابانند.

والدین باید توجه داشته باشند که زمانی که کودک یاد می گیرد از گهواره بیرون آید تمایل دارد تا روی تخت و در کنار والدینش بخوابد، از همان ابتدا باید به این موضوع توجه داشته کنند زیرا کودک به خوابیدن در کنار والدینش عادت می کند و جدا خوابیدن برای کودک بسیار سخت می شود و به راحتی از والدین جدا نخواهد شد.

منبع:کانون مشاوران ایران-میزان خواب کودکان | کودکان چند ساعت باید بخوابند؟



:: برچسب‌ها: میزان خواب کودک , خواب نوزاد , خواب کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

نیازهای روانی سالمندان، وضعیت روحی و روانی سالمندان در ایران

نیازهای روانی سالمندان از جمله موضوعاتی می باشد که احتیاج به توجه بیشتری دارد، سلامت روان سالمندان تحت تاثیر عواملی مانند نزدیک شدن به سال های پایانی عمر، بازنشستگی و مشکلات جسمی که باعث کاهش سطح فعالیت فرد می شود و هم چنین مشکلاتی مانند از دست دادن همسر و یا دوستان و غیره می باشد.

بر اساس نظرسنجی های انجام شده بروز اختلالات روحی و روانی در سالمندان می تواند باعث افسردگی و اضطراب شود و خطر خودکشی را تا حد زیادی افزایش دهد به همین خاطر نقش اطرافیان در بهبود سلامت جسمی و روانی سالمندان از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد و باید نسبت به نیاز سالمندان دقت و توجه بیشتری داشته باشیم.

در این خصوص باید از مشاوره روانشناسی کمک بگیرید تا اطلاعات خود را راجع به دوران سالمندی افزایش دهید و بتوانید به خوبی نیازهای آن ها را برطرف نمایید.

نیازهای روانی سالمندان
روانشناسان معتقدند که پس از رسیدن به سن ۶۰ سالگی وارد دنیای سالمندی می شوند ورود آن ها به این دوران با چالش های بسیاری همراه خواهد بود و کنار آمدن آن ها با این شرایط تحت تاثیر عواملی مانند کیفیت زندگی فرد، سلامت جسم و روان و همین طور سیستم های حمایتی در محیط اطراف او می باشد.

عدم توجه به نیازهای روانی سالمندان باعث به وجود آمدن بیماری های روحی و روانی شده و آسیب های مغزی مانند آلزایمر در آن ها می شود. با توجه به این که بروز اختلالات می تواند مشکلاتی برای فرد و اطرافیان او به دست آورد بهتر است برای پیشگیری از این مسئله اطلاعات خود را در مورد نیازهای سالمندان افزایش دهید و روش های ارتباطی مناسب با آن ها را یاد بگیرید تا نحوه ارتباطی مناسبی با آن ها داشته باشید.

به استقلال سالمندان احترام بگذارید
همه ما انسان ها بعد از این که سال های کودکی مان به پایان می رسد تلاش می کنیم که خودمان برای زندگی تصمیم بگیریم اما این موضوع در دوران سالمندی به دلیل ناتوانی مالی و یا حرکتی تا حدودی غیر ممکن می باشد و همین مسئله باعث می شود تا سالمندان از نظر روحی حال خوبی نداشته باشند و افسردگی در آن ها به وجود آید به همین دلیل باید به آن ها اجازه دهید تا جایی که ممکن است خودشان برای زندگی تصمیم بگیرند.

از جمله موضوعاتی که سالمندان می توانند در مورد آن ها تصمیم بگیرند و مشارکت داشته باشند مربوط به امور خانه و یا تصمیم گیری در مورد شرایط مالی زندگی شان می باشد.

توصیه می شود در شرایطی که قرار است بعضی از کارها را شما برای سالمند انجام دهید از او سوال کنید که دلش می خواهد آن کار چطور انجام شود و در صورتی که با آن موضوع مخالف هستید سعی کنید تا حدودی مطابق میلشان رفتار کنید.

یکی از مشکلاتی که در میان سالمندان به وجود می آید وابستگی به اطرافیان می باشد، اگر چه آن ها به استقلال نیاز دارند اما ترس از دست دادن و آسیب دیدن اطرافیان باعث می شود تا به دیگران وابسته شوند، در صورتی که احساس می کنید فرد سالمند به این مشکل دچار شده است برای جلوگیری از پیشرفت این مشکل باید از روانشناس کمک بخواهید تا راهکارهای لازم را در اختیار شما قرار دهد.

احساس ارزشمندی
در دوره ای که فرد سالمند ناتوان می شود عزت نفس خودش را از دست می دهد و احساس بی ارزشی در او به وجود می آید . بر اساس نظریه اریکسون احساس بی ارزشی که در فرد به وجود می آید ممکن است تحت تاثیر ناتوانی های حال حاضر فرد و هم چنین نارضایتی او به خاطر از دست دادن فرصت زندگی باشد.

در این شرایط فرد احساس حسرت و ناامیدی می کند و حس می کند از زندگی اش استفاده مفید نکرده است و آن چنان برای او با ارزش نبوده است و دیگر فرصتی ندارد تا بتواند این شرایطش را جبران کند.

فکر کردن به این موضوعات باعث می شود تا سلامت روان سالمند با مشکلاتی رو به رو شود و در صورتی که احساس کردید سالمند در این شرایط قرار گرفته است و این مسئله ناراحت می باشد باید به مشاور مراجعه کنید و از او کمک بخواهید، هم چنین با استفاده از راهکارهای دیگری مانند مشورت گرفتن از سالمندان و یا کمک گرفتن از آن ها می توانید حس خوبی را در آن ها ایجاد کنید که همچنان آن ها برای اطرافیان مفید می باشند و بودن شان در کنار اطرافیان لازم است.

منبع:کانون مشاوران ایران-نیازهای روانی سالمندان ، وضعیت روحی و روانی سالمندان در ایران



:: برچسب‌ها: نیاز روانی , نیازهای روانی سالمندان , سالمندان ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اختلاف بر سر محل زندگی، دلایل و راه حل مناسب برای انتخاب محل سکونت

اختلاف بر سر محل زندگی با همسر یکی از مشکلات دیرینه در میان زوجین می باشد که به خاطر دلایلی مانند وابستگی به خانواده، مصلحت شغلی و مواردی از این دست با همسرشان به توافق نمی رسند. اگر چه از نظر قانون حق سکونت و تعیین محل زندگی با مردان است و زنان موظف هستند تمکین کنند.

در صورتی که زن در محل زندگی اش آرامش نداشته باشد و قلب و احساسش در زندگی مشترک شاد و آرام نباشد مطمئن باشید عواقب خوشی به همراه نخوهد داشت.

در این شرایط زوجین باید با همدلی و تفاهم لازم را داشته باشند تا بتوانند اختلاف مربوط به محل زندگی را حل نمایند و در این شرایط با یکدیگر همکاری و همراهی بیشتری داشته باشند.

هم چنین زوجین می توانند در این زمینه از مشاور کمک بگیرند تا راهنمایی های لازم را انجام دهد و راهکارهای خوبی را در اختیارشان قرار دهد.

دلایل و راهکارهایی برای حل اختلاف بر سر محل زندگی
دعوای بین زوجین به خاطر محل زندگی، دلایل بسیاری دارد که باید ریشه یابی شود تا زوجین به راه حل مناسبی برسند. ممکن است خودتان به روش های مختلف برای حل این اختلاف تلاش کرده باشید اما گفتگو شما نتیجه بخش نبوده و نتیجه مشترکی به همراه نداشته باشد.

در این شرایط باید یک بار دیگر مشکلتان را مرور کنید و به حل آن بپردازید هم چنین از مشاوره ازدواج کمک بگیرید تا راهکارهای لازم را در اختیار شما قرار دهند.

اختلاف بر سر محل زندگی، عدم تفاهم زوجین
وقتی زن و شوهر در زندگی مشترک تفاهم نداشته باشند بر سر موضوعات مختلف با یکدیگر به مشکل می خورند که یکی از آن ها دعوا بر سر محل زندگی شان می باشد. ز

وجین در این شرایط نمی توانند در مورد موضوعات مختلف به اشتراک و تفاهم برسند و به همین دلیل در آینده مشکلات بزرگ تری با یکدیگر خواهند داشت.

اگر در ابتدای زندگی هستید و نمی توانید در مورد مسائل زندگی با همسرتان به تفاهم برسید باید معیارهای انتخاب همسر مناسب را مورد بازنگری قرار دهید و از روانشناس و مشاوره کمک بخواهید تا راهکارهای لازم را در اختیار شما قرار دهد.

مشکلات با خانواده همسر

اختلاف بر سر محل زندگی
در بسیاری از مواقع اختلاف بر سر محل زندگی، به خاطر مشکل با خانواده همسر می باشد یکی از زوجین تمایل دارد نزدیک خانواده خود باشد و دیگری ترجیح می دهد به دلیل مشکلاتی که با آن ها دارد از آن ها دور باشد و زندگی مستقلی برای خود ایجاد کند تا از مشکلات فاصله بگیرد.

گاهی اوقات به خاطر دخالت اطرافیان در زندگی مشترک این چنین مشکلاتی به وجود می آید.

با وجود این چنین اختلافاتی در شروع زندگی مشترک، لازم است هر دو طرف در خصوص میزان رابطه با خانواده همسر به نقطه نظر مشترکی برسند و در صورتی که هر کدام از زوجین مخالفت کند و اصرار و انکار نماید باعث بدتر شدن اوضاع و شرایط می شود.

در این شرایط هم زن و مرد باید با دید منطقی به مسئله نگاه کنند و به دنبال راه چاره باشند. در صورتی که هر کدام حرف خودش را بزند و رفتارهای خودمحورانه ای داشته باشد به رابطه آسیب بسیاری وارد می کنند.

وابستگی بیش از حد به خانواده
گاهی اوقات وابستگی زیاد زوجین به خانواده شان، آن ها را با مشکلاتی رو به رو می کنند در این شرایط هر کدام از زوجین تمایل دارند تا نزدیک خانواده شان زندگی کنند در نتیجه با یکدیگر به تفاهم نمی رسند و با مشکلاتی رو به رو می شوند.

وابستگی به خانواده بعد از ازدواج تا حدودی قابل درک می باشد و هر کدام از زوجین حق دارند بعد از ازدواج با خانواده شان دیدار داشته باشند، اما در صورتی که این وابستگی در حد بسیار زیاد و غیرقابل درک باشد باید به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد و برای رفع این وابستگی زیاد اقداماتی صورت گیرد.

منبع:کانون مشاوران ایران-اختلاف بر سر محل زندگی | دلایل و راه حل مناسب برای انتخاب محل سکونت



:: برچسب‌ها: انتخاب محل سکونت , اختلاف زوجین , اختلاف بر سر محل زندگی ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

بسیار مهم است که هر شخصی در زندگی زناشویی اش آموزش های لازم را در مورد نحوه تحریک همسر ببیند و یاد بگیرد همسرش را تحریک کند زیرا این امر در کیفیت رابطه جنسی و تحکیم خانواده بسیار مهم است. یادگیری نحوه تحریک برای زوج های جوان و کسانی که چند سال از زندگی مشترک شان گذشته است بسیار مفید می باشد. زیرا پس از گذشت مدت زمانی از زندگی مشترک، هیجان رابطه جنسی کاهش می یابد.

بسیاری از مشکلاتی که زوجین درگیر آن هستند مانند طلاق عاطفی، جدایی و روابط فرا زناشویی یا خیانت به خاطر عدم آگاهی از نحوه ارضا کردن نیازهای جنسی همسر می باشد. توجه داشته باشید که رابطه جنسی تنها به دخول مربوط نمی شود بلکه توجه به مسائلی مانند عشق بازی و آگاهی از نحوه تحریک نقاط حساس بدن شریک زندگی تان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

آناتومی هر شخص فرق دارد و به همین دلیل باید بدن همسرتان را به خوبی بشناسید تا بتوانید کیفیت رابطه جنسی را افزایش دهید در این خصوص کمک گرفتن از مشاوره جنسی می تواند مفید باشد و امکان شناخت بیشتر را برای شما فراهم کند.


آموزش عشق بازی و تحریک همسر
نقش تنوع در رابطه جنسی و تحریک همسر
یکی از دلایلی که باعث می شود که مردان حس تنوع طلبی بیشتری نسبت به زنان داشته باشد عموما به این دلیل است که برای مردان بیش تر از زنان، تغییر رفتار جنسی محسوس و خوش آیند می باشد. برای تحریک همسرتان باید به تنوع در رابطه جنسی توجه کنید زیرا این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است.

هم چنین هر زنی رفتارهای جنسی خاص خود را دارد. یکی از بهترین مواقع در رابطه جنسی برای مردان در لحظه ارضا شدن، حالات چهره همسرش و هم چنین تن صدای او می باشد و این حالات در زنان متفاوت می باشد.

سعی کنید هر از گاهی مکان رابطه جنسی تان را تغییر دهید در صورتی که بتوانید رفتارهای جنسی خودتان را تغییر دهید برای همسرتان مثل این خواهد بود که شریک جنسی جدیدی را یافته است. تنوع دادن به رابطه جنسی بسیار اهمیت دارد و تا حد زیادی به خاطر رفتارهای جنسی متنوع در نظر مردتان جذاب می شوید.

پس سعی کنید پوزیشن های متفاوتی را یاد بگیرید. زیرا داشتن یک نوع رفتار جنسی تکراری برابر است با یکنواخت شدن رابطه جنسی شما که این مسئله مشکلات بسیاری برای شما در زندگی مشترک به همراه خواهد داشت.

نقش مخرب تظاهر کردن در کیفیت رابطه جنسی
یکی از اشتباهاتی که زنان در حین رابطه جنسی انجام می دهند، تظاهر کردن آن ها به لذت بردن از برقراری رابطه جنسی می باشد، توجه داشته باشید که مردان این مسئله را به خوبی متوجه می شوند. در صورتی که رابطه جنسی مصنوعی داشته باشید این امر باعث می شود تا روابط زناشویی تان سرد شود. رضایت در زمان برقراری رابطه جنسی بین زوجین باید دو طرفه باشد.

همچنین توجه داشته باشید که آشنایی با بدن زنان و نقاط تحریک آمیز مردان در عشق بازی با همسر بسیار مهم می باشد و باعث این رابطه جنسی آتشین می شود. زوجین در دورانی که با یکدیگر زندگی می کنند باید علایق، فانتزی جنسی و نقاط حساس بدن همسرشان را را بشناسند و یاد بگیرند که چطور می توان قبل از شروع یک رابطه جنسی همسرشان را به هیجان بیاورند. این امر بر روی رابطه جنسی آن ها اثر می گذارد و کیفیت رابطه را افزایش می دهد.

تاثیر نحوه پوشش و ظاهر افراد در تحریک همسر
آراستگی و مرتب بودن زن و مرد در صمیمیت زناشویی بین زوجین بسیار تاثیر گذار بوده و اهمیت دارد. هم چنین در این خصوص اگر زوجین از عطر مخصوص استفاده کنند بر روی تحریک همسر بسیار موثر است. سعی کنید بر روی علایق همسرتان حساس باشید و همیشه آراسته و مرتب در کنار همسرتان حضور داشته باشید.

عدم رسیدگی به ظاهر از عواملی است که باعث سرد شدن همسر و کاهش میل جنسی می شود. برای تحریک همسر و انجام رابطه جنسی بهتر است زنان از لباس های تنگ، نیمه برهنه و آرایش با رنگ های تحریک کننده استفاده کنند. این امر باعث جذاب شدن اندام شما برای همسرتان می شود. هم چنین سعی کنید از لباس های پوشیده ای که برجستگی اندام شما را به خوبی نمایان می کند برای تحریک همسرتان استفاده کنید.

منبع:کانون مشاوران ایران-آموزش عشق بازی و تحریک همسر



:: برچسب‌ها: عشق بازی , نقاط تحریک آمیز مردان , تحریک همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

علت افسردگی زنان در دوران قاعدگی و پریود و بارداری چه دلایلی دارد و آیا سبب بروز بیماری دائمی و خودکشی می شود؟

علت افسردگی زنان در بلندمدت ژنتیکی است یا اکتسابی؟ چرا برخی از افراد بیشتر مستعد افسردگی هستند و برخی از آن ها کمتر با این مشکل رو به رو می شوند؟

علت افسردگی دوره زنان ناشی از سندروم قاعدگی و پریود است.

افسردگی یکی از اختلالات روانی می باشد که در طبقه اختلالات خلقی قرار دارد. این اختلال، سلامت ذهنی و جسمی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد و بر روی عملکرد زندگی او تاثیر می گذارد به همین دلیل باید از روان درمان کمک بخواهید تا در این خصوص راهنمایی های لازم را انجام دهد.

متخصصان علت بروز افسردگی را عوامل بسیاری می دانند که در ادامه مقاله برخی از آن ها را بیان می کنیم، هم چنین کمک گرفتن از مشاور افسردگی به افراد کمک می کند تا علت افسردگی را در کوتاه ترین زمان بشناسند و به درمان این اختلال بپردازند.

علت بروز افسردگی دائمی
اگر عوامل زیر را دارید، افسردگی شما ناشی از قاعدگی و پریود نیست.

عوامل بیرونی و درونی بسیاری وجود دارد که باعث افسردگی افراد می شود در حقیقت افسردگی نتیجه تعامل عوامل پیچیده بیرونی مانند زندگی در محیط پر تنش و عوامل درون فردی متعدد مانند تغییرات شیمیایی مغز و عوامل ژنتیکی می باشد.


علت افسردگی زنان - دوران قاعدگی
در ادامه این مقاله مهم ترین عواملی که باعث بروز افسردگی می شود را بیان می کنیم:

نقش انتقال دهنده های عصبی – شیمیایی از علت های جسمانی افسردگی
انتقال دهنده های عصبی موادی شیمیایی هستند، که سلول های عصبی برای انتقال پیام از آن ها استفاده می کنند.

پژوهشگران در این زمینه آزمایشات بسیاری بر روی افراد افسرده انجام داده اند و به این نتیجه رسیده اند که سطوح برخی از انتقال دهنده های عصبی در بیماران افسرده با افراد غیر افسرده متفاوت می باشد. به عنوان مثال سروتونین که مسئول افزایش سطح نشاط و شادی در مغز می باشد در افراد افسرده به طور قابل توجهی پایین است.

به همین دلیل برخی از افراد معتقدند که برای درمان افسردگی باید از داروهای ضد افسردگی مانند فلوکستین استفاده کرد تا از این طریق سطوح انتقال دهنده های عصبی به سطح طبیعی برگردد.

برخی از افراد معتقدند که کاهش انتقال دهنده ها در واکنش به رویدادهای ناگوار زندگی به وجود می آید و در صورتی که افسردگی از ریشه حل شود و عوامل افسردگی به خوبی شناسایی شود می توان به درمان افسردگی بدون دارو پرداخت.

عوامل ژنتیکی موثر در بروز افسردگی
احتمالا ژن های بسیاری وجود دارد که باعث به وجود آمدن صفات و رفتارهایی می شود که احتمال بروز افسردگی را در فرد افزایش می دهند، بر اساس این مطلب ژن واحدی مسئول در بروز افسردگی بیماران نمی باشد.

بیماری افسردگی بیشتر در کسانی دیده می شود که سوابق خانوادگی بیماری افسردگی را تجربه کرده اند، این امر نشان می دهد که ژنتیک سهم بسیار زیادی در بروز اختلالات روانی مانند افسردگی دارد.

ایجاد افسردگی تحت تاثیر مصرف برخی از داروها
برخی از افراد با مصرف برخی از داروها ممکن است با اختلالات خلقی نظیر افسردگی رو به رو شوند، از جمله این داروها می توان به کورتیکواستیروئیدها، داروهای ضد ویروسی نظیر اینترفرون آلفا و ایزوترتینوئین برای درمان آکنه اشاره کرد.

مواجهه با رویداد های ناگوار در زندگی از جمله علت های افسردگی
در بسیاری از موارد افسردگی نتیجه زندگی در محیط های پرتنش و رو به رو شدن با رویدادهای ناخوشایند می باشد، در حقیقت رویدادهای ناگوار زندگی در ابتدا می تواند باعث به وجود آمدن اختلالات سازگاری شود و در صورتی که مورد درمان قرار نگیرد باعث به وجود آمدن اختلالاتی مانند افسردگی می شود.

منبع:کانون مشاوران ایران-علت افسردگی زنان در دوران قاعدگی و پریود چیست؟



:: برچسب‌ها: افسردگی دوران قاعدگی , افسردگی , افسردگی دوران پریودی ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

درک اعتیاد

اعتیاد چیست؟
اعتیاد شامل میل شدید به چیزی، از دست دادن کنترل استفاده و مصرف آن بدون توجه به پیامدهای نامطلوبش است. اعتیاد مغز را تغییر می دهد، در ابتدا لذت بخش است ولی درنهایت محرک های یادگیری و انگیزه را از بین می برد. اگرچه ترک اعتیاد سخت است، اما شدنی است.

چه چیزی باعث اعتیاد می شود؟
کلمه “اعتیاد” از یک اصطلاح لاتین به معنای “برده شده ” یا “مجبور به” گرفته شده است.

اعتیاد تأثیر طولانی و قدرتمندی بر مغز می گذارد که به سه طریق ظاهر می شود: میل به اعتیاد، از دست دادن کنترل استفاده و مصرف آن علی رغم پیامدهای نامطلوبش.

در گذشته، کارشناسان معتقد بودند که فقط الکل و داروهای قوی می‌توانند باعث اعتیاد شوند. با این حال، فناوری‌های تصویربرداری عصبی و تحقیقات جدیدتر نشان داده‌اند که برخی از فعالیت‌های لذت‌بخش، مانند قمار، خرید، و رابطه جنسی نیز می‌توانند مغز را تحت تأثیر قرار دهند.

اگرچه کتابچه راهنمای تشخیصی استاندارد ایالات متحده (راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی، نسخه چهارم یا DSM-IV) اعتیادهای متعددی را توصیف می کند که هر کدام به یک ماده یا فعالیت خاص مرتبط هستند، اتفاق نظر وجود دارد که این موارد ممکن است بیانگر چندین عبارات یک مغز مشترک باشند.

شروع اعتیاد
هیچ کس با قصد اعتیاد شروع نمی کند، اما بسیاری از مردم در دام آن گرفتار می شوند. آخرین آمار دولتی را در نظر بگیرید:

نزدیک به ۲۳ میلیون آمریکایی تقریباً یک نفر از هر ۱۰ به الکل یا مواد مخدر دیگر معتاد هستند.
بیش از دو سوم افراد معتاد، به الکل اعتیاد دارند.
سه داروی اصلی که باعث اعتیاد می شوند عبارتند از: ماری جوانا، مسکن های مخدر (مخدر) و کوکائین.
در دهه ۱۹۳۰، زمانی که محققان برای اولین بار شروع به تحقیق در مورد عوامل ایجاد کننده رفتار اعتیاد آور کردند، آنها بر این باور بودند که افرادی که معتاد می شوند به نوعی از نظر اخلاقی دارای نقص یا فاقد قدرت اراده هستند. آن ها فکر می کردند که غلبه بر اعتیاد شامل مجازات افراد معتاد یا تشویق آن ها به عزم اراده برای ترک است.

دیدگاه علمی از آن زمان تغییر کرده است.

امروزه ما اعتیاد را به عنوان یک بیماری می شناسیم که ساختار و عملکرد مغز را تغییر می دهد.

همانطور که بیماری قلبی عروقی به قلب آسیب می رساند و دیابت به لوزالمعده آسیب می رساند، اعتیاد نیز مغز را نابود می کند. این زمانی اتفاق می‌افتد که مغز یک سری تغییرات را پشت سر می‌گذارد، که با لذت شروع می‌شود و با حرکت به سمت رفتار اجباری پایان می‌یابد.

اصل لذت
مغز همه لذت‌ها را به یک شکل ثبت می‌کند، چه از یک داروی روان‌گردان سرچشمه بگیرد، چه پاداش پولی، رابطه جنسی یا یک وعده غذایی رضایت‌بخش.

در مغز، لذت نشانه مشخصی دارد:آزاد شدن دوپامین در هسته اکومبنس (مجموعه‌ای از سلول‌های عصبی که در زیر قشر مغز قرار دارند) به قدری با لذت مرتبط است که دانشمندان مغز و اعصاب از این منطقه به عنوان مرکز لذت مغز یاد می کنند.

منبع:کانون مشاوران ایران-درک اعتیاد



:: برچسب‌ها: درک اعتیاد , ترک اعتیاد , اعتیاد ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) علائم و نحوه درمان

اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) چیست؟ در زندگی روزمره ممکن است با حوادث طاقت فرسا، ترسناک و خارج از کنترل رو به رو شوید. اختلالات هیجانی که بعد از حملات و جراحت جسمانی (به خصوص تجاوز)، تصادف، حوادث طبیعی یا فقدان و سوگ ناگهانی عزیزان تجربه می کنید. به آن ها اختلال استرس پس از ضربه گفته می شود.

البته همه افراد در این شرایط مشابه ممکن است با اختلال استرس پس از سانحه رو به رو نشوند، در صورتی که فشار روانی به وجود آمده از این اتفاقات بیش از اندازه باشد و نتوانید به خوبی با آن ها مقابله کنید این آسیب پدید می آید.

پیامدهایی که به خاطر این اختلال به وجود می آید آنقدر جدی هستند که سازگاری اجتماعی و عملکردی تان را با اختلالاتی رو به رو می کند در نتیجه تشخیص به موقع و درمان بیماری کمک می کند تا هر چه سریع تر به روند عادی زندگی تان برگردید.

در ادامه این مقاله به بررسی استرس پس از آسیب، علائم، علل و راهکارهای درمانی آن می پردازیم.

اختلال استرس پس از سانحه PTSD
در صورتی که حوادث آسیب زننده ای را تجربه می کنید احساسات ناراحت کننده عمیقی به سراغ شما می آید و در این شرایط اگر راهکاری برای رو به رو شدن با این احساسات نداشته باشید ممکن است تاثیرات منفی درازمدتی به صورت اختلال استرس پس از آسیب بر جای بگذارد.

استرس پس از سانحه یک نوع اختلال روانی می باشد که به خاطر عوامل استرس زا به وجود می آید.

گاهی ممکن است شما به خاطر بروز حادثه یا دیدن صحنه ای یک عارضه روحی دردناکی را تجربه کنید و تا مدتی دچار مشکلاتی شوید و با گذشت زمان کم کم سلامتی خودتان را به دست آورید اما در برخی از اوقات عارضه های دردناک بیش از یک ماه طول می کشد که ممکن است شما را با این اختلال رو به رو کند.

هم چنین عوامل و سوانح استرس زا به گونه های مختلفی به وجود می آید که مهم ترین آن ها عبارت اند از:

شخص رویداد استرس زا را به طور مستقیم تجربه می کند.
فرد رویداد استرس زایی که برای دیگران به وجود آمده است را به طور مستقیم مشاهده می کند.
شخص از رویداد آسیب زا و استرس زایی که برای یکی از اعضای خانواده یا دوستان نزدیکش ایجاد شده است آگاه می شود.
قربانی بارها یا به شدت در معرض جزئیات ناراحت کننده رویدادهای آسیب زا قرار می گیرد، به عنوان مثال نخستین کسانی که به محل حادثه می روند دچار این اختلال ها می شوند به عنوان مثال کسانی که جنازه ها و بقای انسانی را جمع آوری می کنند.
علائم استرس پس از سانحه
به طور کلی علائم این اختلال به ۴ دسته تقسیم می شوند که می توان به مواردی مانند خاطرات سرزده، پرهیز از سانحه، تغییرات منفی در حالات و افکار و تغییر در واکنش های فیزیکی و احساسی اشاره نمود.

منبع:کانون مشاوران ایران-اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) علائم و نحوه درمان



:: برچسب‌ها: استرس پس از سانحه , استرس , اختلال استرس ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ازدواج با مرد پولدار، شاهزاده ای با اسب سفید لطفا

ازدواج با مرد پولدار برای بسیاری از دختران جذاب و خوشایند می باشد، امروزه یکی از ملاک های ازدواج برای دختران، شرایط مالی مناسب است. تا حالا در مورد انگیزه ازدواج از خودتان سوالاتی پرسیده اید؟

بر اساس تحقیقاتی که متخصصان این حوزه انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که شرایط مالی، فرهنگی و اجتماعی زوجین اگر نزدیک به یکدیگر باشد احتمال بروز شکست در زندگی مشترک کاهش می یابد.

به همین دلیل بسیاری از دختران در مورد ازدواج با مرد پولدار دچار تردید می شوند و این سوال در ذهن شان به وجود می آید که آیا پولدار بودن مرد می تواند مشکلاتی را در زندگی آن ها ایجاد کند یا خیر؟ در این مقاله این موضوع را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دادیم که مطالعه آن می تواند در امر ازدواج به شما کمک کند.

پیش از ازدواج با مرد پولدار
اختلاف طبقاتی در ازدواج و بالاتر بودن شرایط مالی مرد اگر چه آسایش و رفاه شما را تامین می کند اما به دلیل وجود تفاوت هایی در انتظارات، نیازها و سبک زندگی مشکلاتی را برای شما به وجود می آورد.

به همین دلیل قبل از تصمیم گیری شرایط زندگی تان را به خوبی بررسی کنید تا در زندگی مشترک مشکلاتی برای شما ایجاد نشود و با شکست مواجه نشوید.

در ادامه این مقاله نکاتی را بیان کردیم که بررسی آن ها پیش از ازدواج با مرد پولدار ضرورت دارد، در صورتی که تصمیم تان برای ازدواج جدی است سعی کنید از مشاوره قبل از ازدواج کمک بگیرید تا در این زمینه شما را راهنمایی کند.

ازدواج با مرد پولدار و توجه به ویژگی های رفتاری
در صورتی که شرایط مالی مرد خوب باشد نباید به سایر ویژگی ها و شرایط فرد بی توجه بود و آن ها را نادیده گرفت، طرف هر چه پولدار باشد باز هم باید به وظایف مرد و زندگی مشترکش آگاه باشد.

برای این که به سایر ویژگی های همسر آینده تان توجه کنید باید تصور کنید که او شرایط مالی خوبی ندارد و تا شرایط مالی به تنهایی به چشم نیاید، در این شرایط از خودتان بپرسید که با وجود شرایط اقتصادی پایین تر آره راضی به ازدواج با این فرد هستید یا نه؟

آیا در صورت نداشتن وضعیت مالی خوب، ویژگی های شخصیتی و رفتاری قانع کننده ای در این فرد برای شما جذاب است و تصمیم به ازدواج با او را دارید یا خیر؟

توجه داشته باشید که شرایط مالی و موقعیت اجتماعی پایدار نمی باشد و به هر دلیلی در طول زندگی تغییر می کند، در صورتی که دلایل کافی برای ازدواج با این فرد نداشته باشید در صورت کوچک ترین مشکل و تزلزلی در موقعیت مالی همسرتان با مشکلاتی مواجه خواهید شد.

انتظارات خانواده همسر
توقعات و انتظاراتی که خانواده همسر از عروس خود دارند، نقش بسیار مهمی در به وجود آمدن اختلافات در میان زوجین دارد.

در صورتی که با یک مرد پولدار ازدواج می کنید انتظارات و توقعات خانواده او را باید در مورد مسائل مالی گوناگون مثل تهیه جهیزیه و موارد دیگر بسنجید و ببینید که آیا می توانید از پس توقعات خانواده شوهرتان برآیید یا خیر؟

در صورتی که این مسئله به درستی مورد بررسی قرار نگیرد و مدیریت نشود فشار زیادی به خانواده شما وارد می شود در نتیجه زندگی شما با مشکلاتی رو به رو می شود و در نتیجه رضایت تان را از زندگی تحت تاثیر قرار می دهد.

منبع:کانون مشاوران ایران-ازدواج با مرد پولدار | شاهزاده ای با اسب سفید لطفا



:: برچسب‌ها: مرد پولدار , ازدواج , ازدواج با مرد پولدار ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

آمادگی و زمان مناسب برای ازدواج مجدد

ازدواج مجدد شروعی جدید برای افرادی است که به علت طلاق یا مرگ شریک زندگی، فقدان همسرشان را تجربه کرده اند، البته ازدواج مجدد با چالش های بسیاری همراه می باشد.

هم چنین به دلیل شرایط اقتصادی، داشتن فرزند و از دست دادن اعتماد نسبت به شریک زندگی، ازدواج مجدد به دغدغه های بزرگی تبدیل می شود و فرد دچار سردرگمی می شود و با چالش هایی رو به رو می شود.

همچنین ممکن است زمان مناسب برای ازدواج مجدد را به درستی ندانید به همین دلیل باید از مشاور قبل از ازدواج کمک بگیرید تا زمان مناسب برای ازدواج مجدد را بررسی کند و شما را با چالش های پیش رو آشنا کند تا بتوانید برای شروع یک زندگی مشترک جدید آماده شوید. در این مقاله به بررسی جامع ازدواج مجدد می پردازیم.

ازدواج مجدد
ازدواج مجدد می تواند نقطه عطفی برای زندگی هر فردی باشد که یک بار زندگی زناشویی را تجربه کرده اند و طلاق گرفته است زیرا از زندگی شان راضی نبوده اند در این صورت اگر ازدواج موفقیت آمیزی داشته باشند می تواننپد در کنار همسر جدید به آرامش و خوشبختی برسند.

هر چند در ازدواج مجدد تجربه شما نسبت به گذشته بیشتر می باشد و نسبت به معیارهای انتخاب همسر آینده تان آگاه تر هستید و شناخت بهتری از خودتان دارید اما باز هم با چالش های بسیاری رو به رو خواهید شد که باید نسبت به آن ها آگاهی داشته باشید.

ازدواج با مرد مطلقه یا ازدواج با زن مطلقه پیچیدگی های بسیاری دارد که نیاز به تامل دارد، حتی ازدواج پ بعد از فوت همسر در شرایطی که فرزندی داشته باشید اوضاع و شرایط را مانند طلاق و جدایی برای شما دشوار می کند.

زمان مناسب برای ازدواج مجدد
فرایند سازگاری با مرگ همسر یا طلاق یا از دست دادن یک رابطه باید به درستی طی شود و فرد بتواند در این زمان به آمادگی لازم برای ازدواج مجدد برسد، در شرایطی که طلاق ناگهانی اتفاق می افتد و یا فرد به صورت ناگهانی فوت می شود نیاز به طی کردن زمانی در حدود ۶ ماه تا ۱ سال دارد تا بتواند با شرایط به وجود آمده کنار بیاید.

بعد از این که رابطه به اتمام می رسد به طور معمول شما باید مراحی مانند انکار، خشم، غم و نهایتا پذیرش مسئله را طی کنید.

این مراحل بسیار شبیه به مراحل شکست عشقی می باشد و زمانی که فرد این مراحل را طی کرد، آمادگی روحی او به سطح قابل قبولی خواهد رسید. در این شرایط باید ازدواج فرد در زمان مناسبی باشد به طوری که فرد به خاطر فرار از تنهایی و افسردگی تن به ازدواج مجدد ندهد.

آماده شدن و زمان مناسب برای ازدواج مجدد
در صورتی که به ازدواج مجدد فکر می کنید و در مورد آن نگرانی هایی دارید باید موارد زیر را به درستی بررسی کنید تا آمادگی لازم و زمان مناسب برای ازدواج مجدد را به دست آورید، بر اساس مطالبی که گفته شد بهتر است مدت زمان حداقل ۶ ماهه ای از رابطه قبلی تان گذشته باشد تا بتوانید در مورد رابطه جدید تصمیم درستی بگیرید.

منبع:کانون مشاوران ایران-ازدواج مجدد | آمادگی و زمان مناسب برای ازدواج مجدد



:: برچسب‌ها: زمان مناسب برای ازدواج مجدد , ازدواج , ازدواج مجدد ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

خصوصیات یک دختر کاریزماتیک

زمانی که فردی وارد جمع می شود و توجه دیگران را به خود جلب می کند، دیگران دوست دارند با او هم کلام شوند و ناخودآگاه جذب آن فرد شده و با او موافقت می کنند، در آن صورت به آن فرد کاریزماتیک می گوییم.

اما باورهای غلط و تبلیغات اشتباه باعث شده است تا دیگران تعبیر اشتباهی از خصوصیات یک دختر کاریزماتیک داشته باشند و در ظاهر فرد به دنبال کاریزما می گردند.

در این مقاله خصوصیات یک دختر کاریزماتیک را مورد بررسی قرار می دهیم و سعی می کنیم باورهای اشتباهی که در مورد آن ها وجود دارد را کنار بگذاریم.

دختر کاریزماتیک – تعریف کاریزما در زنان
بر اساس مطلبی که بیان شد امروزه خصوصیات دختر کاریزماتیک وابسته به ویژگی های ظاهری او شده است. به طور مثال آن فرد چه چشم های جذابی و زیبایی دارد، چقدر هیکلش زیباست، موهایش مثل ابریشم است، اگر چه این ویژگی ها می تواند افراد را به خود جذب کند، اما در این مقاله با بیان یک سوال وارد بحث می شویم:

تا به حال پیش آمده با فردی آشنا شوید که استاندارد های زیبایی را از نظر خیلی از افراد نداشته باشد، زیرا نظر افراد در مورد زیبایی متفاوت است اما زمانی این شخص وارد جمع می شود و صحبت می کند همه افراد سکوت می کنند و جذب شخصیتش می شوند؟

به احتمال زیاد در طول زندگی با این چنین شخصی در ارتباط بوده اید.

با توجه به این موضوع متوجه می شویم که کاریزماتیک بودن به ویژگی های ظاهری و زیبایی صورت ربطی ندارد بلکه امری درونی می باشد که علاوه بر جذاب بودن می تواند شما را به فردی الهام بخش تبدیل کند.

در این جایی سوالی پیش می آید، پس این همه دختر زیبا که دیگران را به خود جذب می کنند چه؟ این سوال باعث می شود تا به بررسی موضوع زیر بپردازیم.

ارتباط کاریزکا با جذابیت ظاهری
اگر چه ویژگی ظاهری تا حدی باعث جذب اولیه اطرافیان می شود اما توجه داشته باشید که این نوع جذابیت هیچ ربطی به کاریزماتیک بودن ندارد.

این موضوعی را با مثالی بیان می کنم.

یک روز با دوستانم قرار دیدار داشتم و قرار بودن به جمع ما ۳ نفر عضو جدید وارد شوند که تا به حال آن ها را ندیده بودم و هیچ چیز درباره شان نشنیده بودم، روز دیدار که رسید ما دور هم جمع شدیم و یکی از دخترها واقعا زیبا بود و همه استاندارد های زیبایی را داشت.

به طوری که آدم از نگاه کردن به او لذت می برد، اما این احساس تا زمانی بود که او شروع به صحبت کردن نکرده بود، زمانی که او شروع به حرف زدن کرد تمام احساساتی که به وجود آورده بود به یک باره فرو ریخت و از بین رفت.

چرا این اتفاق افتاد؟
چون کاریزما به هیچ عنوان در ظاهر انسان وجود ندارد، و چیزی درونی است که می تواند اثر خارجی داشته باشد و یک انرژی بسیار قوی می باشد که دیگران قادر نیستند در برابر آن مقاومتی داشته باشند.

جذابیت ظاهری تنها در چند دقیقه اول تاثیر گذار است اما چیزی که باعث می شود شما برای همیشه جذاب باشید و جذابیتی لامتناهی در شما به وجود می آورد کاریزما و کاریزماتیک بودن شما می باشد.

ویژگی های اصلی یک دخترکاریزماتیک
برای این که به دختر کاریزماتیک تبدیل شوید باید با ویژگی ها آن آشنا شوید و آن ها را تمرین کنید در این مقاله این ویژگی ها بیان شده است.

به دیگران حس ارزشمند بودن بدهید
افرادی که علایق شما را به یاد دارند، یادشان هست که شما غذای تند دوست ندارید و سعی می کنند ویژگی های مثبت تان را گوشزد کنند، در انجام کارها شما را تشویق می کنند و این باور را در شما ایجاد می کنند که توانایی انجام هر کاری را دارید و حس ارزشمند بودن را در شما به وجود می آورند تا چه حد برای شما جذاب هستند؟

می توانم به جرات بگویم ، اولین فردی که در جمع نزدیک او می شوید و دوست دارید انرژی مثبت از او دریافت کنید این شخص می باشد، زیرا این شخص بدون هیچ چشم داشتی چیزهایی که شما می خواهید را در اختیارتان قرار می دهد.

در این حالت انسان ها جذب کسانی می شوند که به آن ها توجه می کنند و به جزئی ترین ویژگی هایشان اهمیت می دهند، در نتیجه بر اساس این مطلب در می یابیم که یکی از ویژگی های دختر کاریزماتیک دادن حس ارزشمندی به دیگران می باشد.

منبع:کانون مشاوران ایران-خصوصیات یک دختر کاریزماتیک



:: برچسب‌ها: کاریزما در زنان , خصوصیات دختر کاریزماتیک , دختر کاریزماتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

چگونه دعوای کودکان بر سر اسباب بازیشان را مدیریت کنیم؟

بعضی از بچه ها علاقه ای به اشتراک گذاشتن اسباب بازی خود با بچه های دیگر ندارند و یا حتی اسباب بازی آن ها را به زور می گیرند. گاهی هم بر سر وسایل بازی در مهدکودک یا خانه بازی دعوا و کتک کاری می کنند.

فرض کنید در حالی که کودکتان با دوستش درحال بازی است، شما متوجه می شوید که دوستش، ماشین اسباب بازی مورد علاقه کودکتان را از او گرفته و دارد بازی می کند، کودکتان که از این مساله خوشحال نیست، ماشین را از او می گیرد و دعوا و جیغ شروع می شود. رفتار شما در برخورد با این اتفاق چیست؟

اسباب بازی را از کودکتان گرفته به دوستش می دهید؟ وارد دعوای آن ها نمی شوید و منتظر می مانید خودشان این مساله را حل کنند؟ کودک خود را خسیس خطاب می کنید و سرزنشش می کنید؟

بنظرتان چه رفتار و واکنشی در مواقع دعوای کودکان درست است؟ اگر واکنش مناسبی در این شرایط نداشته باشید، ممکن است با رفتار خود به کودکتان آسیب وارد کنید و یا رفتاری داشته باشید که تبدیل به یک عادت شده و کودکتان برای رسیدن به خواسته هایش از آن استفاده خواهد کرد.

اگر شما هم در این شرایط آشفته می شوید و نمی دانید واکنش درست چیست، این بخش از مشاورانه به شما کمک خواهد کرد.

واکنش درست والدین هنگام دعوای کودکان سر وسایل
والدین در برخورد با این شرایط، واکنش های متفاوتی دارند. برخی از والدین نگران قضاوت دیگران در مورد روش تربیت شان می شوند، در نتیجه از این اتفاق بسیار ناراحت و آشفته می شوند و کودک خود را سرزنش می کنند. گروهی دیگر از والدین کاملا بی تفاوت برخورد می کنند و وارد دعوا کودک نمی شوند.

برخی از والدین نیز در مواقعی که کودک بر سر وسایل خود دعوا می کند، خوشحال می شوند چون تصور می کنند این رفتار به این معناست که کودکشان می تواند از پس حق خود دفاع کنند و گلیمش را از آب بکشد. در ادامه نکاتی را آورده ایم که کمک می کند بهترین رفتار را در این مواقع داشته باشید.

اسباب بازی او را به زور از دستش نگیرید.
در این مواقع باید اول از همه به سن کودک توجه کنید.

مثلا نباید انتظار نداشته باشید که کودک دو ساله ی شما معنای بخشش را درک کند.


چگونه دعوای کودکان بر سر اسباب بازی
اگر زودتر از زمان مناسب کودک را مجبور به کنار گذاشتن خودخواهی کنید و یا او را مجبور کنید که وسایلش را به کودک دیگری بدهد یا به زور وسایلش را گرفته و به کودک دیگری بدهید، باعث ایجاد احساس عدم امنیت در کودک خود می شوید.

کودکتان همواره ترس و نگرانی دارد که وسایلش را باید به کودک دیگری بدهد، در نتیجه از بازی با دیگر بچه ها خودداری می کند و وقتی بازی می کند، با نزدیک شدن هر کودکی به وسایلش دچار ترس و وحشت شده و او را پس می زند.

بگذارید او با کودکی کمی بزرگتر از خود بازی کند
کودک دو ساله مفهوم رعایت حق دیگران را نمی داند، پس اگر او وسایل بچه های دیگر را می گیرد، زورگو نیست. بهتر است بگذارید کودکتان با بچه های کمی بزرگتر از خود، که می توانند در مقابل این رفتار کودکتان مقاومت کرده و از حق خود دفاع کنند، بازی کند.

منبع:کانون مشاوران ایران-چگونه دعوای کودکان بر سر اسباب بازیشان را مدیریت کنیم؟



:: برچسب‌ها: دعوای کودکان , دعوا بر سر اسباب بازی , اسباب بازی ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ویژگی هایی که در انتخاب وکیل خوب باید مدنظر داشته باشید.

یا مهارت هایی که شما برای شغل ایده آل خودتان نیاز دارید، عبارت از مواردی می باشند که می توانید بر روی آنها کار کنید و وضعیت آنها را در طول زمان بهبود بخشید.

همانطور که کارشناسان بیان کرده اند: تمرین منجر به کامل شدن می شود!

در ادامه یک سری نکاتی بیان شده است که شما در صورت تمایل برای تبدیل شدن به یک وکیل خوب باید آنها را مد نظر داشته باشید.


وکیل خوب با این ویژگی ها متمایز می شود
وکیل خوب با این ویژگی ها متمایز می شود
1-مهارت های ارتباطی مناسب
یک وکیل باید بتواند به صورت شمرده و ماهرانه صحبت کند، دارای مهارت های ارتباط نوشتاری مناسبی باشد و همچنین یک گوش کننده خوبی باشد.

مهارت های گفتار عمومی خوب یک مورد ضروردی برای داشتن یک بیان متقاعد کننده در دادگاه و قبل از هیات منصفه و قضات می باشد.

مهارت های ارتباطی و گفتاری می توانند در طول مطالعه شما و از طریق شرکت کردن در فعالیت هایی از قبیل خطابه و مناظره یا گفتار عمومی بهبود یابند.

همچنین یک وکیل خوب باید بتواند به صورت شفاف، متقاعد کننده و مختصر بنویسد، چرا که باید اسناد قانونی مختلفی را ایجاد کند.

ولی تمامی مهارت های مورد نیاز برای یک وکیل مناسب، به توانایی فرافکنی وی محدود نمی باشد.

به منظور اینکه وکیل بتواند گفته های موکل خودش را تحلیل کند یا از فرآیند مربوط به یک شهادت یا مدرک پیچیده ای تبعیت کند، باید دارای مهارت های شنیداری مناسبی باشد.

2-قوه داوری یک ویژگی بارز برای وکیل خوب است
توانایی به دست آوردن نتیجه گیری ها یا فرضیات منطقی و معقول از اطلاعات محدود، ضرورت قابل توجهی برای یک وکیل دارد.

همچنین شما باید بتوانید این داوری ها را به صورت انتقادی بررسی کنید، تا بتوانید نقاط ضعف بالقوه را در بحث و در استدلال های خودتان پیش بینی کرده و آنها را رفع کنید.

به طور مشابه، شما باید بتوانید نقاط ضعف مربوط به استدلال مخالف را پیدا بکنید.

همچنین قطعیت یک بخشی از داوری می باشد. حکم های داوری مهم زیادی وجود خواهند داشت که باید بدون هیچ نوع تبعیضی صادر شوند.

منبع:کانون مشاوران ایران-وکیل خوب با این ویژگی ها متمایز می شود



:: برچسب‌ها: وکیل خوب , وکیل , انتخاب وکیل ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

وکیل چه کسی است؟
یک وکیل فردی می باشد که برای اجرای یک قانون مجاز است و وظیفه وی حمایت از قانون و همچنین محافظت از حقوق موکل خودش می باشد.

برخی از وظایفی که معمولا به یک وکیل مرتبط می شوند عبارتند از: ارائه نظر و مشاوره حقوقی، تحقیق در مورد اطلاعات یا شواهد و جمع آوری آنها، ارائه مدارک قانونی مربوط به طلاق، وصیت ها، قراردادها، تبادلات ملکی و تعقیب قانونی یا دفاع در دادگاه.

ترمینولوژی دقیق مربوط به کلمه “وکیل[1]” در سرتاسر جهان متغیر می باشد. حقوقدان، مشاور، وکیل مدافع یا مشاور حقوقی عبارت از عناوین مختلفی می باشند که به یک وکیل نسبت داده می شوند.

ریشه مربوط به این حرفه به یونان قدیم بر می گردد، زمانی که سخنرانان به نیابت از دوستانشان صحبت می کردند یا خواسته های آنها را مورد انتقاد قرار می دادند.

بر اساس قانون آتنی ها[2]، هر چند که این سخنرانان به صورت یک مشاور قانونی عمل می کردند، ولی به خاطر خدمات خودشان هیچ نوع پولی را دریافت نمی کردند و همچنین خودشان را به عنوان متخصصان قانونی در نظر نمی گرفتند.

اولین وکلا در روم باستان، تقریبا در سال 204 قبل از مسیح، زمانی که امپراطور کلادیوز[3] این تخصص را قانونی کرد و ممنوعیت پرداخت را از بین برد، برای ارائه خدمات پول دریافت می کردند.


وکیل چه کسی است؟
وکیل چه کسی است؟
وکیل چه کاری انجام می دهد؟
یک وکیل شخصی می باشد که برای اجرای قانون مجاز می باشد و وظیفه وی عبارت از حمایت کردن از قانون و همچنین محافظت کردن از حقوق موکل می باشد.

یک وکیل دارای یک سری وظایفی می باشد که فراتر از محاکمه دادگاهی مبنایی است.

تحقیق در مورد اطلاعات، پیش نویسی اسناد، وساطت در اختلافات و ارائه مشاوره به موکل ها در مورد حقوق قانونی شان عبارت از یک سری مسولیت هایی می باشند که بر اساس حوزه قانونی وجود خواهند داشت.

این قانون آنقدر گسترده و جامع می باشد که یک وکیل به تنهایی نمی تواند مشاوره حقوقی موفقی را در حوزه های مختلف حقوقی ارائه بدهد.

وظیفه یک وکیل می تواند همانند وظیفه یک پزشکی باشد که بر روی حوزه تخصصی خاصی از بدن یا نوع خاصی از بیماری یا ناراحتی متمرکز می شود .

همچنین وکلا می توانند در یک یا چند حوزه قانونی مرتبط متخصص شوند.

در ادامه یک لیست مربوط به نه نوع از وکلا آورده شده است و کار قانونی هر یک از آنها توضیح داده شده است:

وکیل متخصص طلاق
وکلای متخصص در حوزه طلاق در چند جنبه قانونی متخصص می باشند و در حین پایان دادن به یک رابطه ازدواجی باید مورد استفاده قرار داده شوند.

برخی از این بخش ها می تواند شامل حضانت کودک، ضبط قانونی، و تقسیم دارایی و بدهی ها مابین همسران باشد.

در رابطه با مورد جدایی های قانونی، یک وکیل طلاق تضمین خواهد کرد که جدایی با دستور دادگاه صورت خواهد گرفت (یک جدایی قانونی عبارت از فرآیندی می باشد که در آن زوجین ازدواج کرده می توانند یک جدایی را رسمی کنند و در عین حال از نظر قانونی به عنوان زوجین ازدواج کرده باقی بمانند).

زمانی که بچه ای وجود داشته باشد، یک وکیل طلاق به شما کمک خواهد کرد تا شرایط مربوط به حمایت از کودک و حضات کودک را به دست بیاورید.

منبع:کانون مشاوران ایران-وکیل چه کسی است؟



:: برچسب‌ها: وکیل خانوادگی , وکیل , وکالت ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

غلبه بر اعتیاد به مواد مخدر

برای ترک اعتیاد به مواد مخدر آماده هستید؟ این مقاله با ارائه راهنمایی گام به گام به شما در مقابله با هوس، عود و غلبه بر اختلال مصرف مواد کمک می کند.

اولین قدم برای ترک اعتیاد به مواد مخدر
اعتیاد به مواد مخدر نشان دهنده نقص شخصیتی یا نشانه ضعف نیست و برای غلبه بر این اعتیاد چیزی بیش از اراده لازم است. سوء استفاده از داروهای غیرقانونی باعث تغییراتی در مغز ایجاد می شود که هوشیاری فرد را از او می گیرد.

اما بهبودی غیرممکن نیست، مهم نیست وضعیت شما چقدر ناامید کننده باشد یا چند بار قبلاً تلاش کرده و شکست خورده باشید. با درمان و حمایت مناسب، ترک مواد مخدر همیشه امکان پذیر است.

برای بسیاری از افرادی معتاد، سخت ترین و مهم ترین گام برای بهبودی اولین قدم می باشد: تشخیص اینکه مشکلی دارید و تصمیم دارید تغییر کنید.

طبیعی است که در مورد آمادگی شروع بهبودی یا آنچه را که برای ترک لازم است نامطمئن باشید. اگر به یک داروی تجویزی معتاد هستید، ممکن است نگران این باشید که چه راه و دارویی را جایگزین درمان یک بیماری پزشکی کنید.در این مرحله باید صبر کنید، از جمله چیزهایی که باید در این مرحله تغییر دهید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

روش مقابله با استرس
افرادی که در مورد زندگی ات تصمیم می گیرند
کاری که در اوقات فراغت انجام می دهید
نحوه فکر کردن راجع به خودتان
داروهای تجویزی و بدون نسخه ای که مصرف می کنید
همچنین طبیعی است که در مورد ترک داروی خود مخالفت کنید. بهبودی نیاز به زمان، انگیزه و حمایت دارد، اما با تعهد به ترک، می توانید بر اعتیاد خود غلبه کنید و کنترل زندگی خود را دوباره به دست آورید.

به تغییر فکر کنید
مصرف مواد مخدر خود از جمله زمان و میزان مصرف را یادداشت کنید،. این کار باعث می شود تا بهتر از نقش اعتیاد در زندگی تان باخبر باشید.
مزایا و معایب ترک، هزینه ها و مزایای ادامه مصرف مواد را فهرست کنید.
افراد و امور مهم زندگی تان ، مانند: همسر، فرزندان، حیوانات خانگی، شغل یا سلامتی خود را در نظر بگیرید. مصرف مواد مخدر چه تأثیری بر آن چیزها دارد؟
از فرد مورد اعتمادتان در مورد احساسش در مورد مصرف مواد مخدر بپرسید.
از خود بپرسید که آیا چیزی مانع ترک شما می شود یا خیر.
چه چیزی به شما در ایجاد تغییر کمک می کند؟
آماده شدن برای ترک: ۵ کلید برای بهبودی اعتیاد
دلایلی که می خواهید تغییر کنید را یادآوری کنید.
در صورت لزوم، به تلاش های گذشته خود برای بهبودی فکر کنید. چه کارهایی کردید؟ چرا موفق نشدید؟
اهداف مشخص، مانند تاریخ شروع یا محدودیت های مصرف مواد مخدر را تعیین کنید.
خاطرات اعتیاد خود را از خانه، محل کار و سایر مکان‌هایی که در آنجا مواد مصرف می کردید، فراموش کنید.
به دوستان و خانواده بگویید که آماده ترک مواد مخدر هستید و از آن ها بخواهید که شما را حمایت کنند.

منبع:کانون مشاوران ایران-غلبه بر اعتیاد به مواد مخدر



:: برچسب‌ها: غلبه بر اعتیاد , ترک اعتیاد , اعتیاد به مواد مخدر ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

زنانی که دارای شریک های جنسی هستند، در صورتی که علاقه ای به باردار شدن ندارند، باید از روش پیشگیری از بارداری استفاده کنند.

برخی از روش های مربوط به پیشگیری از بارداری، کارایی بهتری در برخی از افراد دارند.

در رابطه با روش های کنترل تولد که برای شما مناسب می باشند، با پزشکتان صحبت کند. یک خلاصه ای از رایج ترین روش های پیشگیری از بارداری در زیر بیان شده اند:

روش کنترل بارداری میزان کارایی
ابزارهای درون رحمی (IUD ها) بیش از 99 درصد
قرص 99 درصد در صورت استفاده کامل؛ در حدود 91 درصد در صورت استفاده در برخی مواقع
کاندوم مردانه 98 درصد در صورت استفاه کامل؛ 82 درصد در صورت استفاده در برخی مواقع
کاندوم زنانه (یا کاندوم درونی) 95 درصد در صورت استفاده کامل؛ 82 درصد در صورت استفاده در برخی مواقع
قرص بعد از صبحانه بیش از 95 درصد (در صورت مصرف حداکثر یک روز بعد از ارتباط جنسی)؛ 75 تا 89 درصد (مصرف شدن بعد از گذشت حداکثر 3 روز از رابطه جنسی)
برنامه ریزی خانوادگی طبیعی (NFP) 75 درصد در زمانی که توسط زوجین استفاده شود

پیشگیری از بارداری
پیشگیری از بارداری
ابزارهای درون رحمی (IUD ها)
ابزارهای درون رحمی در اغلب مواقع از طریق پیشگیری از باردار شدن تخمک یا لقاح تاثیر می گذارند.

این روش ها در حال رایج عبارت از موثرترین روش های پیشگیری از بارداری می باشند.

جنبه منفی مربوط به این روش ها عبارت از این است که آنها از بیماریهای انتقال یافته جنسی (STD ها) پیشگیری نمی کنند.

قرص و سایر روش پیشگیری از بارداری هورمونی
قرص های کنترل تولد، مشمع ها و حلقه های واژنی، از طریق کنترل کردن سطوح هورمونی بدن زن کار خودشان را انجام می دهند.

این موارد عبارت از تجویزهای قابل دسترس هستند.
اقداماتی که می توانند کارایی این روش ها را کاهش دهند، شامل فراموش کردن نحوه استفاده از آنها بر اساس دستور پزشک می باشد.

میزان کارایی که در بخش “استفاده در برخی مواقع” بیان شده است، این نوع خطاهای انسانی را را در نظر می گیرد.

سایر حالت های پیشگیری از بارداری هورمونی شامل مشمع ها و حلقه های واژنی می باشند.

این موارد از طریق تجویز پزشک قابل دستیابی هستند و میزان کارایی آنها مشابه با کارایی قرص می باشد.

منبع:کانون مشاوران ایران-پیشگیری از بارداری – انواع روش پیشگیری زناشویی



:: برچسب‌ها: بارداری , روش ها پیشگیری از بارداری , پیشگیری از بارداری ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

همه چیز درباره تاب آوری

تاب آوری چیست؟
تاب آوری به معنای ظرفیت مقابله کردن با دشواری ها، استرس ها و گذشتن از آن ها می باشد، در صورتی که انسان ویژگی تاب آوری راداشته باشد می تواند در مقابل اتقافات سخت پایدار باشد و با دشواری ها و سختی ها مقابله کند و آن ها را پشت سر بگذارد تا به موفقیت ها و شایستگی هایی در زندگی اجتماعی، تحصیلی و شغلی خود برسد.

موضوع تاب آوری در روند آزمون و خطا در زندگی ایجاد می شود و در افراد مختلف متفاوت است به طوری می تواند باعث رشد و ارتقا فرد شود یا رسیدن به رشد و موفقیت فرد کاهش یابد.

تاب آوری محصول ویژگی های شخصیتی فرد و محیط می باشد و از طریق آموزش، یادگیری، تکرار و تمرین و تجربه به دست می آید.

تعریفی دیگری از تاب آوری این است، زمانی که فرد در زندگی پیشین خود با موانع و مشکلاتی رو به رو شده است و به دنبال راه های جدید برای مقابله با این مشکلات می باشد.

تاب آوری مرز باریکی دارد میان قوی تر شدن پس از به وجود آمدن یک حادثه و با ناامیدی و شکست. زمانی که فرد در برابر حادثه تحمل کرد بعد از موفقیت به شخصی قوی تبدیل می شود.

تاب آوری در افراد چگونه است؟
افراد نسبت به خودشان احساس ارزشمند بودن دارند و به توانایی هایی که به دست آورده اند افتخار می کنند.
آن ها سعی می کنند نقاط مثبت شان را شناسایی کنند و آن ها را پرورش دهند هم چنین با بررسی نقاط منفی آن ها را از خودشان دور کنند. آن ها نقاط منفی را پنهان نمی کنند و آن را به عنوان ویژگی های خود قبول دارند.

افراد تاب آور به آینده امیدوار هستند و اعتقاد دارند که می توانند خودشان آن طور که دوست دارند آینده شان را بسازنند، احساس امیدواری و هدفمندی در این افراد به خوبی نشان داده می شود.
افراد تاب آور مهارت های اجتماعی را به خوبی یاد گرفته اند و می توانند سنگ صبور دیگران باشند و در موقعیت های بحرانی و سخت انرژی خودشان را حفظ کنند.
یکی از ویژگی های این افراد همدلی آن ها با دیگران و برقراری رابطه آرامش بخش با افراد می باشد.
اعتماد به نفس این افراد بالا است و به خودشان و توانایی هایشان ایمان دارند و می توانند به خوبی از پس مشکلات برآیند.
افرادی که ویژگی تاب آوری دارند در موقعیت هایی که لازم است از مشاور، روانشناس، کتاب یا خانواده کمک می گیرند تا مشکلاتشان را حل کنند.
این افراد خودشان را قربانی و ناتوان تصور نمی کنند بلکه سعی می کنند شخصیتی نجات دهنده داشته باشند و باور دارند که می توانند با مشکلات مقابله کنند و از پس مشکلات برآیند.
افراد تاب آور با مهارت حل مسئله به خوبی آشنا هستند و با استفاده از آن می توانند به راه حل های امن و مطمئن برسند در حالی که دیگران در این موقعیت ها نمی توانند به راه حل مفیدی برسند و با مشکلاتی رو به رو می شوند.
آن ها این موضوع را به خوبی درک می کنند که زندگی پر از مشکلات است و آگاه هستند که مشکلات در زندگی همه افراد وجود دارد در نتیجه ناامید نمی شوند و سعی می کنند مشکلات را به خوبی حل کنند.
تاب آوری آموختنی است یا ارثی؟
شاید در ابتدا تصور کنید افرادی که دارای ویژگی تاب آوری هستند از ابتدا این شکلی زاده شده اند اما این فکر کاملا غلط است همانطور که هیچ قهرمانی، قهرمان به دنیا نیامده است.

ویژگی تاب آوری یک نوع مهارت است و فرد می تواند آن را یاد بگیرد، توجه داشته باشید تاب آوری ذاتی نبوده و با آموزش، تمرین و تجربه می توان آن را کسب کرد. در صورتی که این ویژگی را در خودتان ندارید با تمرین می توانید آن را در خودتان تقویت نمایید.

چگونه تاب آور شویم؟
قطعا این سوال برای شما پیش آمده است که فرد در تاب آوری چه کاری انجام می دهد.

افرادی که دارای ویژگی تاب آوری هستند از موقعیت های دشوار زندگی شان برای خود فرصت ایجاد می کنند، نگرش آن ها متفاوت است و به جای آن که مشکل را بزرگ و تبدیل به فاجعه کنند و یا در تبعات آن گیر کنند سعی می کنند با استفاده از ویژگی ها و توانایی هایشان از پس مشکل برآیند و برای آن راه حلی را پیدا کنند.

این افراد زمانی که با مشکلات و گرفتاری رو به رو می شوند روحیه خودشان را از دست نمی دهند و دچار آسیب هایی روانی نمی شوند، بلکه سعی می کنند از سختی های ایجاد شده برای خودشان فرصت بسازند و برای حل مشکلشان راه حلی پیدا کنند.

منبع:کانون مشاوران ایران-همه چیز درباره تاب آوری



:: برچسب‌ها: تاب آور , مهارت تاب آوری , تاب آوری چیست؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

جوع عصبی یا جوع یک اختلال تغذیه ای می باشد که ویژگی بارز آن عبارت از پرخوری و انجام دادن یک سری کارهایی برای جبران کردن پرخوری (همانند استفراغ تحریک شده توسط خود فرد یا استفاده بیش از حد از ضد یبوست ها، ادرار آور ها یا تنقیه ها) بعد از خوردن غذا می باشد.

معمولا پرخوری و پاکسازی آن دو یا چند بار در طول هر هفته و در یک دوره ای به طول حداقل سه ماه صورت می گیرد و تکرار شدن این چرخه می تواند به بروز یک سری عوارض پزشکی جدی همانند خراب شدن دندان ها یا آب زدایی بدن منجر شود.

جوع عصبی جزء یکی از دو مورد مربوط به اصلی ترین اختلال های تغذیه ای می باشد.

مورد دیگر از اصلی ترین اختلال های تغذیه ای عبارت از بی اشتهایی عصبی می باشد که ویژگی بارز آن عبارت از پرهیز غذایی شدید، امتناع از داشتن یک وزن بدنی نرمال و لاغری بعد از آن می باشد؛

با این وجود، اختلال تغذیه ای همچنین می تواند شامل پرخوری و پاکسازی آن باشد. افراد مبتلا به جوع عصبی (در نقطه مقابل افراد دارای بی اشتهایی عصبی)، معمولا یک وزنی نزدیک به وزن متناسب با سن، قد و جنسیت خودشان دارند.

در هر دو این بیماری ها فرد از روش های کنترل وزن ناسالم استفاده می کند و ترس شدیدی نسبت به افزایش وزنش دارد.

تقریبا 85 تا 90 درصد از افراد مبتلا به جوع عصبی عبارت از زنان می باشند.

بر اساس تخمین های صورت گرفته 1 تا 3 درصد از زنان ایالات متحده در برخی از مراحل زندگی خودشان به این اختلال دچار می شوند.

بعد از تشخیص داده شدن معیارهای جوع عصبی در یک فرد، یک متخصص سلامت روان می تواند وجود داشتن یکی از بیماری های نوع پاکسازی (پرخوری که بعد از آن استفراغ خود انگیخته صورت می گیرد یا از ضد یبوست ها یا تنقیه ها استفاد می شود) یا نوع غیر پاکسازی (پرخوری که بعد از آن روزه داری یا ورزش شدید صورت می گیرد) را تشخیص دهد.

موارد مربوط به پرخوری که بعد از آن پاکسازی صورت می گیرد، در گزارش های محققان قدیمی وجود دارد، ولی تا قبل از سال 1980، جوع عصبی به صورت رسمی به عنوان یک اختلال روان پزشکی تشخیص داده نشده بود.

این تشخیص به دلیل افزایش قابل توجه موارد مربوط به جوع عصبی در دهه های 1970 و 1980 مورد تایید قرار گرفت.


جوع عصبی/ اختلال تغذیه ای
جوع عصبی/ اختلال تغذیه ای
اغلب کارشناسان معتقد هستند که رسانه های عمومی بیش از حد لاغری را به عنوان یک حالت ایده آل برای زنان پ تبلیغ می کنند و این موضوع منجر به ایجاد یک سری مشکلات سلامتی برای این افراد می شود.

“وضعیت ایده آل لاغری” در اغلب کشورهای صنعتی و کشورهایی که میزان جوع در آنها بالاتر است، شیوع بالایی دارد.

معمولا جوع عصبی در دوران نوجوانی یا اوایل دوران بزرگسالی شروع می شود.

منبع:کانون مشاوران ایران-جوع عصبی/ اختلال تغذیه ای



:: برچسب‌ها: جوع عصبی , درمان جوع عصبی , اختلال تغذیه ای ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

مشاوره طلاق تلفنی، مشاور ضروری همراه شما

مشاوره طلاق تلفنی چه کمکی به شما می کند؟ اگر به فکر طلاق هستید و می خواهید طلاق بگیرید دوست دارید تا فردی آگاه و متخصص در کنار شما باشد تا در مورد طلاق با او درد دل کنید.

در مشاوره تلفنی کارشناسی که به شما کمک می کند در دسترس شما می باشد و می توان به جرات گفت که هیچ زندگی خالی از مشکل نمی باشد و همه زندگی ها خصوصا در سال های ابتدایی زندگی مشترک مشکلاتی دارند.

در صورتی که زوجین نمی توانند این مشکلات را به درستی کنترل کنند به تنها راه حل پیش رویشان که طلاق می باشد فکر می کنند و تنها آن را در نظر می گیرند.

اما مشاوره به زوجین کمک می کند تا مشکلات را به خوبی شناسایی کند و آن ها را حل نماید و در صورت که فرد نمی تواند از مشاوره حضوری کمک بگیرد می تواند مشاوره تلفنی استفاده کند وقبل از تصمیم گیری به صورت کامل با مشاوره مشورت کند تا بتواند تصمیم درستی را بگیرد.

چرا برخی از ازدواج ها به طلاق ختم می شوند؟
اگر به مراحل طلاق توافقی دقت کرده باشید متوجه می شوید که خیلی سریع می توان یک زندگی را به هم ریخت و ظرف چند ماه آن را تمام کرد.

زمانی که در زندگی با مشکلاتی رو به رو می شوید باید قبل از طلاق ریشه مشکلات را پیدا کنید و بعد تصمیم درستی برای ادامه زندگی تان بگیرید، زیرا بخشی از این موضوع به دلیل عدم تناسب زن و شوهر و خانواده های آن ها می باشد.

قبل از ازدواج زن و شوهر باید شناخت دقیقی از یکدیگر داشته باشند و ازدواج هایی که بدون شناخت دقیق انجام شود دوامی نخواهد داشد و خیلی زود باعث می شود تا دو نفر از یکدیگر جدا شوند، و زوجین سعی می کنند تا طلاق را گردن یکدیگر بیندازند و خود را از این موضوع تبرئه کنند.

اما در این زمینه تحقیقات بسیاری صورت گرفته است و به این نتیجه رسیده اند که در پایان یک ازدواج هر دو طرف مقصر می باشند.

در صورتی که یکی رفتار اشتباهی انجام دهد دیگری هیچ تلاشی نمی کند تا این رفتار را حل نماید و به این صورت مشکل کوچک بسیار بزرگ و جدی می شود به طوری که به طلاق می کشد، در صورتی که فرد می تواند از مشاوره تلفنی استفاده کند چون در دسترس است و به خوبی می تواند از به وجود آمدن مشکلات پیشگیری کند.

چرا باید مشاوره طلاق تلفنی را جدی گرفت؟
متاسفانه امروزه آمار طلاق در کشور ما بسیار بالا می باشد به طوری که در تهران تقریبا آمار طلاق ۵۰ درصد می باشد، یعنی به طور میانگین از هر دو زوج، یکی از آن ها طلاق می گیرد، جالب این جاست که در ابتدا ازدواج هیچ کدام از زوجین فکر نمی کردند روزی از یکدیگر جدا می شوند و طلاق می گیرند.

افراد با استفاده از مشاوره تلفنی و کمک گرفتن از روانشناس باتجربه می توانند تا حد زیادی از طلاق گرفتن پیشگیری کنند اما باید این نکته را در نظر بگیرید که بسیاری از طلاق ها در سال های اول زندگی به وجود می آیند.

به همین دلیل کمک گرفتن از مشاوره و استفاده از مشاوره تلفنی طلاق در سال های اول زندگی و مخصوصا سه سال اول بسیار مهم می باشد، سوالی که در شرایط بحرانی بسیاری از زوجین از خودشان می پرسند این است که طلاق بگیریم یا نه؟

منبع:کانون مشاوران ایران-مشاوره طلاق تلفنی | مشاور ضروری همراه شما



:: برچسب‌ها: مشاوره طلاق تلفنی , طلاق , مشاوره طلاق ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

مناسب یا آگاهانه یکی از کلماتی می باشد که امروزه در هر جایی به کار گرفته می شود.

ولی درک منظور واقعی افراد مختلف از این کلمه یک مقدار سخت تر است.

مفهوم آگاهانه ریشه در بودیسم دارد و در واقع به معنای آگاه بودن می باشد.

در زندگی های مدرن، سریع و مبتنی بر رسانه های اجتماعی امروزی به نظر می رسد که آگاهی به معنای پذیرفتن موقعیت پایین تر است.

به همین دلیل است که اکثر کارشناسان سلامتی بر روی اهمیت آگاهی تاکید دارند.

یکی از مواقعی که معمولا ما به صورت غیرآگاهانه عمل می کنیم، در حین غذا خوردن می باشد.

به نحوی که در اکثر مواقع به صورت عجولانه، در برابر تلویزیون یا در حین بازی کردن با گوشی مان در اتاق استراحت غذا می خوریم.

ما به ندرت در حال نشسته و بدون هیچ مورد حواس پرت کننده ای غذا می خوریم و از غذا خوردن خودمان لذت می بریم.

برخی از این کارشناسان معتقدند که این مورد یکی از دلایل چالش داشتن ما در مورد غذا خوردن می باشد.

در حالیکه همه افراد مطلع می باشند رژیم های غذایی پرطرفدار در بلندمدت کارایی ندارند، ولی مطالعات صورت گرفته بر روی تغذیه آگاهانه نشان داده است که پذیرش این ذهنیت می تواند برای سلامتی بلندمدت مفید باشد.

یکی از مطالعات صورت گرفته نشان داده است افرادی که روش های کاهش وزن رفتاری را به کار می گیرند، معمولا در طول هر دوره شش ماهه به اندازه 18 پوند وزن خودشان را کاهش می دهند.

ولی محققان به این نتیجه دست یافتند که در یک برنامه مبتنی بر پذیرش (آگاهانه)، میزان کاهش وزن شرکت کنندگان به صورت متوسط برابر با 26 پوند بود.

علاوه بر این، این افراد همچنین در طول سه ماه بعدی هم وزن خودشان را کاهش دادند.

بنابراین باید این سوال را مطرح کرد که تغذیه آگاهانه در واقعیت به چه معنایی است؟

مرکز سلامت هاروارد و خط سلامت آن یک سری تکنیک های ساده ای را معرفی کرده است که شما در وعده غذایی بعدی و در آینده می توانید از آن استفاده کنید.

چگونه می توان یک تغذیه آگاهانه ای داشت
1. خرید از مغازه
ممکن است این مورد ساده به نظر برسد، ولی نباید آشپزخانه خودتان را از غذاهای کم ارزش پر کنید.

در واقع در حین خرید کردن باید به صورت آگاهانه عمل کنید. به جای انتخاب کردن مواردی که معمولا می خرید، سعی کنید مواد مغذی موجود در هر از این موارد را در نظر بگیرید.

خرید کردن لیست خودتان از بخش تولید و اجتناب کردن از ایستادن در صف ها هم می تواند یک ایده مناسبی باشد.

منبع:کانون مشاوران ایران-چگونه می توان تغذیه مناسب و آگاهانه ای داشت



:: برچسب‌ها: تغذیه مناسب و آگاهانه , تغذیه , تغذیه مناسب ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

از عوارض رابطه جنسی زیاد چه اطلاعاتی دارید؟ یک زندگی جنسی سالم می تواند از دید افراد متفاوت باشد. برخی افراد رابطه جنسی را به ندرت انجام می دهند و از این امر راضی هم هستند اما عده ای دوست دارند در طول روز چندین بار رابطه داشته باشند. با این حال اگر شما در ایام تعطیل و یا در مسافرت می خواهید بیشتر رابطه جنسی داشته باشید و نگران عوارض آن هستید ما در این مقاله به توضیحاتی درباره عوارض رابطه جنسی زیاد می پردازیم.

همچنین برای تجربه رابطه جنسی لذت بخش می توانید از مشاوره جنسی کمک بگیرید. به خاطر داشته باشید که رابطه جنسی در زندگی مشترک اهمیت زیادی دارد و سطحی نگاه کردن به آن باعث تخریب رابطه میان زوجین می شود. بهتر است پیش از ازدواج زوجین از کمک مشاور استفاده کنند تا بعدها در مورد رابطه جنسی و شرایط آن با مشکل روبرو نشوند.

آیا رابطه جنسی زیاد عوارض دارد؟
تعداد دفعات رابطه جنسی قانون ثابتی ندارد و به همین عوارض رابطه جنسی زیاد به شرایط جسمی و روحی شما بستگی دارد، در صورتی که شما و شریک جنسی تان هر دو از نظر روحی و روانی شرایط خلقی خوبی دارید، در صورتی که رابطه جنسی زیادی داشته باشید عوارض چندانی برای شما نخواهد داشت.

هم چنین متخصصان بر این باورند که برای رابطه جنسی زوجین هیچ محدودیتی وجود ندارد اما احتمال این که بعد از چند روز از رابطه جنسی مشکلات جسمانی ناخوشایندی را تجربه کنند وجود دارد، تعداد دفعات رابطه جنسی برای هر کس، امری فردی می باشد و از شخصی به شخص دیگر متفاوت است، افراد باید بر اساس توانایی و علائم بدنی شان سطح رابطه جنسی بهینه را مشخص کنند.


عوارض نزديكي زياد براي زنان
عوارض جسمانی رابطه جنسی زیاد
با توجه به مطالبی که بیان شده است در صورتی که رابطه جنسی به تعداد دفعات زیادی انجام شود ممکن است چند روز بعد عوارض جسمانی برای فرد به همراه داشته باشد که در ادامه این مقاله به برخی از این عوارض اشاره می کنیم. توجه داشته باشید که این عوارض در دو دسته روانی و جسمانی بیان شده است تا بهتر متوجه عوارض این کار شوید.

برای پیشگیری از این عوارض نیز راه هایی وجود دارد که سعی شده است در طول مقاله بیان شود.

1. خشکی واژن
در صورتی که رابطه جنسی بسیار زیاد باشد اولین علامت برای زنان، خشکی واژن می باشد اگر احساس خشکی زیادی در واژن خود دارید به دلیل این است که بدن شما در مدت طولانی تماس و دخول را تجربه کرده است، این تماس زیاد علاوه بر این که باعث خشکی واژن می شود ممکن است خراش و پارگی های کوچکی در سطح واژن به وجود آورد که در برخی از موارد این پارگی ها بسیار دردناک خواهد بود.

در صورتی که شما قبل از رابطه جنسی قرص ضد بارداری استفاده کنید و دچار خشکی واژن شوید احتمال وقوع پارگی بسیار بیشتر می باشد.

برای درمان این مشکل توصیه می شود که معاشقه پیش از رابطه داشته باشید و هنگام رابطه از روان کننده مناسب استفاده کنید.

منبع:کانون مشاوران ایران-آیا رابطه جنسی زیاد ضرر دارد و نابارور می کند؟



:: برچسب‌ها: رابطه جنسی , اختلال در باروری مردان , نابارور ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

عوامل تحریک کننده افسردگی، ۵ عامل اصلی را بشناسید

عواملی که باعث تحریک افسردگی می شوند چه چیزهایی هستند؟ در چه شرایطی باید نسبت به افسردگی هوشیاری بیشتری داشته باشیم؟ یکی از شایع ترین اختلالات روانی افسردگی می باشد که آن را به عنوان سرماخوردگی ذهن می شناسند، عوامل بسیاری در محیط می تواند افسردگی را تحریک کند و یا منجر به شدت آن شود، همه افراد در معرض خطر افسردگی و عوامل تحریک کننده آن می باشند و گاهی دور شدن از عوامل تحریک پذیر برای آن ها دشوار می باشد.

در این شرایط باید علائم و نشانه هایی که نشان دهنده افسردگی می باشند را بشناسید تا از اختلالات افسردگی پیشگیری کنید، هم چنین در این زمینه می توانید با مشاور تخصصی درد و دل کرد و عوامل تحریک کننده تان را بیان کنید، مشاور و روانشناس با توجه به شرایط شما راهکارهایی عملی برای درمان افسردگی در اختیار شما می گذارد.

عوامل تحریک کننده افسردگی، چند عامل اصلی
شرایط مختلفی باعث به وجود آمدن خلق افسرده و شروع دوره های افسردگی می شود و باید این نکته را در نظر بگیرید که شرایط شما با هیچ فرد دیگری قابل مقایسه نمی باشد و خوبی مراجعه به روانشناس این است که مثل یک دوست صمیمی با شما وارد گفت و گو می شود و راهکارهای مناسب و صحیح با توجه به روحیه و شرایط شما در اختیار شما می گذارد، در این مقاله چند مورد از عوامل اصلی که باعث تحریک افسردگی می شود را بیان می کنیم.

ایجاد تغییرات اساسی در زندگی
سازگار شدن با هر تغییری در زندگی آسان نمی باشد برای مثال زمانی که فرد شغلش را از دست می دهد و یا بازنشسته می شود مجبور می شود با این شرایط کنار بیاید و تغییراتی در شیوه زندگی خود ایجاد کند در صورتی که به آن عادت ندارد. اگر فرد در سازگاری با شرایط ناتوان باشد مشکلاتی مانند اختلال در سازگاری و اختلال در افسردگی برای او به وجود می آید.

یکی از مهم ترین تغییرات در زندگی می توان به تولد فرزند اشاره کرد جالب است بدانید که افسردگی بعد از زایمان به زنان تنها اختصاص ندارند و گاهی اوقات بسیاری از مردان را درگیر می کند. عواملی مانند تغییرات هورمونی، کنار آمدن با شرایط جدید، مسئولیت ها و وظایف جدید باعث به وجود آمدن اختلال افسردگی در فرد می شوند.

زن و مردی که تا قبل از به دنیا آمدن فرزندشان در مرکز توجه یکدیگر قرار داشته اند بعد از به دنیا آمدن فرزندشان باید توجه شان را بر روی کودکشان معطوف کنند و برای این که با شرایط جدید سازگار شوند باید انعطاف پذیری ذهنی داشته باشند و از طرف دیگران حمایت های عاطفی دریافت نمایند تا بتوانند از به وجود آمدن افسردگی پیشگیری کنند.

در صورتی که بعد از تولد فرزندتان با علائم و نشانه های افسردگی رو به رو شدید باید از مشاور روانشناس برای دریافت خدمات روان درمانی مراجعه نمایید تا برای درمان افسردگی شما اقداماتی را انجام دهد در غیر این صورت افسردگی به رابطه شما با فرزندتان اثر می گذارد و احتمال دارد باعث افسردگی فرزندتان شود.

۲٫ عوامل تحریک کننده افسردگی، عوامل مربوط به روابط عاطفی
در بسیاری از موارد افسردگی به خاطر عواملی مانند طلاق و یا به هم خوردن رابطه و مشکلات خانوادگی آغاز می شود، در واقع روابط عاطفی نزدیک، هیجانات بسیاری را برای افراد رقم می زند و در روان فرد، طوفان های شدید و بزرگی را به وجود می آورد.

بسیاری از افراد پس از این که طلاق می گیرند یا رابطه عاطفی شان را برهم می زنند باعث می شود تا خلق بسیار پایینی را تجربه کنند و در این حالت ممکن است افکار خودکشی به سراغ فرد بیاید، در این موارد مداخلات روانشناسی و روان پزشکی ضرورت بسیاری دارد و علاوه بر جلسات روان درمانی فرد باید برای درمان افسردگی خود از داروهای ضد افسردگی استفاده کند.

منبع:کانون مشاوران ایران-عوامل تحریک کننده افسردگی، ۵ عامل اصلی را بشناسید



:: برچسب‌ها: افسردگی , اعتیاد به مصرف مواد , عوامل تحریک کننده افسردگی ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

همه ی ما در زمان هایی از زندگی مان نیاز به درد و دل کردن ، همدردی کردن و همدلی با دیگران را احساس می کنیم.

روش های صحیح درد و دل کردن با دیگران
در چنین شرایطی تمایل داریم تا کسی به حرف های مان گوش دهد، راهنمایی مان کند و یا به احساسات درونی مان به گونه ای خاص توجه کند.

به طور کلی نیاز به درد و دل از مهم ترین نیازهای روانی هر انسانی است.

ممکن است شما هم از جمله افرادی باشید که به خوبی پای صحبت های دیگرانمی نشینید، با آن ها همدلی می کنید و به خواسته های شان توجه می کنید اما در مواقعی که خودتان نیازمند این توجه هستید، واکنش خوبی از جانب دیگران دریافت نمی کنید.

با ادامه ی مطلب همراه باشید تا شما را با مهم ترین نکات ارتباط صحیح و اثربخش بیشتر آشنا کنیم.


روش صحیح درد و دل کردن
روش صحیح درد و دل کردن
آیا درد و دل کردن نیازمند مهارت است؟
ممکن است چنین فکر کنید که درد و دل کردن ساده ترین کار ممکن است. دریچه ی ناراحتی ها را باز می کنیم و تمامی آنچه اذیت مان می کند را به یکباره بیرون می ریزیم.

اما واقعیت آن است که درد و دل کردن نیز مانند هر کار دیگری نیازمند آگاهی از نکات و کسب مهارت های لازم است.

فردی را تصور کنید که هر وقت شما را می بیند، شروع به گلایه و شکایت از زمین و زمان می کند.

دایما از چیزاهای آزاردهنده، ناراحتی ها و مشکلاتش صحبت می کند و فضایی منفی و افسرده وار ایجاد می کند.

پس از پایان این مکالمه، شما چه احساسی خواهید داشت؟ آیا حاضر به ادامه ی این همصحبتی هستید؟

کاملا مشخص است که هیچکس از چنین مصاحبتی لذت نخواهد برد. در حقیقت افرادی که ناراحتی هایشان را بهکشل گله و شکایت و یا غر زدن مطرح می کنند، شانس کمتری برای دریافت همدلی از سوی دیگران خواهند داشت.

آن ها از طریق غر و ناله کردن، دیگران را خسته و آزرده می کنند و ممکن است همواره این شکایت را داشته باشند که هیچ کس پای صحبت من نمی نشیند.

منبع:کانون مشاوران ایران-روش صحیح درد و دل کردن و همدردی کردن



:: برچسب‌ها: درد و دل کردن , همدلی با دیگران , همدردی کردن ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

حرکات دست| روان شناسی حالت دست

آیا می دانید که نحوه حرکات دست می تواند حاوی پیام های مختلفی باشد و پیام هایی را برای طرف مقابل داشته باشد؟ افراد در حین برقراری ارتباط، اطلاعات زیادی را به صورت غیرکلامی به یکدیگر منتقل می کنند.

حرکات چشمی، بیانات چهره ای، حرکات بدن مانند حرکات دست ها همگی می توانند پیام های مهمی را به طرف مقابل انتقال دهند، هم چنین آن ها پیام های بسیاری در مورد تمایل فرد به ارتباط، میزان اعتماد به نفس، وضعیت خلقی و بسیاری از موارد این چنین را در اختیار طرف مقابل قرار می دهند.

در این شرایط اگر در مورد روانشناسی دست، آگاهی داشته باشید می توانید مهارت های ارتباطی خود را افزایش دهید در ادامه این مقاله به بیان نکاتی در این باره می پردازیم که مطالعه آن می تواند برای شما مفید باشد.

توجه به روانشناسی حرکات دست چه فایده ای دارد؟
زمانی که شما با دیگران ارتباط برقرار می کنید مغزتان به صورت خودکار از دست هایتان استفاده می کند تا احساسات و افکارتان را به فرد مقابل انتقال دهد، در این شرایط دست هایتان، نگفته هایی را که بیان نکرده اید را به دیگران انتقال می دهد.

در صورتی که آگاهی خود را در مورد زبان بدن و حرکات دست ها افزایش دهید می توانید با دیگران ارتباط موفقی داشته باشید و این مسئله کلید برقراری ارتباط موفق شما با دیگران خواهد بود.

اگر زمانی طرف مقابل تان افکارش را پنهان کند دست های او پیغام هایی را برای او می فرستد که می تواند حقیقت را بیان کند، در صورتی که نسبت به این پیام ها آگاهی داشته باشید واکنش و عکس العمل های بهتری را می توانید از خودتان نشان دهید.

برای این که در این زمینه مهارت های بیشتری را کسب کنید باید ابتدا از خودتان شروع کنید و در موقعیت های مختلف به حرکات و حالات دست هایتان توجه داشته باشید.

حرکات دست را بشناسید
در این مقاله حرکات و حالات دست که افراد در موقعیت های مختلف از خود نشان می دهند را بیان می کنیم و پیام هایی که هر کدام از حرکات منتقل می کند را مورد بررسی قرار می دهیم.

حرکات دست در زمان دست دادن
نحوه دست دادن دیگران با شما، می تواند احساسات طرف مقابل را در مورد شما آشکار کند، وقتی طرف مقابل تان با کفت دست به طور کامل دست شما را لمس می کند، این پیغام را می رساند که به ارتباط با شما علاقه مند است و دوست دارد رابطه اش را با شما حفظ کند و احساس آشنایی می کند.

دست دادنی که فرد تنها با انگشتان خود دست شما را لمس می کند نشان دهنده علاقه کمتر و حتی در مواردی راحت نبودن در آن موقعیت می باشد. هم چنین دست های سرد و خمیده نشان دهنده این است که طرف مقابل تنش های بسیاری را تجربه کرده است.

البته توجه داشته باشید که این امر لزوما به خاطر حضور شما نمی باشد بلکه ممکن است فرد شرایط سختی را تجربه کرده باشد و در این موقعیت با مسائل مختلفی رو به رو باشد.

گرفتن کف دست ها رو به پایین
وقتی فرد در زمان صحبت کف دستش را به سمت پایین نگاه می دارد نشان دهنده اعتماد به نفس بالای او می باشد، اگر چه این حالت ممکن است خشکی و انعطاف ناپذیری او را نشان دهد.


حرکات دست
اگر کف دست ها رو به پایین با انگشت های کشیده باشد، نشان دهنده احساساتی مانند قدرت طلبی، تسلط و نادیده انگاری می باشد.

در صورتی که شما با این طور فردی رو به رو هستید که در زمان صحبت کردن دست هایش را به این شکل نگه می دارد به طور غیرمستقیم به شما می گوید که عقایدش قابل تغییر نمی باشد و شما باید با او کنار بیایید و رویکرد خودتان را عوض کنید.

گرفتن کف دست ها رو به بالا
گرفتن کف دست به سمت بالا به طور معمول اثر مثبتی بر روی دیگران می گذارد، در صورتی که فرد با دست های باز و رو به بالا به دیدار شما می آید نشان دهنده میزان بالایی از پذیرش، اعتماد به نفس و تمایل به ارتباط است.

گذاشتن دست روی قلب
زمانی که فرد دستش را روی قلبش می گذارد در واقع به شما می گوید که تمایل به پذیرفته شدن و مورد اعتماد قرار گرفتن دارد.

منبع:کانون مشاوران ایران-حرکات دست | روان شناسی حالت دست



:: برچسب‌ها: روان شناسی حرکات دست , روان شناسی حالت دست , احرکات دست ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ازدواج با مرد مسن معایب و مزایایی دارد؟ مزایا و معایب ازدواج با مرد سن بالا چیست؟ چرا برخی از دختران تمایل دارند با مردان مسن ازدواج کنند؟ سن یکی از ملاک هایی است که می تواند پیش بینی کننده ازدواج موفق باشد. دختران جوان به دلایل مختلفی ممکن است تمایل به ازدواج با مرد مسن را داشته باشند، که این مسئله پیامدهای منفی و مثبتی را به همراه خواهد داشت.

از جمله مهم ترین پیامدهای این ازدواج می توان به دریافت حمایت عاطفی و مالی بیشتر و در مقابل تجربه تفاوت نسلی در رابطه و کنترل گری بیشتر از جانب مرد اشاره نمود، در این شرایط مشاوره قبل از ازدواج از اهمیت بسیاری برخوردار است تا انگیزه های لازم برای ازدواج و نیازهای اساسی فرد مورد بررسی قرار گیرد و فرد با اطمینان بیشتری تصمیم به ازدواج گرفته و زندگی مشترک خود را آغاز نماید.

ازدواج با مرد سن بالا (مسن)
اختلاف سنی زیاد در ازدواج، پیامدهای متفاوتی در زندگی آینده افراد به همراه دارد، این دو نفر به دلیل تفاوت سنی زیادی که با یکدیگر دارند ممکن است علایق، سلایق، نگرش ها یا دیدگاه های متفاوتی نسبت به زندگی داشته باشند. به عنوان مثال خواننده محبوب و سبک موسیقی شان، فیلم ها، بازی های کودکی، وقایع اجتماعی که تجربه کردید و خیلی چیزهای دیگر احتمالا یکسان نیست و تفاوت هایی خواهد داشت.

تمام موارد گفته شده بر روی روابط و رفتارهای مورد انتظار طرفین تاثیر می گذارد، هر ازدواجی با فراز و نشیب هایی همراه می باشد چیزی که در این جا مهم است این است که شما نقش خود را در رابطه به خوبی ایفا کنید.

البته سن ازدواج هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است شما در صورتی که بتوانید مهارت های لازم را یاد بگیرید خواهید توانست ازدواج موفقی داشته باشید و زندگی مشترک رویایی تان را برای خود بسازید.


ازدواج با مرد سن بالا
مزایای ازدواج با مرد سن بالا ( مسن)
ازدواج با مرد سن بالا با مزایایی همراه می باشد که در زیر نمونه هایی از آن را بیان می کنیم:

1. مهارت حل مسئله
هر چه سن مرد بالاتر می رود، قدرت و مهارت های او برای حل مسائل زندگی افزایش می یابد و در صورتی که برای خانواده مشکلی به وجود آید مردان مسن با درایت و منطق بهتری به حل موضوع مورد نظر می پردازند، افراد مسن به خوبی می توانند هیجانات خود را کنترل کنند و هم چنین در برخورد با بحران ها، احساسات خود را بهتر از جوانان مدیریت می کنند. زنان نیز بهتر می توانند به این مردان اتکا کرده و اعتماد بیشتری به آن ها داشته باشند.

2. توان مالی
یکی دیگر از عواملی که باعث می شود که دختران جوان به ازدواج با مردان مسن تمایل داشته باشند، امنیت مالی آن ها می باشد. مردان مسن معمولا از توانایی مالی بهتری برخوردار هستند و همین مورد، عاملی است تا خانم های جوان را به خودشان جذب کنند. در صورتی که مردان ثبات مالی و توانایی مالی خوبی داشته باشند بهتر می توانند به حل مشکلات مالی بپردازند و زندگی با ثباتی را برای همسرشان مهیا کنند و نمی گذارند تا خانواده شان با بحران رو به رو شود.

3. قدردانی و وفاداری زیاد
مردان مسن با دیدن خوب و بد دنیا و تجربه هایی که در زندگی شان داشته اند دیگر نیازی به آزمودن و ماجراجویی ندارند و بیشتر دوست دارند زندگی با آرامشی داشته باشند و به همین دلیل قدر آرامش و همسر فداکار را بیشتر می دانند، آن ها وقت بیشتری را با همسر و خانواده می گذرانند و سعی می کنند به نیازهای همسر و فرزندان بیشتر توجه کنند، در نتیجه احتمال طلاق به دلیل خیانت کاهش می یابد و آن ها سعی می کنند زندگی با ثباتی داشته باشند.

4. ازدواج با مرد سن بالا| ثبات در جایگاه اقتصادی و اجتماعی
امروزه مشکلات مالی و بیکاری بسیار افزایش یافته است و برای پسران سخت است تا از نظر اقتصادی و اجتماعی وضعیت پایداری داشته باشند. از طرف دیگر دختران برای ازدواج محدودیت های سنی بیشتری دارند و ممکن است شرایط ازدواج با هم سن و سال خود را پیدا نکنند، در حالی که مردان مسن تر از نظر اقتصادی و اجتماعی جایگاه باثبات تری دارند و این مسئله بسیاری از نگرانی های دختران را کاهش می دهد.

منبع:کانون مشاوران ایران-ازدواج با مرد سن بالا| مشكلات ازدواج در سن بالا



:: برچسب‌ها: ازدواج در سن بالا , ازدواج , ازدواج با مرد سن بالا ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1400 | نظرات ()