نوشته شده توسط : Dr. Dalake

دو مطالعه جدید تنها به طور ویژه نحوه اثرات خلاقیت بر سلامت هیجانی را، برای خوانندگان علاقه مند به نحوه ی تأثیر فعالیت خلاقانه بر بهزیستی کلی را توضیح می دهند. یک مطالعه رابطه بین فعالیت های خلاق و مثبت اندیشی را بررسی کرده است. مطالعه دوم احتمال آنکه تلاش های خلاق ممکن است عملاً حائل اضطراب مرتبط با انکارناپذیری مرگ شود را تشریح می کند.
خلاقیت و مثبت اندیشی:
بدخویی تا چه حدی؟ تحقیقات اخیر در مجله روانشناسی مثبت گرا (تاملین،کرنر، دی یانگ و پاول،2016) نشان می دهند که درگیری در فعالیت خلاق تنها یک بار در روز می تواند با حالت مثبت تر ذهن مرتبط باشد. محققان دانشگاه اوتاگو مطالعه درک اثرات خلاقیت بر بهزیستی هیجانی شخص را طرح ریزی کردند، بر اساس این باور رایج که بین خلاقیت و کارکرد هیجانی رابطه وجود دارد. برای آزمودن این فرضیه آنها واکنش 658 فرد بزرگسال را ارزیابی کردند؛ هر روز شرکت کنندگان میزان زمانی را که صرف انجام تلاش های خلاقانه و نیز تغییرات هیجانی مثبت و منفی کرده بودند را مستند ساختند.


افزایش خلاقیت کودکان
پس از حدود دو هفته محققان عکس العمل های شرکت کنندگان را بازبینی کردند و روحیه بالایی در جهت بهزیستی و خلاقیت افراد درگیر در سرگرمی های خلاق روزانه کشف کردند. به طور خلاصه، فعالیت های خلاق و مبتکرانه موجب پیشرفت قابل ملاحظه ای با تأثیری مثبت در طی روز شد. محققان همچنین داده های شرکت کنندگان را با استفاده از مقیاس پیشرفت بررسی کردند که در آن از شرکت کنندگان درخواست شد تا پاسخ های خود را به سؤال های گوناگونی مانند “امروز ارتباطات اجتماعی ام مطبوع و درخور پاداش بود ” را درجه بندی کنند. این رتبه بندی با درگیری خلاق مرتبط بود، در واقع بر این امر دلالت می کند که خلاقیت ممکن است بر هر دو شادکامی در رابطه های اجتماعی و مثبت اندیشی در محل کار اثرگذار باشد.
چگونه این فرآیند از حالت نظری به کاربرد عملی انتقال می یابد؟ فعالیت خلاق می تواند ساده باشد همچون نوشتن یک ژورنال خودساخته ، بافندگی، نواختن موسیقی یا احداث یک باغچه برای کاشت گل و گیاه. به عبارتی دیگر، فعالیت هایی را در بر دارد که تقریباً هرکسی قادر به انجام آنها می باشند. پس خودتان را به روشی که از آن لذت می برید براساس یک قاعده منظم تنها یک بار در روز سازماندهی کنید و از فواید داشتن حالت مثبت تر ذهن بهره مند شوید. به عبارتی دیگر، خلاق بودن به ما کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشیم و مرتباً بر دیگر جوانب زندگی مان تأثیرگذار است.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-خلاقیت و بهزیستی هیجانی: تحقیقات جدید



:: برچسب‌ها: آرامش خاطر , اضطراب و مرگ , بلندپروازی خلاق ,
:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

به اهدافتان دست یافته اید اما هنوز هم خوشحال نیستید؟ 4 نکته برای تحقق این مهم
در قرن هدف گرای ما، تنظیم اهداف برای عملی کردن آنها اغلب یک محرک نیرومندی است که موجب پیشرفت شخصی و حرفه ای می شود.
در اصل، ممکن است این چیز بدی به نظر نرسد اما مسئله این است که چرا وقتی به هدف مورد نظرتان می رسید در زندگی شما نمود واقعی ندارد یا هیچ گونه احساسی به شما دست نمی دهد؟ برای مثال تا بحال پیش نیامده که یک پروژه را به پایان برسانید اما در یابید که هنوز هم کاری برای انجام دادن دارید و تعادل بین کار و زندگی شما بهم خورده و نمی توانید به هر دو برسید؟ دیگر اینکه ممکن است احساس براشفتگی کنید که ایا من به این هدف می رسم یا نه، پیشرفت خواهم کرد یا نه؟ و همین جاست که در دام اضطراب گرفتار می شوید با یک احساس توهم و تشویش از اینده.
این تشویش مأیوس کننده برای خودش اصطلاحی دارد و معمولاً به عنوان سفسطه رسیدن شناخته شده است؛ این یک دام روانی فکری هست که افراد با موفقیت های بالا به خوبی با ان اشنا هستند.
در این مقاله ما در مورد سفسطه رسیدن بحث کرده ایم و اینکه چگونه می توانید همگام با ان جلو روید و به قله های جدید موفقیت برسید.


بیشتر بخوانید: ” target=”_blank”>اعتیاد به کار
سفسطه رسیدن: چیست و چگونه است؟
سفسطه رسیدن یک اصطلاح است که توسط متخصص روانشناسی مثبت نگر بن ـ شار در کتاب راههای شادتر زیستن وی ارائه شده است و در مورد اعمال مربوط به ایدۀ جریان کار کردن برای رسیدن به هدف است، شما براساس این انتظار حرکت می کنید که واقعاً به هدف مورد نظرتان خواهید رسید. محکم ایستادن در برابر هدف آینده موجب تحریک مراکز پاداش مانند اثر آرام سازی شناختی در مغز می شود. این احساس پیشرفت، به بخشی از هویت معمولتان تبدیل می شود. شما آنقدر با این وضعیت جدید از خود سازگار می شود که در نهایت دست یابی به هدف نهایی کمتر از انچه انتظار می رفت برایتان رضایت بخش خواهد بود.
در حالی که این فداکاری برای بهبود شخصی مداوم قابل ستایش است اما، مانند قرار داشتن در یک شیب لغزان است. زمانی که ما خیلی به پیامدهای بعدی نزدیک شدیم ممکن است به خیال باطل کمال غیرقابل دست یافتنی بیندیشیم. ما به دنبال اهداف پس از یکدیگر هستیم و در امید چیزی هستیم که ما را خوشحال کند که منجر به عدم اعتماد به نفس و عدم احساس کامیابی بسنده می شود. در عوض، چرخه ای از جستجوی چیزهای بیرونی، دستاورد ها یا اهداف مهم برای تأمین و تکمیل ما را شکل می دهد. همواره اهداف جدیدی برای در نظر گرفتن وهله ای که آنها قبلاً محقق شده اند وجود دارد. ما به سمت کاربرهای بزرگتر می رویم، به دنبال دستاوردهای بزرگتری هستیم، مثلا مایل به از دست دادن پانزده پوند در ازای به دست آوردن پنج پوند هستیم و روند پیش و پس شدن را پیش می گیریم.
اما، پس از آنکه به جایی که فکرش را بارها می کردیم می رسیم؛ خوشحال می شویم، اما در واقع چالش های جدیدی و مسئولیت در قبال کارها پیش رو قرار می گیرد. گرفتن یک ارتقای شغلی به معنی ساعات کاری بیشتر است، کسب در امد بیشتر شامل جستجوی فرصت های کاری بیشتر است و یا اینکه مثلا کاهش وزن ممکن است موجب ایجاد حسادت در بین همکاران شود یا از طرفی به معنای ساعات شاد کمتر و ناهارهای تجملی باشد که در نتیجه استراتژی های ارتباطی تان را تغییر می دهد.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-به اهداف خود رسیده اید ولی شاد نیستید؟ ۴ نکته برای تحقق این مهم



:: برچسب‌ها: ارزش فرایند , اهداف جسورانه , رضایت درونی , متغیر بودن موفقیت ,
:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

چرا تشخیص اولیه آلزایمر می تواند سخت باشد؟
بیماری آلزایمر معمولاً در همان مراحل اولیه حتی در افرادی که مراقبت های پزشکی اولیه را به دلیل مشکلات حافظه طی می کنند نیز تشخیص داده نمی شود.
• اشخاص و خانوده هایشان عموماً علایم را به خوبی گزارش نمی دهند.
• آنها ممکن است با نشانه های معمولی سالخوردگی اشتباه گرفته شوند.
• نشانه ها ممکن است رفته رفته و به کندی نمایان شوند طوری که شخص متأثر نتواند آنها را تشخیص دهد.
• شخص ممکن است از برخی نشانه ها آگاه باشد اما تا مدت زیادی تمایلی به فاش کردن آنها نداشته باشد.
بازشناسی علایم اولیه مهم است به دلیل آنکه درمان و کنترل نشانه ها در آغاز بیماری بسیار مؤثرتر است، علاوه بر این تشخیص اولیه به شخص و اعضای خانواده اش امکان می دهد تا برای آینده برنامه ریزی کنند. اگر شما یا یکی از دوستان هر یک از علایم زیر را دارید، به پزشک مراجعه کنید.


علایم هشدار دهنده آلزایمر
از دست دادن پیش رونده حافظه
این یک ویژگی متمایز بیماری آلزایمر است. در ابتدا، حافظه کوتاه مدت مختل می شود و شخص صرفاً فراموشکار به نظر می رسد. اما، به دلیل آنکه حافظه کوتاه مدت برای جذب اطلاعات جدید مهم است، از این رو؛ این اختلال با توانایی در برقراری تعامل اجتماعی و انجام کارهای شخصی تداخل می یابد. در مقابل، اطلاعات حافظه بلندمدت ممکن است به مدت طولانی تری و اغلب جزیی تر حفظ شوند اما، آن نیز با پیشرفت بیماری دچار گسستگی می شود. در مراحل پایانی بیماری، افراد مبتلا به آلزایمر حتی ممکن است نام خودشان را نیز فراموش کنند.
بیشتر بخوانید: تمرین ورزشی برای تقویت مغز
کاهش توانایی های شناختی
توانایی های شناختی شامل فعالیت های فکریِ استدلال، حل مسئله، تصمیم گیری، قضاوت کردن و امثالهم می باشند. اختلالات مرتبط با کارکردهای شناختی رفته رفته و زیرکانه ظاهر می شوند مانند عملکرد ضعیف در فعالیتی که شخص قبلاً درآن خوب ظاهر شده است یا قضاوت ضعیف و فقدان بینش نیز می تواند منجر به حوادث شود.
افراد در اوایل بیماری ممکن است به سادگی متوجه گذشت زمان نباشند؛ بعداً، عدم تعیین موقعیت آنها بیشتر اثبات می شود و به مکان ها و افراد نیز تعمیم می یابد. با پیشرفت بیماری، معنای زمان بیشتر تحریف می شود و افراد اصرار دارند جایی را فورآً پس از رسیدن به آن ترک کنند یا ممکن است از نخوردن غذا به محض اتمام غذا شکایت کنند.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-تشخیص بیماری آلزایمر



:: برچسب‌ها: آمادگی برای آلزایمر , ارزیابی روانی - اجتماعی , ارزیابی کارکردی ,
:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

چگونه اضافه وزن بر مغز انسان اثر می گذارد.
شمار افراد چاق و دارای اضافه وزن (با شاخص توده بدنی بالاتر از 25) در سراسر جهان نزدیک به دو بیلیون است. این میزان بیش از 20 درصد از 7.4 بیلیون نفر برآورد شده ی جمعیت جاری کره خاکی می باشد. رابطه بین چاقی و شرایط مزمن گوناگون مانند بیماری های قلبی ـ عروقی، دیابت ها و برخی از انواع سرطان به خوبی احراز شده است. اما در مورد چگونگی و میزان تأثیر اضافه وزن بر ساختار و کارکرد مغز اطلاعات و آگاهی چندانی وجود ندارد.
آیا سطح هوشبهر وزن بدن را تعیین می کند؟
در مطالعات گوناگون رابطه آماری معناداری بین اضافه وزن و سطح هوشبهر پایین تر نشان داده شده است. واضح نیست که این رابطه علیت تا چه مدت زمانی طول می کشد. آیا اضافه وزن باعث کاهش ظرفیت های هوشی می شود؟ یا شاید افراد دارای هوشبهر پایین تر بیشتر مستعد اضافه وزن باشند؟
اگرچه، برخی از مطالعات نخست نشان داد که سطح هوشبهر پایین ممکن است موجب ناشی از اضافه وزن باشد جدیدترین مطالعات طولی آینده نگر نشان می دهند که این نتیجه درست نیست. این مطالعات حاکی از آن بود که یکی از عوامل اضافه وزن، سطح هوشبهر پایین تر است. در مطالعه ای فراتحلیل در سال 2010، خلاصه بیست و شش مطالعه مختلف در این زمینه مورد بازبینی قرار گرفت. نتیجه عمده این تحلیل وجود رابطه قوی تر بین سطح پایین هوشبهر در دوران کودکی و افزایش چاقی در بزرگسالی بود. مطالعه ای انجام شده در کشور سویس نمونه ای 5286 نفری از مردان را شامل شد که سطح هوشبهر در سن 18 سالگی و سپس 40 سالگی بررسی شد. در هر بررسی هوش، شاخص توده بدنی شرکت کنندگان نیز ارزیابی شد. نتایج به خوبی نشان داد که افراد دارای سطح هوشبهر پایین تر شاخص توده بدنی بالاتری دارند.


“>چاقی و افسردگی
مطالعه ای دیگر در نیوزیلند 913 شرکت کننده را در بر گرفت. سطح هوشبهرشان در سنین3،7،9،11 و نهایتاً در 38 سالگی مورد سنجش قرار گرفت. این مطالعه همچنین نشان داد که سطح هوشبهر در دوران کودکی منجر به چاقی می شود. افراد دارای هوشبهر پایین تر در سن 38 سالگی نسبت به افراد دارای هوشبهر بالاتر بیشتر چاق هستند. بیش از 3000 نفر در بریتانیای بزرگ برای انجام مطالعه ای گمارده شدند. این افراد تا پس از 50 سالگی مورد پیگیری قرار گرفتند. سطح هوشبهرشان در سنین 7،11 و 16 آزمایش شد و در سن 51 سالگی شاخص توده بدنی اندازه گیری شد. این نتایج نشان داد که بدون شک ممکن است سطح هوشبهر پایین در سن 7 سالگی میزان شاخص توده بدنی بیشتری را در سن 51 سالگی پیش بینی کند. همچنین، نتایج نشان داد که شاخص توده بدنی پس از 16سالگی در بین افراد دارای سطح هوشبهر پایین تر سریعتر رشد می کند. مطالعه ای دیگر در بریتانیای بزرگ 17.414 نفر را شامل شد. سطح هوشبهر این افراد در سن 11 سالگی ارزیابی شد. شاخص توده بدنی نیز در سنین 16،13،33 و 42 سالگی ارزیابی شد. نتایج این مطالعه همچنین فرضیه سطح هوشبهر پایین تر در کودکی منجر به چاقی بزرگسالی می شود را تأیید کرد.
چاقی موجب فرسودگی سریعتر مغز می شود.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-چگونه اضافه وزن بر مغز انسان اثر می گذارد



:: برچسب‌ها: اضافه وزن , تاثیر هوشبهر بر چاقی , تاثیر چاقی بر ساختار مغز ,
:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اگر این پیشنهادات مفید را در خاطرتان حفظ و اجرا کنید، در این صورت داشتن یک خواب شبانه خوب آسانتر از آن چیزی است که فکرش را می کردید. به یاد داشته باشید، فرض بر اینست که خواب آرام بخش می باشد و هر شب به تجدید قوای بدنتان کمک می کند. سعی کنید کمبود خواب نداشته باشید و اینکه برای داشتن یک خواب شبانه خوب به مدت حداقل 8 ساعت در هر روز، نباید به مدت طولانی (بیش از چند روز) از خوابیدن خود بکاهید. هر شخصی گاهی از اوقات به سختی می خوابد، اگر به خواب رفتنشما طول میکشد، جای نگرانی نیست. سعی کنید این پیشنهادات را به کار گیرید تا خوابی طبیعی و آسوده داشته باشید.

· برای خودتان یک برنامه منظم خواب ترتیب دهید.

هر شب در زمان معینی به تخت خواب بروید و هر صبح نیز در زمان معینی بیدار شوید. برهم زدن این برنامه ممکن است منجر به بیخوابی شود. همچنین با خوابیدن زیاد در تعطیلات، بیدار شدن در اوایل صبح دشوار می شود، به دلیل آنکه آن چرخۀ خوابتان را از نو برای بیداری بعدی تنطیم می کند. بین مدت 8ساعت وقت خواب، چرت نزنید.

· ورزش کنید.

سعی کنید روزانه 20 تا 30 دقیقه ورزش کنید. ورزش های روزانه اغلب به خوابیدن کمک می کند اگرچه، ورزش نزدیک به زمان خواب نیز موجب تداخل در خواب می شود. سعی کنید حداکثر زمان مفید ورزش کردن حدود 4 تا 6 ساعت قبل از رفتن به رختخواب باشد. اما، در کل در مدت 2ساعت باقی مانده به زمان خواب ورزش نکنید.

· از مصرف کافئین، نیکوتین و الکل اجتناب کنید.

از نوشیدن مواد کافئینی که مانند محرک عمل می کنند و موجب بیدار ماندن افراد می شوند، خودداری کنید. از جمله مواد کافئینی می توان به قهوه، شکلات، نوشیدنی های گازدار، چای های غیرگیاهی، داروهای رژیم غذایی و برخی آرام بخش ها اشاره کرد. افراد سیگاری خواب سبکی دارند و اغلب به خاطر علائم ناشی از کاهش نیکوتین در بدن صبح زود بیدار می شوند. الکل خواب عمیق و رسیدن به مرحله REM را از افراد می گیرد و انها را در مراجل سبک تر خواب نگه می دارد.

اگر میخواهید خواب شبانه راحتی داشته باشید، از همه موارد ذکر شده حداقل 6 تا 8 ساعت قبل از خوابیدن اجتناب کنید. همچنین از خوردن هرنوع وعده غذایی سنگین در 2ساعت باقی مانده به خواب بپرهیزید.

· موقع خواب عادت ریلکسیشن (تمرین آرمش) داشته باشید.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-نکاتی برای داشتن یک خواب خوب شبانه



:: برچسب‌ها: اختلال خواب , برنامه منظم خواب , بی خوابی ,
:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

مسلماً شما و ما تاکنون چنین موضوعاتی داشته ایم:

وقتی چیزی می گویید یا کاری انجام می دهید که رابطه ای را خدشه دار می کنید، ممکن است شما بدخلق شوید و از معشوقه تان بخواهید از زندگی تان بیرون برود. شاید کسی برای انجام کاری روی شما حساب کند و شما روی آنها را زمین بیندازید و موجب ناراحتی آنها شوید: شما سپرده گذاری بانکی را فراموش می کنید، مرخصی برنامه ریزی شده را در کمتر از یک دقیقه لغو می کنید، درمورد چیزهای مهم دروغ می گویید، سر موقع برای انجام کاری مهم حاضر نمی شوید یا اطلاعاتی خصوصی که در حفظ آنها قول داده اید را فاش می کنید. اما باز هم هر چقدر اشتباه کرده اید، روشی که شما آن را اداره می کنید و خودتان را درک می کنید (عزت نفس )، اصلاح کردن یا احتمال برطرف کردن موضوع به صورت سازنده، مهم هستند. اینجا برخی از ایده ها را ذکر کرده ایم که بهتر است انها را در نظر بگیرید.

1. صادقانه معذرخواهی کنید. یک تأسف بی مقدمه ممکن است از اقرار کردن آنچه انجام داده اید، آسانتر باشد و شما در آنچه مایه ندامت است، جزئی و خاص تر می شوید؛ اما به خاطر داشته باشید که هدفتان بازسازی رابطه در حد توانتان می باشد. به شخص متأثر اجازه دهید تا بداند وضعیت آشفته کننده را پذیرفته اید تا آنها تفاوت را احساس کنند. این بدان معناست که شما دلخوری های شخص دیگر را مدنظر قرار دادید.آمادگی نپذیرفتن معذرت خواهی را داشته باشید، حتی اگر صادقانه معذرت خواسته باشید. اگر شخص دیگری معذرت خواهی را نمی پذیرد، بدانید که تفکرات شما در این جهت صحیح بوده است. آنچه را که می دانید در حفظ شرافت نفس بالامانع است انجام دهید. معذرت خواهی کردن یک مهارت رابطه است و به معنای ضعیف بودن شما نیست. اگر شما در این راه داوطلب شدید و شخص دیگر آن را به خوبی نمی پذیرد، به شما آسیب خواهد زد. اما، این کار یک ریسک مهمی برای مورد قبول واقع شدن است اگر درصدد حفظ ارتباطات باارزش هستید.

2. در مورد آنچه اتفاق افتاده است به خودتان دروغ نگویید. آنچه رخ داده را به حداقل برسانید. به خودتان دروغ نگویید که آشفته شدن طرف مقابل برایتان اهمیتی ندارد وقتی شما مقصرید. به خودتان بیایید و از اینکه که با خودتان صادق نیستید آگاه شوید.

3. به دنبال روشی برای بازسازی ارتباط باشید. زمانی که شما یک رابطه مهم را خدشه دار کرده اید به روش بازسازی رابطه فکرکنید، ضمن اینکه بازسازی رابطه نشان می دهدکه شما از اعمالتان احساس پشیمانی می کنید و اینکه حاضرید زمانی را صرف آن کنید و تلاش می کنید تا نشان دهید رابطه مهم است. اگر شما به کسی بگویید که برای شما مهم نیستند بنابراین چگونه می توان به آنها نشان داد که واقعا مهم هستند؟

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-راه حل هایی برای بازسازی ارتباطات اجتماعی



:: برچسب‌ها: ارتباطات اجتماعی , اصلاح اشتباهات , ایده هایی برای اصلاح رفتار ,
:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

در جستجو برای پیدا کردن یک شریک عاطفی، بسیاری از ما لیست طولانی از ویژگی هایی که همسر ایده آل ما را توصیف می کند، داریم. این ترجیحات از صفات عمومی گرفته (مثل باهوش بودن، مهربانی، بامزه بودن، شجاع بودن، درک متقابل داشتن) تا مهارت ها و علائق خاص (به عنوان مثال آشپزی خوب، علاقه مند به بیسبال، از نظر سیاسی فعال بودن، علاقه مند به سفر) را

در بر می گیرد.
اما باید متوجه این نکته باشیم که نمی توان همه چیز را در یک نفر پیدا کرد – ما نیاز داریم که در بعضی خصوصیت ها حساس تر باشیم. مهم ترین مواردی که برای داشتن یک رابطه شاد و موفق باید به دنبال آن بود چیست؟ ده ها سال پژوهش جهت بررسی رابطه رضایت و طول عمر رابطه انجام شده است که با استفاده از نتایج آن ها می توانید شریک عاطفی بهتری پیدا کنید.
بیشتر بخوانید: ده راه حل جدید برای داشتن ارتباط جنسی بهتر
1. به جای تمرکز بر قیافه، موقعیت، و هیجانات، بر محبت، وفاداری و درک متقابل تمرکز کنید.
هنگامی که از افراد خواسته می شود ویژگی های مهم شریک عاطفی خود را ذکر کنند، مهربانی، جذابیت فیزیکی، شخصیت های هیجان انگیز و درآمد جزء مهمترین ویژگی ها به شمار می روند. اما برخی از این صفات هنگامی که افراذد درگیر رابطه می شوند، از اهمیت بیشتری برخوردار می شوند.
تحقیقات نشان داده است که افرادی که در شریک خود به دنبال ویژگی هایی نظیر گرم بودن و وفاداری بوده اند، در روابط خود رضایت بیشتری دارند. در حالی که داشتن ویژگی هایی نظیر جذابیت فیزیکی، هیجان، موقعیت، و ثروت بسیار کمتر با رضایت کلی در ارتباط بوده اند.


این تحقیق همچنین نشان داد که داشتن همسری که جذابیت، موقعیت، و هیجان کمتری دارد اما بسیار گرم، مهربان و وفادار است، بر رضایتمندی از رابطه اثر نمی گذارد. بنابراین “صفات سطحی” برای کسانی که شرکای مهربان، با فهم متقابل، و وفادار داشتند، اصلا مهم نبود.
2. شباهت
شما باید به دنبال کسی باشید که شبیه به شما است. دامنه گسترده ای از تحقیقات نشان می دهد که ما به افرادی که شبیه به ما هستند جذب می شویم، خصوصا کسانی که نگرش ها و ارزش های ما را دارند. و در واقع نیز، زوج های مشابه، شادتر هستند.
تحقیقات نشان داده است که زوج هایی که سلیقه، علایق و انتظارات مشابهی دارند، تعارضات کمتری با یکدیگر دارند.
هنگامی که شما در مورد نوع غذا، فیلم، و یا سرگرمی و یا نگرش در مورد تعادل بین کار و اوقات فراغت، پرورش فرزند، و تعهدات اجتماعی یکسان فکر می کنید، جایی برای بحث و جدال باقی نمی ماند.
همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد زوج هایی که از لحاظ تحصیلات، سن و تعداد فرزند مشابه هستند، احتمال کمتری وجود دارد که از هم طلاق بگیرند.
علاوه بر این، وقتی به دنبال کسی می گردید که شبیه شما باشد، باید به دنبال ویژگی های منحصر به فرد باشید- که شانس این را بالا می برد که کیفیت های مورد نظر شما را داشته باشد.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-۵ نکته ای که حتما باید در مورد همسر آینده خود به آن ها توجه کنید



:: برچسب‌ها: جستجوی همسر مناسب , جستجوی پاتنر خوب , یافتن همسر مناسب ,
:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

چرا افراد به خط بینی و ستاره شناسی اعتقاد می آورند؟ یک احتمالش می تواند این باشد که تعابیری که این قبیل چیزها فراهم می کنند “درست” است. به این خاطر درست است که شامل کلی گویی های نامفهوم مثبتی با درجه ی اعتبار بالا است که مفروضاً تا امروز روی به طور خاص یک شخص اسمی برآورد شده است.

روانشناسان برای چندین دهه بر روی “تاثیر بارنوم” (گاهی به عنوان تاثیر فورر شناخته شده است) پژوهش می کردند. این پدیدار زمانی اتفاق می افتد که افراد، فیدبک شخصیت خودشان را به این خاطر قبول می کنند که گمان می کنند آن، از پروسه ی ارزیابی شخصیت آنها برآورد شده است. به عبارت دیگر، افراد به ورطه ی اشتباهِ ارزش گذاریِ شخصی می افتند. افراد قبول دارند که کلی گرایی هایی که تقریبا راجع به همه درست باشد، مشخصا در مورد خودشان هم صحیح است.

بیشتر از 60 سال قبل، روانشناسی به نام استاگنر از گروهی از مجموعه ی مدیران، یک تست شخصیتی گرفت، اما به جای دادن نمره و ارائه ی پاسخ های عملی، به هریک از آنان فیدبکی جعلی در قالب یک سری ادعا داد که منبعث از طالع بینی آنها، یعنی خط بینی و از این قبیل چیزها بود. سپس از هر مدیر خواسته شد که خروجی مورد نظر خود را بخواند (با این فرض که از یک آزمایش علمی برای او استخراج شده است) و خودش بگوید که اظهارنامه تا چه حد صحیح بوده است. بیش از نیمی از آنها توصیف پروفایل خود را درست ارزیابی کردند، و تقریبا هیچ کس معتقد نبود که این اظهارات غلط است.

سال بعد، پروفسور فورر از دانشجویانش آزمون های ارزیابیِ شخصیت گرفت، و بی توجه به پاسخ های آنان، به هر دانشجو یک ارزیابیِ هویتی از خود آنان داد. سه مورد اول چنین بودند: “تو به سایر افراد شدیدا نیاز داری تا دوستت داشته باشند و تو را قبول داشته باشند”؛ “به شدت میل به انتقاد از خودت داری”، “حجم زیادی پتانسیل بلااستفاده داری که هیچگاه نتوانسته ای به نفع خودت به کار ببری.”

سپس از آنان خواسته شد تا شرح داده شده را از 0 تا 5 ارزیابی کنند، امتیاز 5 برای کسی که احساس می کرد این توصیف یک ارزیابیِ “عالی” بود، و امتیاز 4 برای آنها که اظهارنامه را “خوب” ارزیابی می کردند. سنجش میانگین کلاس 26/4 بود.

به هر حال مطالعات انجام گرفته روی تاثیر بارنوم، نشان داده است که باور داشن به فیدبکِ جعلی تحت تاثیر یک تعداد فاکتورهای مهم قرار می گیرد: برخی بدین خاطر که با مشاوره گیرنده و مشاور انجام می شود (برای مثال، شخصیت آنها، ساده لوحی شان) و برخی به دلیل ماهیت آزمون و وضعیت فیدبک مورد نظر. یکی از مهمترین متغیرهای دریافت شده، اختصاصی بودن اطلاعات مورد نیاز است. پرسش های مفصل تر (برای مثال، طالع بینیِ مبتنی بر سال، ماه و روز تولد. بجای اینکه فقط مبتنی بر سال و ماه تولد باشد) احتمال بیشتری پیش می آورد که شخص فکر کند که آن اطلاعات مختص خود اوست.

توضیح خود فورر (در 1949) درباره تاثیر بارنوم، بر حسب ساده لوحی فرد بود. افراد میل دارند ادعاهای راجع به خودشان را که موافق میلشان است بپذیرند. ادعاهایی که بجای اینکه با جریانات تجربیِ متناسب باشد، به وسیله برخی معیارهای بی ربط سنجیده شده است. این امر اصل های دیگری را هم در اظهارنامه ی شخصیت افراد اثبات می کند –”اصل ؟”- که اشاره دارد که متناوباً برای استفاده یا پذیرشِ کلمات یا فیدبک مثبت یک تمایل عمومی وجود دارد تا کلمات و خروجی منفی.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-ما چیزهایی داریم که بر هرکس صدق می کند: تاثیر بارنوم



:: برچسب‌ها: ارزیابی های علمی در مورد تاثیر بارنوم , تاثیر بارنوم , تاثیر ساده لوحی و باور به طالع بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 360
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

نشانگان اختلال خفیف شناختی (MCI)
نشانگان اختلال خفیف شناختی، مرحله میانی است که بین تغییرات شناختی طبیعی وابسته به سن و نشانه های جدی که زوال عقل را نشان می دهند، قرار دارد. MCI می تواند شامل مشکلاتی در حافظه،زبان، فکر کردن و قضاوت شود،که این نسبت به مشکلاتی که تغییرات طبیعی وابسته به سن بوجود می آورد جدی تر است، اما مرزبین MCI و تغییرات طبیعی وابسته به سن به وضوح مشخص نیست. برای مثال

اینکه با افزایش سن یادآوری نام بعضی از افراد برایتان مشکل باشد تاحدی طبیعی است. اما فراموش کردن نام افراد خانواده و دوستان صمیمی و حتیناتوانی در یادآوری آن ها بعد از مدتی، چیز طبیعی نخواهد بود.
برای مطالعه بیشتر بخوانید:
روش های تقویت حافظه

 اگر شما اختلال خفیف شناختی دارید، خود شما و خانواده و دوستان صمیمیتان احتمالا از کاهش حافظه یا فعالیت ذهنی شما آگاه اند. اما بر خلاف افرادی که زوال عقلی کامل دارند،شما هنوز قادر به انجام فعالیت های روزانه زندگیتان بدون اتکا به دیگران هستید.
 با اینکه افراد مبتلا به MCI سرانجام به آلزایمر یا گونه های دیگری از زوال عقل مبتلا می شوند، اما این به معنی چاره ناپذیر بودن آن نیست. بعضی از افرادی که مبتلا به MCI اند، در مرحله خفیف آن می باشند،با وجود این دیگران حتی در بعضی نمونه ها در حال برگشت به حالت عادی هستند.پیش بینی کردن در این دوره کار سختی است اما به طور معمول، هرچه درجه اختلال بالاتر باشد، خطر گسترش زوال عقل نیز در آینده بیشتر خواهد بود.


نشانه هایی که MCI شامل آن می شود:
 گم کردن یا جاگذاشتن چیز هایی در اکثر مواقع.
 فراموش کردن گفتگو ها،قرار ملاقات ها، یا مناسبت ها در اکثر مواقع.
 به یاد آوردن نام آشنایان به سختی.
 سختی دنبال کردن و ادامه دادن مکالمه ای که در حال انجام می باشد.

چه زمانی برای زوال حافظه به یک دکتر مراجعه می شود
 زمانیکه زوال حافظه، برای شما یا یکی از افراد خانواده بارها پیش بیاید و به طور قابل توجهی نگران کننده باشد، باید با دکتر مشورت شود. اگر شما به این مرحله رسیدید، باید هر چه سریع تر ملاقاتی را برای صحبت با پزشک و انجام معاینات پزشکی فراهم آورید. حتی اگر شما نشانه های اضطراری زوال عقل را هم نداشته باشید، زمان خوبی است تا مراحلی را برای جلوگیری از زوال عقل در دراز مدت، انجام بدهید.
 پزشک شما میتواند، به عوامل بالقوه خطر شما دست پیدا کرده، همچنیننشانه ها و علائم شما را بررسی کرده، و نیزعوامل برگشت پذیر زوال عقل را از بین ببرد، و به شما کمک کند تا مراقبت های مناسبی را کسب کنید.معالجه اولیه می تواند عامل برگشت پذیر زوال حافظه را درمان کند و باعث کمتر شدن زوال عقل شود، یا باعث بهبود کیفیت زندگی فرد آلزایمری یا دیگر انواع زوال عقل شود.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-اختلال های حافظه و زوال حافظه



:: برچسب‌ها: زوال حافظه , فراموشی , مقابله با زوال حافظه ,
:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اختلال اضطراب اجتماعی
دکتر پیتر نورتون
در هر پرسشنامه ای که مشاهده می کنید، اختلال اضطراب اجتماعی در بین پنج تشخیص اول از کل تشخیص های رایج روانشناسی قرار دارد. نزدیک به 15% جمعیت در بعضی از مراحل زندگی شان، اضطراب فراوانی در تعاملات اجتماعی خود تجربه می کنند که این اضطراب ها می توانند به عنوان اختلال اضطراب اجتماعی تشخیص داده شوند.


اگرچه متخصصان روانشناسی مدت هاست تشخیص داده اند که

ترس اجتماعی در بعضی از مردم به اندازه ای شدید است که اضطراب قابل توجه ای را به وجود آورده و همچنین باعث اختلال در زندگی شخص می شود، اما تا سال های 1970 تا 1980 بطور دقیق آن را مطالعه نکرده بودند. زمانیکه متخصصان این کار را انجام دادند، متوجه شدند افرادی که این گونه ترس های اجتماعی را دارند بسیار شبیه فوبیای اجتماعی هستند. عامل اصلی این اختلال به نظر می رسد که ترس شدید از ارزیابی منفی باشد. به عبارت دیگر افرادی که به فوبیای اجتماعی مبتلا اند از ترس اینکه توسط دیگران خجالت زده، قضاوت، یا پس زده شوند یا حتی از ترس اینکه توسط دیگران مورد اهانت قراربگیرند یا تحقیر شوند، یا احمق و بی کفایت دانسته شوند با انها روبرو نمی شوند. این رفتار با تنها بودن یا قطع رابطه با دیگران فرق دارد. فوبیای اجتماعی راجع به این است که فرد تمایل دارد تا توسط دیگران پذیرفته شود، اما از اینکه دیگران او را ضعیف پنداشته و طرد کنند، ترس شدیدی دارد. به عبارتی آنها به مردم آلرژی دارند

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-اختلال اضطراب اجتماعی



:: برچسب‌ها: اختلالات روانی , از بین بردن اضطراب اجتماعی , تعریف اضطراب اجتماعی ,
:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

برخی حس می کنند که نوجوانان با اثبات خودکشی به عنوان روش رسیدن به آرامش دائمی آن را به عنوان تنهاگزینه ممکن برای مواجهه با مشکلات خودانتخاب می کننددر حالی که که دیگران آن را هاله ای از غرور و شور احساسات جوانی، قلدری و شرارت جنسی حس می کنند که گریبانگیر جامعه ما شده است. نکته مهم آن است که تأثیر شفاف سازی در گفتگو کردن

با فرد به ویژه در مورد موضوع ممنوعه ی خودکشی است که ما به این بحث ورود نمی کنیم.
در حالت بیمارگونه خودکشی نوعی برچسب یا ننگ حس می شود که با سکوتی که آن را فرا می گیرد تقویت می شود. ما باید این سکوت را بشکنیم بلکه افرادی که رنج می برند با بهره مندی از این کمک به حس امنیت و آرامش دست یابند.
برای مطالعه بیشتر:
مسائلی در رابطه با افکار خودکشی

این مقاله مخصوص افرادی است که درگیر این تفکرات هستند، در ادامه سیزده دلیل برای انتخاب زندگی از میان مرگ و زندگی ذکر می شود:1. توضیح دهید آیا واقعاً می خواهید بمیرید یا نه، فقط می خواهید از دست درد هیجانی خلاصی یابید؟ اکثر افراد به جایی می رسند که آنها واقعا نمی خواهند بمیرند آنها فقط می خواهند به درد خود پایان دهند. چاره درد خود را بیابید. یک آهنگ شاد گوش دهید یا نامه های عاشقانه برای خود بنویسید. برخی آهنگ های غمگین و خشمگین را انتحاب می کنند که باعث می شود آنها به دنبال موارد بیرونی دیگری برای غمگین شدن باشند. اگر این نوع آهنگ ها می تواند به شما درکمتر شدن حس تنهایی کمک کند بنابراین موردی ندارد.


2. شما ممکن است با خود بگویید که هیچ چیز برای زنده ماندن ندارید اما بنشینید و لیستی از چیزهایی که برای شما ارزشمند است را بنویسید. ممکن است رفته رفته درک کنید که چیزهای بیشتری در زندگی برای زنده ماندن وجود دارد تا درد موقتی که از آن رنج می برید.
3.در مورد اینکه چگونه مرگ شما در دیگران تأثیر می گذارد فکر کنید. خودکشی موجب نابودی اطرافیان شما می شود. اسامی همه آنهایی که با نبودن شما تحت تأثیر قرار می گیرند را بنویسید.به همسر خود، والدین، خواهر برادرها، پدربزرگ مادربزرگ ها، کودکان، دوستان، همکاران، عزیزان و غیره بیندیشید. افرادی هستند که با نبود شما می شکنند. آیا واقعا قصد دارید به آنها صدمه بزنید؟ از طرفی، اگر فردی نوجوان هستید که افراد شروری به کشتن شما اجیر شده اند با آنها درگیر نشوید و نگذارید آنها برنده شوند! شما قوی تر از آن هستید که فکرش را می کنید. به شخص بزرگسالی جریان را بگویید چنانچه به قلدری خاتمه دهد.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-۱۳ دلیل برای اینکه باید زنده بمانید



:: برچسب‌ها: افسردگی و خودکشی , افکار خودکشی , جلوگیری از خودکشی ,
:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

به یاد آوردن اتفاقات تلخ زندگی در گذشته اثرات منفی از جمله : افسرده شدن ، کم شدن اعتماد به نفس می شود .

یکی از راه های مهم برای فراموش شدن اتفاقات بد زندگی ، توجه نکردن به افکار منفی است

که فرد در صورت به یاد آوردن آن خود را به کار دیگر مشغول کند و به افکار مثبت فکر کند.

افکار منفی
یکی دیگر از روش های دور کردن افکار منفی این است که هر وسیله ای که باعث به یاد آوردن آن می شود از خود دور کنید.

افکار منفی باعث نا امید شدن فرد از آینده و او را از ادامه مسیر مایوس میکند، زیرا عملکرد ما نتیجه افکار ما هستند

اگر بتوانیم افکار متفاوتی داشته باشیم زندگی خود را تغییر داده و متفاوت عمل می کنیم.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-افکار منفی را از ذهن خود دور کنید



:: برچسب‌ها: افکار مثبت , افکار منفی , دور کردن افکار منفی ,
:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

حسادت
یکی از ویژگی های منفی رفتاری به حساب می آید

ولی اگر حسادت برای مقایسه بخاطر ترقی و رسیدن به نقطه محبوب باشد

معنی آن به غبطه تغییر می کند که جزو خصوصیات خوب به حساب می آید.

بعضی از افراد با حسادت خود در زندگی دیگران مشکل ایجاد می کنند و میخواهند مانع موفقیت آنها بشوند،

در صورتیکه اولین مشکل برای خودشان به وجود می آید و از هدف های زندگی و موفقیت خودعقب می مانند.

محققان دریافتند که حسادت در خانوم ها بیشتر از آقایان صورت می گیرد

که اگر خانوم هابه جایگاه شان در زندگی ، خانواده مطمئن شوند

بنابراین دنبال موفقیت دیگران نخواهند بود و حسادت آنها برطرف خواهد شد.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان- حسادت باعث پرت شدن آرزوهای بزرگ در زندگی می شود



:: برچسب‌ها: آرزوهای بزرگ , حسادت در زندگی مشترک , حسادت زنانه ,
:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

افرادی دارای وسواس می باشند افکار تکراری ، مداوم و غیر منتظره ای دارند

مثلا دست خود را در یک زمان چند بار می شویند.

این اعمال را اگر مدام تکرار کرد باعث استرس و دلهره در فرد می شود

و باعث می شود شخصیت فرد خراب شود و اطرافیان به او به چشم یک بیمار نگاه کنند.

که در این گونه موارد می توانید از مشاوره خوب کمک بگیرید.

وسواس در تربیت تک بعدی
به خاطر تربیت تک بعدی ، حقیر جلوه دادن فرزند ، نادیده گرفتن مهارت ها ، نیازهای فرد را بی ارزش

می شمارند ، الگو گرفتن و تقلید زا رفتار پدر و مادر جایگاه معینی را برای شخصیت وسواسی به وجود

می آید. پس باید در قدم اول والدین درمان شوند.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-وسواس در تربیت تک بعدی



:: برچسب‌ها: بیماری وسواس , تربیت تک بعدی , خود درمانی وسواس ,
:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

دوست خوب داشتن موجب می شود فرد در زندگی خود به طور صحیح اقدام کند زیرا انسان هر جا

دچار مشکلی می شود به دوستان خود روی می آورد و با آنها به مشورت می پردازد. داشتن دوست

در زندگی علاوه بر چاره اندیشی و تامین شدن خواسته های ذاتی و غریزی لازم و انکار ناپذیر می باشد.

پیدا کردن دوست خوب
ما در زندگی اشخاصی که با آنها وقت خود را می گذرانیم رفتار آنها را در درون ما به وجود می آید، از

این طرف افرادی که زندگی سلامت و سالمی دارند و نسبت به زندگی دید مثبت دارند بیشتر ما را به سمت

سلامت می برند.با داشتن دوست ناباب مانع رسیدن به موفقیت می شود ،

داشتن رفیق بد باعث هدر رفتن طول عمر وآسیب هایی که غیر قابل جبران هستند شود.

در این گونه موارد بهتر است به مشاوره خوب مراجعه کنید.

وهمچنین هر چقدر که سطح شعور و فهم رفیق بیشتر باشد، فرد در انتخاب خود موفق می شود.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-دوست خوب داشتن



:: برچسب‌ها: دوست بد , دوست خوب , دوست ناباب ,
:: بازدید از این مطلب : 360
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

شروع افسردگی فقط مخصوص زنان نیست چون به دنیا آمدن فرزند مخصوصا برای پدر بسیار خوشایند می باشد،

ولی در این میان به دلیل توجهبیش از حد همسرش به فرزند گاهی مشکلات افسردگی برای پدر به وجود می آید.

عامل افسردگی مردان
مهم ترین عامل افسردگی مردان که موجب می شود مردان صبر نداشته باشند و بحران روحی به آنها دست بدهد

ازجمله:ترس و استرس و افسردگی برای عدم برآورده شدن نیازهای کودک ، عوض شدن نوع ارتباط با همسر

مثل کاهش رابط کلامی و عاطفی بین زوجین و همچنین بی توجهی و سرکوب نیازها و انتظارات از یکدیگر می باشد.

در اینگونه موارد باید از مشاوره خوبی کمک بگیرید.

مردان افسرده
همچنین امکان دارد در مردان افسرده تصورات مبهم ایجاد شود از جمله اینکه آیا برای فرزندم پدر خوبی هستم ؟

می توانم مخارج او را تامین کنم؟ آیا او را دوست خواهم داشت ؟ اینگونه در مردان احساسات مبهم به

وجود می آید.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-شروع افسردگی



:: برچسب‌ها: عامل افسردگی مردان , مردان افسرده , مشکلات افسردگی ,
:: بازدید از این مطلب : 352
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

افراد خودپسند:افرادی که دارای اختلال شخصیتی هستند که فقط خود را می پسندند

مغرور و معمولا به دیگران حسودی می کنند.

شناخت افراد خودپسند
این اشخاص در همدردی و درک احساس دیگران توانایی ندارند و تا جایی که امکان دارد از دیگران

بهره کشی می کنند.افراد خود پسند از دیگران انتظارات نا مطلوبی دارند ، آنها به تحسین زیاد دیگران نیاز دارند

نسبت به خود احساس بزرگی می کنند و فرد خودپسند خودش را بی مانند و بی نظیر می داند.

این گونه افراد حتما باید به مرکز مشاوره خوب مراجعه کنند.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-افراد خودپسند



:: برچسب‌ها: افراد خودپسند , روانشناسی خودپسندی , شناخت افراد خودپسند ,
:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

علاقه افراد به فیلم ترسناک:افراد به طورذاتی تلاش در دور شدن ازغم و ناراحتی غمگین بودن و ترس دارند

امابعضی اوقات افراد به طور عمد یا غیر عمد به دیدن فیلم های ترسناک یا موسیقی غمگین روی می آورند

و گاهی این امر در بعضی از افراد بیشتر می شود.

 

دیدن فیلم ترسناک
افراد با گوش کردن موسیقی غمگین و دیدن فیلم ترسناک در دو حس غم و امن بودن درگیر می شوند

و این افراد معمولا بعد از گوش کردن این نوع موسیقی ، دلیلی خاصی برای حس غمگین بودن خود ندارند.

با وجود این اختلال فرد باید از مرکز مشاوره خوب کمک بگیرد.

 

دنیای خیالی فیلم ترسناک
علل ایجاد حس امن بودن ، و آرام بودن پس از دیدن فیلم و با گوش کردن موسیقی غمگین این است

که شخص فاصله بین واقعی بودن و خیال را می فهمد ، به طوری که بعد از فیلم ، زمانی که خود را

از موقعیت قهرمان داستان دور می کند حس آرام و امن بودن در او به وجود می آید.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-علاقه افراد به فیلم ترسناک



:: برچسب‌ها: رمان ترسناک , علاقه به فیلم ترسناک , فیلم ترسناک ,
:: بازدید از این مطلب : 360
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

زیاد شدن اعتماد به نفس
اکثر افراد تصور می کنند از اعتماد به نفس بالایی مواجهه می باشند. بنابراین برای استفاده از راه های

زیاد شدن اعتماد به نفس سعی نمی کنند. ولی با دادن آزمایش و تست های اعتماد به نفس به طور دقیق

می توانید پی ببرید که آیا نیاز به بیشتر شدن مهارت دارید یا خیر؟ روش های بیشتر شدن اعتماد به نفس

مناسب با شخصیت او چه می باشد؟

مشاوره بیشتر شدن اعتماد به نفس
اعتماد به نفس چیست؟

اعتماد به نفس در حقیقت اعتقاد داشتن به توانایی است که شخص در دوران زندگی به آن رسیده است.

در واقع نوعی باور داشتن شخص به خود می باشد که در درون انسان به وجود می آید.

اعتماد به نفس نوعی مثبت فکرکردن فطری می باشد که حاصل اعتماد شخص به خودش است.

روش های بیشتر شدن اعتماد به نفس در برابر دیگران
راهکارهای متعددی برای بیشتر شدن اعتماد ب نفس وجود دارد که از روش های ساده و اجرایی مانند:

*دقت کردن حالت های صورت خود

*تقویت کردن انرژی نگاه

*محکم دست دادن با دیگران

آغاز می شود. با روش های فطری و پیچیدگی مثل نگاه کردن به اعمال خود در زندگی و اهمیت دادن

به موفقیت خود و همچنین مواجهه شدن با ترس هایتان و ….. ادامه پیدا می کند.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-زیاد شدن اعتماد به نفس



:: برچسب‌ها: زیاد شدن اعتماد به نفس , عدم اعتماد به نفس , میزان اعتماد به نفس ,
:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

رفتار با فردی که قصد خودکشی دارد به این صورت است که :

قصد و دلیل خودکشی افراد
فهمیدن این که هنگامی که فردی قصد خودکشی دارد چه کاری باید انجام داد می تواند در وضعیت های

ضروری به شما کمک می کند.

اگر شخصی به شما بگوید که قصد خودکشی دارد شما چه واکنشی نشان می دهید؟

به چه صورت او را پشیمان می کنید؟

آیا شروع به عصبانی شدن می کنید؟

این روزها سن خودکشی کاهش یافته و آمار خودکشی به هیچ عنوان قابل پذیرفتن نمی باشد. بالاترین سن

اقدام به خودکشی بین 15 تا 24 سال می باشد. اشخاصی که مایل به خودکشی می باشند بررسی های

اینترنتی آنها زیاد می باشد.

عباراتی مثل ” ساده ترین روش خودکشی ” در ایران و سر تا سر جهان بررسی می کنند. در بعضی از

کشورهای خارجی مثل آمریکا شماره هایی وجود دارد که در صورت دیدن علائم پیش از خودکشی در یک

شخص می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید و از آنها راهنمایی بخواهید.

ولی جواب به این سوال هنگامی که کسی قصد خودکشی دارد چه کاری باید انجام داد؟ چه می باشد؟

در این باره متاسفانه در کشور ما اقدامات زیادی انجام نمی شود .

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-رفتار با فردی که قصد خودکشی دارد



:: برچسب‌ها: اقدام مناسب در خودکشی , انصراف از خودکشی , خودکشی کردن ,
:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

مقابله با آنچه نمی توانید کنترل کنید یعنی درمان افسردگی اگر باور داشته باشید به این صورت است:

چیز های بسیاری در زندگی وجود دارد که نمی توانیم آنها را کنترل کنیم.

هرچیزی از دلخوری کوچک گرفته تا فجایع. کاری از دستمان بر نمی آید اگر مادر بزرگمان به سرطان مبتلا شود و بمیرد.

اگر خودمان به سرطان مبتلا شویم نیز کاری از دستمان بر نمی آید.

کنترل منطقی رفتار و افکار
نمی توانیم آنچه که دیگران فکر می کنند، می گویند یا انجام می دهند را کنترل کنیم.

نمی توانیم آنچه دیگران درمورد ما فکر می کنند را کنترل کنیم.

نمی توانیم کسانی که عشقمان با آنها معاشرت می کند را کنترل کنیم.

کسانی که با آنها کار می کنیم یا متصدیمان را نمی توانیم کنترل کنیم.

نمی توانیم طبیعت مادری یا ترافیک امروز را کنترل کنیم.

اما، بی گمان می توانیم نسبت به همه ی این چیز هایی که نمی توانیم کنترلشان کنیم واکنشهای تحت کنترل درآوریم.

من مطمئنم شما این عبارت را بار ها و بارها شنیده اید و این قطعا عبارت درستی است.

اما در لحظه، معمولا ما حیران می شویم که وقتی واقعا نارحت هستیم چگونه واکنش نشان می دهیم؟

در زیر دو روانشناس نظراتشان را ارائه می دهند.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-درمان افسردگی یا ناتوانی در درمان افسردگی؟



:: برچسب‌ها: مقابله با افسردگی , رفتار جنسی زن , درمان افسردگی ,
:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

مدیریت خشم یا همان کنترل خشم اصطلاحی است که:

برای توصیف مهارت های مورد نیاز شما برای تشخیص عصبانی شدن خود و یا دیگران و اتخاذ عمل متناسب برای مواجهه با این موقعیت به روشی مثبت به کار برده می شود.

مدیریت خشم به معنای درونی سازی یا سرکوب خشم نیست.

روش های مدیریت خشم
خشم، نوعی هیجان انسانی کاملاً طبیعی است.

در صورت رویارویی متناسب با آن می تواند حتی به عنوان هیجانی سالم منظور شود.

همه ما گاهگاهی احساس خشم می کنیم

با این وجود این حس می تواند منجر به گفتن یا انجام دادن کاری شود

که بعداً از آن پشیمان می شویم. این هیجان می تواند بازداری های ما را کاهش داده و ما را به عملی نامناسب وادارد.

مدیریت خشم با بازشناسی به موقع رهاسازهای خشم و بیان این احساسات و ناکامی ها به روشی خونسرد، آرام و خوددار مرتبط است.

ما اغلب، رفتارهای آموخته شده ای معطوف به مواجهه با هیجاناتی قوی داریم؛

که مدیریت خشم عبارتست از یادگیری زدایی مکانیسم های ناکارآمد مواجهه و

بازآموزی روش های مثبت برای مواجهه با مشکلات و ناکامی های مرتبط با خشم است.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-مدیریت خشم



:: برچسب‌ها: احساس خشم , رهاسازهای خشم , روانشناسی خشم ,
:: بازدید از این مطلب : 340
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اختلال وسواس جبری OCD:شرایطی مشابه OCD بیش از سیصد سال پیش شناخته شده است. هر مرحله در تاریخ OCD تحت تاثیر شرایط ذهنی و علمی آن دوره قرار گرفته است.

اختلال های مشابه وسواس جبری
نظریه های اولیه درمورد دلیل اختلال های مشابه وسواس جبری به نقش تجربه ی نا بهنجار مذهبی تاکید می کنند. نویسنده های انگلیسی از قرن 18 تا 17ام میلادی تصاویر وحشیانه مخربی را به شیطان نسبت دادند. حتی امروزه ، بعضی از مراجعین با وسواس «ناپاکی» همچنان نگران تسخیر شیطانی هستند و ممکن است به دنبال دعای جن گیری بروند.

فرانسه قرن 19 در توجیه وسواس بر نقش مرکزی شک و دودلی تاکید کرد. در 1837 روانشناس فرانسوی اسکویرول از عبارت «جنون شک» یا جنون تردید برای اشاره به این گونه علائم استفاده کرد. بعد ها نویسندگان فرانسوی، شامل پییِر جنت در 1902، وقتی نشانه های ایجاد وسواس اجباری را متضمن می شدند بر فقدان اراده و انرژی ذهنی نیز تاکید کردند.

نظریه های روان تحلیلی OCD
بخش عظیمی از قرن بیستم با نظریه های روان تحلیلی OCD تحت الشعاع قرار گرفت. طبق نظریه ی روان تحلیل گری، وسواس و وسواس اجباری پاسخ های ناهنجار به تضاد های حل نشده در مراحل رشد روانی را نشان می دهد. علائم OCD کشمکش ناخود آگاه بیمار را برای کنترل کردن کشش هایی نمادسازی می‌کند که در سطح خودآگاه غیر قابل قبول هستند.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-اختلال وسواس جبری OCD



:: برچسب‌ها: اختلال وسواس جبری , اختلال وسواس جبری OCD , درمان وسواس جبری ,
:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

به چه صورت با تنبلی به مبارزه بپردازیم؟اینکه هر چند وقت یکبار به خودمان استراحت بدهیم

و به اصطلاح گاهی اوقات تنبلی کنیم نه تنها مشکلی ندارد بلکه برای بیشتر شدن قوای جسمی

و روحی الزامی می باشد ولی اگر به یک کار مداوم تبدیل به شود باید هر چه زودتر به مبارزه با آن بپردازیم

و نگذاریم تنبلی به عادت تبدیل شود.

روش هایی برای فرار کردن از تنبلی
ورزش کردن
هیچ وقت توانایی و موثر بودن ورزش را دست کم نگیرید. اگر دچار تنبلی باشید این احتمال می باشد که

مایل به ورزش کردن نباشید ولی اگر بدانید که بعد از ۳۰ دقیقه ورزش کردن تا چه حد جدی شاد خواهید

شد و احساس سرزندگی خواهید کرد، متعجب می‌شوید. پیاده راه بروید. هوای تازه به همراه تمرین های

سبک به شما کمک می کنند تا برای وظایف خود متمرکز شوید و به اصطلاح موتور بدن شما روشن می‌

شود. پس از مدتی متوجه می شوید که پایبندی به یک برنامه ورزشی موجب سلامتی می شود.

2.انگیزه خود را پیدا کنید

یکی از مهمترین علت های عقب افتادن فعالیت ها نبود انگیزه می باشد. وقتی که انگیزه و هدف شما معین

نباشد، وظایف شما به موقع صورت نمی گیرد و به اصطلاح امروز و فردا می کنید. شاید برای رسیدن به

هدفهای بزرگ در تلاش باشید یا فقط می‌خواهید کاری جزئی مانند تمیز کردن خانه را به پایان برسانید

فرقی نمی کند اگر می خواهید به هدف خود برسید بهتر میباشد انگیزه‌های خود را به صورت واضح تعریف

کنید. برای اینکه همیشه دارای انگیزه باشید و با تمام توان و تلاش در سوی رسیدن به نیازهای خود قدم

بردارید ، بر روی موفقیتی که در آخر راه به آن می رسید تمرکز کنید. به خاطر داشته باشید تمرکز بر روی

هدف ها و حفظ کردن آن در ذهن اغلب قدرتمند ترین و کارآمد ترین انگیزه را برای شما به وجود می‌آورد.

3.روی یک فعالیت متمرکز باشید

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-به چه صورت با تنبلی به مبارزه بپردازیم؟



:: برچسب‌ها: علل تنبلی کردن , فرار کردن از تنبلی , مبارزه با تنبلی ,
:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

پوسیدگی هایی مغزی در بیماران اسکیزوفرن:تحقیقی جدید کشف کرد که آسیب ناشی از عدم تعادلی شیمیایی در مغز با اختلال اسکیزوفرنی مرتبط است.

اسکن های ام آر آی “پوسیدگی هایی مغزی” در بیماران اسکیزوفرن
دانشمندان علوم اعصاب با استفاده از نوع جدیدی اندازه گیری ام آر آی ((MRI، سطوح بالاتری از فشار اکسایشی را در بیماران اسکیزوفرن در مقایسه با هر دو افراد سالم و مبتلا به اختلال دو قطبی گزارش کردند.

دکتر فی دو دانشیار روانپزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد و محقق سردبیر این مطالعه بیان کرد: مطالبه ی انرژی شدید از سلول های مغز منجر به تراکم گونه های اکسیژن بسیار واکنش زایی مانند رادیکال های آزاد و پروکسید هیدروژن می شود.

در موارد زیادی تصور بر این بود که در اسکیزوفرنی عمل اکسایش بیش از حد، که در برگیرنده ی یک نوع واکنش شیمیایی بوده و عامل ایجاد زنگ زدگی در فلز، منجر به التهاب و آسیب سلولی می شود. اما اندازه گیری این فرآیند در مغز انسان زنده چالش برانگیز بوده است.

تشخیص بیماری اسکیزوفرنی
دو و همکارانش در بیمارستان مک لین، تنش اکسایشی را با استفاده از تکنیک جدید طنین مغناطیسی طیف نمایی اندازه گیری کردند. در این تکنیک با استفاده از اسکنرهای ام آر آی با سنجش غیرفراگیر، غلظت مغز را در دو مولکول NAD و NADH اندازه گیری می کنند تا نحوه توانایی دقیق مغز را در از بین بردن اکسید شدن های شدید نشان دهند. دو از بین 21 بیمار دارای اسکیزوفرنی مزمن رشد صعودی 53 درصدی اکسید شدن در NADH رادر مقایسه با افراد سالم همسن مشاهده کرد.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-پوسیدگی هایی مغزی در بیماران اسکیزوفرن



:: برچسب‌ها: تقویت مغز , دارودرمانی اسکیزوفرنی , پوسیدگی هایی مغزی ,
:: بازدید از این مطلب : 386
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

شناخت شخصیت افراد: شخصیت هر فردی تا حدی از عادت و برخوردهای مشخص می شود

که توسعه می‌کنیم که یک تست ساده صورت دهیم که احتمالاً شما را متعجب می کند.

شناختن شخصیت از روی شیوه انداختن کیف
اینترنت نوعی نشان دهنده ی راز های زبان بدن می باشد فقط کافی میباشد

شیوه انداختن کیف روی بدن خود را در نظر بگیرید.

1.طرز انداختن کیف به پشت
اگر شما یک کوله پشتی را مورد استفاده قرار می دهید احتمالاً همیشه برای ماجراجویی اقدام می کنید و

هر لحظه آماده رفتن می باشید. این رفتن می توانند در بیشتر اوقات برای راهنمایی کردن به دیگران باشد.

شما در مورد همه چیز بسیار ملاحظه کار هستید و این ویژگی از شما انسانی می سازد که اطرافیان به آن

رغبت دارند و از شما پیروی خواهند کرد.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-شناخت شخصیت افراد



:: برچسب‌ها: شخصیت افراد مغرور , شخصیت شناسی , شخصیت مرزی ,
:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

بیماری پارکینسون:در نتیجه این بررسی دیده می شود که افرادی که به بیماری پارکینسون مبتلا می‌ باشند

وزن آنها کم می شود و در معرض از دست دادن عقل خود قرار دارند. و همچنین موجب می شود

طول عمر افراد کاهش یابد.

 

افراد مبتلا به پارکینسون در معرض از دست رفتن عقل هستند.
دانشگاه اعتقاد دارند رژیم غذایی دارای پر کالری توانایی این را دارد که ناشی از کم شدن وزن را در
اشخاصی که مبتلا می باشند به تاخیر بیندازد. در این تحقیق دیده می ‌شود که رژیم غذایی دارای پر کالری
می توانند به بیشتر شدن طول عمر مبتلا کمک کند.

 

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-بیماری پارکینسون



:: برچسب‌ها: بیماری پارکینسون , رژیم غذایی پارکینسون , سن ابتلا به پارکینسون ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

تاثیر ورزش بر استرس

استرس طیف عظیمی از نشانه‌هایی را در بر می‌گیرد.

که می‌توان از جمله به حالت ترس و نگرانی اشاره کرد.

نشانه های فیزیکی استرس
نشانه های فیزیکی بدن به صورت معمولی .

تنگ شدن نفس.
بیشتر شدن ضربان قلب .
عرق کردن .
از بین رفتن آرامش را نشان خواهد داد.
همچنین در برخی از موارد استرس به همراه وسواس پیدا کردن به دلیل به یاد آوردن حادثه ای تلخ آشکار می شود.

تقریباً ۲۰ درصد تمام انسان ها در زندگی خود به استرس مبتلا می‌شوند .

و رایج ترین نوع آن به صورت ترس آشکار خواهد شد.

معالجه استرس
معالجه های اصلی برای استرس شامل رفتار درمانی و همینطور مشاوره‌های روانشناسی می باشد.

اما آنچه که دارای اهمیت می باشد.

نقش بسیار پر اهمیت ورزش به عنوان یکی دیگر از معالجه های استرس محسوب می شود.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-تاثیر ورزش بر استرس



:: برچسب‌ها: استرس و اضطراب , تاثیر ورزش بر استرس , درمان استرس ,
:: بازدید از این مطلب : 362
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

روانشناسی زناشویی

برای اینکه زندگی زناشویی خوبی را دارا باشیم احتیاج نمی‌باشد .

که بیخودی به دنبال شیوه های دارای معجزه بگردیم.

علاوه بر اینکه باید بدانید که خوشبخت بودن در زندگی زناشویی.
دارا بودن زندگی زناشویی دارای موفقیت پس از ازدواج.
هیچ گونه ارتباطی به پرداختن به رویا پردازی و ایده آل نگری جدید نمی باشد.
اهمیت روانشناسی زناشویی
هیچ چیزی نمی باشد که بدون تلاش و اراده تحقق پیدا کند.

بنابراین لازم می باشد که بدانید اگر واقعاً قصد دارید.

که موقعیت زندگی زناشویی شما بهتر شود.

بهترین اقداماتی که می توانید در رابطه با آن انجام دهید.

شناختن عوامل تخریب کننده در زندگی می باشد.

این عوامل دشمن زندگی زناشویی می باشد که شامل موارد زیر می باشد:

تلویزیون: تلویزیون یک قاتل عشق محسوب می شود.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-روانشناسی زناشویی



:: برچسب‌ها: روانشناسی ازدواج , روانشناسی بالینی , روانشناسی زناشویی ,
:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

در کشورهای پیشرفته رجوع کردن به روانشناس و روانپزشک یک امر ضروری می باشد.

و تمام افراد به آن علاقه‌مند می‌باشند .بهترین مرکز مشاوره تهران

و تقریباً هر فردی برای امور متفاوت زندگی خود .

حداقل سالی یک بار برای مشاوره به روان شناس را رجوع می کند.

اهمیت مراجعه به مرکز مشاوره
در کشورهای پیشرفته اشخاص برای تصمیم‌های پر اهمیت زندگی.

مثل تصمیم گرفتن ازدواج و مهاجرت کردن و یا انتخاب کردن شغل .

حتماً به مشاور وجود می کنند و این کار یک امر معمولی تلقی می شود.

به همین خاطر نمی‌توان گفت زمان دقیق رجوع کردن به روانشناس.

و یا روانپزشک در رابطه با مشکلات و مسئله های روحی و روانی .

دقیقاً چه زمانی می باشد به دلیل اینکه در رابطه با اشخاص مدرن .

و امروزی این رجوع کردن هر زمانی و یا به هر بهانه ای می تواند اتفاق بیفتد.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-بهترین مرکز مشاوره تهران



:: برچسب‌ها: بهترین مرکز مشاوره جنسی , مرکز مشاوره تحصیلی , مرکز مشاوره خانواده تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 383
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

منطقه ۲ تهران از نظر شرایط جغرافیایی در سطح شهری از قسمت شمال .

به دامنه رشته‌کوه‌های البرز که در حد فاصل رودخانه درکه تا محله فرحزاد می باشد.

معرفی مرکز مشاوره منطقه 2 تهران
از قسمت جنوب به خیابان آزادی که حدفاصل میدان آزادی تا قسمت میدان توحید.

از قسمت شرق به محدوده بزرگراه چمران و همین‌طور از قسمت غربی به خیابان اشرفی اصفهانی.

و بزرگراه محمدعلی جناح منتهی می‌شود این محله از نظر دسترسی به مسیرها .

و بزرگراه های اصلی شهر مانند همت، حکیم، نیایش، شیخ فضل الله و همین‌طور یادگار امام.

همچنین به خاطر فضای خوب شهری جهت ساکن شدن دارای ارزش و اهمیت می باشد.

منطقه ۲ به خاطر برخوردار بودن از منطقه های سبز.مرکز مشاوره خانواده منطقه2 تهران
و هوای ایده‌آل بوستان های فرامنطقه ای.
و مرکز خرید بزرگ از پتانسیل‌های بالای گردشگری شهر تهران به حساب می‌آید.
نواحی منطقه 2 تهران
منطقه ۲ تهران دارای ۹ ناحیه می باشد که شامل:منطقه ۲ تهران، یوسف آباد ، شهرآرا.

مرزداران، فرحزاد و…. که اسم محله های شاخص سکونت به حساب می‌ آیند.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-مرکز مشاوره خانواده منطقه۲ تهران



:: برچسب‌ها: مراکز مشاوره مناطق تهران , مرکز مشاوره خانواده تهران , مشاوره ازدواج تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

خود آرمانی یعنی بررسی کردن آگاهانه ی شخص از خودش می باشد.

اما خود آرمانی آن قسمت از وجود شخص می باشد .

که تمایل دارد به آن دست پیدا کند.

مفهوم واقعی خود آرمانی
اگر بخواهیم در این رابطه مثالی را بیان کنیم این می باشد که:

خود واقعی در آن فردی میباشد که مهارت بلند کردن وزنه ۵۰ کیلویی را دارا می باشد.

و خود آرمانی آرزوی فردی می باشد که بتواند وزن ۱۵۰ کیلویی را بلند کند.

هرچه شکاف میان خود واقعی و خود آرمانی افزایش پیدا کند .
احساس ضعیف بودن فراوانی می کند.
و به همان مقدار عزت نفس و اعتماد به نفس او کم خواهد شد.

تلاش کنید در حقیقتی که وجود دارد

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-خودآرمانی



:: برچسب‌ها: اعتماد به نفس خودواقعی , تقویت خودآرمانی , تقویت خودواقعی کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake


از نظر اسلام در ابتدا از خود این سوال را بکنیم .

که نیروی خشم و غضب را خداوند به چه علت به انسان‌ها داده است ؟

برای آنکه از خودخواهی های خود به دفاع کردن بپردازد.

یا به علت اینکه در مقابل دشمنان خدا قرار گیرد.

و از دین خود به دفاع کردند بپردازد ؟کنترل خشم در اسلام

معیار خشم در اسلام
از نظر اسلام معیار خشمگین شدن خدا می باشد.
اصول رویکرد خشم در برابر کفار و دشمنان خدا و اولیای خدا می‌باشد.
و در رابطه با مومنان خشمگین شدن خطا می باشد .
به دلیل اینکه خشم ما در واقع به خدا باز خواهد گشت.
ریشه ی خشم را باید ایمانی دانست.کنترل خشم در اسلام
و تعصب انسان مومن نسبت به خداوند باشد.
اگر فردی به خداوند به بی حرمتی کردن بپردازد.
یا به مومنان بی حرمتی کند آنگاه خشم و غضب صورت خواهد گرفت.
و در غیر این صورت خشم انسان به خدا را پسندیده نمی باشد.
شیوه های معالجه حقیقی خشم

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-کنترل خشم در اسلام



:: برچسب‌ها: کنترل خشم , کنترل خشم و غضب , کنترل خشم در اسلام ,
:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

خواب یکی از مهمترین جنبه های بقای انسان است.

محرومیت از خواب باعث ایجاد بیماری و مرگ فرد می شود.

خواب شما را سالم نگه می دارد.

درخشش پوست و انرژی کافی با خواب مناسب را حفظ خواهد کرد.

یک فرد باید حداقل شش الی هشت ساعت خواب داشته باشد.

باید توجه داشت که خواب باید در طول شب، و نه در طول روز باشد.

داشتن خواب خوب
بسیاری از ما ممکن است بیدار باشیم و مشکلاتی با خواب داشته باشیم.
بنابراین در اینجا پنج نکته خواب وجود دارد .
که به شما کمک می کند تا به آرامی شب بخوابید.
خواب منظم با زمان ثابت بسیار مهم است.
مطالعات نشان داده اند که اگر در هنگام خواب به خواب بروید، خواب خوب است.

هنگامی که شما تمام کار خود را انجام می دهید، در ذهن خود آرام می شوید.

بدون تماس بیدار شوید. خواب مناسب را با خواسته های بدن مطابقت دهید.

و بدون کمک ساعت زنگدار بیدار شوید.

هر روز از خواب بیدار بشوید.
ورزش روزمره بسیار اثر گذار است.
روزانه ورزش کنید این ورزش می تواند تمرین ساده ای باشد.
مانند پیاده روی های طولانی و تمرینات صبحگاهی خیلی مهم هستند.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-خواب خوب



:: برچسب‌ها: خواب خوب , خواب , خواب مناسب ,
:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

منطقه دوازده شهر تهران یکی از مناطق اصلی و مهم شهر تهران است.

در این منقه مرکز مشاوره منطقه دوازده شهر تهران قرارداد که می تواند.

به خوبی پاسخگوی نیاز شهروندان و ساکنین این منطقه باشد.

مرکز مشاوره ازدواج منطقه دوازده
یکی از مشکلاتی که در ارتباط با آن می توانید به مرکز مشاوره منطقه دوازده مراجعه نمایید.

مشکل عدم ارتباط فرزندان با والدین است.

اگر دختران یا پسران چهارده یا پانزده ساله در خانه دارید.

می دانید که من می خواهم در مورد چه چیزی صحبت کنم.

عید است که می آید. بر خلاف تمام خانواده هایی که خوشحال هستند.

والدین نوجوانان بی میل می شوند.

همیشه در منزل بچه ای وجود دارد که به خانه نمی آید یا نمی خواهد.

با شما سفر کند، و می گوید من دوست دارم که در خانه باشم یا با دوستانم بیرون برویم.

اما برای بسیاری از آن ها برای یک نوجوان آسان نیست.

کودکان به تدریج رشد می کنند و به دنبال استقلال کودکان و آزادی هستند.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-مرکز مشاوره منطقه دوازده تهران



:: برچسب‌ها: مرکز مشاوره روانشناسی تهران , مشاوره ازدواج منطقه تهران , مشاوره خانواده تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

خشم یک احساس ثانویه است.

زیرا ما برای خنثی کردن آن از دیگر احساسات آسیب پذیر استفاده می کنیم یا آنها را پنهان می کنیم.

احساس خشم چیست؟

احساس اولیه خشم درست قبل از عصبانیت است.

قبل از اینکه عصبانی شویم، همیشه احساس بدی می کنیم.

شاید، قبل از ترس از خشم، ما احساس می کنیم که ما مورد حمله، توهین یا سرکوب قرار می گیریم.

روش کنترل خشم
بنابراین، با خشم، ما قادر خواهیم بود تا احساسات اولیه ما را پنهان کنیم.
اما چه مدت می توانیم از خشم استفاده کنیم؟ تا زمانی که روابط شخصی .
و حرفه ای ما و سلامت جسم و روح ما از اثرات مخرب خشمگین نشود، ما باید یاد بگیریم که خشم را کنترل کنیم.
در این مقاله ما یاد می گیریم که خشم چیست و چگونگی روبرو شدن با آن را یاد می گیریم.
مطمئن باشید و بخوانید: راه های کنترل خشم؛ چگونه می توانیم خشم مان را کنترل کنیم؟
همه ما می دانیم که خشم چیست و احساس این حس، یا به شکل یک اضطراب طولانی و یا خشم کامل است.
احساس انسانی خشم
خشم یک احساس انسانی کاملا طبیعی است، اما زمانی که از کنترل بیرون می آید.

احساس بدی می شود و باعث ایجاد مشکلات در روابط شخصی و کیفیت کلی زندگی می شود.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-کنترل خشم چیست



:: برچسب‌ها: احساس خشم , دلایل بروز خشم , مدیریت خشم ,
:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

کنترل خشم کار بسیار دشواری است.

هنگامی که کسی جلوی راه شما در خیابان سبز می شود.

خون جلوی چشمتان را می گیرد؟ هنگامی که کودک شما درخواستی می کند.

فشار خون شما افزایش می یابد؟ خشم یک حالت کاملا طبیعی است.

اما بسیار مهم است که با آن روابط مثبت داشته باشیم.

خشمی که کنترل نمی شود می تواند به سلامت و زندگی شما آسیب برساند.

اصول کنترل خشم
آماده برای کنترل خشم خود هستید؟ با این ده کار شروع کنید. قبل از گفتن هر چیزی فکر کنید.


در زمان اضطراب، به راحتی می توانید چیزهایی را که بعدا می توانید پشیمان شوید بگوئید.
چند دقیقه صبر کنید، هیچ حرفی نزنید و در مورد آن فکر کنید.
و حریف خود را نیز به همین کار تشویق نمایید. هنگامی که آرام گرفتید، خشم خود را بیان کنید

هنگامی که شما می توانید به وضوح و به راحتی فکر کنید.

ناراحتی خود را در یک راه حل قاطع، اما نه تهاجمی بیان کنید.

توصیف نگرانی ها و نیازهای شما به وضوح و به راحتی بدون ناراحتی به طرف مقابل ممکن است.

کمی تمرین کنید. فعالیت فیزیکی به کاهشاسترس کمک می کند تا باعث تحریک شود.

اگر احساس می کنید خشم شما در حال افزایش است.

برای پیاده روی یا رفتن به فعالیت برای فعالیت بدنی خود اقدام کنید. خودتان را در نظر بگیرید.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-کنترل خشم



:: برچسب‌ها: اصول کنترل خشم , روش کنترل خشم , کنترل استرس ,
:: بازدید از این مطلب : 403
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

روان شناسی / روان درمانی آدلریان، توسط آلفر آدلر (1870 – 1937) مطرح شد.

آلفرد آدلر به عنوان یک روان پزشک تاثیر گذار در طول تاریخ است.

در اوایل قرن 20 ام توجه فلسفی را در سطح جهانی، به ایده هایی جلب کرد که نسبتا جدید بودند.

وی بر این عقیده بود که شناخت دقیق و نزدیک از وضعیت اجتماعی فرد.

تکنیک روان شناسی درمانی آدلریان
از طریق بررسی عواملی از قبیل ترتیب ولادت، سبک زندگی، و آموزش والدینی، یک امر ضروری می باشد.

آدلر معتقد است که هر فردی تلاش می کند که به یک شخص مهمی تبدیل شود و احساس خوبی داشته باشد.

تاریخچه روان شناسی آدلریان
روان درمانی آدلریان
4 مرحله مربوط به روش درمانی آدلریان
انواع روش های درمانی آدلریان
شناسایی ارزش ها و روان شناسی آدلریان
محدودیت های روان شناسی آدلریان
تاریخچه روان شناسی آدلریان
آدلریان قبل از ورود به دنیای روان پزشکی و در اوایل دهه 1990، زندگی .

و دوران حرفه ای خود را به عنوان یک چشم پزشک از سال 1985 شروع کرد.

وی به شدت مجذوب نظریه های سیگموند فروید

در مورد رفتار بشری شد و آن را به دقت مورد مطالعه قرار داد .

و با شجاعت بی بدلیل از مفاهیم روانکاوی فروید که قبل از آن به شدت مورد انتقاد بود، دفاع کرد.

در سال 1907، یک فردی که طرفدار و حامی فروید بود، از آدلر دعوت کرد .

که به عضویت حوزه و گروه داخلی وی در بیاید.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-روان شناسی و روان درمانی آدلریان



:: برچسب‌ها: اصول روان شناسی نوین , تکنیک روان درمانی آدلریان , روان درمانی آدلریان ,
:: بازدید از این مطلب : 384
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

آیا تشخیص اینکه یک رنگ قرمز یا سبز، یا آبی یا زرد است.

برای شما دشوار است؟ این نشانه اصلی کور رنگی است.

بر خلاف باور عمومی، افرادی که کور رنگی دارند به ندرت محیط را خاکستری می بینند.

معرفی تست کور رنگی
کور رنگی یک بیماری ارثی است که وابسته به کروموزوم برگشت پذیر X است.
که بیشتر در مردان دیده می شود و اکثر مواقع پسر از مادر آن را به ارث می برد.
زنان دارای دو کروموزوم X هستند و مردان دارای یک کروموزوم X و یک کروموزوم Y هستند.
در بیماری های مقاوم به گیرنده مقاوم به X، هر دو کروموزوم X باید معیوب باشند .
به طوری که بیماری رخ می دهد. اگر کروموزوم X معیوب باشد.
بیماری اتفاق نمی افتد اما این می تواند به کودکان منتقل شود.
در مردان، تنها کروموزوم X بیماری را ایجاد می کند.تست آنلاین کور رنگی
بنابراین فردی با کوررنگی دارای مادر دارای رنگ کور یا حامل بیماری است.
اختلال ژنتیکی کور رنگی
در این اختلال کروموزومی، سلول های مخروطی در شبکیه، که عامل فهم رنگ هستند.

دچار ایراد می شوند و بنابراین بیمار نمی تواند رنگ ها را به درستی درک کند.

ممکن است که کوررنگی به علت بیماری عصب بینایی یا شبکیه اتفاق افتد.

در این حالت، تنها چشم که در معرض مشکل قرار دارد، کور رنگ می شود.

و بیماری در طول زمان تشدید می شود، به طوری که ممکن است.

به تار شدن کامل تبدیل شود که بیمار همه رنگ ها را خاکستری ببیند.

این بیماران معمولا تشخصی تفاوت بین رنگ های آبی و زرد را مشکل می دانند.

 

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-تست آنلاین کور رنگی



:: برچسب‌ها: درمان کور رنگی , علائم کور رنگی , لنز کور رنگی ,
:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

خود واقعی چیست؟ هنگامی که شما متولد شدید، شما کامل و بی نقص بودید.

هیچکس انتظار این را نداشت، شما نیازی به دعا نداشتید .

یا اینکه چیزهایی مانند یوگا و مراقبه را برای برقراری ارتباط با خدا را انجام دهید.

خود واقعی کودکی
شما کودکی تان را از دست ندادید و نیازی به پیدا کردن خود نداشتید!


شما به طبیعت متصل بودید و روحتان را لمس کردید.خود واقعی چیست

شما کاملا آزاد بودید، در خانه برقصیدید.

و آواز خواندن با هر صدایی را که دوست داشتید تمرین نمودید.

شما لباس های بنفش با نوارهای قرمز و احساس فوق العاده ای در مورد خودتان داشتید.

شما چیزی مانند تمام جهان را بررسی کردید.
از آنجا که واقعا بود! شما از خودآگاهی مطلع بودید.
نمی ترسیدید عبور کنید، و شما زندگی خود را لمس کردید.
اما بیشتر ما در این دنیا زندگی می کنیم.خود واقعی چیست
بیشتر ما از ضررهای طبیعی خود را از دست می دهیم.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-خود واقعی چیست | چگونه خود واقعی خود را بشناسیم؟



:: برچسب‌ها: تقویت خود واقعی , خود واقعی انسان , خود واقعی من ,
:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آذر 1399 | نظرات ()